Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 180 reacties
  • 2536 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 


180 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve iedereen,

Vandaag ging de groepstherapie een beetje hetzelfde als de vorige keer, het was wel wat rustiger omdat veel mensen moe waren.

Het gesprek ging wel goed en ik ga vanaf volgende week een uur langer, en we hebben over 4 weken weer een gesprek over hoe het dan gaat en of we het verder gaan en opbouwen.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat die andere gewone school mij geweigerd heeft omdat het advies speciaal onderwijs is. Ik kan daar dus niet heen en speciaal onderwijs is nu vol. Het kan dus zijn dat ik volgend jaar nog steeds op mijn huidige school zit omdat speciaal onderwijs nog steeds vol is en andere gewone scholen me weigeren, behalve als het advies wijzigd en er toch word gezegd dat een andere normale school ook kan. Dus ja daar ben ik niet blij mee:( Ik vind eig dat ik het eerst gewoon moet kunnen proberen, nu weten ze niet eens of die andere school misschien toch gewoon goed zou gaan...

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Jesse08 

Hoe gaat het nu?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik voel me wel prima opzich, maar ik baal enorm van school. Er is maar 1 speciaal onderwijs school in de buurt, de rest is echt heel ver weg of voor mensen met andere problemen. En ik zit nog niet op de wachtlijst en ben daar dan heel laat op, het kan best zijn dat er volgend jaar gewoon geen plek is.

Maar omdat ik nu wel die verwijzing heb is het moeilijker om op een normale school te komen, en die school waar ik op de open dag was is sowieso vol nu. Er zijn wel andere normale scholen die wat kleiner zijn en misschien wat zijn, maar zijn te ver om te fietsen en de dichtstbijzijnde is 53 minuten met het ov…

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hey iedereen!

Er is toch goed nieuws! Er is nog een school in een apart deel van een grotere school bij mij in de buurt, wat ook speciaal onderwijs is. Het staat niet op internet dat dat er is dus we wisten niet dat die school bestaat. En er is zelfs dit schooljaar al plek:)

Het is wel maar tot 3 havo, en ik blijf zitten dus het zou dan alleen maar voor dit en volgend schooljaar kunnen, maar daarna is misschien wel op die andere school plek.

Ik had een plan gemaakt met mijn begeleider om weer naar mijn oude school te gaan om weer te proberen , maar dat wil ik dan liever niet, het was meer een beetje de enige optie behalve dan groepstherapie.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jesse08 

Dat is super goed nieuws! En wat top dat je er dit schooljaar nog terecht kan! Ben super blij voor je!🙂

Ik zou dan idd je focus gaan leggen op deze school en je oude school met rust laten. Voordat je naar de 4e moet is er vast een plekje vrij in een andere speciaal onderwijsschool! Weet je ook al wanneer je er voor de eerste keer heen kan?

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +3

Wat super fijn!!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Dat weet ik niet, maar ik mag sowieso binnenkort een keer kijken!

Eig is de bedoeling dat je na de 3e zeg maar gekeken word of je naar een gewone school kan, en als dat niet kan is een andere speciaal onderwijs school idd een optie.

Reputatie 7
Badge +12

Super fijn lieve @Jesse08  dat maakt me blij om te lezen! Dit zal je vast nog meer verder helpen en dat is je echt gegund! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

(Ik had nog niet kunnen reageren*Sorry daar voor*)

 

Chill hoor!

Ik hoop dat he het daar naar je zin hebt!

Ik zit op een speciale school omdat ik Autisme heb.

Wist je dat het gisteren wereldautismedag was?

 

Het was een toevallig maar ook wel handig.

Het is namelijk een school voor gehandicapten.

Ik mocht er niet heen als ik geen hartafwijking had.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

(He moet je zijn)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Maakt niet uit hoor!

Het is een school voor mensen met internaliserende problemen en/of autisme. Ik wist niet dat het gisteren wereldautismedag was:)

Misschien kan ik ook gewoon een paar keer meelopen, maar ik zal sowieso laten weten hoe het ging als ik kom kijken:) 

Vervelend dat je een hartafwijking hebt! Merk je daar ook wat van? Of moet je vaak naar het ziekenhuis voor je hart?

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Super fijn dat je binnenkort in ieder geval al mag kijken! Ben echt super blij voor je en ik hoop dat dit je verder gaat helpen!😊

Liefs van mij :)

Reputatie 7
Badge +10

@Jesse08 

Ik had er eerst geen last van maar nu ineens wel. Dat maakt me bang.

