Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 180 reacties
  • 2535 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 


180 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08! Jammer dat de groepstherapie tegenviel.. Wel super knap dat je voor de groep hebt gestaan en jezelf hebt laten zien! Dat is al een hele stap voor je!👍

Ik zit dus zoals je misschien wel weet ook na te denken over scouting omdat ik ook graag contacten wil dus ik snap wel dat je dat graag wilt. Wat je zegt over als er eenmaal een klik is dat het contact leggen dan wel soepel gaat heb ik ook dus dat herken ik wel. Misschien gaat het contact leggen bij scouting wel soepeler en ik denk dat dat wel vanzelf zal gaan omdat iedereen daar denk ik wel meer gemotiveerd is wat misschien ook prettiger voor je is. Ga je dit ook nog aangeven en bespreken bij een begeleider van je dat je nadenkt over scouting? 

Ik hoop dat het je rust geeft dat je nu niet meer naar school hoeft. Dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken :)

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @ItsJustMe !

Fijn dat je me begrijpt:) Ik zal het met mijn begeleider bespreken:)

Ik heb mijn docent een bericht gestuurd of ze misschien met de AK docent van de 1e en 2e kan overleggen. Die docent van nu ziet me alleen maar nu ik geen contact hebt en onderschat me denk ik ook een beetje daarin. Dus ik hoop dat die AK docent kan uitleggen dat ik echt wel gewoon sociaal kan zijn, zij kent me veel langer en ook hoe ik gwn in een normale klas ben.

Reputatie 7
Badge +10

Ik zou het eerst even bekijken!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ik vind het gewoon heel lastig @Wees Jezelf Bij Noah , op die andere normale school is een wachtlijst en dat lukt dit jaar dus wrs ook niet. Ik zit dan dus een beetje vast bij die groepstherapie omdat er verder niks is waar ik nu heen kan (behalve scouting misschien). 

Ik vond het gewoon écht niks, ze zitten veel op hun mobiel, willen niks echt gezamenlijks doen en het is meer dagbesteding dan echt therapie. En al die hulp tot nu toe helpt me gewoon niet en ik heb geen behoefte om zóveel met mijn problemen bezig te zijn. 

Mijn docent heeft gereageerd en vind dat ik het met die groepstherapie moet bespreken, ze gaat dus ook niet met mijn AK docent praten denk ik:( 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Anders geef je het aan bij je ouders en praat je er over

Dat kan helpen!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Dat doe ik al hoor @Wees Jezelf Bij Noah , mijn moeder begrijpt me wel maar kan ook niet zoveel doen…

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Jesse08 

 

Doe jij ook aan sport?

Daar zou jij vrienden kunnen maken.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik heb het gisteren met mijn moeder daarover gehad, en zij lijkt bv scouting ook wel een goed idee. 

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08! Super goed van je dat je met je moeder over scouting hebt gepraat gisteren en fijn dat ze dat ook een goed idee vindt! Wat ik heb gelezen over scouting is heel positief dus ik denk dat je je daar wel beter op je plek gaat voelen. Misschien kan je samen met je moeder gaan kijken of je een paar keer kan meelopen in een groep? Ik ben het wel eens met je AK docent dat je misschien ook wel even met de begeleiding van de groepstherapie moet praten want je moet daar natuurlijk niet heen gaan als je je er niet goed bij voelt. Je kan het idee van scouting dan ook bespreken met ze. Wanneer moet je weer naar groepstherapie eigenlijk? Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Jesse08 

Ik denk er exact hetzelfde over als @ItsJustMe 

 

Ikzelf mis scouting soms nog wel.

Maar ik ben blij dat ik van de pesters af ben.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Ik heb wel met de begeleider gepraat, maar ze zei dat de mensen in de groep ook nog tijd nodig hebben dat het wat beter met hun gaat, en dat het dan in de groep ook fijner is. Dat snap ik wel, maar hun problemen zijn er al zolang en hoelang gaat dat dan duren?

Ik vind het super rot voor hun maar het helpt mij gewoon niet om bij mensen te zitten met grote problemen en met begeleiders steeds over mijn problemen te praten. Ik snap ook wel dat de begeleiding bv bij een spelletje het niet wil verplichten maar als ze nooit wat gezamenlijks gaan doen gaan zij zich ook niet beter voelen denk ik.

Ze zei ook "ik word een beetje moe van jullie" , "jullie lijken dode vogeltjes" en ja ik vind het een beetje raar dat ze dat zo zegt. Ik snap wel dat ze dat vind maar dat zeg je toch niet zo? Ik vind haar ook niet zo aardig. 

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08! Je begeleider heeft daar op zich wel een punt natuurlijk. Je kunt het nog een kans geven en kijken hoe dat gaat. Als het je dan nog steeds niet bevalt kan je aangeven dat je ermee wilt stoppen maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd. Bij de een helpt het natuurlijk wel om ervaringen met elkaar te delen en om te praten, maar jij voelt je er niet prettig bij en jou helpt het niet. Dat zou ik denk ik ook niet fijn vinden dus ik snap wel wat je bedoeld. Dat jouw begeleider dat soort dingen zegt is trouwens ook niet oke. Een begeleider hoort juist motiverend te zijn en zo te lezen gebeurt dat bij jou niet dus ik snap helemaal dat je je daar niet fijn bij voelt. Misschien kan je idd toch nog even met je moeder gaan praten en haar vertellen dat je het niet fijn vind in de groep. Dan kan ze je misschien wel verder helpen zodat jullie je kunnen gaan focussen op de scouting. 

