Skip to main content
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....

Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.

Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald
ja maar zij heeft al een vriendje en idk t lijkt me zo raar en slecht van mij
Ja maar dat maakt toch niks uit? Ik vond het vroeger ook altijd fijner thuis bij me beste vriendin. En ook toen ze een relatie kreeg. Vond ze het geen probleem als ik er was. Natuurlijk wou ze niet hebben dat je elke dag bij haar op de stoep stond. Maar als je een paar keer per week langs kwam was dat geen probleem. Ik kon ook altijd goed opschieten met haar ouders. Dat waren ook een soort vrienden en familie van mij. Het was dan meer dat er familie of vrienden langs kwamen.

Ik had toen ook wel een relatie met een meisje. Dus ik snapte wel dat het niet fijn was als je elke dag langskomt. Maar met mijn problemen kon ik altijd bij me beste vriendin komen.

Gr: Faster
dat heb ik precies hetzelfde...
Dat is dus toch juist fijn? Ik zie het dan ook niet als dat het raar is ofzo. Nou is het net uit met mijn eigen vriendin. Maar daar zit ik niet zo mee. We hadden 10 jaar een relatie. Ik zou het erger vinden als ik me beste vriendin kwijt raakt.

Dan is er ook wel iets erg gebeurd waardoor de relatie kapot ging maar oké. Ik zit er niet mee. Het is jammer maar het is beter voor mij.
tja ik heb dan geen vriendin (meer) maar me beste vriendin is gewoon een te groot deel van me leven eigenlijk
Ja dat heb ik nou precies ook zo. Me beste vriendin betekent zo ongelooflijk veel voor mij. Hoelang ken je je beste vriendin al? Al van kinds af aan of pas sinds een paar jaar? Mijn beste vriendin ken ik al sinds ik 8 was. We zaten samen op school. En zijn pas naar het examen jaar van de havo uitelkaar gegaan (qua school)
nou dit gaat misschien dom klinken maar 1 jaar pas, ik leerde haar kennen en eigk mochten we elkaar in het begin niet, en opeens begonnen we te appen en ik denk 2 dagen later waren we beste vrienden.
Dat is wel mooi. En ene kant ook wel grappig. Eerst mag je elkaar niet en daarna beste vrienden. Het maakt ook niet uit hoelang je al bevriend bent. Zolang je elkaar kan steunen en helpen waar nodig is, is het al heel mooi!
ja ik weet het, ik heb misschien teveel waarde aan haar gehecht...
Dat gebeurd meestal. Dat je aan iemand gehecht raakt. Zeker als het je beste vriend(in) is.
ja maar ik denk dat ik het teveeel heb gedaan, als zzij zegmaar nu weggaat dan ben ik zo lost
Oh zo (te) gehecht. Hmm dat zal dan wel moeilijk zijn. Ik ben ook gehecht aan mijn vriendin, maar niet zo als jouw dan denk ik. Als ij zou weggaan zou ik het jammer vinden, maar na een paar weken zou ik zoiets hebben van oké jammer maar helaas..
ja dat dus....

en aangezien ik weet dat haar vriend nogal jaloers kan zijn en ik vaak met haar omga ben ik bang dat die vriend een keer zegt van he jij mag niet meer met hem omgaan
Ja.. Dat zal wel heel lullig zijn van hem. Dat je jaloers bent oké. En dat hij misschien aan je vriendin vraagt of ze wat meer afstand wilt houden kan ik enigzins wel begrijpen, maar om dan te zeggen dat je elkaar niet meer mag zien zou ik wel heftig vinden.

Ik neem aan dat je vriendin ook weet dat jij zo over haar denkt? Kan je misschien een keer met haar erover hebben. Dat je het een eng idee vindt dat zij je ooit verlaat?

Misschien kan dat wat opluchten.
ja dat weet ze maar ik weet niet of je de berichten hiervoor heb gelezen maar met haar gaat t niet goed
Ja ik weet wat er is gebeurd met je vriendin. En wat dat met jouw heeft gedaan. Ik wou er liever niet over beginnen, omdat het dan alleen maar moeilijker wordt.
nee isgoed maar ik dacht ik zeg het maar voordat jij denk dat het allemaal goed gaat en dan schrikt ofz?
Ik vind het wel heel erg wat er is gebeurd, maar voordat ik dit account aanmaakte heb ik nog even een aantal topics gelezen waaronder die van jouw. Dus toen kwam ik er ook achter wat er was gebeurd. Ik hoop dat het snel beter gaat!
dat is wat ik ook hoop....

ben jij gelovig?
Nee dat ben ik niet.
Is het raar dat ik mij bij haar ouders veiliger en beter voel dan in mijn eigen huis en omgeving?...
Naar mijn mening is familie, net als een thuis, eerder een gevoel dan een toegewezen plek of persoon. Het is zeker mogelijk dat je je bij haar ouders beter voelt dan in je vorige omgeving. Ik ben blij dat je een plek hebt gevonden waar je je beter voelt.

Het is heel normaal dat je op bepaalde momenten meer steun nodig hebt dan op andere momenten. Een beste vriend kan evenveel betekenen als een partner.

eigk mochten we elkaar in het begin niet
Dat kan gebeuren. Soms zie je elkaars positieve punten en mooie kanten pas als je elkaar beter leert kennen.

ja ik weet het, ik heb misschien teveel waarde aan haar gehecht...’
Je aan iemand hechten kan heel mooi zijn, maar het kan ook pijn doen. Met een sterke band komt vaak bezorgdheid mee. Als er iets gebeurt met de persoon waar je veel waarde aan hecht, kan dat erg veel pijn doen. Ik heb soms momenten dat ik me voorneem om me aan niemand meer te hechten, omdat het zoveel pijn doet te weten dat die persoon of personen lijden, maar een sterke band hebben met iemand, is zo mooi, dat het die pijn waard kan zijn. Natuurlijk mag je jezelf niet uit het oog verliezen. Houd in de gaten dat je er niet aan kapot gaat.

Het zou heel kinderachtig zijn van haar vriend, als hij zegt dat jij haar niet meer mag zien. Stel je maar eens voor dat je beste vriendin biseksueel is (misschien is ze dat, dat weet ik niet); gaat haar vriend haar vriendschappen met meisjes dan ook verbieden?

Een geloof waar ik me goed bij voel, is het Boeddhisme. Het Boeddhisme wordt vaak een filosofie of ‘way of life’ genoemd, eerder dan dat het als religie wordt bestempeld, maar ik vind er mooie elementen inzitten. Deze bijvoorbeeld: ‘Every morning we are born again. What we do today is what matters most.’ Wat er ook gebeurd is, er liggen nog steeds zoveel kansen open. Deze vind ik ook mooi: ‘You will not be punished for your anger; you will be punished by your anger.’ Ik vind het interessant om over zulke quotes na te denken, en ze zo goed mogelijk na te leven.
is het raar dat ik mij bij haar ouders veiliger en beter voel dan in mijn eigen huis en omgeving?...

Nee, dat heb ik ook.

En ik denk dat veel meer meer kinderen dat hebben.

Het is niet gek dat je je beste vriendin niet mog eerst.

Dat hebben veel mensen, ik ook.
hmmm, waarom gaan er de laatste tijd mensen waar ik gehecht aan ben weg uit mijn leven.....
Wie is er nu weg uit je leven?
https://www.youtube.com/watch?v=brCif60M8uc

dit legt het denk ik het beste uit...

Reageer