Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

 

Hey Sophie

Hoi, 

ik vind het idd ook jammer dat school zo heeft gedaan…. en dat ik me gwn verraden voel klopt zeker…. had het nooit gedacht!!! Ik weet gwn ff nii meer wat ik moet doen….. ik wil ze zo graag negeren en gwn boos doen…. maar dan gaan hun raar denken en denken ze…. juist dat er iets is…. dus ik moet me nu echt gwn goed gedragen…. want ze gaan sws mij in de gaten houden… als ik al 1 ding fout doe….. ze zeiden eigenlijk ook iets van sociaal wijk team….. maar waar de fk slaat dat op….. Ik ben gwn bang dat ze dan juist gaan denken Ohh ze wilt het nii omdat ze bang is enz….. terwijl ik srs gwn boos ben dat ze dat hebben geflikt want ze zouden alle stappen op de hoogte houden met mij….. maar nu hebben ze gwn iets gedaan waar ik niks van af wist….. want ze hadden al eerder blijkbaar met elkaar gebeld veilig thuis en leerlingbegeleider….. maar ze wouden ook met mij praten veilig thuis…. dus ik vind het raar en bullshit… en idd ik wil die deal ook doen maar ja ben nu sws bang dat ik foute stappen maak en verkeerde keuzes want die brief was gwn echt dom en verkeerde keuze….. maar ik ben bang voor het gesprek ik wil gwn dat ze zeggen alles gaat goed…. en het hoeft nii meer ofz….. nou ja ik weet nii waarom ze anders komen enz…. ja en dat hoeft van mij nii… thuis is er gwn wel vaak gezeik, geschreeuw en ja voor de rest negativiteit tegen mij maar voor de rest niks...

 

Je zou eventueel de berichten die je in dit topic plaatst, kunnen laten lezen door de leerlingenbegeleider en/of je oude mentor. Naar mijn gevoel ben je in deze berichten namelijk eerlijk, waardoor ze een hoop voor school zouden kunnen ophelderen. 

 

Dat er thuis negativiteit heerst, is niet fijn. Denk je dat je thuis durft aangeven dat je het geschreeuw en de negativiteit onaangenaam vindt?

 

Gr. Kenshin

Hoi? 
nou ik laat ze echt niks meer lezen….. ik meen het….. gisteren…. sturen me oude mentor een bericht…. en die had ze verwijderd dus ik stuur na een 1 uur ofz ??…. toen zei ze veel plezier!! Ik was namelijk bij een bruiloft ik dacht….. wrm de fk verwijder je dat maar dacht sophie zeg gwn bedankt dus ik heel droog bedankt zeggen….. want normaal zou ik zeggen bedankt!! U ook nog een fijne avond ofz…… dus zei wou nog wat typen dus ze typde en deed weer weg en typte nog een x en deed weer weg en ze was offline….. dus ze wou iets typen maar het lukte haar nii iets te typen…. nou nee ik durf dat sws nii aan te geven....

hey 

 

ik had net een reactie geschreven maar hij wouw hem niet verzenden. maar aangezien je nu weer iets anders hebt geplaatst laat ik het lekker zo als het is. ik ben wel weer volledig bij! 

 

je was gister bij een bruiloft en je oude mentor wouw wel iets zeggen maar ze deed het toch maar niet. ze wist ook dat jij bij de bruiloft was. dus in mijn ogen wouw ze het toch maar niet zeggen omdat ze je niet wouw storen tijdens de bruiloft. misschien kan je vandaag sturen wat wouw je gister zeggen? 

 

groetjes blue

Hoi,

nou ik hoef opzich nu geen contact meer echt met me oude mentor….. tuurlijk ga ik wel normaal tegen haar doen…. maar gwn wat droger…. want ik vind het oprecht gwn k*t wat er allemaal is gebeurd… idk hoe ik ermee om moet gaan…. want als ik weer nii normaal ga doen…. denkt me oude mentor ohh ze is bang ofz idk….. en ik wil gwn echt geen gezeik meer…. 

hroet sophie 

en nu heb ik nog een dilemma…. blijkbaar gaat school dicht…. en ik ben srs bang dat opeens veilig thuis mensen ofz gaan komen…. ik wordt al bang als mensen langs ons huis lopen…. ik meen het…. ik ben totaal niet blij dat school gaat sluiten…. want ben nu gwn nog banger…. dus ja echt bedankt school!!!! en m'n vader gaat steeds door met…. maar hoe kunnen ze jouw hebben gesproken, toen jij je laptop pakte…. vgm hebben ze je wel geappt enz…. die leugens van mij en van school gaat gwn echt verkeerd aflopen….. makkelijkste oplossing is gwn…. er is niks aan de hand…. was een misverstand…. we dachten dit en dit….. maar nu niet meer…. srry voor het ongemak ofz…. want m'n ouders willen sws een gesprek….. mijn andere broer wilt ook naar school toe gaan….. drm hebben hun het veel en veel moeilijker gemaakt… echt ik haat hun nu echt wat een sukkels….. 

Misschien biedt het sluiten van school je een kans om de situatie even te laten bedaren. Momenteel ben je boos, en uit boosheid komen zelden verstandige beslissingen voort. 

 

Gr. Kenshin

hoi,

ja dat kan ook…. maar als nog ben ik bang dat er in die 3 weken… iets gaat gebeuren ofz….. en ja idk wat ik nog kan doen…. want ik zit elke x met dat in m'n hoofd en als ik er aan denk…. krijg ik rillingen….. als ik nou bijv op school zat had ik nog bepaalde grip op iets…. want dan kon ik met me oude mentor praten ofz idk…. echt wat een gezeik… srry dat ik doorzeur…

groet sophie!!

Je bent bang dat er iets zal gebeuren. Is dat iets wat verband houdt met je thuis?

 

Ik vermoed dat je je oude mentor zo nodig gerust een berichtje mag sturen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ik ben niet bang dat er iets thuis gaat gebeuren….. maar dat die mensen van veilig thuis opeens opduiken ofz…. geen idee…. nou denk het nii…… want ja…. wil haar namelijk nii echt spreken ofz….. alleen wil duidelijkheid….. maar ja idk wat ik zal moeten zeggen!!!!

Heb je het gevoel dat je thuis in gevaar bent, of dat je je niet veilig voelt?

 

Gr. Kenshin

hoi,

ik voel me gwn opzich goed thuis…. dus ze hoeven zich echt geen zorgen te maken

 

Fijn dat je je goed voelt thuis. Heb je anders een idee waarover school zich zorgen zou kunnen maken, als het aankomt op je thuissituatie? Zijn er in het verleden soms dingen gebeurd?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

nou nee niet echt….. alleen dus wat er in die brief stond…. en ja voor de rest dus dat er soms negatieviteit tegen me wordt gezegd…. voor de rest ja dat m’n broer en m’n ouders vaak ruzie hebben…. maar ja dat is nii echt een reden…. om VT te bellen….. maar ja….. ik weet gwn niet wat ik moet doen?

 

trouwens nog even een vraagje? Weten jullie Miss hoe je sneeën kan laten genezen?  Of wat dan ook?

groet sophie!!

Sneeën worden grotendeels geheeld door je lichaam. Om dit genezingsproces te bevorderen zou je anti-littekencrème kunnen aanbrengen, of gebruik maken van lippenbalsem.

 

Gr. Kenshin 

Hoi, 

dankjewel voor je tips dan kan ik dat gebruiken…. en ja ik denk dat ik wel zie wat er allemaal gebeurd!!


hoi sorry dat ik jullie weer stoor

Is het logisch dat ik nog steeds boos ben op hun? 
 

m’n leerlingbegeleider stuurde een bericht via mail naar mij…. en niet via app geen idee wrm maar ja…. ze zei  Hallo Sophie, alles goed bij jullie?
Laat je het weten als je wat nodig hebt?  …. toen ik dat las werd ik gelijk alweer gek… is dat normaal en logisch! Ik dacht echt wrm stuur je me een bericht…. maar ja ik zei na een uur hoi mevr, het gaat goed bij ons... en als ik wat nodig heb.... zeg ik het.. komt goed! toen zei ze top! Maar ja ik snap het gwn niet 

 

 groet sophie 

Het lijkt me logisch om even boos te blijven op degenen die je vertrouwen geschonden hebben. Vermoedelijk blijft dat nog even zo, en zal je het nu en dan lastig hebben met vertrouwen in de toekomst. 

 

Dat je gespannen wordt van een berichtje van je leerlingenbegeleider, kan ik begrijpen. Je leerlingenbegeleider onder andere heeft je namelijk erg doen schrikken met de situatie rond Veilig Thuis. 

 

Echter kan ik me voorstellen dat je leerlingenbegeleider nog steeds bezorgd om je is. Ze geeft om je, en dat geven om kan je niet zomaar met een knop uitschakelen. Goed dat je haar mail beantwoord hebt. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, bedankt voor je antwoord dus eigenlijk is het best normaal....

De gevoelens die je doormaakt rond je leerlingenbegeleider en oude mentor lijken me inderdaad best normaal :slight_smile:  Echter kan het geen kwaad jezelf eraan te herinneren dat ze de stappen die ze ondernomen hebben, enkel gezet hebben uit bezorgdheid voor jou. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

m’n leerlingbegeleider….. stuurt weer een mail en vraagt of…. ik in de gelegenheid ben om of haar of m’n oude mentor te bellen…..

