Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Goed dat je je oude mentor dat bericht gestuurd had. Stuur ook nu nog een bericht hoor, als je daar nood aan hebt. Ik vermoed dat je oude mentor dat helemaal niet erg zal vinden, en dat ze het misschien zelfs leuk vindt van je te horen :slight_smile:

 

Weet je, ik zat eens in een gelijkaardige situatie als de jouwe. Toen heeft een leerlingenbegeleider ervoor gezorgd dat mijn ouders alles te weten kwamen wat er in me omging. Dat vond ik helemaal niet fijn, en was er ook best boos om. Echter begrijp ik nu dat die leerlingenbegeleider dat gedaan had om voor mij te zorgen, met de beste bedoelingen. 

 

Ik snap dus inderdaad dat je boos was op school, omdat ze je ouders erbij betrokken, maar ik weet ook dat je na een tijd begrip op kan leren brengen voor de keuzes van school. Dat is mij ook gelukt, en lijkt jou ook te lukken nu. Dat je in het begin echter boos was, is heel normaal. Je vertrouwen werd tenslotte geschonden. 

 

Gr. Kenshin

hoi, daarmee bedoel ik dus mijn oude mentor ze oude mentor leerling die…. zelfmoord heeft gepleegd…. daar zit ik nog wel mee… want…  ik oordeelde echt te snel hun…. en aan de ene kant wist ik sws ze bedoelden het allemaal goed…. maar nu snap ik het sws…. dat me oude mentor het weer wou verkomen…. ik wil haar een bericht typen…. maar ja dan stoor ik haar weer 1000x want gister had ik ook ff een bericht gestuurd zovan…. Ik wil u graag nog even zeggen.... dat ik het fijn vind dat u met me wou praten... en dat het een fijn gesprek was.... en we gaan gwn alles vergeten en ben blij dat u me vertrouwt!! Srry dat ik zo deed tegen u en niet verder dacht... En natuurlijk hoop ik in de 4e dat we nog samenwerken!! Want dat gaat gwn super goed!! Fijne vakantie!! En zij zei dankjewelll!! Maar ja ik zit er dus nog wel mee dat…. ik gwn dom ben geweest… ook al wist ik het Miss nii…. dat ik zelf tegen iedereen zeg je moet nii oordelen…. Miss zit er iets anders achter…. ga maar in gesprek met diegene…. dan weet je wat er achter zat…. maar  wat heb ik zelf gedaaj…. ik had allang conclusies getrokken…. en voel me gwn nu schuldig ofs…. 

Geen probleem hoor, dat je het niet meteen begreep. Misschien had ik het wel verwarrend opgeschreven :slight_smile:

 

Wat bedoel je met ‘de zelfmoord ding’?

 

Gr. Kenshin

Ohh zo!! Hahah Srry…. dat ik die nii begreep…. maar ja… ben in ieder geval blij met deze dingen alleen de zelfmoord ding zit me nog wel dwars…. 

Goed dat je het gedaan hebt, ondanks dat je het eng vond. 

 

Ik bedoelde dat je leerlingenbegeleider alweer duidelijk had gemaakt dat je over alles bij haar terecht kan. Ze zei namelijk ‘als het nodig is en ik mag me er mee bemoeien, dan doe ik dat’.

 

Gr. Kenshin

Hoi…. bedankt ik vond het oprecht eng…. maar dacht gwn doen… ja ik heb alles al gevraagd gwn dus…. denk ik tenminste en hoe bedoel je ze… heeft het weer duidelijk gemaakt? Srry dat ik hem nii snap... 

Dat hebben jullie mooi gecommuniceerd :slight_smile:  Goed gedaan. 

 

Als er nog vragen in je op zouden komen, denk ik dat je die altijd aan je leerlingenbegeleider kan stellen. Ook als het erg kleine of net wat grotere vragen zijn; zij is er voor je. Dat heeft ze nog maar eens duidelijk gemaakt.  