Groetjes en liefs van mij :)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Opzich vind ik het wel fijn om met mensen te praten over waar ik mee zit, maar het is gewoon veel te veel geworden en ik wil gewoon niet constant met problemen bezig zijn.

Ervaringen uitwisselen met de andere kinderen daar lukt niet echt, toen ik wat over mij vertelde kwam er vanuit hun nul reactie, en over hun zelf zeiden ze gewoon hele vage dingen. 

Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar het is gewoon geen fijne omgeving. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve iedereen,

Er was vandaag een andere begeleider en die was wel veel aardiger, het ging ook wel wat beter. Maar ik vind het nog steeds echt geen fijne plek en ik ga me eigenlijk alleen maar slechter voelen , school was ook niet heel fijn maar ik voelde me daar wel echt beter. Ik had soms echt momenten dat ik bijna in huilen uitbarstte maar er waren ook gewoon fijne, gezellige momenten die ik nu niet heb. Ik wil misschien liever gewoon weer naar mijn eigen klas omdat ik er gewoon echt helemaal klaar mee ben en ik echt heel erg behoefte heb aan leuke momenten.

Sociaal ging het gelukkig wel weer best goed, veel beter dan eerst. Ik vraag eigenlijk nu heel makkelijk dingen aan mensen en die spanning die ik eerst had heb ik nu veel minder. 

Reputatie 7
Badge +17

Oh, dat is wel balen dat je er niet fijn voelt. Is er een mogelijkheid dat je weer naar je eigen klas terug kunt dan? Leuke momenten hebben is ook erg belangrijk.

Wel mooi dat het sociaal beter gaat. Ga zo door!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @tim16 ,

Ik weet niet of dat kan, dat zal ik wel aan mijn docent vragen. Maar ik heb donderdag een gesprek met die begeleider van groepstherapie over waarom het niet goed gaat, en mijn docent is nog bezig met een dossier enzo dus ik wacht nog even. Ik heb al wel gezegd dat ik het niet fijn vond, toen reageerde ze dat ik me in situaties die niet zijn hoe ik zou willen me alsnog staande moet kunnen houden. Ze snapt me niet zo goed denk ik..

Reputatie 5
Badge

@Jesse08

Ik zit ook in zo’n situatie. Het is heel lastig om contact te zoeken heb ik ook zelfs zijn er dagen op school dat mijn mond geeneens opengaat. Het beste is gewoon contact te houden met mensen bv met dit forum! Hier zijn altijd mensen die je begrijpen. Ik hoop dat je je alweer wat beter voelt.

Liefs,

@I_NeedHope

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Jesse08 

Hoe is het nu met je? En hoe is het gesprek met je begeleider gegaan donderdag? Ik hoop dat alles goed is gegaan🙂

En hoe denk je nu over scouting en heb je het er misschien al met je ouders over gehad?

Liefs van ItsJustMe😘

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve @ItsJustMe ,

Het gesprek ging wel goed, het was met de begeleider van de 1e keer dat ik er heen ging en ze was nu wel wat aardiger. Ze had misschien gewoon even haar dag niet 😉

Ze zegt dat ik het het beste nog een paar weken kan blijven proberen, en dat we dan weer een gesprek hebben. Ik kan eventueel ook gewoon een tijdje school proberen om te kijken hoe dat gaat en dan kan ik gwn weer terug naar groepstherapie als het niet goed gaat.

Ze zei ook dat het wel zinvol is als een docent ook met haar belt over hoe het ging toen ik gwn in de klas zat. Dat heb ik tegen die docent van die huiswerk klas gezegd en ze gaat het met mijn AK en bio docent bespreken.

Scouting heb ik tegen mijn moeder gezegd en ze lijkt het een goed idee dat ik het een keer ga proberen 🙂

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jesse08!

Super dat het gesprek met die begeleider nu wel goed ging! Dan zal ze de vorige keer idd haar dag niet hebben gehad haha😅

Het lijkt mij op zich ook wel een goed idee om de groepsbehandeling nog een paar keer te proberen om te kijken of het misschien toch wel wat voor je is. Vind je dat zelf ook wel een goed idee en hoe voel je je daarbij? Ook fijn dat je ook de keuze kan maken om weer naar school te gaan om te kijken hoe dat gaat en dat je daarna ook altijd weer naar de groepsbehandeling kan als dat toch niet goed gaat.

En super goed dat je met je moeder over scouting hebt gepraat en wat fijn dat ze dat een goed idee vind! Ik hoop dat je snel een paar keer kan meelopen in een groep om te kijken wat je daar van vindt!😃

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben ff niet online geweest ivm drukte.

Wat fijn dat het goed is gegaan!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

Ik vind het niet zo erg nog een paar keer te gaan, het is niet echt leuk maar ook weer niet super erg ofzo gelukkig:)

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Jesse08 

Hoe gaat het nu?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Wees Jezelf Bij Noah ,

Ik heb nu niet echt een update, het gaat een beetje hetzelfde. Morgen heb ik weer groepstherapie en een gesprek, ik laat wel weten hoe het ging:)

Reputatie 7
Badge +10

😉👍

Reageer