Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey @Ronald2001,

Heb je al geprobeerd om je bestie's ouders te bellen? Of een naaste van haar? Als je iets stuurt qua berichtje leest ze het dan of niet? Is het mogelijk dat jij daarna toe gaat? En als echt niemand weet waar ze is, dan kan je echt het beste zo snel mogelijk de politie te bellen. Het is beter laat dan nooit toch?

Daarnaast moet je positief blijven en ervan uitgaan dat er niks met je bestie aan de hand is. Heb je al met iemand anders gepraat over dat jij je zo zorgen maakt om haar?

Ik zou als ik jouw was, als je het echt niet meer weet en je haar echt niet kan bereiken, de politie bellen. De politie kan zoals @Kenshin ook al zei samen met jouw gaan kijken hoe ze het, het beste kunnen aanpakken, en of zij misschien een kleine onderzoek kunnen doen naar haar? Het zou mij in ieder geval erg gerust stellen als er even iemand met mij meedenkt. En misschien mij kan verder helpen.

Gr: Mr.S
Wat vervelend dat andere zeggen dat je altijd alles verkeerd doet maar.. ik weet zeker dat dat niet waar is.
Het is nu 23 uur geleden dat je dat bericht hebt gekregen.
Heb je al iets gehoort?
Heb je het tegen je ouders van je bestie verteld?
Ik denk dat het wel slim is om de politie er bij te betrekken, want het gaat wel om zelfmoord van je vriendin!
Jij bent niet schuldig als zij zelmoord pleegt!
Jij kan daar niks om doen, jij hebt haar geholpen en je bent er voor haar geweest toen ze je nodig had!
Heyo,
Kort antwoord nee. Heb niks van haar gehoord.

Ik heb even geen zin meer om te praten er is even teveel aan de hand... sorry
Je hoeft geen sorry te zeggen Ronald.
Het zijn een aantal zware uren voor je. En ook voor alle familieleden, kennissen, vrienden van je bestie. We begrijpen dat het op een gegeven moment allemaal iets te veel kan worden. En daarvoor mag je alle tijd nemen die je nodig hebt! Het forum is er om mensen te helpen of je verhaal kwijt te kunnen. Je bent niks verplicht om op te schrijven! Dus als het voor jou even allemaal genoeg is mag je altijd stoppen! Je hoeft je al helemaal niet schuldig te voelen omdat je even niks tegen ons zegt, want we begrijpen je situatie!


Neem alle tijd die je nodig hebt!
Heel veel Sterkte!!

^
Future
Idk als ik weer een update ga neer zetten gaan mensen denken dat ik me aanstel wss dus denk dat ik maar niks meer schrijf voor een tijdje...
Ik zelf zou het niet zien dat jij je aanstelt hoor. Ik vindt het wel fijn om te lezen hoe het nu met je gaat en wat de stand van zaken is.

En je moet je niet zo voelen om hier iets te posten. Je moet je vrij voelen om hier iets te posten. Mensen die er op willen reageren doen dat, en mensen die het niet interesseren of geen antwoord erop weten reageren niet.

Ik heb niet alle 200 berichten gelezen, maar volgens mij zijn alle berichten tot zover allemaal positief, of proberen je te helpen. Dus ik neem aan dat niemand zal denken dat jij je aanstelt, maar juist blij zou zijn om weer een update van jou te krijgen.

Maar dat ligt helemaal aan jezelf! Als jij liever een tijdje niks wilt opschrijven vinden we dat ook goed! Het is jouw topic dus jij bepaald wanneer je verder gaat of wanneer je stopt!

^
Future
Wat en wanneer je hier schrijft, is jouw keuze. Zoals @Future zei, hebben we begrip voor je situatie. Jij bent ons niets verplicht. Ik hoop alleen dat je beseft dat je niet de indruk geeft je aan te stellen. Jij, en iedereen, kan hier altijd terecht met zijn of haar problemen. Al maak jij honderd topics aan: als dat jou beter doet voelen, ben je altijd welkom.
mag ik al dood?
mijn beste vriendin ligt in het ziekenhuis nadat ze zelfmoord heeft willen plegen, ik wil gewoon weg van hier....
ik ga toch niet meer gelukkig worden in dit leven
waarom doet God me dit aan...
Wat een zwaar nieuws. Ik kan me voorstellen dat je je hier heel teneergeslagen van gaat voelen.

mag ik al dood?
Ik zou willen dat je blijft leven, zodat je kan ervaren dat het leven ook fijn kan zijn. Er kunnen keerpunten je leven inkomen, positieve en negatieve keerpunten.