 

Gr. Kenshin

Jaa ik snap het nu zeker… maar ja ik denk dat het nooit net als normaal word…. maar dat zie ik volgend jaar… wel hoe de contact met haar gaat… had me leerlingbegeleider ook geappt en gezegd…

Hoi.... heb nog net even met mevr (….) gepraat.... over wat er een beetje gebeurd was enz.... ik wil u graag even zeggen... dat het me spijt hoe ik tegen over jullie... deed en dat ik niet gelijk moest oordelen... alles is nu veel duidelijker!! hoop dat u ook mijn Srry accepteert en dat ik het nooit zo bedoelde... fijne vakantie!! Zij zei… dit terug 🌼Lieve Sophie, ik accepteer je Excuses en je hebt van mevrouw (…...)  gehoord dat wij dit ook helemaal niet gewild hebben.
Dus van mijn kant ook excuses🤗
Ik wens jou ook een super fijne vakantie! ☀️Volgend jaar starten we met een schone lei bij mijnheer (...) Die kent jou al heel goed. Als het nodig is en ik mag me er mee bemoeien, dan doe ik dat😉  nou ik weet dus wws ook… mijn nieuwe mentor… want krijg een nieuwe mentor + nieuwe klas…. dus ze heeft het gwn gezegd.. en ja ik weet dus nii echt...

Het was uit vrees voor het ergste dat je oude mentor bepaalde stappen heeft gezet, die jij niet fijn vond. Tenminste heb je nu een kans gekregen om daar begrip voor op te brengen, aangezien je weet wat er met die vroegere leerling gebeurd is. Lukt het je al beter je oude mentor te vergeven voor wat ze gedaan heeft, nu je weet wat er speelde?

 

Goed dat jullie contact gaan blijven houden. 

 

Gr. Kenshin

Hoi…. 

Jaa drm snap ik het ook.:..: ik baal er gwn van dat ik dan zo heb gedaan…. tegen haar…. ze moest gwn huilen…. om mij en om dat…. ding wat er dus in haar verleden is gebeurd…. ik zei ook steeds…. in mezelf shit en fack...: dus ze zei…. nee jij kon het ook nii weten enz…. ik was gwn bezorgd ook al weet ik dat jij het gwn alleen aan kan enz…. maar ik moest gwn een risico nemen en die risico heb ik genomen…. en is fout afgelopen…. het spijt mij daarvoor….. van uit mijn hart Srry… en ja we hebben nog contact…. tenminste proberen we te behouden…. en heeeeelll Miss gaat ze me les geven….. maar wws heb ik een andere docent…. maar tegen die docent heeft ze al…. gezegd…. zovan wat ik wel en nii wil ofz…. maar wel positieve dingen…. en ja voor de rest het is gwn zo kutt ofz

Een leerling die weleens naar je oude mentor toeging, heeft zelfmoord gepleegd. Wat heftig. Ik kan me voorstellen dat deze mentor zich nu erg bekommert om haar leerlingen. 

 

Jullie hebben dit uitgesproken. Goed. Ik vind trouwens niet dat jij jezelf dom hoort te vinden; je wist tenslotte niet wat er met die leerling is gebeurd. 

 

Zie je deze oude mentor volgend schooljaar nog? Zullen jullie elkaar nu en dan nog tegenkomen, denk je?

 

Gr. Kenshin

Oprecht ik ben dom…. heb net het gesprek gehad…. en ik meen het ik baal ervan… dat ik zo dom heb zitten oordelen…. Er zat haar iets dwars de heletijd…. ze moest huilen… omdat ze mij had gekwetst maar ook omdat in haar verleden iets was gebeurd…. met haar oude mentor leerling… en ze wist hoe ik ben… dus ik ben zelfstandig en wil alles alleen doen en… ze weet dat ik sterk ben… maar je weet het nooit…. zei ze… want het ging over dat haar oude mentor leerling zelfmoord had gepleegd…. diegene zei ook… dingen tegen haar…. en ja die had het wel gedaan…. en ik vond het zo erg…. ik dacht echt shit…. maar gelukkig is het uitgesproken… en ja ik zie nog wel hoe het verder gaat...: met mij en haar samenwerking!! 

