Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Hoi,

kan idd wel…. maar ik wil het opzich wel vragen maar dan moet ik in gesprek en daar heb ik echt geen zin in…. en nu moet ik tot maandag wachten…. en ja überhaupt ik weet niet eens of ik het ooit te horen kreeg als ik het niet van me leerlingbegeleider te horen kreeg...

Zou je via een berichtje kunnen vragen naar meer info rond de foto? Op die manier hoef je niet per se in gesprek. 

 

Gr. Kenshin

Ik heb dus een bericht gestuurd!! Maar me oude mentor reageerde met een 👍 en ze wilt het dus niet via de telefoon/ app doen omdat…, ze me hoofd er bij nii kan zien ofz dus moet ik haar maandag opzoeken en dat ga ik sws niet doen…. 

Groet Sophie!! 

Hoi, 

kan ik dit bericht sturen naar me leerlingbegeleider die ik nog steeds heb geskipt: want ik had dus dit gezegd:  Hoi mevr, waar ik nog over nadacht is.... over insta.... ik snap dat ding niet over zelfbeschadiging ofz? Van wie heeft u dat überhaupt gehoord? Toen zij zei pas later…. want zei had mij ook geskipt….  Dat kan ik niet zeggen. Wrs een fake-account. Jij mag het zeggen. Ik geloof wat jij vertelt….. en dit bericht wil ik dus terug sturen na haar nadat ik haar lang heb geskipt…. ik zal totaal nii weten waar het over gaat.... iets van fake- account welke naam is het dan? Mag ik dat in ieder geval wel weten dan.... ik heb srs echt niks op insta gezet... heb mevr “””” al hierover geappt.... maar ja laat het maar... want krijg toch geen duidelijke antwoorden... maar ik heb er in ieder geval niks mee te maken met dat insta gedoe.... dus bepaalde dingen Snap ik nu ook gwn niet... nu even eerlijk.... denken jullie dat ik me zelf beschadigd? Kan dit?? 

Je oude mentor kiest ervoor om de Instagram-kwestie maandag met je te bespreken. Hiervoor zal je haar moeten opzoeken, wat je niet ziet zitten. 

 

Hm, ik raad je niet graag aan om de waarheid te verzwijgen. Aangezien je die post wel degelijk geplaatst hebt, vermoed ik dat je oude mentor en leerlingenbegeleider op een of andere manier toch met zekerheid weten dat jij die post geplaatst hebt. Is eerlijk toegeven dat je de foto geplaatst hebt, al is het via een berichtje, een optie?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

bedankt voor je advies…. ik ben wws echt dom…. want ik heb het bericht wel gestuurd… dus heb gelogen dat ik het niet was enz….. waarop zij due antwoordde:Eerlijk? Nee, ik denk niet dat jij dat doet. We hebben het er nog wel over. 
Slaap lekker!  Dus me leerlingbegeleider denkt dus dat ik er niet aan doe….. dus ja maar weet niet hoe of wat ik kan gaan doen? Dus kan ik überhaupt nog eerlijk zijn of…. en ja als ik eerlijk ben…. ben ik bang dat ze boos worden en al helemaal omdat ik soms op die acc ook andere dingen er op zette…. en ik volgde bepaalde andere docenten en volgde haar ook…. dus ja drm…. klopt ik zie het nii zitten…  

Groet Sophie!!

De waarheid vertellen kan nog steeds :slight_smile:  Je hebt daarbij in mijn ogen geen grote misstappen begaan, enkel het posten en volgen op sociale media, wat jouw volste recht is. Dat school zich zorgen maakt, kan ik echter begrijpen.  

