Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Dan heb je in ieder geval iets waarbij je af en toe je hart kan luchten. Ik vindt ook leuk om te horen dat bidden helpt! ik heb maar weinig mensen in mijn omgeving die gelovig zijn en vindt zelf dat ze daar best wel veel aan missen, maar goed.. Misschien als je je veel met die dingen bezig gaat houden dat je dan langzaam vooruit gaat! Hoe gaat het nu met je?
Ben jij ook gelovig?

Uhm nu gaat t gwn nier goed en wrm is eigenlijk nogsteeds door hetzelfde dus not good , ik denk nog elk uur aan zelfmoord en ik snijd mezelf nog elke dag
Balen! Ik hop dat je wat kunt met alle tips die je krijgt en dat het telkens beter met je mag gaan! Het is je gegund, en god gunt het je ook, dat weet ik zeker! groetjes janna
Ja uhm aller eersr ik houd van iedereen die me helpt en tips geeft!♡
Alleen bijna geen enkele tip werkt (dit zal aan mij liggen denk ik)
Dat hoeft niet! Het verschilt per persoon en wat bij de een werkt hoeft bij de ander nog niet te werken! En trouwens die tekst, die is van Bars and Melody van Got talent
Ja ik weet het en wat leuk dat je die tekst herkent! Ik kende ze nieteens van got talent ik luister veel rap en toen kwam deze en vond m leuk aangezien ik best wel relate
Ja ik ook! En het is helaas niet alleen voor ons herkenbaar.. Elke keer als ik hem luister heb ik tranen mijn ogen staan!
Awh...
Weet jij of iemans anders misschien wat je kan doen tegen stemmen in mijn hoofd?
Ik vind het zorgwekkend dat je je snijdt. Dit voelt misschien heel even goed, maar na een tijdje komt de pijn eens zo hard terug. Zou het je kunnen helpen om, wanneer je de neiging om te snijden voelt opkomen, positieve afleiding te zoeken? Bv. door te rappen, of je beste vriendin te bellen? Het kan ook helpen om de natuur in te gaan. Misschien is de natuur een plek waar je ongestoord kan bidden.

Wat voor stemmen heb je in je hoofd? Wat zeggen die stemmen?
iedereen zegt het dat ik verkeerde dingen doe
Wie is iedereen? Je doet mischien wel wat verkeerde dingen, maar je doed ook een hoop goede dingen. Reken daar maar op.

god haat me omdat ik verkeerde dingen doe
NEE, zeg dat NIET! God haat je NIET. Mensen kunnen elkaar haten maar God kan jou NIET haten God haat NIEMAND. Echt waar God is er juist voor mensen en zal je niet zomaar haten!! Echt waar!! God haat je NIET. God was anders nooit voor je gestorven aan het kruis, God houd van je. God is er voor je.
https://www.youtube.com/watch?v=qXZrF7urKnE
https://www.youtube.com/watch?v=z9BO8Dx9eqU
Jij denkt dat god je haat maar dat je dat denkt komt door de duivel.

God in jou, in mij en in iedereen. God is sterler dan de duivel!
@kenshin.
Ja ik wilde wel stoppen maar het lukt gwn niet.
Die stemmen: 1 is van me overleden vriendin....
En de ander idk wie t is maar die zegt dat zelfmoord t beste is en niemand me mag enz..

@lise123 iedereen jn me omgeving zegt het.
Hmm ja ik weet dat het satan kan zijn maar mijn gedachte is gwn zo...

Ps. God is niet gestorven aan t kruis maar jezus
iedereen jn me omgeving zegt het.
Dat is heel vervelend. Maar weet dat dat niet waar is.

Hmm ja ik weet dat het satan kan zijn maar mijn gedachte is gwn zo...
God wil dat je gelukkig bent.

Ps. God is niet gestorven aan t kruis maar jezus
O ja, sorry. Dat bedoelde ik.
Je zou, als vervanger voor het snijden, een elastiekje om je pols kunnen doen. Als je daaraan trekt, en dan loslaat, voel je even fysieke pijn, maar je houdt er geen litteken aan over. Ik ben hier niet zo'n voorstander van, aangezien het nog steeds valt onder jezelf pijn doen, maar als het je weerhoudt van snijden, kan dit een tijdelijke oplossing zijn.

Weet je psycholoog dat je je snijdt? Heeft je psycholoog tips in verband met de stemmen?
@lise123,
ja ik weet dat je gelijk heb maar mijn gedachte en stemmen zeggen dat ik niet zo mag denken dus...

@kenshin,
ik heb al een elastiekje geprobeerd, dit werkte niet echt aangezien ik deze dan heel hard aan spande op maar 1 plek en dan gaat je huid uiteindelijk wel weer open...
ja mijn psych weet dat ik snijd, en hij weet niet wat ik het beste kan doen tegen die stemmen
Ok, de elastiekjes werken niet. Misschien is de Butterfly-project meer jouw ding. Daarbij teken je een vlindertje op je arm (of andere plek waar je snijdt) en schrijf je er de naam van iemand die je graag hebt bij. Dat kan bijvoorbeeld je beste vriendin zijn. Als je dan de neiging voelt om te snijden, zie je de tekening van de vlinder op je arm, met de naam erbij, en word je eraan herinnerd dat die persoon van je houdt, en niet wil dat jij jezelf pijn doet.

Je psycholoog weet dat je snijdt en weet van de stemmen in je hoofd. Zou je hem eens kunnen vragen naar methoden om met de drang naar snijden om te gaan?

Jammer dat hij niet weet wat je aanmoet met die stemmen. Is het een idee dat hij je doorverwijst naar een psycholoog die hier meer vanaf weet?
@lise123,
ja ik weet dat je gelijk heb maar mijn gedachte en stemmen zeggen dat ik niet zo mag denken dus...

