Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Ik was zo dicht bij…. ik had het gestuurd maar heb het verwijderd….. ik dacht shit en ze kwam net online dus ik zei laat maar!! Ik kan het gwn nii

Hoi, srry voor elke x domme berichten…. ik heb het naar haar gestuurd…  en ze stuurde terug Geaccepteerd ...net zoals jij bij mij doet. Jij bent mens...ik ben mens...we maken fouten en ieder dag leren we daarvan. Dank voor je eerlijkheid dus ik skipte dat eerst maar dacht nee hier op kun je niet skippen dus ik zei dom: Bedankt dat u het accepteert.... Ik wil er alstublieft niet verder over praten... ik wou het alleen maar gezegd hebben.... maar fijne avond nog!! maar dat dus….. ik weet niet wat ik ervan moet vinden want voel me nu juist schuldig dat ik het gezegd heb ofz….. ben bang….. 

 

hroet Sophie 

Yes Sophie, super goed dat je eerlijk bent geweest :slight_smile:  Ik ben trots op je. 

 

Dat je met stress zit nu, kan ik me voorstellen. Het is namelijk niet eenvoudig om een onwaarheid toe te geven. Toch mag je fier zijn op jezelf. Je hebt ondanks je angst de waarheid verteld, en dat siert je. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

nou ik wil jouw sws Bedanken dat je hebt gezegd dat ik juist de waarheid…. moet vertellen anders zal ik het sws nii weten… wat ik moest doen enz… dus bedankt en ja srry voor domme antwoorden enz van mijn kant!!

groet Sophie!!

Da’s graag gedaan, Sophie :slight_smile:  Maak je daarbij geen zorgen; je antwoorden waren helemaal niet dom, maar net erg menselijk. 

 

Gr. Kenshin

hoi….

die brief die ik dus aan haar had gegeven…. heeft ze dus echt verscheurd….. en ja ik weet niet echt wat ik nu moet doen???

groet sophie

Je vermoedt dat de brief daadwerkelijk verscheurd is. Heb je ‘m nog ergens opgeslagen? Sowieso zou je ‘m terug kunnen vinden in dit topic. Zou je het zien zitten om de brief nogmaals af te geven?

 

Gr. Kenshin

Hoi.…

is dat wel handig denk je?

ik heb hem sws nog wel…. en ja ik denk wel dat ze hem daad werkelijk heeft verscheurd?

 

Aangeven wat er speelt lijkt me zelden verkeerd. Vermoedelijk zullen je oude mentor en leerlingenbegeleider erg opgelucht zijn om te weten wat er aan de hand is, en zal er een last van je schouders vallen. 
 

Gr. Kenshin

Hoe moet ik het gaan zeggen of wat dan ook?

groet Sophie!! 

En er staat wel in.. dat ik dus wil stoppen met de gesprekken enz….. maar ja dan weten ze ook wel weer wrm

 

Je zou de brief eenvoudigweg kunnen mailen of afgeven. Lukt dat, denk je?
 

Gr. Kenshin

Ik ga me oude mentor een appje wel sturen dat ik die brief opnieuw wil proberen te geven...

Ik heb haar nu een bericht gestuurd: Hoi mevr, kan ik miss... die brief die ik dus aan u gaf een x... miss morgen aan u opnieuw kunnen geven... als u natuurlijk tijd heeft... want u had hem toch verscheurd? Ik heb er nu wat meer vertrouwen in..... dat ik het durf te geven....  dit heb ik getypt maar ja ze reageerd nog nii en ja ik ben dom om dit te sturen want wws verpest ik het toch weer! En ja ze reageert dat kan! Is toch droog of ben ik nou dom? Maar kan aan mij liggen?

Heel goed dat je een berichtje hebt gestuurd. Er komt vast spoedig een antwoord :)

 

Gr. Kenshin

Ja haar reactie is dus dat kan!! Dat is toch droog of het ligt aan mij!

Vermoedelijk bedoelt ze met ‘dat kan’, dat je haar prima die brief opnieuw kan afgeven. Ze zal ‘m vast graag lezen. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik heb de brief gegeven…. maar ik heb het via een andere docent gegeven die altijd pauze houdt met haar…. want ik dacht dan kan ik het ook nii terug vragen ofz...: dus ja voor de rest geen idee….. en vandaag wou een vriendin van mij in gesprek… en ze zei zovan snij jij jezelf ik zei nee… toen zei ze laat dan zien….. dus ik zei nee hz…. dus ze ging praten enz en ik zei helemaal niks… toen zei ze je hebt tot zondag om dingen tegen mij te zeggen…. anders ga ik maandag hulp voor je zoeken…. dus ja ik heb echt gwn geen zin in gezeik dus ik zei succes kan je lang wachten dus idk wat…. ik moet gaan doen…

 

groet sophie

Goed dat je de brief hebt afgegeven :slight_smile:  Dat was dapper van je. 

