Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

Ok. Houd wel in de gaten dat je niet teveel stress ervaart.
Oh zo (te) gehecht. Hmm dat zal dan wel moeilijk zijn. Ik ben ook gehecht aan mijn vriendin, maar niet zo als jouw dan denk ik. Als ij zou weggaan zou ik het jammer vinden, maar na een paar weken zou ik zoiets hebben van oké jammer maar helaas..
Wat een mooie liedjes. Ik vind dit liedje erg mooi.
Ja.. Dat zal wel heel lullig zijn van hem. Dat je jaloers bent oké. En dat hij misschien aan je vriendin vraagt of ze wat meer afstand wilt houden kan ik enigzins wel begrijpen, maar om dan te zeggen dat je elkaar niet meer mag zien zou ik wel heftig vinden.

Ik neem aan dat je vriendin ook weet dat jij zo over haar denkt? Kan je misschien een keer met haar erover hebben. Dat je het een eng idee vindt dat zij je ooit verlaat?

Misschien kan dat wat opluchten.
Is het raar dat ik mij bij haar ouders veiliger en beter voel dan in mijn eigen huis en omgeving?...
Naar mijn mening is familie, net als een thuis, eerder een gevoel dan een toegewezen plek of persoon. Het is zeker mogelijk dat je je bij haar ouders beter voelt dan in je vorige omgeving. Ik ben blij dat je een plek hebt gevonden waar je je beter voelt.

Het is heel normaal dat je op bepaalde momenten meer steun nodig hebt dan op andere momenten. Een beste vriend kan evenveel betekenen als een partner.

eigk mochten we elkaar in het begin niet
Dat kan gebeuren. Soms zie je elkaars positieve punten en mooie kanten pas als je elkaar beter leert kennen.

ja ik weet het, ik heb misschien teveel waarde aan haar gehecht...’
Je aan iemand hechten kan heel mooi zijn, maar het kan ook pijn doen. Met een sterke band komt vaak bezorgdheid mee. Als er iets gebeurt met de persoon waar je veel waarde aan hecht, kan dat erg veel pijn doen. Ik heb soms momenten dat ik me voorneem om me aan niemand meer te hechten, omdat het zoveel pijn doet te weten dat die persoon of personen lijden, maar een sterke band hebben met iemand, is zo mooi, dat het die pijn waard kan zijn. Natuurlijk mag je jezelf niet uit het oog verliezen. Houd in de gaten dat je er niet aan kapot gaat.

Het zou heel kinderachtig zijn van haar vriend, als hij zegt dat jij haar niet meer mag zien. Stel je maar eens voor dat je beste vriendin biseksueel is (misschien is ze dat, dat weet ik niet); gaat haar vriend haar vriendschappen met meisjes dan ook verbieden?

Een geloof waar ik me goed bij voel, is het Boeddhisme. Het Boeddhisme wordt vaak een filosofie of ‘way of life’ genoemd, eerder dan dat het als religie wordt bestempeld, maar ik vind er mooie elementen inzitten. Deze bijvoorbeeld: ‘Every morning we are born again. What we do today is what matters most.’ Wat er ook gebeurd is, er liggen nog steeds zoveel kansen open. Deze vind ik ook mooi: ‘You will not be punished for your anger; you will be punished by your anger.’ Ik vind het interessant om over zulke quotes na te denken, en ze zo goed mogelijk na te leven.
Ja ik weet wat er is gebeurd met je vriendin. En wat dat met jouw heeft gedaan. Ik wou er liever niet over beginnen, omdat het dan alleen maar moeilijker wordt.
Je moeder is ernstig ziek. Dat is zwaar om dragen. Kan je met haar bespreken hoe je je voelt?

Hmm, er zijn er vast meer en anders in je kerk.
Er zijn vast meerdere gelovigen, maar er is maar één Ronald2001. Jij bent uniek, en mag er zijn. Jij verdient het om een gelukkig leven te leiden. Ik hoop dat het geluk snel aan je zijde staat, want dat verdien je. Ik hoop dat de mensen waar je van houdt bij je blijven. Ik hoop dat de ouders van je beste vriendin je kunnen steunen, want iemand als jij, iemand die ook anderen helpt en een goed persoon is, verdient steun.

ik raak gehecht aan iemand op het forum en kan er niet tegen dat ik diegene alleen hierop spreek....
Ik kan me voorstellen dat het lastig is een band te vormen met iemand die je waarschijnlijk nooit in het echt zal ontmoeten. Wat mij helpt, is proberen om tevreden te zijn met wat ik heb, namelijk de steun van het forum, in plaats van me te richten op wat ik graag zou hebben, namelijk een ontmoeting met bepaalde forumleden. Wie niet apprecieert wat die al heeft, zal meer moeite hebben om gelukkig te worden.

wat boeien andere mensen nou mijn geloof…
Ik vind dat jij heel mooi over je geloof kan praten. Jij hebt mij, en een hoop andere forumleden, een hoop bijgeleerd.

