Advies over ouders

  • 6 August 2018
  • 92 reacties
  • 4454 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

@Ronald2001,

De ouders van Sophie vinden het heel fijn dat ik bij hun ben. Ze zien me echt als hun eigen zoon en zo zie ik hun ook als mijn eigen pa en ma. We zijn in korte tijd erg close geworden en we steunen elkaar waar dat nodig is.

Qua financieel gaat het nu momenteel wel iets moeilijker omdat de moeder van Sophie geen baan meer heeft. Maar ik en Sophie helpen mee met financiële kosten enzo. We geven allebei €100,- p/m aan onze pa en ma. Dus in totaal €200,-. Is opzich niet zo heel veel en we hebben al zoveel van hun gekregen dus dan vind ik ook dat ik nu iets terug kan doen. En als ma weer een baan dan houden we het Geld weer voor ons zelf.

@Sarahxcs,

Ik heb zeker nog wel hulp. Ik ga 3x in de week naar Bas mij psycholoog in het psychiatrische ziekenhuis. Voor de rest heb ik eigenlijk niks. En dat vind ik wel best. Het gaat erg goed, en als ik niet bezig ben met naar hulpinstanties toe te gaan en elke keer terug te denken aan me zm poging dan voel ik me daardoor ook een stuk beter.

Gr:Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

@Ronald2001,
Ik woon er nu bijna vast daar. Er is de afgelopen maand veel gesprekken geweest over hoe dat allemaal zit en gaat. Jeugdzorg wou komen helpen en mensen van de adoptie. Psychologen en psychiaters. Maar we zijn er bijna we hebben nog een aantal gesprekken komende weken, maar ik hoop dat we in november klaar zijn en dat ik dus officeel bij Sophie en haar ouders woon.

En verder kan ik eigenlijk nergens anders naar toe. Ik mag niet bij me opa en oma wonen omdat ze te oud zijn. Bij me ouders is geen optie. Dus dan het enige wat ik nog zou kunnen doen is naar me neef toe gaan die in Neurenberg woont (Duitsland) en daar zit ik niet echt op te wachten.

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey @Pin,

Het was al wel officieel toen ik weg ging bij die instelling, maar nog niet alles was afgerond. En daar zijn we nu mee bezig. En als dat allemaal klaar is dan is het officieel afgerond. Zo bedoel ik dat.

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik doe weer is een kleine update.

Er is niet heel veel gebeurd sinds de laatste keer. Ik ben vorige week dinsdag naar me nieuwe klas geweest en het is een fijne klas. We zijn met ongeveer 17 mensen dus het is klein.

Woensdag ga ik beginnen met werken bij de supermarkt en dan meteen 30 uurtjes maken. En hopelijk volgende week gewoon 40 uur werken (24 uur contract + 20 uur bbl contract) dat zou mooi zijn en de bedrijfsleider en ik gaan vrijdag naar Veghel waar het hoofdkantoor zit dingen bespreken.

En ben natuurlijk met Sophie een weekendje naar Rome geweest. Was echt heel erg leuk. We mochten bij aankomst niet in het hotel komen. Volgens de receptie waren wij niet de mensen die in dit soort hotels mogen verblijven. Maar we hadden al betaald dus we hadden zoiets wat maakt het uit? Het was zeg maar een 4 sterren hotel ik bedoel ik snap dat een 5 sterren hotel echt bedoeld is voor die rijke of zakelijke mensen maar een 4 sterren hotel wat maakt dat uit? Ze zouden wel ons geld terug betalen maar we konden echt niet in dat hotel verblijven.

Dus we hadden geen slaapplek. Sophie belde naar haar pa en legde uit wat er was gebeurd. Hij regelde samen met de mensen van de hotelsite een nieuw hotel voor ons en we kregen gratis diner om het goed te maken. Dat was dan ook de enige minpunt die ik kan noemen die er was. We zijn naar het Colosseum geweest, en in Vaticaanstad dat was echt heel mooi maar ook echt heel druk. En ook zijn we nog het Pantheon wezen bezoeken. En voor de rest beetje door de stad gelopen en andere dingen.

We zijn nu van plan om in december naar Londen te gaan voor de kerstmarkt. Of naar een andere kerstmarkt. In ieder geval niet in Duitsland daar zijn we beide al heel vaak geweest met school..

Fijne dag!