Vermoedelijk zal het eerst je oude mentor zijn die het woord neemt. Daarna kan jij zeggen wat er in je opkomt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Jaa nee dat klopt zeker…. maar weet nii echt wat ik moet zeggen

Dat kan, dat je er geen zin in hebt. Toch lijkt het me nuttig om naar dat gesprek toe te gaan. Wie weet haal je er wat uit :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Nou…. gwn mijn houding enz en dat soort dingen heb… er geen zin in

Je gaat op 2 juli met je oude mentor in gesprek. Goed :slight_smile:  Wat bedoel je met ‘ben bang om haar pijn te doen’? Wat zou haar kunnen kwetsen?

 

Gr. Kenshin

Jaaa mijn broer is verloofd….. en ik had veel op m’n status gezet van whatsapp…. en ja normaal zou mevr….. er op reageren maar ja nii dus…. dus dat was wel goed nieuws…. en ja me oude mentor…. ik vind het wel fijn dat zij is begonnen zovan ik…. wil je zien en spreken…. en dat ze haar excuses heeft aangeboden…. en ja ik heb daarna al gereageerd…. en gezegd… prima… ik ben 2 juli op school want moet me rapport ophalen… om 9 uur dus als u er ook bent… dan wel en anders niet…. toen zei ze yes dan ben ik er… ik zei waar moet ik komen? Toen zei ze app me maar als je op school bent waar en Hlt enz…. ik zei prima! Fijne avond!! Zij zei you too…. en dat was ons gesprek en toen ik klaar was…. met het gesprek…. had namelijk best lang haar geskipt….. toen dacht ik…. Wrm nu enz en dat soort dingen….. maar ja ik wil ook weer nii in gesprek…. want ben bang om haar pijn te doen

‘gisteren verloving gehad van me broer’

Wat bedoel je hier precies mee?

 

Je oude mentor heeft je een bericht gestuurd met de vraag of je nog naar school komt. Ze wil namelijk haar excuses aanbieden. Als je dit niet had zien aankomen en daardoor even geschrokken bent, is dat erg begrijpelijk. 

 

Moet je nog naar school? En zo ja, zou je het dan zien zitten je oude mentor even te zien?

 

Gr. Kenshin

Hoi…. ik snap het allemaal heel goed…. maar toepassen lukt nii omdat te denken...

Hoi Sophie,

Even een hele korte tip:
In de titel staat dat je helemaal blokkeert als iemand je helpt. Dan moet je op dat moment dit even beseffen: als iemand je helpt betekent het niet dat je zwak bent of dat je gefaald hebt. Het betekent dat je er niet alleen voor staat! Dat is hetzelfde als huilen: als iemand moet huilen betekent het niet dat diegene zwak is, dat betekent dat diegene te lang sterk is geweest.

- Anoniempje_2005

Hoi…. er is echt iets raars nu net gebeurd…. Ik heb…. gisteren verloving gehad van me broer..:: en mijn andere broer is geslaagd...:: en vandaag opeens appt me oude mentor…. of ik deze week naar school moet… zeg ik Wrm zegt ze dat ze haar excuses wilt aanbieden….  En toen geb ik haar geskipt 

Houd inderdaad maar goed contact met die vrienden, als zij aardig voor je zijn. Probeer je te omringen met zoveel mogelijk positiviteit. 

 

Gr. Kenshin

Jaa dat gelukkig wel…. ook al heb ik nii echt zin… in hun laatste tijden…. maar ik probeer gwn zoveel mogelijk contact te houden met ze

Wat naar dat ze negatief doen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Heb je wel nog vrienden die aardig tegen je doen?

 

Gr. Kenshin

Reageer