Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen


  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Hoi allemaal

ten eerste ik wil jullie bedanken als je dit helemaal gaat lezen…. dit is dus vorige week vrijdag allemaal gebeurd…. ik had dus een gesprek met me leerlingbegeleider opzich ging het wel goed…. maar sloot me soms af en blokkeerde maar ja dat maakte nii heel veel wat uit…. maar ze maakte zich zorgen ofz… dus ze zei ik wil even een test met je doen…. nou kreeg dus allemaal vragen…. ze zat eerst naast me…. maar toen had ik al iets zovan ja ik ga niet eerlijk doen…. en al helemaal als zij bij me ging zitten… maar toen zei ze gelukkig weet je ik ga wel ff iets anders doen…. toen deed ik wel een beetje serieus en vulde het dus in…. er kwam best een hoge score uit…. dus ik blokkeerde me gelijk en wat ze allemaal zei deed ik niet meer en ja…. toen zei ik zovan mag ik gaan? Toen zei ze nee… ik wil nog 1 vraag stellen en dan mag je misschien gaan… nou ze vroeg dus hoe somber ben je van 1 tot 10 ik zei daar ga ik geen antwoord op geven… toen zei ze Sophie dat moet wel anders laat ik je niet zo naar huis gaan ik zei hz? Toen zei ze ik ga je oude mentor er bij halen… want zo gaat het niet werken…. want je maakt me bang en ik maak me zorgen om je ik zei nee hoeft niet…. toen zei ze ik haal je oude mentor op en jij blijft hier zitten ik zei dus is goed joh….. dus toen zei mijn oude mentor ging ophalen…. was ik eigenwijs en ben ik weg gaan lopen…. omdat ik er echt geen zin in had…. dus ik was weg…. maar blijkbaar zochten hun mij en ze hadden me gevonden…. dus ik liep nog steeds weg en liepen ze me achter na….  toen dacht ik heeft toch geen nut als ik weg loop!! Dus ja toen ben ik maar mee gegaan met hun…. toen zeiden ze meteen ja Sophie vertel is en ik heb me mond steeds gehouden en liep af en toe weer weg!! Maar toen me oude mentor zei…. we maken ons zorgen en als je nog 1 x weg loopt ga ik je ouders bellen wat er allemaal aan de hand is…  nou dat dus…. ze hadden door dat praten nii werkte dus moest ik gaan typen…. maar omdat ik zo in m’n frustratie was heb ik dingen gezegd waar ik spijt van had enz…. en ik moest dus typen wat me dwars zat…. dus pas de 3e x toen ik het liet zien was het goed…. de 2e x toen het fout was werd ik boos en sloeg ik tegen de muur en me telefoon liet ik keihard flikkeren…. waardoor er nu een barst is….  het was een korte tekst… maar dut keer hadden ze er wel wat aan…. toen zei m’n oude mentor ik wil dat je nadenkt over een stapje zetten naar de positieve kant op dus dat moet ik nog steeds bedenken en mijn leerlingbegeleider zei iets met een school deskundige ofz idk heb niet heel goed geluisterd….  en ja toen later mocht ik gelukkig wel weg…. maar ik wil denk ik stoppen met de gesprekken!! Want wil mensen niet pijn doen en dat hun moeite voor mij gaan doen terwijl ik niet terug moeite doe om te praten over mijn gevoelens…. maar weet dus nii of dat handig is…. ik weet het dus gewoon even niet meer.…

het slapen lukt gwn ook niet!!! 

 

Dankjewel alvast voor de tips en adviezen en srry voor het slechte of onduidelijke uitleg!! 

 

Groet Sophie!!!