Hoe bedoel je? Zo mag ik niet denken?
Ik kan me voorstellen dat elastiekjes en het butterfly project niet genoeg zijn.. Dat is lastig, en daar kom je moeilijk doorheen! Maar blijf gewoon proberen met kleine stapjes en wil niet te veel in een keer, want dat is gewoon niet mogelijk. Het idee van Kenshin over het bidden in de natuur kan wel heel prettig voor je zijn, en dan heb je gewoon even de tijd om met alleen te zijn met God.

Het is ook niet makkelijk om de cirkel van het beschadigen te doorbreken, maar blijf steun zoeken! En als dat niet lukt bij de mensen om je heen kan je het ook altijd op internet en hier op het forum proberen!

Ik vindt het wel heel jammer om te horen dat je niet echt gesteund wordt door je omgeving... Ik weet hoe lastig dat kan zijn en dat dat het alleen maar erger kan maken, maar laat dat niet in de weg staan!
JE BENT EEN GEWELDIG MENS!!!
Ok, de elastiekjes werken niet. Misschien is de Butterfly-project meer jouw ding. Daarbij teken je een vlindertje op je arm (of andere plek waar je snijdt) en schrijf je er de naam van iemand die je graag hebt bij. Dat kan bijvoorbeeld je beste vriendin zijn. Als je dan de neiging voelt om te snijden, zie je de tekening van de vlinder op je arm, met de naam erbij, en word je eraan herinnerd dat die persoon van je houdt, en niet wil dat jij jezelf pijn doet.

hey, dit heb ik al een keer geprobeerd maar mijn probleem is dat ik echt overal snijd en ik kan 1 vlinder wel uitleggen maar zoveel vlinders kan ik niet uitleggen aan andere mense....

@lise123,
een stem in me hoofd zegt dat ik niet blij mag zijn, dat ik irritant ben, dat god mij haat etc

@janna28,
bedankt voor je berichtje maar ik ben weer zo'n iemand(tenminste mijn gedachte dan) die denkt van je noemt me een geweldig mens, maar je kent me niet dus je kan dat niet oordelen....
alsnog bedankt voor het berichtje!
Misschien kan je samen met je beste vriendin een schriftje volschrijven met leuke dingen. Als je dan de drang voelt om te snijden, kan je daarin kijken. Jullie zouden een pagina van dat schriftje kunnen wijden aan redenen om niet te snijden, en een andere pagina aan redenen waarom jij een geweldig persoon bent.

een stem in me hoofd zegt dat ik niet blij mag zijn, dat ik irritant ben, dat god mij haat etc
Wat een vervelende stem. Natuurlijk mag jij blij zijn, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind jou helemaal niet irritant, en dat God jou haat, kan ik me moeilijk voorstellen. Jij lijkt me net heel eerbiedig naar God toe.

ik ben weer zo'n iemand(tenminste mijn gedachte dan) die denkt van je noemt me een geweldig mens, maar je kent me niet dus je kan dat niet oordelen
Wij kunnen onze reacties inderdaad alleen baseren op wat we hier van je lezen. Je kan echter veel afleiden uit de manier waarop iemand schrijft. Je kan hier het eerlijkste van jezelf geven, want je bent anoniem, en dat zorgt ervoor dat je sneller je gedachten durft weergeven.
Geeft niet! Ik snap het wel, want dat had ik zelf ook, maar ik wilde het je toch laten weten!
Misschien kan je samen met je beste vriendin een schriftje volschrijven met leuke dingen. Als je dan de drang voelt om te snijden, kan je daarin kijken. Jullie zouden een pagina van dat schriftje kunnen wijden aan redenen om niet te snijden, en een andere pagina aan redenen waarom jij een geweldig persoon bent.
.


Hmm ik ga haar nu even appen met dit idee, dit lijkt me echt wel een goed idee! Dankje!

ja dit stem is enorm irritant, maar wat ik misschien erger vind is de stem van me vriendin die ik hoor....

Je kan echter veel afleiden uit de manier waarop iemand schrijft
ja maar kan je er ook uit afleiden of iemand aardig is?

Geeft niet! Ik snap het wel, want dat had ik zelf ook, maar ik wilde het je toch laten weten!
ik weet het dankjewel!
Fijn dat je het een goed idee vindt. Ik hoop dat jullie daarmee aan de slag kunnen. Jullie zouden dat schriftje eventueel af en toe met elkaar mee kunnen geven, zodat jullie er in de tussentijd in kunnen schrijven, en de ander het dan kan lezen. Jij zou er eventueel rapteksten in kunnen schrijven, en zij gedichtjes, of iets anders dat ze leuk vindt.

Zou het helpen om op de stem van je vriendin te antwoorden? Als zij iets zegt, geef jij antwoord, en misschien laat de stem je dan met rust. Je zou de stem ook vriendelijk kunnen vragen om weg te gaan.

ja maar kan je er ook uit afleiden of iemand aardig is?
Ik vind van wel. Iemand die anderen wil helpen, en de moeite doet om daar de juiste woorden voor te zoeken, is in mijn ogen iemand met goede intenties. De manier van formuleren kan ook veel zeggen over een persoon.
hmm, om te vragen of ze weg wilt gaan heb ik al gedaan, antwoorden nog niet omdat ik te bang ben, ik weet niet waarvoor maar ik vind t gwn eng.


De manier van formuleren kan ook veel zeggen over een persoon.
lol ik ben niet goed in zinnen formuleren
Ik kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Negeer je de stem meestal?
ja, meestal proberen ik het te negeren maar lukt niet altijd en dat maakt me heel verdrietig

Reageer