Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Je moest plots naar school voor Veilig Thuis. Hebben jullie samen een gesprek gehad? Wat is daaruit gekomen?

 

Gr. Kenshin

Hoi hoi.…

ik kan het altijd bespreken…. maar weet altijd wel hun reactie en dat is boos… ze willen liever dat ik alles schoonmaak en dat soort dingen… nee we zouden wel gaan maar… door Corona… gaat dat nii meer… ik blijf gwn lekker hier...

Je zou op school kunnen vragen hoe de kosten verdeeld zullen worden, zodat je dat alvast weet. Als school met een goede oplossing zou komen, kan je nadenken over het gesprek :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ik steek het in brand en rook het in en uit...

hai

 

 

En heb je wel kunnen praten?…

zeker! ik heb anderhalf jaar met die docent gepraat en nu praat ik met een professioneler persoon. en binnenkort ga ik echt professionele hulp krijgen. en daarbij waar ik woon heb ik begeleiding en daar praat ik ook mee. dus ik praat genoeg :joy:

 

misschien kan je je oude mentor een appje sturen met het voorstel want dan kan je er niet onder uit komen :wink:

 

groetjes blue

 

Dankjewel, Sophie :)

 

Gr. Kenshin

Ik heb trouwens nu een… afspraak toch maar gemaakt en afgesproken dat we 5 over 2 met elkaar zouden praten in de pauze….. maar ja idk of ik ga enz…. dus ja.. want weet niet wat ik moet zeggen enz!!

Jammer dat gesprekken vaak leiden tot boosheid. Moet je veel helpen in het huishouden?

 

Gr. Kenshin

Hm, dat lijkt me best risicovol. Stel je maar eens voor dat je een brandend deeltje in je mond krijgt. 

 

Ik ben even op zoek gegaan naar alternatieven voor zelfbeschadiging in dit topic. Je kan het zelf eens doornemen, maar ik heb er alvast enkele alternatieven uitgehaald:

  • Maak een playlist met nummers waar je je beter van gaat voelen. Begin eventueel met eerder droevige nummers, om je op te werken naar opwekkendere nummers. 
  • Schrijf een brief naar de persoon of datgene wat je van streek maakt. Je hoeft de brief niet per se te versturen; het gaat overwegend om het neerschrijven zelf. 
  • Teken op jezelf met een rode balpen. Hierdoor imiteer je zelfbeschadiging (wat voor sommigen echter een trigger-effect kan hebben).
  • Teken een hand op papier en teken er sneeën op (ook dit ervaren sommigen als een trigger, terwijl het voor anderen helpt).
  • Richt je kamer opnieuw in; verplaats wat spullen; leid jezelf af. 

 

Ligt een van deze alternatieven je?

 

Gr. Kenshin

hoi Kenshin,

nou ik denk dat papier roken beter is dan normaal roken…. bedankt voor je reactie… ik heb de meeste dingen doorgelezen… ik kan het proberen….  en ook bedankt voor de moeite die je hebt gedaan… 

ik zit dus nu te twijfelen of ik dat bericht zal sturen aan m'n…. leerlingbegeleider… want ja ze heeft ook vakantie… of ik kan het aan me oude mentor sturen… maar ze hebben allebei vakantie … 

groet sophie

Het lukt je maar moeizaam om dingen te vertellen. Dat snap ik, als je vertrouwen geschonden is. Echter zou ik gerust durven aangeven dat je moeite hebt met vertrouwen, aangezien je oude mentor en leerlingenbegeleider daar anders misschien minder rekening mee kunnen houden. 

 

Gr. Kenshin

Jaa jammer genoeg wel ja

Klopt….. maar ja ik word er gek van 

hoi,

nou me oude mentor zegt dus wel altijd je kan me appen en…. dat ik altijd bij haar terecht kan…. maar ja ik wil haar er nii mee lastig vallen…. en ja ze heeft zelf miss ook wel dingen aan haar hoofd en ze heeft zelf ook een mentor klas….. dus ja… jaa klopt… ja dan ga ik dat wel ff doen… nou ik hoop dan gwn dat ze begrip toont… soms toont ze ook wel begrip hoor… maar toen ik dus stopte met die gesprekken toen zei ze je bent er nog nii open genoeg voor en nu heb ik soms het gevoel dat ik open MOET zijn snap je? En daarom ben ik bang dat ik ga falen en als ik juist 1 klein ding wel zeg…. wat me soms dwars zit…. dan voelt het soms wel als opluchting maar later in de dag…. ga ik me rotter voelen omdat ik het tegen iemand heb gezegd…. het is gwn bij mij heel raar… hoe moet ik het met een volwassene bespreken dat ik mezelf pijn doe…. mijn oude mentor weet wel dat ik tegen de muur sla…. tenminste ze heeft me knokkels wel gezien…. en ja soms sloeg ik ook automatisch bij haar in de buurt tegen kluizen of wat dan ook…. maar ja…. alleen niemand weet dat ik dus nu mezelf blijkbaar beschadig met een puntenslijper… en klopt je kan daardoor of dikke knokkels krijgen of gekneusde vingers… want ja dat heb ik best wel vaak gekregen … maar ja ik ging nooit naar huisarts ofz…. ik ging gwn of tape of niks…. gebruiken…. ja maar me ouders gaan dan denken hz heb je dat of wat dan ook... 

Groet Sophie 

Vervelend dat deze situatie je een naar gevoel bezorgt :confused:  Denk je dat je afleiding zou kunnen zoeken? Door te gaan wandelen bijvoorbeeld, of door een serie te kijken?