365 reacties

Dat kan, dat je er geen zin in hebt. Toch lijkt het me nuttig om naar dat gesprek toe te gaan. Wie weet haal je er wat uit :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Jaa nee dat klopt zeker…. maar weet nii echt wat ik moet zeggen

Vermoedelijk zal het eerst je oude mentor zijn die het woord neemt. Daarna kan jij zeggen wat er in je opkomt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Oprecht ik ben dom…. heb net het gesprek gehad…. en ik meen het ik baal ervan… dat ik zo dom heb zitten oordelen…. Er zat haar iets dwars de heletijd…. ze moest huilen… omdat ze mij had gekwetst maar ook omdat in haar verleden iets was gebeurd…. met haar oude mentor leerling… en ze wist hoe ik ben… dus ik ben zelfstandig en wil alles alleen doen en… ze weet dat ik sterk ben… maar je weet het nooit…. zei ze… want het ging over dat haar oude mentor leerling zelfmoord had gepleegd…. diegene zei ook… dingen tegen haar…. en ja die had het wel gedaan…. en ik vond het zo erg…. ik dacht echt shit…. maar gelukkig is het uitgesproken… en ja ik zie nog wel hoe het verder gaat...: met mij en haar samenwerking!! 

Een leerling die weleens naar je oude mentor toeging, heeft zelfmoord gepleegd. Wat heftig. Ik kan me voorstellen dat deze mentor zich nu erg bekommert om haar leerlingen. 

 

Jullie hebben dit uitgesproken. Goed. Ik vind trouwens niet dat jij jezelf dom hoort te vinden; je wist tenslotte niet wat er met die leerling is gebeurd. 

 

Zie je deze oude mentor volgend schooljaar nog? Zullen jullie elkaar nu en dan nog tegenkomen, denk je?

 

Gr. Kenshin

Hoi…. 

Jaa drm snap ik het ook.:..: ik baal er gwn van dat ik dan zo heb gedaan…. tegen haar…. ze moest gwn huilen…. om mij en om dat…. ding wat er dus in haar verleden is gebeurd…. ik zei ook steeds…. in mezelf shit en fack...: dus ze zei…. nee jij kon het ook nii weten enz…. ik was gwn bezorgd ook al weet ik dat jij het gwn alleen aan kan enz…. maar ik moest gwn een risico nemen en die risico heb ik genomen…. en is fout afgelopen…. het spijt mij daarvoor….. van uit mijn hart Srry… en ja we hebben nog contact…. tenminste proberen we te behouden…. en heeeeelll Miss gaat ze me les geven….. maar wws heb ik een andere docent…. maar tegen die docent heeft ze al…. gezegd…. zovan wat ik wel en nii wil ofz…. maar wel positieve dingen…. en ja voor de rest het is gwn zo kutt ofz

Het was uit vrees voor het ergste dat je oude mentor bepaalde stappen heeft gezet, die jij niet fijn vond. Tenminste heb je nu een kans gekregen om daar begrip voor op te brengen, aangezien je weet wat er met die vroegere leerling gebeurd is. Lukt het je al beter je oude mentor te vergeven voor wat ze gedaan heeft, nu je weet wat er speelde?

 

Goed dat jullie contact gaan blijven houden. 

 

Gr. Kenshin

Jaa ik snap het nu zeker… maar ja ik denk dat het nooit net als normaal word…. maar dat zie ik volgend jaar… wel hoe de contact met haar gaat… had me leerlingbegeleider ook geappt en gezegd…

Hoi.... heb nog net even met mevr (….) gepraat.... over wat er een beetje gebeurd was enz.... ik wil u graag even zeggen... dat het me spijt hoe ik tegen over jullie... deed en dat ik niet gelijk moest oordelen... alles is nu veel duidelijker!! hoop dat u ook mijn Srry accepteert en dat ik het nooit zo bedoelde... fijne vakantie!! Zij zei… dit terug 🌼Lieve Sophie, ik accepteer je Excuses en je hebt van mevrouw (…...)  gehoord dat wij dit ook helemaal niet gewild hebben.
Dus van mijn kant ook excuses🤗
Ik wens jou ook een super fijne vakantie! ☀️Volgend jaar starten we met een schone lei bij mijnheer (...) Die kent jou al heel goed. Als het nodig is en ik mag me er mee bemoeien, dan doe ik dat😉  nou ik weet dus wws ook… mijn nieuwe mentor… want krijg een nieuwe mentor + nieuwe klas…. dus ze heeft het gwn gezegd.. en ja ik weet dus nii echt...

Dat hebben jullie mooi gecommuniceerd :slight_smile:  Goed gedaan. 

 

Als er nog vragen in je op zouden komen, denk ik dat je die altijd aan je leerlingenbegeleider kan stellen. Ook als het erg kleine of net wat grotere vragen zijn; zij is er voor je. Dat heeft ze nog maar eens duidelijk gemaakt.  

 

Gr. Kenshin

Hoi…. bedankt ik vond het oprecht eng…. maar dacht gwn doen… ja ik heb alles al gevraagd gwn dus…. denk ik tenminste en hoe bedoel je ze… heeft het weer duidelijk gemaakt? Srry dat ik hem nii snap... 

Goed dat je het gedaan hebt, ondanks dat je het eng vond. 

 

Ik bedoelde dat je leerlingenbegeleider alweer duidelijk had gemaakt dat je over alles bij haar terecht kan. Ze zei namelijk ‘als het nodig is en ik mag me er mee bemoeien, dan doe ik dat’.

 

Gr. Kenshin

Ohh zo!! Hahah Srry…. dat ik die nii begreep…. maar ja… ben in ieder geval blij met deze dingen alleen de zelfmoord ding zit me nog wel dwars…. 

Geen probleem hoor, dat je het niet meteen begreep. Misschien had ik het wel verwarrend opgeschreven :slight_smile:

 

Wat bedoel je met ‘de zelfmoord ding’?

 

Gr. Kenshin

hoi, daarmee bedoel ik dus mijn oude mentor ze oude mentor leerling die…. zelfmoord heeft gepleegd…. daar zit ik nog wel mee… want…  ik oordeelde echt te snel hun…. en aan de ene kant wist ik sws ze bedoelden het allemaal goed…. maar nu snap ik het sws…. dat me oude mentor het weer wou verkomen…. ik wil haar een bericht typen…. maar ja dan stoor ik haar weer 1000x want gister had ik ook ff een bericht gestuurd zovan…. Ik wil u graag nog even zeggen.... dat ik het fijn vind dat u met me wou praten... en dat het een fijn gesprek was.... en we gaan gwn alles vergeten en ben blij dat u me vertrouwt!! Srry dat ik zo deed tegen u en niet verder dacht... En natuurlijk hoop ik in de 4e dat we nog samenwerken!! Want dat gaat gwn super goed!! Fijne vakantie!! En zij zei dankjewelll!! Maar ja ik zit er dus nog wel mee dat…. ik gwn dom ben geweest… ook al wist ik het Miss nii…. dat ik zelf tegen iedereen zeg je moet nii oordelen…. Miss zit er iets anders achter…. ga maar in gesprek met diegene…. dan weet je wat er achter zat…. maar  wat heb ik zelf gedaaj…. ik had allang conclusies getrokken…. en voel me gwn nu schuldig ofs…. 

Goed dat je je oude mentor dat bericht gestuurd had. Stuur ook nu nog een bericht hoor, als je daar nood aan hebt. Ik vermoed dat je oude mentor dat helemaal niet erg zal vinden, en dat ze het misschien zelfs leuk vindt van je te horen :slight_smile:

 

Weet je, ik zat eens in een gelijkaardige situatie als de jouwe. Toen heeft een leerlingenbegeleider ervoor gezorgd dat mijn ouders alles te weten kwamen wat er in me omging. Dat vond ik helemaal niet fijn, en was er ook best boos om. Echter begrijp ik nu dat die leerlingenbegeleider dat gedaan had om voor mij te zorgen, met de beste bedoelingen. 

 

Ik snap dus inderdaad dat je boos was op school, omdat ze je ouders erbij betrokken, maar ik weet ook dat je na een tijd begrip op kan leren brengen voor de keuzes van school. Dat is mij ook gelukt, en lijkt jou ook te lukken nu. Dat je in het begin echter boos was, is heel normaal. Je vertrouwen werd tenslotte geschonden. 