Ik zou het jammer vinden als jij je account hier verwijderd. Je kan hier altijd terecht. Ik hoop dat je de steun zal ontvangen die je nodig hebt.

Groetjes
Kenshin
Ik vind het wel heel erg wat er is gebeurd, maar voordat ik dit account aanmaakte heb ik nog even een aantal topics gelezen waaronder die van jouw. Dus toen kwam ik er ook achter wat er was gebeurd. Ik hoop dat het snel beter gaat!
Heel goed dat de bijeenkomt ‘amazingggggg’ was. Ik hoop dat je daar veel steun ervaren hebt.

hi,

 

bij ons in het huis is het onderwerp; religie/bijbel, geen onderwerp om over te praten.

er is vooral veel stress in huis en eigenlijk is me vader aldoor boos(niet aldoor op mij)

 

de band met mijn ouders is goed en slecht, ik doe weleens dingen met ze maar daar blijft het bij, ik heb niet het gevoel dat ik bij hun mijn problemen kwijt kan. daardoor maakt het dit ook lastiger omdat ik niet weet wat de reactie zal worden

hiii

ben ik nog welkom?

nou ik dacht ik kan wel zonder, maar nee. ik zat elke dag toch te kijken naar elk topic en besloot dus maar even terug te komen, ook lekker elke reactie weer weg dus we beginnen weer op 0

t gaat nu redelijk denk ik, zoals sommige weten ben ik gelovig. begin van de maand hadden we een groot congress in utrecht en ik kon daarheen, dat heeft voor mij echt zoveel positieve dingen gebracht dus dat is echt een kleine bron voor aankomende weken

wat betreft de rest, het is hetzelfde haha

ik hoop dat iemand dit ooit nog ziet?
hmmm, waarom gaan er de laatste tijd mensen waar ik gehecht aan ben weg uit mijn leven.....
Wat vervelend dat je met dit nare gevoel zit. Het kan helpen om er met iemand over te praten. Kan je contact opnemen met iemand van de bijeenkomst?

Verder is professionele hulp raadplegen, zoals @Sarahxcs zei, een goed plan. Wanneer is je psycholoog terug uit vakantie? Heb je contactgegevens gekregen van een vervangpsycholoog, voor het geval dat je het heel moeilijk had?
https://www.youtube.com/watch?v=brCif60M8uc

dit legt het denk ik het beste uit...
Kan je je psycholoog telefonisch bereiken, of via mail?
kind of, feels like it...
she got cancer, brain cancer...

De tekst is verwijderd door De Kindertelefoon
Ik ben blij dat je terug bent. Ik vind je een heel erg leuk persoon bij de kindertelefoon.

welcome back!😀
Nee dat ben ik niet.
sinds 4 dagen wilde t niet vertellen.
idk of t beter word... wss niet

Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon.
sinds 4 dagen wilde t niet vertellen.
idk of t beter word... wss niet

Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon

Yo gast durf die worden nooit meer tezegennik zweer het mijn vriendin en best friend hebben zelfmoord gedaan dus het is geen optie want dat is 5 jaar geleden en het doet mij alsnog pijndus zeg nooit meer die worden
T is mijn gedachte... ik maak dit topic omdat ik die hulp nodig heb... mijn gedachte hebben andere mensen soms nodig om te helpen.

Sorry voor je vriendin en bestie
@Jongenmeteenvraag, soms helpt het om op te schrijven waar je mee zit. Het forum is een plek waar je terecht kan, en waar je het allemaal kan neerschrijven. Vaak voel je je opgelucht als je ergens kan delen waar je mee zit. Het is dus helemaal ok om in een topic te blijven posten.

@Ronald2001, het is heel goed mogelijk dat het advies dat je geeft heel goed advies is, maar dat het even moeilijk is het zelf op te volgen. Je kan best weten dat iets goed of slecht is, en toch, tegen je verstand in, het andere doen. Het is heel normaal dat het soms voelt alsof je je eigen advies niet opvolgt. Toch zijn andere gebruikers zeker geholpen met jouw advies.
heyy,

hoe het gaat.. uh ik weet het niet...

goed/slecht, verschilt per dag, ik maak leuke dingen mee, maar ook slechte dingen, terugval met snijden dusja... heb amper energie om iets te doen... daardoor ben ik hierdoor ook inactief,,

jaa bijeenkomsten ga ik wekelijks heen en vind het zo mooi en leuk dat is wel echt iets positiefs!

het boek uhm, nee Nog niet haha

@Kenshin een serie kijken is moeilijk voor mij aangezien ik veel serie's niet kan kijken door geweld/schelden
Je kon het niet weten maar 1 ding maakt niet uit welke jongen het is hij zou je moeten helpen als mannen onder elkaar ik ben er. Oor je ook al verschillen onze meningen best wat
Hmm, er zijn er vast meer en anders in je kerk.

Reageer