Constant moe



Toon eerste bericht

307 reacties

Zware gedachten?
Het is niet meer leuk thuis en niemand wil me meer.. Ik kan beter dood gaan!


Liseeeeee oooooeeeeeh jij bent lief leuk aardig en goed voor mensen jij zegt zelf dit is wat satan wil
God heeft een plan voor jou een mooi plan pls blijf bij ons en ga andere helpen die het zelfde hebben samen sta je sterk alleen is maar alleen niemand die je helpen kan niemand om je heen


Maar als je samen ben sterk samen met god en vrienden van de kerk kan je winnen ga andere helpen en maak er miss je werk van ik heb je gesprekken bij die andere jongen gekezen zo sweet echt lief laat hem dan ook niet alleen als je wil dat hij jou niet verlaat
Ja.
Lise jij verspreid het geloof dat beetje wat je hebt verspreid jij waar door je meer trug krijgt hoe je praat en doet met type enzv is aardig enzv daardor weet ik het en idk het voelt goed hoe jij praat
Soms, ik vind het leuk om te dansen
Hee,

Ik denk dat je te weinig van het slaaphormoon melatonine in je lichaam hebt. Als je naar de huisarts gaat, kan die medicijnen voorschrijven waar dat ook in zit. 's Avonds kom je dan beter in slaap, je slaapt dieper en 's ochtends ben je dan later wakker. Dat zorgt voor een beter slaapritme, waardoor je je overdag best wakker voelt (hoop ik).
Sterkte!
1x per week les en thuis
soms
ik heb dit ook heel erg gehad. zelf slik ik melatonine om beter te slapen. ik vind het ook heel erg fijn om mijn gedachten op te schrijven en dan wordt ik meestal vanzelf zo moe dat ik in slaap val.

veel succes,
veraly22
Ja, hzo
Reputatie 6
Badge +5
Beste Lise123,

Zo te lezen heb je het erg zwaar. Wat knap dat je hier je verhaal deelt.
Zoals jij anderen helpt op het forum, en naar ze luistert, zijn er ook mensen die graag naar jou willen luisteren en er voor jou willen zijn. Zoals je merkt zijn dat anderen op het forum, en misschien is er bij jou iemand in je omgeving die je vertrouwd, zoals iemand uit de buurt of een vertrouwenspersoon op school.

Als je graag met iemand wilt praten kun je bij de Kindertelefoon ook terecht voor een gesprek met een getrainde medewerker, via telefoon of chat. We zijn er voor alle kinderen en jongeren tot 18 jaar die in vertrouwen willen praten. Je hoeft dus niet te vertellen hoe je heet en wie je bent. We weten dat het soms lastig is om over iets te praten. Dat is niet erg. We helpen je daarbij. Praten lucht op, echt! Chat of bel naar 0800-0432 (gratis), dit kan elke dag van 11.00 tot 21.00 uur.

Zie je echt geen uitweg meer en heb je meer hulp nodig? Dan kun je ook chatten of bellen met 113 online. 113 online is dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte en met vriendelijke groet,

Renske
De Kindertelefoon
Ik denk er niet altijd bij na, omdat ik het best druk heb op school enzo
heyo,
ik heb precies hetzelfde al een half jaar lang, ik ga naar een therapie hiervoor ik ga even een lijstje maken en die stuur ik dan straks hier onder

