Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Heb je mischien een vertrouwingsersoon op school?
Kun je daar heen gaan?
Ben ik al geweesr, helpt niet want het boeit diegene toch niet
Dat is allemaal niet waar wat je zegt jij doet zeker niet alles verkeerd dat denk je alleen maar en god haar je niet god houd van jou
Jawel, iedereen zegt het dat ij verkeerde dingen doe, god haat me omdat ik verkeerde dingen doe
Reputatie 3
Badge +8
Je maakt jezelf allerlei dingen wijs die simpelweg niet waar zijn. Dit weet je zelf ook dondersgoed. Hou jezelf niet voor de gek.

Niemand zou het uitmaken als ik er niet meer zou zijn
Ik doe alles fout.
Iedereen haat me
Ik doe niks meer goed
Ik ben lelijk
Ik ben een slechte vriend
Ik ben een verkeerd kind
Ik hoor niet op straat
Ik hoor dood in een kist te liggen
God haat me
Ik heb niks meer
Ik ben gedoemd om dood te gaan
Elke zin staat niet gelijk aan de werkelijkheid ook al voelt het zo. Ik zeg je dat het niet zo is. Vertrouw je mij dan wel?

God hoort je toch in dit soort tijden bij te staan. Kun je je niet aan hem vastklampen als blijkbaar niets anders lukt. Kun je niet proberen alles wat minder zwart-wit te bekijken. Kun je niet iets minder minachtend over jezelf praten. Kun je niet enkele tips van behulpzame gebruikers opvolgen ipv ze bij voorbaat de grond in te boren (of je het nou al geprobeerd hebt of niet). Kun je jezelf niet open stellen voor hulp in plaats van te blijven geloven dat niemand het boeit. Kun je niet een keer je hele schema omgooien. Je kunt nog zoveel doen en proberen ipv hier te posten dat je het opgeeft. Wij weten beide toch dat je niet écht dood wilt.

Ik zeg het nog eens; contacteer 113. Chatten of bellen, wat je ook wilt. Heb je dat idee nog nergens zien afwijzen dus vandaar. Ik zal wel dingen zeggen die je al zovaak gehoord hebt, maar het is allemaal wel gemeend.
Daan al deze dingen hoor ik van mensen om me heen, ik probeer naar de tips te luistereb maar dw meeste heb ik al gedaan... God staat iedereen bij die goede dingen doet....
113 heb ik al meernalen geprobeerd maar het heeft totaal geen effect op me
Reputatie 3
Badge +8
Het wordt allemaal ook wel heel lastig als je weigert dingen te laten doordringen. Nogmaals; misschien moet je het een kans geven effect op je te laten hebben.
Probeer in ieder geval de dingen die nog niet gebeurd zijn. Misschien moet je zelfs alles opnieuw proberen. Misschien werkt het deze tweede keer wel. Als ik lees hoe je over jezelf denkt/praat en dat je dood wilt heb je weinig te verliezen. Dus waarom zou je niet alles proberen wat je kunt en/of wordt bedacht door mensen die het beste met je voor hebben. God ziet dan dat je goede dingen doet en dat je niet verder wegkwijnt. Misschien zal je zijn aanwezigheid dan wel gaan merken.
Daan ik wil dat ook erg graag maar iets in me hoofd zegt gwn dat t niet mag ofz....
ik ga altijd met zo'n gevoel weg van wat ik allemaal net verteld heb maakt niet uit

Het is inderdaad fijner als iemand je situatie van dichtbij blijft opvolgen. Een psycholoog denkt vaak na over een patiënt, ook als het gesprek over is. Dan maken ze analyses, schrijven ze op wat ze te weten zijn gekomen en wat ze denken, en denken ze na over oplossingen.

het zou niemand meer boeien al was ik er niet

Heel naar dat je omgeving je dit gevoel lijkt te geven. Ook al ken ik je alleen van hier, geef ik om jou, en vind ik jou een behulpzaam en vriendelijk persoon.
Je beste vriendin zou je zeker missen. Nog een hoop andere mensen ook, ook al zijn die misschien niet zo handig in het uiten dat ze om je geven.

Zou je deze site eens willen bekijken? Het is de site van zelfmoordpreventie, en misschien denk je dat die niet kunnen helpen, maar ze willen echt. Ze hebben het beste met jou voor.

Je hebt 113 al eens geraadpleegd, maar toen voelde je je niet geholpen. Heb je al eens een andere communicatiemethode geprobeerd? Als je al enkele keren geprobeerd hebt te chatten, en je daarmee niet geholpen voelde, kan je proberen te bellen. Misschien dringt een telefoongesprek beter tot jou door. Hier vind je info over het mailen van de zelfmoordpreventie.
Zou je die linkjes eens willen bekijken?

Ik weet niet veel over geloof e.d., maar is Gob niet voor eeuwig vergevend? Krijg je niet steeds vergeving, als je berouw toont?
Jij lijkt me een goed persoon, en ik kan me moeilijk voorstellen dat God dat niet inziet. Natuurlijk maak je fouten, iedereen maakt fouten, maar zolang je uit die fouten leert, en berouw toont, is dat helemaal ok.

ik heb er niks aan want ik ben gedoemd om dood te gaan

We gaan allemaal dood. Dat is de enige zekerheid die we hebben. Aangezien we die zekerheid hebben, kunnen we nu best proberen er het meeste uit te halen, en zo goed mogelijk te leven.
Niets duurt eeuwig. Dat is zowel een beangstigend feit, als een geruststelling.

Ik mag niet gelukkig zijn

Natuurlijk mag jij gelukkig zijn. Ik wens jou alle geluk van de wereld toe. Er zijn hopen getuigenissen te vinden van mensen die het heel zwaar hebben gehad, en toch gelukkig zijn geworden. Jij kan een van die mensen worden. Als je blijft doorzetten, blijft vechten voor geluk, kan het bijna niet anders dan dat je daarvoor beloond wordt. Mensen om je heen, God ook, zullen trots op je zijn.