 

Gr. Kenshin

Jaa maar wat voor bericht…. moet ik dan naar haar sturen…. want heb gisteren dus ook al een bericht gestuurd...: nee ik snap je en bedankt…. maar ik snap hun nu heel goed…. maar ik zit er gwn dus mee dat ik hun heb geoordeeld enz…. en dat ze een goede reden hadden…. En ja drm ben ik boos op mezelf 

Onthoud het maar voor in de toekomst: dat er vaak meer achter zit dan je denkt en weet. In deze situatie leek het misschien dat school overdreven reageerde, maar uiteindelijk bleek dat ze eerder al wat naars hadden meegemaakt. 

 

Je kan in dat berichtje zetten wat je nog graag wilde vertellen. Slaap er zo nodig nog een nachtje over; er is geen haast bij :slight_smile:  Maar misschien is het goed om mee te delen hoe je je voelt bij de situatie. 

 

Gr. Kenshin

Komt goed…. ik zal er over nadenken

Hey Sophie

 

Hoe gaat het inmiddels met je?

 

Ik schrijf dit bericht even om je te laten weten dat ik komende maandag negentien word, en dus niet meer aanwezig zal zijn op het forum na dan. ‘t Is maar dat je het weet. 

 

Graag geef ik je nog even mee dat ik je alle geluk toewens, en dat ik hoop dat je in de toekomst nog personen, zoals je oude mentor en leerlingenbegeleider, in vertrouwen zal nemen. Ik heb dat namelijk niet gedaan, en daar heb ik nu spijt van. Ik zou niet willen dat jij ook spijt krijgt van alles voor jezelf gehouden te hebben. Met iemand aan je zijde sta je namelijk vaak een stuk sterker.  

 

Gr. Kenshin

Hoi Sophie 

 

ik zal als er iets is op dit topic weer gaan reageren. Want ik ken het verhaal. En wie weet ben ik voor jou een goeie vervanger van onze lieve @Kenshin. Ik zal natuurlijk niet op de zelfde manier en snelste reageren op je. Maar ik zal me best doen. En ik wil dat doen omdat ik het wil en niet omdat een plicht zou zijn of zo. 
 

ik vraag me ook wel af hoe het gaat. 
 

groetjes blue

Dankje, Blue :slight_smile:  Dat stelt me gerust. 

 

Gr. Kenshin

Hoi @Kenshin 

ik vind het jammer dat je nii meer op forum mag…. maar jij moet echt iets doen met.. advies geven enz… aan kinderen/jongeren… geen idee of je dat doet… echt aardig dat je nog aan mij dacht… ook a wordt je dus 19…. alvast gefeliciteerd zou ik zeggen… hoop dat jij je weg ook wel zal vinden…. @Blue bedankt dat jij er voor me wilt zijn!! Echt aardig van jullie 2… het maakt nii uit hoe je het doet…. en idd het moet geen plicht zijn voor je… nou eerlijk gezegd weet ik het nii echt…. nog steeds verwarring… enz… maar ik probeer me best te doen… gezeik weer gwn overal… ook met vriendinnen enz… en ja waar ik best van schrok is van mezelf… dat ik met pillen in m’n hand stond… maar gelukkig niks deed… maar ja dan schrik je best wel…. maar ja heb nog steeds gwn verwarring over dat gedoe van me oude mentor en leerlingbegeleider…. over zelfmoord… en ja daar zit ik nog steeds wel een beetje mee… geen idee of ik hun ooit nog echt ga vertrouwen…. maar ik heb in ieder geval… haar deze vakantie 3 x een bericht gestuurd… eerste ging over Srry zeggen tegen de GGD, 2e ging over gefeliciteerd want ze was jarig… en de 3e ging  over een boek die ik graag wou lezen… en of zei hem had…. nou over de 3e onderwerp… ik wil dus iets nieuws proberen… en dat is lezen over bepaalde onderwerpen…. Maybe kan ik mezelf daarmee juist helpen… dus had ik aan haar gevraagd…. de boek de kracht van het nu… en die had ze…. dus ze zei dat ze 1 week van te voren op school was…. en ze zei dan kan je hem wel pakken…. maar ja ik denk nii dat ik die week naar school mag gaan…. maar kan Miss wel zeggen… dat ik naar dorp ga ofz…. maar ben bang dat het weer hetzelfde situatie word als de vorige x…. dus dat er een dikke gesprek uitkomt met hulpverleners en daar heb ik geen behoefte aan…. want het enige wat ik wil is rust…

hroet sophie!