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey allemaal,

Ik kom weer met een update.

Ik dacht ik doe eerst het beste nieuws en daarna de mindere goede nieuws.

Het beste nieuws.
1)De ogen heb ik weer gezien! Ze waren op een plek in een bos net over de grens van Duitsland. Ze zochten rust. Voor zowel voor hun als voor mij. Je kan me andere topic wel lezen voor uitgebreider verhaal (Waar zijn de ogen) als je dat interessant vind, of leuk.

2) Dit vinden de meeste gamers, I think. Red Dead Redemption 2 is uit! Woehoe! Ik had hem al pre- orderd. Dus vrijdag ziek gemeld op het werk haha. Ik had toen helemaal geen zin om te wachten. Ik dacht die komt wel weer eens om 15.00 binnen pas. Dus ben ik met de trein en bus naar de winkel gegaan en daar gekocht. Ik kwam thuis en de bestelde game bleek er al te zijn. En een goede vriend was zaterdag jarig dus ik stuurde hem een berichtje of hij graag een nieuwe game wou? Hij vroeg toen welke dus ik zei RDR2? Maar hij wou hem niet. Slechte keuze. Ik had al zo'n verjaardags kaartje gekocht. Ik ging dus weer naar huis en er bleken nog eens 2x die game binnen gekomen te zijn. Blijkbaar had ik vorig jaar mei al een bestelling gedaan bij een webshop. Dus ik had er 4. Nou ja 1 gebruik ik zelf. En 2 was ik van plan om terug te sturen.

En een oud collega van mij. Stuurde me een bericht met gun mij er ook 1. En ik vond hem een fantastische collega altijd. En hij zorgde ervoor dat de laatste 1,5 jaar dat ik daar werkte echt ontzettend leuk was. Ik werk er nu dus weer, maar hij niet. Hij mocht geen opleiding hier doen van de regiomanager en ik wel. Dus erg lullig. Om het af te ronden. Ik heb hem die game gegeven. Heb ik tenminste nog iemand heel blij kunnen maken. Hij wou me wel betalen, maar dat vond ik niet nodig.

De game op zichzelf is echt super mooi. Ik blijf het maar spelen. Zowel vrijdag als zaterdag heb ik het slapen overgeslagen. Vanavond even wat anders. The Division met vrienden.

Het minder goede nieuws.
Het is maar 1 iets eigenlijk. Ik moest dus dinsdag naar de psychiatrische ziekenhuis. Waar ik een gesprek had met een paar mensen. Niks ernstig ofzo. Gewoon voor wat meer duidelijkheid voor mij. Of zoals zei het noemen het stickertje op mij plakken. Met behulp van Mediant hebben ze opnieuw gekeken wat ik nou precies hebt.

En daaruit is gekomen dat ik heel impulsief ben, en depressieve gedachten heb. Ik had ook last van stress en ben kwetsbaar.

Mensen mogen niet te dichtbij mij komen, omdat ik dat niet fijn/ prettig vind. En dat klopt wel. Daarom zit ik ook veel hierop. Hier kan niemand heel dichtbij mij komen. En als mensen wel door gaan om dichterbij mij te komen dan kan ik geïrriteerd worden of boos. Ik ken volgens de psy. ziekenhuis de emotie verdriet niet. Ik voel het niet en ik herken het ook niet. En de mensen van Mediant zeiden dat somber voelen meestal iets slecht is, maar in mijn geval is dat juist goed. Het is voor mij goed om me somber te laten voelen omdat mensen dan erachter komen hoe ik me voel.

De ogen en stemmen. Dat is nog steeds een raadsel. Het moest een combinatie zijn van schizofrenie en stress. Volgens Mediant is het zo als ik geen stress heb dat de schimmen ook weg zijn, maar volgens de psy. ziekenhuis klopt dat niet want zelfs als Ik heel rustig en ontspannen bent zie ik ze. En al 4 jaar lang stress?

Ik krijg van de psy. ziekenhuis steun. En ik krijg daar ook hulp. En dat laat ik ook zo zitten. Mediant wou nog wel iemand die me hielp met werken en school. Dat ik niet te veel werk. Maar daar heb ik geen zin in. Ik wil zelf bepalen hoe ik me leven inplan en advies van Bas dat is goed, maar onnodige mensen die met me meekijken of me op de vingers tikt als ik te veel werk, nee dank u. Ik heb ook al gezegd dat ik helemaal niks meer met Mediant te maken wil hebben. Geen gesprekken meer helemaal niks. Dus ik hoop dat het nu eindelijk echt klaar is met hun.