Wie heeft je ingelicht over je beste vriendin? Kan je met die persoon praten?
Kan je je beste vriendin bezoeken in het ziekenhuis? Misschien voelt elkaars steun fijn. Dat hoeft natuurlijk alleen als jij je daar goed bij voelt.

Ik zou je graag meer steun bieden. Op Youtube heb ik deze video voor je uitgezocht. Ik hoop dat je je ermee gesteund voelt.

Het is misschien niet helemaal je ding, maar 113 is steeds bereid om naar jou te luisteren. Ook al ken je ze niet persoonlijk, zij kennen jou ook niet, willen ze er alles aan doen zodat jij je beter voelt, ook al is het maar voor even.

Ik wens je vriendin veel beterschap. Aan jou geef ik een virtual hug. Ik hoop dat je die steun een beetje voelt.
nou ik zie eigenlijk alleen maar negatiefe dingen...
de ouders van me beste vriendin hebben het tegen mij gezegd, ik kan ze eigenlijk niet heel goed berijken...
ik durf eigenlijk niet naar het ziekenhuis te gaan en om eerlijk te zijn helpt 113 gewoon niet voor mij
Het is begrijpelijk dat je af en toe alleen de negatieve dingen ziet, zeker als er iets als dit gebeurt. Er zijn getuigenissen te vinden van mensen die het heel moeilijk hebben gehad, maar toch nog gelukkig zijn geworden. Deze bijvoorbeeld. Deze video legt uit wat mogelijke stappen zijn om je beter te gaan voelen.

Je kan de ouders van je beste vriendin niet heel goed bereiken. Soms kan de steun van iemand die ongeveer weet wat je doormaakt, in dit geval de schok dat een geliefd persoon zelfmoord heeft proberen plegen, helpen. Dit natuurlijk alleen als je dat zelf ok vindt.

Je hoeft alleen naar het ziekenhuis als je er klaar voor bent. Bij 113 heb je niet het gevoel dat je geholpen bent. Ok, dan gaan we op zoek naar iets anders. Ik zou het fijn vinden als je dit kon bespreken met iemand in je omgeving. Kan je je psycholoog contacteren?
Heey,

Dit zal wel erg hard zijn aangekomen bij jouw en de familie en vrienden van je beste vriendin. Je had natuurlijk op ander nieuws gehoopt. Dat er niks aan de hand was, of dat ze niet in het ziekenhuis lag. Toch zie ik dit dan als een klein beetje goed nieuws. Het is niet het gene wat we hadden gewild. Maar het aller belangrijkste is dat ze nog leeft!

De ouders zullen wel erg geschrokken zijn en zich momenteel erg focussen op hun dochter. Misschien dat ze daarom moeilijk bereikbaar zijn? Of ze willen het allemaal even verwerken. En dat ze daarom rust zoeken?

Mag ik al dood
Euhm.. Nee. Ik wil je liever nog levend zien. Je zit momenteel in een erg moeilijke situatie, maar daarbij is doodgaan niet de uitweg. En nu al helemaal niet. Je vriendin ligt in het ziekenhuis, dan ga jij er toch niet tussen uit? Dan komt het allemaal nog erger binnen bij haar en moet zij misschien wel verder leven met een schuld gevoel. Dat zou je toch niet willen? Daarnaast zijn er nog zoveel dingen die je moet mee maken in deze wereld. Er zijn nog zoveel dingen die je moet zien. En het lijkt momenteel allemaal weinig uit te maken. Alles gaat slecht. Ik heb geen 1 goede dag. Maar die komt nog wel. Er komen allemaal super leuke tijden aan I Promise.

God heeft je niet in de steek gelaten. Hij stelt je op de proef. Hoe sterk ben jij? Hoe ga je om met deze situaties? Wat ga je ermee doen? En die vragen kan je niet allemaal alleen oplossen daar heb je hulp voor nodig of in ieder geval iemand die je steunt.

Misschien kan je aan de ouders vragen als je ze weer kan bereiken, of jullie misschien 's avonds samen naar haar toe kunnen gaan? Dan ben je niet alleen en dan zijn er mensen die je kent. En die je steunen.