 

Je zou deze vriendin gerust kunnen stellen door te zeggen dat je een brief hebt afgegeven, waarin je beschrijft wat er speelt. 

 

Gr. Kenshin

Ik ga niks zeggen….. ik wil gwn niks meer horen te krijgen  ik ben gwn echt klaar dat mensen zich zorgen gaan maken…. denk je dat het mij wat boeit?

Vermoedelijk gaat deze vriendin zich enkel nog meer zorgen maken als jij dichtklapt. Haar vertellen dat je zelf al stappen naar hulp hebt gezet, zou haar gerust kunnen stellen. 

 

Gr. Kenshin

Ja dat snap ik…. ik zou wel kijken 

Ik heb echt 1000000000000 % spijt dat ik het heb gegeven aan mevr……. opeens moest ik naar school toe komen…… voor veilig thuis……. en me broer en vader kwamen ook dit was echt nii grappig……. dit sloeg echt nergens op…..

 

hroet sophie!!

Je moest plots naar school voor Veilig Thuis. Hebben jullie samen een gesprek gehad? Wat is daaruit gekomen?

 

Gr. Kenshin

hoi, 

het was echt raar…. me oude mentor appte me dus… en ik zei tegen me vader dat ik me laptop was vergeten…. dus dat was al de 1ste leugen die ik vertelde aan me ouders…. nou me oude mentor zei dat het een half uurtje zou duren…. nou ik zat daar letterlijk 3 uurtjes… ik was pas 14:40 daar en was om 17:15 klaar met alles… nou… ik was dus in gesprek met me oude mentor en leerlingbegeleider… opeens GGD persoon komt er ook aan…. ik kreeg dus 2 keuzes…. of ik werkte mee en had zelf alles nog in de controleren dus ik mocht zelf ook me mond open trekken en hulp accepteren…. of ik moest hulp accepteren en werd gedwongen en me ouders zouden alles weten…. dus ik zei hz waar slaat dit op… ik koos voor eerst geen hulp… maar dat was geen keuze dus…. toen zei ik maar okey dan de 1e keuze…. opeens zeiden ze…. ja we gaan nu met veilig thuis telefonisch praten…. ik dacht echt wtf…. dus ging ik even met hun praten….. maar ik kan GWN NIET praten het lúkt me gewoon niet…. dus toen zeiden die mensen kunnen wij naar jullie school komen…. ik had tegen me ouders gezegd…. nee ik wist er helemaal niks van dat veilig thuis zou komen dus dat is me 2e leugen… maar ik wist er ook eerst zelf echt nii,…. maar pas later…  ik zei zovan hz moet dat ik ga zo gwn naar huis….. toen gaven hun mij weer 2 keuzes of ik ging mee werken en wachten tot dat hun kwamen of de 2e keus was ik ging weg en kwamen mensen bij me aan huis….. dus natuurlijk koos ik voor keuze 1 want wil echt nii dat mensen aan me deur komen…. ben je gek…. nou dus wij meosten letterlijk 45 min wachten… maar blijkbaar had me vader me 3x gebeld en steeds geappt en m'n broer 3x gebeld…. toen kwamen hun dus op school kijken…. ik mocht namelijk me telefoon nii gebruiken ook al belden me vader of wat dan ook… ze hadden hem afgepakt…. maar wat ik tegen me ouders zei is….. dat ik me telefoon in me jas zak had en nii mocht pakken,… omdat ze het on respectvol vonden…. dus dat is me 3e leugen al…. nou later waren me broer en m'n vader er en ze moesten apart gaan zitten….. en toen zei me leerlingbegeleider tegen me vader en m'n broer dat school zich zorgen maakt om mij omdat ik er somber uit zie en slaap te kort heb omdat ik sliep in een les en ook gwn dat ik chagerijnig ben of tegen docenten in ga…. en dat soort onzin dinge…. ik zat dus op dat moment te praten met de veilig thuis ze vroegen allemaal domme vragen…. ik besefde het zelf nii eens ik meen het….. maar ja ik weet niet meer echt wat ze allemaal zeiden…. toen later mocht me vader en m'n broer ook met mij in gesprek en de andere mensen dus veilig thuis, me oude mentor, leerlingbegeleider….. ze zeiden dus precies zelfde dat school zich zorgen maakt om mij omdat ik bepaalde gedrag ofz laat zien…. somber