Hoi Sophie

 

Je schrok van jezelf, doordat je pillen in je hand had. Da’s inderdaad best heftig. Denk je eraan dat je bij 113 terecht kan, voor moest je het moeilijk krijgen?

 

Je hebt veel ‘gezeik’ met onder andere vriendinnen. Da’s niet fijn natuurlijk. Is het iets wat jullie uit kunnen praten, denk je?

 

Geef bij je oude mentor en leerlingenbegeleider maar aan wat je nodig hebt, ook als dat rust is. En yep; boeken lezen over bepaalde onderwerpen kan zeker nuttig zijn. Zorg er echter voor dat de boeken niet te heftig voor je zijn; schrik je erg van de inhoud, leg je het boek soms misschien best even aan de kant. 

 

Ik begin in september trouwens met een opleiding waarin ik leer hoe ik personen kan helpen. En yep, ik moet nu eenmaal van het forum af, maar ik ben blij met je gesproken te kunnen hebben. 

 

Gr. Kenshin

Hoi… ik chat ook soms met die 113 maar..: ja… nou het is gwn dat we eerst een groep met ze 4e waren…. en nu meer 2…. 2 zijn…. en dat willen we nii meer…. maar ja als nog gebeurd dat gwn… ja ik weet überhaupt nii eens of het hetzelfde wordt als eerst…. want er zit vgm in m’n oude mentor nu ook voorzichtig heid in…. en bij mij ook… dus denk dat alles anders wordt…. want ik weet nii of ik dingen nog aan ga geven aan hun… ik probeer hun dus te vertrouwen…. want anders had ik nooit aan m’n oude mentor gevraagd over dat boek…. Maar ik wil het gwn goed hebben…. maar ja de reden was ook gwn… omdat het bij ons in de bieb er nii meer was en ja drm… wou ik eigenlijk gwn vragen of ze me wilde helpen… om het boek te vinden…. maar toen ik zei kent u toevallig het boek… de kracht van het nu… zei ze Jaa…. die heb ik op m’n kast liggen… je mag hem lenen? Of heb je die al… en het is een geweldige boek…. nou dat dus… Ohh geweldig… ik denk echt dat jij… het ver gaat schoppen in die opleiding!! Nogmaals bedankt!! 
 

Groet Sophie!!

Hey 

 

ooh kenshin ben je door het forum op dat idee gekomen? 
ergens had ik wel verwacht dat jij die richting op zou gaan. Je hebt al veel ervaring. Maar dat kan je niet op je cv zetten 🤔

 

 

bedankt dat jij er voor me wilt zijn!!

tuurlijk! Ik reageerde niet meer door eigen struggles maar ik kan op het moment ondertussen wel andere helpen… soms is dat even niet te combineren. Ik heb alleen niet eeuwig de tijd want ik ben er tot eind dit jaar 🙃 dus ik en nog ff om jou te adviseren. 
 

 Sophie als jij je oud mentor niet meer kan en durf te vertrouwen kan je dan niet iemand anders in vertrouwen nemen? 
kenshin of ik hebben dat vast al eens gezegd… maar ok. Is het niet handig dat jij via de huisarts een verwijzing naar een psycholoog krijgt? Want daar hebben ze op een bepaalde leeftijd ook zwijgplicht. En dat is heel fijn… ik weet ondertussen jou leeftijd niet meer en de leeftijd van zwijgplicht weet ik ook even niet. Maar misschien kan je zelf op onderzoek gaan. Kijk maar of je dat ziet zitten. Ik snap als je dat niet ziet zitten. Wouw ik vroeger ook niet. En nu heb ik spijt dat ik nooit hulp heb gehad. 
 

en goed van je dat je af en toe met 113 chat. Zij kunnen je op die momenten idd goed helpen!

 

groetjes blue

 

 

Reageer