Ik heb nog niemand verteld over dat ik schizofrenie heb. Ik las ergens dat mensen die schizofrenie hebben hele vervelende mensen zijn en dat ze niet te vertrouwen zijn. Het was dan ook niet echt een verrassing dat ik heb, maar om het dan nu ook openlijk te vertellen? Ik hou het nog even voor mezelf.

Gr: Mr.S
Heyy,

Wat.heftig zeg!

Kan je de mensen van het ziekenhuis uitleggen dat je je erger voelt als je opgesloten zit in een ziekenhuiskamer? Miss kunnen ze een goede oplossing bedenken.

En kan je misschien je broer bellen om te vragen waarom je ouders zo boos doen? Hij is immers ook je kleding komen brengen.

Zijn er vrienden waar je bij kan wonen?

Veel succes met die psychiater morgen

~Asy

Ps: welkom in de hel / het voorportaal van de hel, ik ben ook 24/7 aanwezig!
Nou,dat er een hele bijeenkomst voor je werd georganiseerd betekend in ieder geval dat ze je belangrijk vinden!

Hmm die instantie in het westen klinkt wel fijn. Het klinkt wel als iets dat je kan gebruiken ( denk ik?? )

Gewoon lekker schreeuwen en janken, aan je gevoelens opsluiten heb je echt niks, het sloopt je en maakt je helemaal gek ( hier spreekt de ervarings deskundige )

Ik stel me nu die gezichten van die 2 vrouwen voor, echt fantastisch

Die instantie woonruimte ding klinkt wel handig, bij de instantie, bij de hulp, nog steeds in nederland, en ( maar ) 2 uur. Vanaf school ( btw vertraging us dan niet zo handig )
Je kan dan inderdaad later naar je neef toe verhuizen, of weer terug naar huis, als je ouders zo ver zijn en jij dat wilt.

Hmm samen weg lopen, de ultieme date ( nee geintje )
In ieder geval wel erg gezellig.

Hoop voor je dat alles goed komt.

~Asy
Hii,

Jammer dat je je nog niet fijn voelt in die instelling.
Ik hoop dat het beter zal gaan! ( vast wel )

Het is helemaal niet jouw schukd dat dat gesprek niet goed ging. Je voelt je gewoon niet goed bij die psychiater. Het is ook moeilijk om een goede te vinden hoor.

Als je het te stil vind kan je ook de radio aanzetten, of een gesprek aanknopen met de hardloop jongen. Misschien is hij wel aardig .of de hele dag videobellen met sophie.

Hmm je hele kamer vol hangen met origami bloemetjes.
Misschien kan je ook zoiets doen dat je er fijne dingen opschrijft zodat je weer vrolijker wordt

Als je niks te doen hebt kan je ook een insta fan account beginnen. Lekker veel editten en met mensen praten over iets dat je leuk vind.
( ik heb 3 fan accounts, en het kost genoeg tijd. En het is een best wel goede afleiding. )
Heyy,

Je valt ons echt niet lastig hoor!!

Je vind het maar jammer dat wij daar niet zijn ( hoewel het wel aangeeft dat het met ons ietsjes beter gaat ) Maar wij zouden allemaal wel in de woonkamer zitten. Wij zouden naar je luisteren.

Het is niet alleen jouw fout. Jij begon misschien. Maar die Psychiater is even goed fout. Want hij is er om jou te helpen toch? En als hij dat niet doet, dan doe hij wat fout.

Hmm. Sporten is goed voor je. Maar ik geloof niet dat je zo vroeg al druk bezig zou moeten zijn. Kan je een briefje bij de balie kunnen leggen dat je die slaappillen nodig hebt? De verplegers zolang lastig vallen tot je het gewoon krijgt?

Je voelt je slecht en gebroken. Heyy! Dat gevoel heb ik ook best vaak. T helpt helaas niet om jezelf weer aan elkaar te tapen. Kan je misschien iets van meditatie doen? Ik weet niet of het werkt. Ik ga het zelf ook proberen.
Rustige muziek met kabelend water helpt voor mij om rustig te worden.