 

Gr. Kenshin

Hoi,

hoe kan ik nu nog de waarheid vertellen? Ik voel me…. namelijk schuldig… dat ik dit tegen haar heb gezegd…. maar ja ik weet niet echt… ben bang voor de oorzaken enz…. en ja… ben dan bang dat me ouders er enz ook achter komen!!

groet Sophie 

Vermoedelijk blijft dat schuldgevoel aan je knagen, zolang je de waarheid niet vertelt. Als ik in jouw schoenen stond, stuurde ik een berichtje met de waarheid. In mijn ogen zouden je ouders hierom niet ingelicht hoeven worden. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

denk je dat hun het zouden begrijpen en niet boos worden…. want ik heb het nu wel gezegd dat ik het nii ben….. ik ben gwn bang voor hun reactie…. maar anders stoor ik hun weer…. ik doe het wel morgen denk ik…. ook al weet ik niet of ik morgen in gesprek ga met me oude mentor…. maar wordt wel gek…. heb gwn 100 vragen in me hoofd…. hoe ze überhaupt dacht dat ik het zal zijn…. of ik het überhaupt zal gaan weten…. en ja zulke dingen 

Ik heb trouwens nu een… afspraak toch maar gemaakt en afgesproken dat we 5 over 2 met elkaar zouden praten in de pauze….. maar ja idk of ik ga enz…. dus ja.. want weet niet wat ik moet zeggen enz!!

Naar mijn vermoeden zullen ze niet boos worden, en eerder opgelucht zijn dat je hen de waarheid vertelt. Wat mij het eenvoudigst lijkt, is om voor het gesprekje een bericht te sturen waarin je de waarheid uit de doeken doet. Op die manier hoef je dat niet tijdens het gesprek te doen. 

 

Gr. Kenshin

Hoii

ik zou me best gaan doen!! Alleen ja idk wat ik zeggen moet...

Je zou iets kunnen sturen in de aard van: ‘Beste oude mentor en leerlingenbegeleider. Hierbij zorg ik graag even voor verheldering door toe te geven dat die foto op Instagram wel degelijk door mij gepost is. Ik vond het erg moeilijk om dit toe te geven, was ook best bang voor jullie reactie, maar heb uiteindelijk toch mijn moed bijeen geraapt.’

 

Zoiets?

 

Gr. Kenshin 

Hoi, 

nou ik kijk wel even…. want ja ik zat de hele dag te piekeren of ik het überhaupt moest zeggen…. maar ja voel me dus nog wel schuldig…. 

groet Sophie!!

Bekijk gerust even of je graag een berichtje stuurt. Persoonlijk vermoed ik dat het sturen van dit berichtje je grotendeels van je schuldgevoel af zal helpen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, heb net het gesprek gehad en ben dom om te zeggen dat ik het nii was…. het is zo dom maar ik kon het gwn nii ...

Da’s geen probleem, Sophie. Ik kan me voorstellen dat dit toegeven niet evident is. Denk je dat je je woorden durft rechtzetten in een berichtje? Dat berichtje kan je na school sturen, zodat je je oude mentor of leerlingenbegeleider niet meteen tegen het lijf loopt. 

 

Gr. Kenshin

Hoi….. me oude mentor heeft echt lieve dingen gezegd in het gesprek…. ze zei dus gwn zovan wij vertrouwen elkaar toch en we zeggen alles tegen elkaar….. en wij hebben zorg voor jouw en ik ben jouw mentor en ik probeer echt alles voor jouw het beste enz te doen….. ook al boeit het me niet dat je soms wegloopt of wat dan ook….. en als nog ga ik zitten liegen en zeg ik nee ik was het niet….. ik durf het gwn niet te zeggen…. want ben bang dat ik ze teleurstel…. en dat ze dus boos worden…. dus ik vroeg aan haar waarom dacht u dat ik het wad…. toen antwoordde ze omdat Ik jouw erin zag de woede en de boosheid…. en de taalgebruik….. ik dacht shit heb het zelfs aangepast mijn taalgebruik….. dus ik vroeg stel ik was het wel geweest…. wat zal er dan gebeuren? toen zei ze nou dan zouden we ons echt zorgen gaan maken…. en ja dan zal dat meisje echt hulp moeten aanvaarden…. dus toen kwam zei er mee…. Sophie dat moet jij ook gaan doen…. je bent bijna 16….. dus je kan zelf bepalen hoe en wat…. je moet het gaan proberen en je zelf een kans geven…. dus ik zei heel erg onduidelijk ja komt goed… toen zei ze we zijn er voor je he…. toen zei  wrm ik het nii via app wou doen is omdat ik jouw gezicht niet bij Kan zien en hoe je reageerd en dat kan jii bij mij ook niet… toen maakte ze een grapje zei ze maar ja je kijkt sws niet naar mij…. wat niet erg is hoor maar dat zijn ook leermomenten Wnnr je hulp aanvaard…. ook al ben je een moeilijke prater dat je het sws probeert….  Dus ja ik denk dat ik het gwn ga laten…. en dat ik dan wel zie…. want ja ben gwn dom dat ik het nii heb gezegd…. maar ook gwn omdat ik mezelf heb zitten promoten…. omdat ik dacht dat is gwn beter want dan denken ze nii dat ik het ben…. ik ben gwn dom i know… en ook heb ik via me echte acc een dm gestuurd naar me fake acc om te laten lijken dus dat ik het nii ben….. en heb dus gezegd dat ik die account niet persoonlijk ken maar haar wel help…. dus ik  ben  gwn dom…. en ja ik kan niet eens een x normaal praten….. 