Je zegt dat 113 niet helpt? Heb je dat ook met de KinderTelefoon chatten of bellen? Ook hun luisteren graag naar je en willen samen met je zoeken naar een oplossing. Wat Kenshin zegt over dat je met iemand in je eigen omgeving moet praten ben ik het helemaal mee eens. Het zal je zelf ook beter doen als je er met een echt iemand over kan hebben (Face to Face). Ik vind het zelf ook altijd fijner om met iemand die ik echt zie te praten dan kijkend op een scherm. Maar misschien zie jij dat anders dat kan natuurlijk ook!

Je wordt echt nog wel gelukkig in dit leven, maar dan moet je deze nare tijden wel doorstaan. Je wordt uiteindelijk wel beloond voor al je zware tijden! Doe rustig aan en neem genoeg tijd voor jezelf. Probeer dit allemaal te verwerken. Ik weet niet of je naar school gaat? Maar je kan dit misschien ook wel kort uitleggen aan je mentor. Zodat je misschien een paar dagen vrij kan nemen, of als het slecht gaat dat je naar huis toe kan gaan.

Heel veel beterschap gewenst naar je vriendin en naar jou!
Neem je tijd en doe rustig aan!

^
Future
Wat erg dat je vriendin, in het ziekenhuis ligt, omdat ze zelfmoord wou plegen.
En NEE jij mag NIET dood.
Jammer dat 113 niet helpt voor jou.
Jij bent bijzonder en jij mag er zijn!
Jij bent niet door God gemaakt om zelfmoord te plegen!
Je vraagt waarom God je het aan doet? God wil dit ook niet, de satan doet dit!
Het maakt niks uit waar en waarneer je iets plaats, dat moet je zelf weten!
hmm bedankt allemaal,
waarom willen jullie niet dat ik doodga, i mean jullie kennen me niet dus het hoort niks uit te maken.
misschien doet god dit niet maar hij ziet het wel, en het lijkt alsof hij er niks voor doet...
Omdat wij je niet kennen betekent niet dat wij je dood willen hebben. Ik heb ooit op YouTube een filmpje gezien. Over een kleine test die mensen uitvoerden.

Een voorbijganger krijgt een filmpje te zien van een meisje die ontvoerd is en mogelijk wordt vermoord. De voorbijganger krijgt de keuze. of 1 miljoen dollar, of het leven redden van het meisje?

Of laat ik de vraag anders stellen. Jij krijgt de keuze. Of 10.000. mensen in Amerika vermoorden, en je krijgt 10 miljard euro. Of de mensen laten leven en je krijgt niks? Je zou hetzelfde kunnen zeggen als wat jij net zegt: '' jullie kennen me niet dus het hoort niks uit te maken.'' Je kent die mensen niet dus wat maakt het uit? En toch zijn het mensen. Ik zou nooit in me dat geld aannemen en mensen laten sterven. Elk mensenleven is belangrijk dus ook van doe 10.000 nobodies


Daarnaast kennen wij jou wel degelijk. We weten niet alles, maar we weten zeker wel wat van jouw en we weten ook wat voor persoon jij bent. Het valt mij vooral op dat jij een andermans leven belangrijker vindt dan je eigen leven. Ik kan dit mis hebben en als dat zo is dan sorry, maar dat maak ik een beetje op uit al je reacties die je tot nu toe hebt geschreven. Daarnaast ben je erg veel geïnteresseerd in de Jehova. En wil je er graag veel over vertellen. Je deelt graag de dingen die je leuk vind, maar ook de dingen die je niet leuk vindt. Je maakt bijzondere topics aan die niemand anders zou maken ( maakt jouw uniek). En je bent letterlijk: Veel Actief! haha.

Je lijkt me een hele aardige jongen en je hebt veel over voor andere.
Gewoon niet doodgaan is niet de oplossing.

^
Future
heyo,
hmm 10 duizend mensen zijn er meer dan 1 worthless guy...
ik maak topics die niemand anders maakt? je bedoeld zoals deze?
Ookal is het 1 iemand, dan zou ik als nog niet willen dat diegene dood gaat. En alleen jij zegt dat je worthless bent. Ik heb tenminste hier op het forum nog niemand horen zeggen dat je worthless bent. Ik vind je erg nuttig. Je plaatst leuke, helpvolle reacties en ik denk dat veel mensen dat kunnen respecteren!

je bedoeld zoals deze?