Ronald
Nee
1. minimaal 4 keer per dag een rustmoment hebben en even nergens aan denken zodat je stress/angst op die momenten dan ook minder worden waardoor het zich niet opstapelt tot in de avond.
2. geen licht voor het slapen dit haalt je hersenen uit "slaapstand"
3. een goed bed is belangrijk dus slaap/lig jij wel lekker in je bed?
4. minimaal 1 uur voordat je gaat slapen geen energierijk voedsel meer eten aangezien je dan je lichaam eigenlijk verteld om wakker te blijven want het moet iets verteren
5.een vaste slaaproutine met een vaste tijd, bijv half 11 tot 11 uur naar boven dan tandenpoetsen kleren klaarleggen telefoon onder de lader en dan je bed in.
6. NIET aan slapen denken, als jij gaat denken "nu moet ik slapen" dan vertel je tegen je hersens dat je iets MOET doen namelijk slapen, alleen je hersenen houden niet van dingen moeten doen
7. neem wanneer je wil slapen een leuke gedachten denk aan iets dat je heb gedaan en ga het tot in detail terug denken, hierdoor lijd jij je gedachte af van die angst.
8.misschien kan een slaaptherapie jou ook helpen dit kan je vragen bij je huisarts, hier krijg je namelijk ook veel oefeningen om je gedachte leeg te maken die ik alleen niet allemaal kan uitleggen hier

tja dat was eigenlijk alles wat ik kon bedenken en hoop dat een of meerdere van deze tips jou zullen helpen, voor echte hulp is een slaaptherapie toch echt het beste maar dit ligt eraan hoe erg jij er last van heb. succes met slapen!

Ronald
Nee...

Nee.. Maar laat dat maar.
1. gewoon aan de geluiden om je heen denken en wat je ziet, niet met je gedachte bij negatiefe dingen of dingen die stress geven.
2. 1 half uur- tot uur
8. ja het helpt en geeft veel rust in me hoofd
Nee, mijn ouders mogen het niet weten. Je kent ze niet, ik heb er veel met een vriendin over gehad.
Verwacht niet dat dit in een avond lukt, gewoon de hele tijd opnieuw proberen en uiteindelijk hoop ik dat jij vooruit gang ziet
@Ronald2001 Het praten helpt wel... Ik zal die psalm binekort eens lezen.
@Kenshin Mijn ouders mogen het echt niet weten. Mischien kan dat wel...
Ik heb alle tips van mijn slaaptherapie, ik sliep eerst gemiddeld 1 uur per dag en ik heb dat nu terug gebracht naar 3 tot 4 uur dus voor mij helpt het
@Ronald2001 Ik zal ze snel gaan lezen binnekort
@Kenshin Mischien ga ik samen met een vriendin naar een leraar op school
ik hoop het en heb er vertrouwen in, het is niet zo dat elke tip die ik gaf jou ook meteen helpt bij sommige werkt het en het is dus ook even uitproberen
Hoii,

Vrijdag heeft mijn vriendin in een tussenuur naar een leraar gestapt en mij er daarna pas bijgehaalt. Ze had nog niks verteld alleen dat het thuis allemaal niet zo lekker ging. We hebben goed gepraat, over vanakkes maar ik heb nog niet verteld over mijn problemen enzo. Mischien doe ik dat ooit nog eens.
Vandaag moest een andere vriendin (noem haar even E) tijdens de les haar chromebook ophalen van de ict. Die vriendin van hierboven (noem haar even S) was nog niet in de les. E liep naar de leraar toe en zij wat tegen de leraar en toen maakte ik me al ongerust over S. Toen kwam E weer terug naast mij zitten en vertelde mij dat S zichzelf had gesneden. Ze werd helemaal gek van school en ze voelde niet dat God bij haar is nu het zo slecht met haar gaat dat vertelde ze zichzelf. Toen S de plek liet zien schrok ik best wel erg, en toen bestefte ik dat ik mezelf nog veel erger gessneden heb en ik mezelf nog veel erger had gesneden...

Wat moet ik nu?
heyo,

Ja, ik slaap al wel iets beter. Dankjewel voor de tip.
Goed om te horen, houd het zo vol!
als je nog meer vragen heb mag je het gewoon vragen!

Ronald
Eerst niet maar nu wel.....

S heeft vaker met een lerar gepraat vrorig jaar en dit jaar en dit heeft ze ook aan iemand verteld.

Ik heb nog niets vereld maar ja

Reageer