 

Gr. Kenshin

Dat snap ik, dat je die taakjes niet altijd even leuk vindt. Houd je nog wel genoeg tijd over om op jezelf leuke dingen te kunnen doen?

 

Gr. Kenshin

hey 

 

 

ga ik me rotter voelen omdat ik het tegen iemand heb gezegd…. het is gwn bij mij heel raar

het is helemaal niet raar want je voelt je dan schuldig dat jij iets hebt gedeeld. maar ja zij heeft voor deze baan gekozen dus ze is er voor je om naar je te luisteren mee te denken hoe je iets kan aan pakken. 

 

 

alleen niemand weet dat ik dus nu mezelf blijkbaar beschadig met een puntenslijper… 

kan je het zien wat je doet als je bvb je mau om hoog doet dan doe je expres als je met je mentor aan het praten bent je mouw om hoog zodat ze het ziet en dan hopen dat ze iets er over zegt. dan zeg je het niet… 

 

 

maar ja ik ging nooit naar huisarts ofz…

ik ben er nog nooit voor naar de huisarts geweest haha. maar moest wel eens langs de verpleeg kundige omdat ik dan weer iets te hard had geslagen waar mensen bij waren. terwijl het bij mij geen pijn doet haha. ik heb ook wel eens de ruit van een deur geslagen en zat een hele grote barst in haha :joy:

het duurde 2 maanden tot dat ruitje vervangen was. 

 

groetjes blue

Hoii, 

jaa ik probeer al afleiding te zoeken…. maar ja het lukt gewoon nii….. ook als ik slaap enz… en ik mag nu de huis nii uit vanwege Corona… ik kijk al een serie….. maar ja als nog…. lukt het nii...

Lukt het met het schema? :slight_smile:  Er is geen haast bij hoor, en je hoeft ‘m hier ook niet te plaatsen als je dat liever niet doet. 

 

Gr. Kenshin

hoi, 

Klopt ik voel me dan idd schuldig en ja idd Ze heeft er voor gekozen om dat werk te doen…. Weet jij miss wat een schooldeskundige inhoud of ik weet niet meer heel goed wat ze zei…. je kan het opzich wel zien…. maar ja ik wil geen aandachtstrekker zijn ofz… ik weet het nii Echt…. Ohh… hoop dat het nu wel wat minder is geworden dat je tegen muren slaat? Gelukkig heb ik zelf nii echt dat gehad ofz…. maar wat je zegt klopt…. het doet niet echt pijn ofz…. maar het is ook gwn door dat ik sla ofz m’n pijn wel weggaat ofz idk hoe ik het kan uitleggen… nou dan duurde het dus lang om dat te vervangen😂 

groet Sophie!!

 

bedankt trouwens voor het lezen en je adviezen enz!!

Naar mijn vermoeden zullen ze niet boos worden, en eerder opgelucht zijn dat je hen de waarheid vertelt. Wat mij het eenvoudigst lijkt, is om voor het gesprekje een bericht te sturen waarin je de waarheid uit de doeken doet. Op die manier hoef je dat niet tijdens het gesprek te doen. 

 

Gr. Kenshin

Hoii

ik zou me best gaan doen!! Alleen ja idk wat ik zeggen moet...

Hoi hoi, ik heb de moed gepakt en… gevraagd om hulp… dus dat ik hulp ga accepteren, ook al weet ik gwn…. dat ik van gedachte ga veranderen…. maar ja ik heb duidelijk alles aangegeven wat ik wil enz, dus m’n oude mentor zei ook zovan… Sophie wij hebben sws voor jouw al hulp klaar staan…. dus als je bijv ooit hulp toch wou hebben we dat klaar staan, maar dan moeten we wel even met je leerlingbegeleider praten, want die regelt alles enz, en we gaan dus volgende week kijken…. hoe en wat… het boek heb ik vandaag gekregen, ze zei dat het een pittige boek is, maar wel een leuke en interessante boek is….. en dat ik er zolang erover mag doen…. omdat zei hem al binnen 1 maand ofz heeft uitgelezen enz…. dus ja… maar ze zei wel Miss leer je er wel wat over enz… dus ja... 

hey 

 

 

 Weet jij miss wat een schooldeskundige inhoud

ik kan het je niet vertellen. dat kan je misschien aan je oude mentor vragen?

via google woord ik ook niet wijzer :joy:

of ik weet niet meer heel goed wat ze zei…

misschien een maatschappelijk werkster? want dat kan ik je misschien wel uit leggen haha. 

ik ben zwz niet zo goed in de school termen haha. want ik zit op speciaal onderwijs en daar heb je allemaal andere namen voor personen haha. 

 

 

hoop dat het nu wel wat minder is geworden dat je tegen muren slaat?

eh nee maar ik kan er mee om gaan en mijn school woord volgend jaar gesloopt haha dus zo erg is het niet als ik iets sloop. 

 

 

 

maar het is ook gwn door dat ik sla ofz m’n pijn wel weggaat ofz idk hoe ik het kan uitleggen… 

je boosheid woord er zo uit gegooid. het is niet de juiste manier om dat te doen haha. maar het is een manier die kan werken. en bij werkt ie niet haha. maar bij mij doet niks pijn behalve als ik iet kneus of breek haha. 

 

 

bedankt trouwens voor het lezen en je adviezen enz!!

geen probleem. om heel eerlijk te zijn heb ik niks beters te doen haha. 

ik zit al de hele dag achter me pc te wachten tot het tijd is om een pizza op te halen. ik zit al 5 uur op me bed haha. 

 

groetjes blue

Eerlijk meestal nii echt meer… maar ja boeie

Reageer