Nee, dit soort topics maken andere mensen ook wel aan. Maar deze topic is wel bijzonder, omdat er zoveel op wordt gereageerd. In een paar weken tijd 200+ reacties. Dat vind ik wel grappig. Maar ik bedoel je topics als Lengte neus, Irritaties van jullie, depressie liedjes, mening over gelovige.

Ik vond dat leuke topics, of in ieder geval interessant. En die heb ik nog nooit eerder gezien. Nou ben ik er ook pas een maandje ofzo. Maar dat soort topics maken het hier wel leuker (vind ik dan).

Je moet niet zo negatief over jezelf denken. Daar wordt het niet beter van! En zo duurt het allemaal nog veel langer en langer. Ga is wat dingen doen die je leuk vindt. En dat is nu misschien best moeilijk, maar er zullen toch best wel een paar dingen zijn die je leuk vindt om te doen? Bijv. muziek luisteren (geen droevige, maar positieve), Netflix film of serie kijken? Als je Netflix hebt, of een YouTube filmpjes kijken (positieve). Je kan niet de hele dag negatief zijn, dat helpt niet en je bereikt er ook niks mee!

^
Future
helpvolle reacties en ik denk dat veel mensen dat kunnen respecteren!
ik weet niet echt of ze helpen, ik heb nu ong 488 reacties en ik denk dat 3 kwart of meer nieteens helpend is...

maar er zullen toch best wel een paar dingen zijn die je leuk vindt om te doen?
om eerlijk te zijn niet, alleen zondag heb ik super veel zin in
Ik denk dat 3 kwart of meer niet eens helpend is...

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Misschien is 10% van al je reacties niet helpend, maar het helpt jouw wel! Je kunt niet altijd alleen maar helpende reacties plaatsen. Dat kan gewoon niet. Sommige reacties zijn super en andere zijn minder. Maar wat maakt dat uit? Het gaat erom dat jij in 5 maanden tijd heel veel mensen hebt geholpen! Je hebt forumgebruikers blijer gemaakt of zelf geholpen met hun problemen en dat is super! En daar moet je zeker mee doorgaan.

" Om eerlijk te zijn niet"
Dus je wilt zeggen dat je de hele dag niks doet? De hele dag sip bent. En niks maakt je blij?

Het zou kunnen. Ookal kan ik me er niks bij voorstellen. Ik ben zelf ook depressief alleen ik maak er geen topics over omdat ik niet weet hoe ik het moet uitleggen. En ook ik denk de hele dag aan van kon ik maar verdwijnen. Weg van hier.

En toch kan ik wel blij zijn. Ik kijk nu bijv. Suits op Netflix ik kan altijd wel lachen om de reacties van Louis Litt( personage). En ik zit hier samen met me hond als ik al alleen naar der kijk wordt ik al blij. Of vanavond gaan we zalm met pasta eten (mijn lievelingsgerecht) daar verheug ik me al op. Daar wordt ik al beetje blij van.

Wat ik wil zeggen. Ik weet natuurlijk niet hoe het er echt aan toe gaat bij jou. Maar ik kan moeilijk geloven dat je nergens een klein beetje plezier uit haalt ook al is het maar voor eventjes. Een paar seconden. Er moet toch wel iets zijn wat je eventjes blij maakt?

Wat gaat je zondag doen? Waardoor je er zo naar uit kijkt?

^
Future
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens
Dankje....
Dus je wilt zeggen dat je de hele dag niks doet? De hele dag sip bent. En niks maakt je blij?

nouja, nee eigenlijk niet, mijn gedachte is alleen maar negatief en aangezien ik nu van 7 tot 5 op stage ben is het alleen maar serieus en geen leuke dinge
Wat gaat je zondag doen? Waardoor je er zo naar uit kijkt?
nou zoals jij misschien weet ben ik jehovahs getuigen. hier is het net als de meeste geloven dat je naar de kerk gaat(bij ons de koninkrijkszaal) maar het probleem was dat ik eigenlijk al sinds ik ben gaan geloven er niet ben geweest omdat ik nooit kan dankzij school/stage/voetbal. nu is het zo dat we zondag een wedstrijd hebben in de beker maar het is al zeker dat wij door zijn, hierdoor wil de coach een B elftal speeltijd geven en heb ik een vrije zondag waardoor ik er eindelijk weer naartoe kan
Dat is wel goed nieuws. Dat je eindelijk naar een bijeenkomst kan gaan.

Wat ik me afvroeg ben jij ook lid van de Jehova? Of ben je een beginner? Een nieuwkomer?