Kan je misschien een briefje onder hun deur door schuiven. Zo van: Hey komen jullie gezellig een spelletje doen in de woonkamer? Dinsdag om 11 uur. Ik zie je dan groetjes Mr.S
Misschien komen ze dan.

Ik denk persoonlijk dat je moelijk haar weekendje kan verpesten. Vertel het haar gewoon. Ze wil je vast graag helpen.

O en Btw ga niet dood.
Verhuis dan. Naar Japan ofzo.
Maybe I see you there.
Stay strong

~Asy
Hii,

Jammer dat de school weer zo veeselijk reageert.
Je treft het ook wel he?

Het heet inderdaad het butterfly project. Ik heb het zelf ook geprobeert. Dus vlinder tekenen. En een naam er onder schrijven.
Ik merkte helaas dat ik NIEMAND kom bedenken die ik zou proberen heel te laten...
Oke duidelijk. Ik heb dus de emotionele gevoelens van een Steen.

Oke je wilt weg en overnieuw beginnen?
Ik snap je wel. Het zou fijn zijn om weg te kunnen bij je problemen en al het onbegrip rondom die problemen. Je moet natuurlijk wel opletten dat je naar een land gaat waar je de taal begrijpt. Anders word het ook niks...

Fijn dat de KT je zo goed helpt! T is wel een fijn gevoel dat er tenminste nog een paar mensen zijn die je begrijpen

Leuk toch, mensen die je niet begrijpen en je niet geloven. Veel succes op dat gesprek dan maar.

Ik heb niet heel veel ervaring op dat gebied, dus ik kan je niet helpen..

Sterkte ❤
~Asy
Hii,
Fijn dst je nu die opleiding kan doen die je liever wilde!

En leuk om te lezen dat je je zo fijn voelt bij sophie!
Fijn omdat te horen dat het bij jou beter gaat.
Fijn dat het in Rome ook leuk was
Heyo,
Ik reageer bijna nooit (of nooit) op dit topic maar heb hem maar doorgelezens en vond deze laatste paar berichten heel fijn om te lezen!
Mooi dat je kan werken en leren tegelijk, verdien je ook nog wat geld?, leuk om te lezen van sophie en haar familie ik hoop dat je veel steun van haar en haar familie kan halen en dat jullie het heel gezzelig hebben!

Je ziet je opa en oma om de 2 weken, hoe voelt dat?

En misschien een domme vraag maar waar ben je liever bij sophie en haar familie of bij je ouders?

Ronald
Awhh zo leuk om te lezen!
Kan je dan niet voor de hele lange tijd (weet niet of dit al het plan was) bij haar wonen als zij dat ook goed vinden, jij lijkt daar echt blij te zijn en thuis minder.

Wat leuk van je opa en oma, wat vinden die van de situatie?
Ah sorry mijn excuus dat had ik dan verkeerd gelezen, wat vinden de ouders van sophie ervan dat je daar bent?

Nou klinkt het dan om naar huis te gaan echt geen pretje dus dit is een heel goed alternatief!
Jammer dat je opa en oma zoveel vergeten, misschien wel beter anders zouden ze op deze leeftijd een heel zwaar verhaal horen van hun kleinzoon en dat lijkt me ook niet leuk
heyo Mr.s(detective S),
goed om te horen, het klinkt heel fijn voor jou. ik weet niet of je het al gezegd/besproken had maar hoelang kan je daar verblijven, aangezien jullie zo close zijn en het bijna familie is lijkt het me echt heel fijn voor jou en de rest om daar langer te blijven als dat kan en mag.
ik vind het een heel mooi gebaar dat jij en sophie de ouders helpen op financieel gebied!

Ronald
ah, dat klinkt eigenlijk heel positief!
nou mijn reactie is dus weer lekker weg.

goed om te horen dat je er even tussenuit was, beetje raar van het hotel dat snap ik ook niet helemaal.

yay gratis eten, amazing hoop dat het lekker was.
klonk wel heel gezelliger bij je
@MissyLangdon ik vind het erg om te horen, als je hier tips/advies over wil kan je het beste een eigen topic maken erover zodat wij je kunnen proberen te helpen
Hoi Mr. S
Ik lees je bericht nu pas... maar wat heftig zeg! Ik neem aan tot je in een psychiatrische ziekenhuis zit? En ik vroeg me eigenlijk af wat je had gedaan, hoeft niet in details maar omdat je zei tot je een week in het ziekenhuis moet blijven. Als je medicatie inneemt dan wordt meestal direct je maag leeggepompt en dan kun je na een dag of drie gewoon weer gaan.