enz… laag zelfbeeld blablabla…. me broer zei zovan wrm hebben jullie nii eerst contact met ons gehad enz…. want we willen eerst hierover een gesprek met iedereen…. me leerlingbegeleider zei weet ik niet echt…. dat mijn nieuwe mentor dit allemaal heeft gezegd dus die heeft de veilig thuis ingeschakeld…. wat eigenlijk totaal niet zo is…. maar ja…… nu wil dus me ouders gesprek met school omdat ze liegen enz…. IK MEEN HET SCHOOL HEEFT HET VEEL ERGER GEMAAKT DAN DAT HET IS…. me ouders werden boos enz…. ze zeiden ja stuur een mail naar de directeur van de school….. en ik ga een advocaat regelen…. mijn breor heeft me nieuwe mentor gebeld en het domme hiervan is dat m'n nieuwe mentor heeft gezegd….. nee ik weet niet waar jullie over praten…. jullie overvallen me wel hier mee…. (wel op een aardige manier) toen dachten me ouders echt zovan huh wat speelt hier allemaal en me oude mentor heeft gezegd….. dat hij zich niet eens zorgen over mij maakte en ook dat het gwn een xtje kan gebeuren dat je slaapt op school…. kan iedereen wel eens overkomen….. maar wat menr ook zei is dat 2 leerlingen naar hem toe zijn gegaan en hebben gezegd dat ik sneeen op me armen heb…. ik dacht fuck zooi  meen je dees…. en dat had hij gemeld aan m'n leerlingbegeleider…. en ik heb dus tegen me ouders gezegd zonder…. schaamte en alles heb ik het gwn laten zien (gelukkig was het nii zo heftig meer) heb ik gwn gezegd ja ik viel in de bomen/prikkel bosjes….. maar idk hoe snel het kan genezen dus dit is m'n 4e leugen…. en het probleem is school weet wel dat ik me zelf snij….. en ALLES KOMT DOOR DIE DOMME BRIEF die ik had geschreven…… dus ik weet totaal niet meer wat ik moet doen en hoe en wat…. m'n ouders denken dat ze me nu juist meer in de gaten gaan houden dus dat ik niks verkeerd meer mag doen enz…… en m'n vader denkt dat ik mee genomen zal worden als mijn vader en m'n broer niet zouden komen….. maar veilig thuis zei wel is een adviesgesprek…. maar ik weet niet wat er verder gaat gebeuren en wat ik eigenlijk het liefst wil zeggen is dat HUN ALLE 2 MIJN VERTROUWEN HEBBEN BESCHAAFD…. maar ook weer niet… omdat hun niet alles ehbben gezegd over dat brief enz….. maar wat ik nu srs wil doen is….. met m'n oude mentor in gesprek en zeggen dat het een stuk beter met me gaat en dat ik srs wil dat me ouders er niks mee te maken hebben en dat dat gesprek die we krijgen met ze alle dat hun 2e gwn gaan zeggen…. sorry was een misverstand…. het gaat nu stukken beter zien we…. en dat ze gwn dingen gaan liegen ofz… IK MEEN HET HUN MOETEN HET OPLOSSEN WANT IK WIL GEEN GEZEIK DIT KOST ME VEEL MEER GEZEIK…. ….. en dan ga ik wel met hun meewerken en daarmee bedoel ik zonder die k*t veilig thuis gwn op een normale manier hulp zoeken…. want veilig thuis is gwn iets dat je uit huis wordt gezet enz EN DAT WIL IK SWS NII…. WANT ZIJ HEBBEN NU ALLES VERPEST…. HUN MAKEN HET VEEL GROTER DAN DAT HET IS……. ik weet niet wat ik verder moet gaan doen met alles!! dit was het gesprek hoop dat je advies en alles hebt voor mee!!!!! trouwens srry voor het lange verhaal

groet sophie

Hey Sophie

 

Wat jammer dat school je zo veel stress bezorgde. Ik kan me voorstellen dat je je verraden voelt. 

 

Geef op school gerust aan wat je wel en niet ziet zitten. Sluit zo nodig een deal, bijvoorbeeld dat je mee zal werken op voorwaarde dat Veilig Thuis verder buiten beschouwing wordt gehouden. 

 

Dat Veilig Thuis van zich heeft laten horen, hoeft in mijn ogen lang niet te betekenen dat je uit huis moet. Vermoedelijk kwamen ze eenvoudigweg even kijken of alles goed ging. 

 

In alle eerlijkheid; hoe gaat het bij je thuis?

 

Gr. Kenshin

Reageer