In mijn geloof hebben we 3 niveau's en 5 rangen. En in het eerste rang hebben we inlezen dat mensen info krijgen over het geloof en wat er van mensen wordt verwacht. De 2e niveau is een actief lid en 3e niveau is actief lid die extra dingen doet. En daarnaast hebben we dus nog rangen die je kan verdienen. Heeft de Jehova dat ook?

En wat ik me nog meer afvroeg. Ik ben 17 en ben eigenlijk opgenomen in dat geloof dankzij me opa. Voor mijn geloof zou je eigenlijk 18 moeten zijn, maar omdat me opa iemand van de 3 niveau is en een hoge rang heeft mocht ik er al bij. Is er ook een leeftijds minimum bij de Jehova of mag je daar al naartoe als je bijv. 10 bent?

En als laatste vroeg ik me af of de bijeenkomsten bekent zijn voor iedereen? Of dat je alleen weet wanneer een bijeenkomst is doormiddel van lid te zijn? Of misschien anders gezegd. Kan een nieuwsgierige ook weten waar die bijeenkomsten zijn, omdat dat bijv. Op de site staat vermeld of krijg je dat alleen te horen als lid van het geloof?

Want bij mij geloof is alles erg terughoudend wij vertellen niet zomaar tegen iedereen waar de bijeenkomsten zijn en waar het over gaat. Alleen leden van niveau 2 of hoger mogen weten wanneer en waar onze bijeenkomsten zijn?

Als je niet op de vragen in wilt gaan vindt ik dat ook goed hoor!

^
Future
Oh en wat ik eigenlijk wou vragen. Bij mijn geloof is het zo dat ervan je verwacht wordt dat je eigenlijk bij elke bijeenkomst aanwezig bent. En als je nooit tot zeer weinig komt dan wordt je al een beetje gezien als buitenstaander als een niet echt lid van het geloof. Is dat ook zo bij de Jehova? Of doen ze daar niet zo moeilijk over?

^
Future
awh juist zulke vragen vind ik leuk!

ja en nee je heb soort rangen, oudere, gedoopte, pioneer en nog een paar(weet t niet helemaal sorry)
ik ben eigenlijk geen lid, ik ga het zo goed mogelijk uitleggen:
mijn beste vriendin is wel echt actief lid en gedoopt, en aangezien het me bestie is wilde ik gewoon weten waar ze in geloofde(dit is 4 maanden terug) en eigenlijk vond ik het waar en logisch dus ben ik er meer over gaan lezen.

er is geen leeftijdsminimum, iedereen mag jehovahs getuigen worden als deze persoon dit wil natuurlijk

de bijeenkomsten zijn open voor iedereen, het is gratis(geen collecte of iets) na zondag kan ik over de bijeenkomsten nog meer vertellen maar al zou een ongelovige er heen willen bijvoorbeeld dan zie je soms een groot gebouw met koninkrijkszaal van jehovahs getuigen erop staan, hier staat altijd wel de bijeenkomsten op(dit wil ik niet als reclame doen maar op jw.org staat alle informatie over het geloof en alles)

eigenlijk is het de bedoeling dat je wel zo vaak en zo actief mogelijk bij de bijeenkomsten en velddiensten bent(als dit kan natuurlijk)
om deze reden ga ik in de winterstop stoppen met voetballen en me focussen op het geloof
btw vergeten te zeggen maar je heb vaak bij een geboorte dat een kind gedoopt word: dit is niet wat ik bedoel bij dopen van mijn beste vriendin, bij JW(Jehovahs getuigen) kan je later bij een ouderling aanvragen dat je gedoopt wil worden en dan word er gekeken naar hoe je band is met Jehovah en of jij wel echt van hem houd en of je dingen weet van de bijbel(Kennis)

dan kan je dus gedoopt worden als dit goed is: hiermee laat jij aan iedereen zien dat jij echt in jehovah gelooft en hem altijd trouw zal zijn.

PS, welk geloof heb jij want ik ken het niet en vind het wel leuk om er over te lezen
Ik wil wel vertellen over mijn geloof, maar dan hoop ik niet dat we elkaar vanaf dan zien als vijanden. En ik zou het graag willen uitleggen. Maar als jij daarna zoiets hebt van Ho hier wil ik niks mee, dan laat ik je met rust en reageer ik niet meer op jouw reacties. Omdat ik geen ruzie wil.


^
Future

Reageer