Soms is het een kwestie om te blijven leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten, en niet alleen voor de mensen die je al kent.
Heyo,
Sorry al lijkt het alsof ik niet naar jullie tips luister maar bijv 113 heb ik meermalen geprobeerd net als de KT chat/bellen, dit helpt gewoon mij niet heel erg, ik weet zelf niet wat me helpt en de tips die jullie geven (bedankt daarvoor) werken gewoon meestal niet
Het lijkt dat jij het best geholpen bent met iemand die je situatie van heel dicht opvolgt, iemand waar je een goede band mee hebt. Kan je nog steeds goed praten met je beste vriendin? Ik herinner me dat jullie laatst een spel deden, waar ze je ineens intiem begon aan te raken. Is dat voorval uitgeklaard?
Hey Ronald. Toen jullie dat intieme spel deden, had je op dat moment al een vriendin vriendin? En, met die vriendin waarmee je dat spel deed, kan die jou niet helpen?
Ben ik al geweesr, helpt niet want het boeit diegene toch niet

Ik snap je. Heb ik ook gehad. Heb je echt niemand anders als je heel goed nadenkt?
Heyo,
Reactie op iedereen: met me beste vriendin kan ij praten, zij maakt me blij en helpt me met geloof stuff en dat maakt me nog meer blij. Alleen denk ik dat ik haar niet altijd kan appen aangezien ik niet kan verwachten dat ze altijd wil appen.

@kenshin, ja de manier van een dichtbij persoon die het weet helpt alleen heb ik er maar 1....

Over dat intieme voorval, zij was gewoon in die mood en wilde gewoon heel graag zulke dingen doen, achteraf is ze blij dat ik nee zij aangezien ze een vriend heeft en aangezien zij dit niet wil vanwege het geloof. Dus wij zijn weer beste vrienden met af en toe rare trekjes, ik weet niet of dat normaal js (praten over jongens, praten over seksuele stuff, haar periodes, prive, )

Ronald
Misschien is het een idee om groepstherapie te volgen. Hierover kan je je informeren bij je psycholoog. Bij groepstherapie praat je met mensen in een gelijkaardige situatie. Wie weet ontmoet je personen waar je het goed mee kan vinden, en kunnen jullie elkaar steunen.

Goed dat jullie dat intieme voorval hebben uitgepraat. Jullie "rare trekjes", bv. het praten over vanalles en nog wat, vind ik helemaal niet raar. Het is net fijn om met iemand te kunnen praten over deze dingen.
hmm dat is wel een goed idee dat ik wil proberen!
weet jij misschien hoe je aan zo'n groepstherapie kan komen of moet dat echt via mijn psycholoog?
Fijn dat je die groepstherapie wilt proberen. Je zou kunnen opzoeken of je groepstherapie in je buurt hebt. Misschien vind je online contactgegevens, en kan je mailen of bellen voor meer info.

Je psycholoog zou je kunnen doorverwijzen. Op die manier wordt het voor jou geregeld. Je psycholoog kan je hier vast mee verder helpen.
okeyy dankjewel, ik had je bericht al gelezen maar ik denk vergeten te reageren, als ik even op het internet kijk is er niks in de buurt waar ik naartoe zou kunnen....
Het kan dat je psycholoog je in contact kan brengen met een leider van groepstherapie, die niet zo makkelijk op het internet te vinden is. Vind je het een ok plan om je hierover te informeren bij je psycholoog?
ja, dat ga ik zeker doen, ik zie mijn psycholoog pas over 2 dagen maar ik ga het echt sws doen
Goed dat je van plan bent dat te doen. Ik hoop dat je psycholoog je hiermee kan helpen.
Ik vilg je topics al best lang.
En het doet mij pijn hoelang het aanhoud....

Ik zelf ben Niet gelovig maar ik vind het wel fijn om te hooren dat je door bidden een beetje je verdriet kwijt kan❤️ deze site heeft mij ook vaak geholpen en door anderen te helpen ging ik mezelf ook beter voelen.

Wat je kan doen weet ik niet zo heel goed aangezien je dus al veel hebt geprobeert. Misschien is het een moeilijke piriooden kwa hormonen + dus ales wat er is gebeurd en dat gecombineerd maakt waarschijnlijk dat je je zo rot voelt.

Wat zijn leuke dingen die je graag doet?
En
Is er iets waar je volledig van ontspant?

Ik hoop dat je je snel beeter gaat voelen al is het steeds een klein beetje.

Ik wens je het beste❤️
Ik vilg je topics al best lang.
En het doet mij pijn hoelang het aanhoud....


awh wat lief

Wat zijn leuke dingen die je graag doet?
En
Is er iets waar je volledig van ontspant?

ja, rappen en raps maken en met me beste vriendin appen
Wat ook vaak helpt, ook al is de stap heel moeilijk en groot, is blijven bewegen. Een stuk hardlopen of zwemmen (ik kan me voorstellen dat dit lastig is als je jezelf bijvoorbeeld beschadigd vanwege de littekens)of iets anders. Het is in ieder geval fijn dat je je hart kwijt kan in muziek en bij het rappen! Ik hoop dat er dan wat vooruitgang in komt! En als je het fijn vindt en het je bezig houdt om met het forum bezig te blijven heb je in ieder geval ook iets om te doen.
Lieve groetjes, Janna
okey Janna nadat je dat zei moet ik het even goed zeggen,
ik vind rappen, raps schrijven hardlopen, hier op t forum zitten en me beste vriendin appen leuk en daarnaast helpt bidden me ook

Reageer