Heb dus met m’n leerlingbegeleider gebeld….. ze zei dat ze het nii zo hadden gepland hoe vrijdag ging… en dat ze een klacht hebben ingediend over veilig thuis…. omdat ze het nii goed aanpakten en niet eens luisterden ofz….. ze vroeg allemaal vragen hoe het thuis nu ging en met mij…. ik zei goed en thuis gaat het ook wel goed… beter dan eerst…. toen vroeg ze of we na vrijdag nog een gesprek hadden ik zei nee niet echt ofz…. ze zei dat ze nog steeds iemand zoeken voor mij die bij mij past… en dat ze mij op de hoogte houden en dat ze geen stap zetten zonder dat ik iets weet en m’n ouders hoeven niet alles te weten wat er gebeurd en m’n echte mentor die doet nu meer de contact met m’n ouders enz…. en m’n oude mentor + leerlingbegeleider die hebben zorg voor mij en die doen wat eigenlijk me echte mentor moet doen…. we belden 10 min met elkaar….. eigenlijk wou ik zo droog op hun reageren maar ik dacht sophie houd je in….. leerlingbegeleider had ook gehoort dus dat m’n broer m’n echte mentor had gebeld en dat soort dingen…. Ze vroeg of ik nog vragen had…. de enige vraag die ik stelde is….. gaan me ouders erachter komen ja of nee…. toen zei ze nee want je bent 16 dus je mag zonder toestemming hulp accepteren…. maar ik hoef echt geen hulp maar ze laten me maar nii los….. ik wou eigenlijk nog vragen of veilig thuis nu uit het spel ligt dus dat we er niks meer mee te maken hebben of wat? En of we nog een gesprek krijgen met ze alle? Maar ik dacht sophie wacht maar af…… dus ja idk…. na het gesprek met me leerlingbegeleider mailde me oude mentor… ze zei ik hoorde van mevr dat je even gebeld had. Erg fijn om te horen. Lukt het met de weektaak? Dus ik antwoordde hoi mevr, ja ik had idd even gebeld met mevr …. en ja zeker lukt het met de weektaak enz…. ik ben al bijna klaar met alles…. toen zei ze Wat goed zeg! zooo trots op jou… weet je wel he… dus ik zei tuurlijk!! Ze zei gelukkig en fijn weekend ik zei droog u ook ze doen het vgm via mail omdat ze bang zijn dat me ouders op me telefoon gaan kijken… tenminste me leerlingbegeleider zei dat zovan…. via waar kunnen we je contacten…. ik zei gwn via app toen zei ze zouden je ouders daar op kijken ik zei geen idee… toen zei ze ik denk dat we het gwn via mail doen enz…. toen zei ik is goed…. dus dit was het gesprek een beetje!! Wel een beetje verwarrend maar ook een beetje een opluchting en nog steeds geen idee waarom ik zo droog doe tegen me oude mentor….. ik zou eigenlijk zelfs nog droger willen doen…. maar dan ben ik bang dat ze gaan denken Ohh ze is bang ofz idk…. geen idee wat ik überhaupt over hun moet denken…. ze maken zich zorgen prima maar hoeft nii ik kan prima voor mezelf zorgen ze zeggen zelf je bent een grote meid geworden laat me dan ook gwn zelf alles oplossen…..

 

groet sophie!! Nogmaals Srry voor het zeuren!

De hele situatie met Veilig Thuis is niet verlopen zoals school het gepland had. Wel, fijn dat school daar haar excuses voor aanbood, en dat ze Veilig Thuis hebben laten weten dat ze hun stappen niet op prijs stelden. 

 

School is nog steeds op zoek naar iemand waar je je bij geholpen zou voelen. Jij zou echter graag zelfstandig met de dingen omgaan. Denk je dat er een zogezegde tussenweg zou kunnen komen? Dat je bijvoorbeeld zelfstandig werkt aan de dingen waar je mee zit, maar dat je die dingen nu en dan met iemand bespreekt?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ja is idd wel fijn…. maar als nog voel ik me gwn genaaid en durf ik juist nu niks meer tegen hun te zeggen…. nou ik denk dat ik geen kans meer krijg om het alleen op te lossen enz…. want ik had al gezegd dat ik geen hulp hoefde en dat ik het zelf zal oplossen….. maar Miss kan ik het proberen om te zeggen ik doe het zelf en af en toe met jullie praten.…

 

groet sophie!!

Het lijkt me nuttig om duidelijke doelen te stellen. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen aangeven dat je de komende vier weken gaan werken aan je zelfbeheersing. Op die manier weten zowel jij als je oude mentor en leerlingenbegeleider waar je op dat moment mee bezig bent, en zouden ze je eventueel tips kunnen geven rond hoe je dit aan kan pakken. 

 

Gr. Kenshin

Reageer