groet Sophie!!

Ik vind het jammer dat je jezelf regelmatig ‘dom’ noemt. Dat ben je niet, Sophie. Dat je het lastig vindt om toe te geven dat de Instagram-post van jou was, is heel normaal. Toegeven dat de post van jou is, is zeg maar gelijk aan aangeven dat je hulp nodig hebt. Daarom lijkt het toegeven dat jij die foto geplaatst hebt, me ook een handige manier om indirect aan te geven dat je hulp nodig hebt. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

denk je dat het goed komt enz dan?

Ik denk inderdaad dat het zo goed zal komen :)

 

Gr. Kenshin

Hoi,

kan ik dit dan sturen? 

Hoi mevr, ik wou even dit naar u typen... omdat ik niet eerlijk tegen over u ben geweest.... eigenlijk tegen jullie beide.... ik voel me daar schuldig over en i know ik ben daardoor dom geweest..... ik heb jullie teleur gesteld... en misschien wel zelfs de vertrouwen beschaafd... ik vind het lastig om het toe te geven.... omdat ja ben bang gwn voor jullie reactie en ja het is dom.... dat ik het nii eerder zei.... en ook dat ik jullie miss heb laten geloven.... en u heeft dan voor niks u excuses aangeboden... want dat moet ik doen.... dus het spijt me echt....ik wist gwn niet wat ik moest zeggen.... toen ik het eerst hoorde dacht ik.... hoe kan ik dit verzwijgen enz dat ik... gwn tegen jullie heb zitten liegen... maar voelde me al gelijk wel rot dat ik niets heb gezegd... en ook wat u allemaal zei tegen mij ik dacht Sophie dit  kun je niet maken dus.... dit is het bericht waar ik eerlijk ben tegen u.... en ja wrm ik het via app doe is omdat ik het gwn niet durfde te vertellen in u gezicht... en i know dat is best laf.... en drm heeft het denk ik ook geen nut... om hulp te zoeken enz omdat het toch niet gaat lukken.... ik ben gewoon iemand die wegloopt van me problemen.... en dat kan wws niemand veranderen en een prater ben ik al helemaal niet... want durf zelfs dit niet eens te zeggen tegen u gezicht... dus nogmaals srry!!

 

ik weet niet of ik dit echt ga sturen!! Want ja ben gwn bang dat ze raar gaan denken en ik mezelf promoot enz en wrm ik naar mezelf dm en wrm ik dan tegen mevr heb gezegd dat ik haar hielp…. ik twijfel gwn….  En miss kan ik bij zetten… ik denk dat het toch wel handig is om die brief te lezen…. maar daar gaat het over stoppen met de gesprekken enz….. dus idk weet niet of dat handig is….. ik weet het niet meer!!

 

groet sophie!!

Da’s een heel goed bericht, Sophie. Hiermee zal je voor een hoop duidelijkheid zorgen. Ik vermoed dan ook dat je oude mentor en leerlingenbegeleider met alle begrip zullen reageren, en dat ze echt wel zullen begrijpen dat dit moeilijk was om toe te geven. 
 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Bedankt…. maar ja ik weet niet echt… maar ja ik zie wel

Reageer