Raar ook tot je ouders je niet meer willen zien, kan me haast niet voorstellen tot als je in het ziekenhuis ligt, zij er niet zijn om je te steunen je bent hun kind. Helemaal is het raar omdat ze wel altijd met je meegingen naar gesprekken van Mediant. En je kwamen opzoeken toen je in de kliniek zat (alle 3x). Maar goed als het zo is als jij het zegt dan is dat echt hartstikke laf van je ouders tot ze jou niet steunen nu wanneer je ze het hardst nodig hebt.
Je zegt tot je alle hulp accepteert maar de enige veilige touw die je had was Mediant die hielpen je, je zat daar op de crisisdienst en kreeg al onderzoeken naar je psychoses. Alleen volgens jou ging dat te langzaam en heb je ervoor gekozen om dit stop te zetten. En nu zie je het je ligt in het ziekenhuis, waar je zeker een week moet blijven. Je hebt dan echt iets heftigs gedaan en niet een simpele overdosis. Je moet haast wel op een psychiatrische afdeling liggen want in een normaal ziekenhuis hebben ze geen sloten op de deuren, dat zal namelijk te gevaarlijk zijn als er brand uitbreekt. En dat gaat tegen je rechten Vrijheidsbeweging (weet niet of het zo heet). Maar die geeft je het recht tot je mag rondlopen in en op het terrein van het ziekenhuis. Wat dan ook raar is tot je wel je koptelefoon en mobiel en laptop mag hebben want je bent gedwongen opgenomen, meestal halen ze dan alles wat gevaarlijk kan zijn weg.

Het kan zijn tot het ziekenhuis verbiedt tot bezoek van buitenaf toegestaan is. Je zou er namelijk onrustig of boos van kunnen worden. Het gebeurt wel vaker tot als het zo heftig is tot ze zeggen tot de naasten een stapje terug moeten zetten. Wat je hebt gedaan is voor hen moeilijk om te verwerken, gun ze de tijd ze laten je heus niet echt in de steek. Want dan zouden ze je nooit hebben gesteund. En zoals al eerder gezegd is liet je hen eigenlijk ook in de steek.
Maar hopelijk wordt je snel weer beter, en doe je nooit meer zoiets stoms.

Gr. Bas
Ps. Grappig om te lezen tot je eerder die dag, op een ander reageerde die zelfmoord wou plegen. Tot dit niet de juiste oplossing was en tot je er verlammingen over kan houden.
(Heb je zelf tenminste geleerd, hoe het is als je zoiets doet en het mislukt)
Wow erg heftig verhaal

Je ouders weeten waarschijnlijk niet goed hoe ze er mee om moeten gaan. Probeer ze het een beetje te laaten begrijpen en dat het niet aan hun lach

Ik hoop dat je je beeter gaat voelen ❤️❤️❤️
Oke 1 je bent ni in de hel in de hel is er geen kindertelefoon je ouders voelen dat ze gefaald hebben ze denken dat dit nu het beste is omdat je bij hun blijkbaar ni gelukkig was vraag idd je broer of hij ze om wil praten bij je langs te komen dan kan je het hun uitleggen
Wat fijn om te horen dat het beter met je gaat. Heel goed dat je plezier in dingen begint te zien.

Jammer dat je niet mee kan naar Kroatië. Ik ben ervan overtuigd dat je in je leven nog veel kansen krijgt tot het zien van mooie bestemmingen, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Super dat je het zo goed kan vinden met Sophie en haar familie.

Als jullie graag een relatie willen, kunnen jullie dat proberen. Doe maar rustig aan, op jullie tempo. Als de relatie uit zou gaan, kunnen jullie als vrienden verder. Jullie lijken het goed met elkaar te kunnen vinden, praten goed, dus dat lijkt me geen probleem.

Ik vind het zo fijn om te horen dat het beter met je gaat. Praat maar goed met haar ouders en Sophie over wat mogelijk is, eventueel met Bas erbij.
Bas heeft gelijk. Het is vast goed als je professionele hulp krijgt.

Ik heb te snel en te enthousiast gereageerd, en zei daarom dat het een goed idee kon zijn dat Sophie en jij zo veel mogelijk bij elkaar konden zijn. Het belangrijkste is dat jullie nu allebei de hulp krijgen die jullie nodig hebben.

Die instelling in het westen klinkt goed. Er is hulp, maar ze geven je vrijheid. Ik hoop dat je het daar naar je zin zal hebben, en je geholpen voelt.

Wat fijn dat je grootouders langskomen. Geniet maar van de gezelligheid.

Als je weggaat, kan je niet meer met Bas praten? Dat vind ik best jammer. Voor zover ik weet, begreep hij je zo goed. Mag je hem ook niet bellen, of mailen?

Dit heb ik ergens al eens verteld, maar wat dacht je van een origamiboeket bloemen? Je maakt bloemen in grijze kleuren en in vrolijke kleuren. Op de bloemen in grijze kleuren schrijf je hoe je je eerst voelde, en op de bloemen met vrolijke kleuren schrijf je hoe je je nu voelt, dankzij de mensen die je daar geholpen hebben. Je kan eventueel met dat boeket rondlopen in de instelling, en een paar individuele bloemen uitdelen aan bepaalde zorgverleners. Anders doe je het algemeen, en wordt het een boeket voor de hele dienst.
(als origami iets voor jou is tenminste)

Anders is een doos koekjes die in de kantine van het personeel kan staan een optie. Je kan er een boodschap opschrijven, bv. iets van: ‘Jullie hebben heel veel voor me betekend. Ik weet niet hoe ik jullie hiervoor kan bedanken, maar laat ons beginnen met deze koekjes. Daarna zien we wel ;)’
Je verzint wel iets beters.

Voor Bas kan je een aparte doos pralines kopen. Je hebt die klassieke Merci’s, waar je op elk chocolaatje een post-it kan plakken met een specifiek iets waar Bas je mee geholpen heeft. Je kan ook een doos Leonidaspralines kopen, en daarop schrijven: Net zoals Leonidas als koning veel kracht had, had jij de kracht om mij erdoor te helpen.
(voor zover ik weet zijn die pralines naar Leonidas, koning van Sparta ofzo, genoemd)
Nogmaals, je verzint wel iets beters.

Veel plezier vanavond.

Groetjes
Kenshin
Je psychiater leek boos, niet fijn. Sommige mensen hebben een “boze stem”, bv. als ze iets serieus willen zeggen, of gewoon de hele tijd. Ik kan me voorstellen dat dat niet zo fijn is.

Heh, een niet-luisterende psychiater. Helemaal niet ok dat hij boos werd. Hij mag jou helemaal niet zo aanspreken. Het is niet ok hoe hij deed.

Jij hebt geen dingen gedaan die zo’n reactie kunnen uitlokken. Steek de schuld niet op jezelf, want het is de psychiater die over de schreef is gegaan.

Die psycholoog ging met de psychiater praten, en tegen jou werd gezegd om “je een beetje in te houden”. Wat is dat nu weer. Sorry als ik bot overkom, maar hoe die psychiater met je omging, heeft me echt boos gemaakt.

Fijn dat je nog contact hebt met Bas. Ik hoop dat de situatie daar snel betert, en anders kan Bas je daar vast mee helpen.

Ik hoop dat je wonden goed genezen. Heb je pijnstillers daar?

Het is stil in de instelling. Simpele dingen zoals de tv aanzetten kunnen helpen. Misschien een beetje muziek. Soms lijken stilte en rust me wel fijn, maar als jij het niet fijn vindt, mag je dat gerust aangeven. Misschien mag je ergens anders eten. Je zou ook aan die ene jongen van de fitness, of een andere inwonende, kunnen vragen of hij / zij het gezellig vindt om samen te eten.

Misschien helpt het dat jij in de woonkamer eet, ook al zit je daar alleen. Wie weet komen er meer mensen naar de woonkamer, als ze zien dat daar iemand zit.

Fijn dat je nog contact hebt met Sophie. Misschien kan je dit met haar delen.

Nog nooit van origami gehoord? Dan heb je er een extra mogelijkheid aan entertainment bij 🙂 Misschien vind je deze video nuttig. Hier nog meer bloemetjes. Hang je kamer er maar vol mee. Ziet er vast vrolijk uit.

Reageer