Ik moet deze maand naar het ziekenhuis. (Ieder half jaar)

Ik ben ontzettend bijgelovig.

Dit is hoe ik denk:

 

Ik ben uit 2010 dus als het 2024 is dan moet ik als ik 14 ben een operatie. Dan gaat het goed. Als ik 13 ben dan gaat het mis omdat het 2024 is. (Ik moet nog 14 worden)

Etc.

 

Ik ben gewoon raar..

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. ben jij autistisch?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi beste lieve @Jesse08  dit is mooi en goed om te weten. Fijn dat je deze stap zet! Succes hoor! Je bent een lieve jongen! Ik gun het je van harte! 

@Wees Jezelf Bij Noah  je bent niet raar hoor, jij bent ook een lieverd 🙂en  ik begrijp je wel. Ik zou je wel adviseren om je gevoelens te bespreken, te uiten bij mensen die je vertrouwt. Zodat je angst daarin wat minder wordt of zelfs verdwijnt.  Ik ben nu zelf ook bezig om een dip, neerslachtige en nare gedachten in mn hoofd een plek te geven en te laten verdwijnen en daar heb ik ook hulp bij. Gelukkig maar. Wat ik wil zeggen is, schroom nooit om hulp te vragen want soms kun je dingen niet alleen. En dat is helemaal niet erg. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Je bent niet raar hoor!🙂 (Zegt tartan ook al, maar dan weet je dat ik het er mee eens ben😉)

Die operatie lijkt me wel eng... Veel sterkte! En als je bang bent moet je het ook gewoon tegen je arts zeggen, dan kan hij extra zijn best doen om je een btje gerust te stellen:)

Ik ben idd autistisch maar wel een lichte vorm.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Veel sterkte @Tartan14 !  Je vertelt het tussen de regels door maar ook jij verdient alle steun! ♥️ Ik hoop dat je je  snel weer top voelt! 😘 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb m'n gevoelens al met mensen gedeeld maar die zeggen dat het onzin is.

Hoe is het nu, @Jesse08?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Het gaat wel goed , en ik heb over iets meer dan een week al een gesprek op die nieuwe school:) 

Groepstherapie ging gisteren niet zo, er was een beetje een ruzie en een meisje ging zichzelf bijten. Ik schok en voelde me even heel rot...

Reputatie 7
Badge +10

Dat je je rot voelde snap ik wel.

Maar dat is natuurlijk niet nodig.

Als iemand zichzelf bijt is natuurlijk best wel creepy.

Ga je nog iets doen dit weekend?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jesse08!

Super dat je al zo snel een gesprek kan hebben op de nieuwe school! Vind je dat erg spannend of heb je er ook wel zin in? Ik hoop dat je snel een start kan gaan maken daar! :)

Wel jammer dat de groepstherapie zo ging en dat lijkt me een nare ervaring. Hoe gaat het nu met je en ben je al wat bijgekomen van de schrik?

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ja, dat is zo... Ik weet natuurlijk wel dat mensen zelfbeschadiging doen (ik denk dat dat de reden is tenminste) maar ik heb het nog niet iemand echt zien doen en ik had eig ook totaal niet verwacht dat iemand dat doet als er begeleiders en andere jongeren bij zijn…

Ik ga wrs nog wel fietsen of wandelen, verder niet echt iets:)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Ja, het gaat al wel weer beter:)

Ik heb wel zin in het gesprek, ik vind het niet echt spannend. Maar de eerste schooldag wel;) Maar groepstherapie vond ik de 1e keer ook wel spannend maar het viel heel erg mee, dus dit misschien ook wel 🙂

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Jesse08 

Waarom ga je eigenlijk naar gr therapie als je zegt dat je begeleiding nooit geholpen heeft?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Op dit moment heb ik even niet zoveel keus, ik kan weer naar mijn oude school of groepstherapie en naar mijn oude school wil ik liever niet meer. Ik hoop dat ik snel naar die nieuwe school , maar nog een tijdje groepstherapie is niet super erg dus ik blijf gewoon nog even daar.

Reputatie 7
Badge +5

Hi lieve @Jesse08!

Hoe gaat het nu met je? Je hebt deze week toch een gesprek met je nieuwe school op welke dag heb je die eigenlijk?

En heb je ook alweer groepstherapie gehad en hoe ging dat?

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer