homo? christelijk? kerk? Help!!!!!!

  • 9 September 2017
  • 71 reacties
  • 1630 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo mensen....

mijn naam is Jonathan 14 jaar en ik heb een beetje een probleem.
ik zal bij het begin beginnen, ik heb nog wel een depressie (gelukkig al twee jaar niet) en de laatste keer was hij heel erg. ik heb hem 2 jaar gehad.
in die periode begon ook mijn pubertijd. inclusief alle vragen en dingen die er bij horen. ook de vraag 'ben ik homo of niet' eerst heb ik gedacht, dat komt vast door mijn depressie. maar naar een jaar had ik die vraag nog en kwam er ook een gevoel bij. ik begon jongens leuker te vinden dan meiden, kreeg een rooie kop als een jongen me been bro-hug gaf en nog meer dergelijke dingen. toen mijn depressie over was, had ik ook weer ruimte voor liefde. en uit eindelijk is het gevoel niet meer vertrokken. tot zo ver oké, ik heb geen probleem met homo's en zo. maar ik ben christelijk. en dat is nogal een gedoe. mijn ene opa en oma zijn heel streng gelovig en mijn andere opa en oma wat minder en zelf ben ik evangelisch opgevoed. maar dan komt het probleem. kunnen homo zijn en christelijk zijn tegelijkertijd? zal mijn familie het accepteren? kan ik ooit nog in de kerk komen. (mijn ouders zijn nogal anti-homo) en hoe moet het dan verder.

een jaar na dat ik deze vragen kreeg. ging ik naar de 4de, dat is op zich nog niet zo'n probleem. maar er kwam een super knappe jongen in de klas die echt super aardig is. ik direct ondersteboven van hem toen ik hem voor de eerste keer zag. DRAMA echt vreselijk. hij is geen homo en ik ben nog niet uit de kast en ik moet ook nog tegen de jongens lopen neuzelen en liegen over hoe lekker meiden wel niet zijn. ik had dus bedacht, ik zoek contact met een jongen die dit allemaal al achter de rug heeft. waar mee ik hierover kan praten. maar dat lukt niet. (heeft iemand tips. jongenout.nl kan niet want mijn moeder heeft mijn ID kaart.)

nu ben ik niet zo'n binkie in de klas en meer een softie (wel eentje die veel voor zijn kiezen heeft gehad en veel kan hebben.) ik houd niet van de aula (veelste druk) en ik ben niet echt een macho (ik hoef me niet uit te sloven voor alle meiden) veel vrienden zijn ook niet te bekennen (in de buurt. wel en alle andere provincies en landen tot aan slowakeie.)

kunnen jullie mij helpen, of in ieder geval vertelen wat jullie zouden doen.
Homo of niet, jongen of meisje. maakt niet uit.

liefs en knuffels van mij

Jonathan

71 reacties

Hi Jonathan,

Ik ben blij iets van je te lezen en dat het goed met je gaat. Fijn dat je in je omgeving een paar mensen hebt gevonden waar je het e.e.a. mee kunt delen. Beter elke keer een klein stapje en vertrouwen uit je omgeving, dan in één keer een grote stap met een clash. Uiteindelijk ga je je doel bereiken.

Als er iets is waar we je mee kunnen helpen lezen we het hier wel.

Groetjes,
M&M’s
@Maii,

En jij zegt dat je niet van die goede ideeën hebt…..
Bewijs is maar weer eens geleverd dat je mensen goed helpt met je reacties. Goed gedaan :)

Groetjes,
M&M’s
Hi J,

Ten eerste, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je opa.
Dat was niet echt een lekker momentje voor je, toen dat over je mogelijke “vriendin” werd gezegd. Tuurlijk was dat ongemakkelijk. Toen ik het aan het lezen was, zag ik dat stukje in die hoofdletters al staan en toen dacht ik, OMG hij heeft het verteld, hoe zouden gereageerd hebben. Maar toen las ik, dat je het er wel uit had willen schreeuwen, maar dat het je niet lukte.
Wow, wat zou er gebeurd zijn als je het wel had gezegd, denk je?

Groetjes,
M&M’s
Hi Jonathan,

Ik had je naam verbeterd, omdat ik eerst alleen J had getypt en nu zie ik dat er toch alleen J staat. Nou ja, volgende (deze) keer beter.

Misschien beter dat je het op die verjaardag iig niet hebt verteld. Dan was het wsch een scene geworden en had het jou niks opgeleverd als een ontkennende moeder. Wel jammer dat je het niet gewoon kan vertellen. Het zou iig wel helpen. Dan kun je jezelf tenminste zijn. Het hoeft natuurlijk dan niet gelijk zo te zijn dat je vriendjes kan laten logeren, maar gewoon over je gevoelens praten zou al een hele stap zijn. Dat je niet jezelf hoeft te ontkennen.

Voorlopig maar even afwachten tot je wat meer mensen om je heen hebt verzameld, die achter je staan. Dan heb je iig mensen om op terug te vallen als het thuis minder goed uitpakt, als je zover bent om het te vertellen.
Hoe zie jij het voor je, hoe en wanneer? Ik weet dat het moeilijk is om een datum ofzo nu te prikken, maar heb je een idee qua tijd (dit jaar/volgend jaar) en hoe je het denkt aan te pakken?

Groetjes,
M&M’s
Hi Jonathan,

Gefeliciteerd met je account. Hoop dat je veel leuke contacten daar krijgt en je hart kan luchten.

Wel apart dat je je neef daar “tegenkomt”. Heb je normaal in het dagelijks leven contact met hem of niet?
Nou ja, echt raar is het niet dat je een andere gay jongen uit je buurt tegen komt, want in elke klas zit wel een gay jongen of meisje.

Maar je bent dus, zoals je vast al wist, niet de enige gay jongen in jouw kerk.

Ben benieuwd hoe het contact tussen jullie strakjes gaat op die site en in het echt.

Ben je van plan hem als eerste een berichtje te sturen of wacht je even af of hij jou op de site ziet en jou een berichtje stuurt?

Groetjes en slaap lekker,
M&M’s
Wow, dit is echt mooi nieuws. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben.
Spreek je later. Moet eerst ff terug naar de visite. You know who :)

Groetjes,
M&M's

PS weet niet of er veel van slapen komt (zie mijn topic) 😛
Ok, ik wilde net mijn reactie en tips hier posten, maar lijkt me nu niet meer nodig of wil je ze sws lezen?
Hi Jonthan,

Ik bedenk me net zelf dat ik mijn tips nu niet ga posten. Misschien later als je ze nodig hebt. Want jouw brief is goed en die heb je vast met overtuiging geschreven en daar moet je nu gewoon achter staan.

Ik vind het top dat je de stap genomen hebt en wens je alle succes.

Alvast sterkte verder.

We denken aan je.

Groetjes,
M&M’s en broers en Luca

PS eigenlijk ook van mijn hele familie, want ik had het net verteld dat er een jongen uit de kast kwam op KT en de brief in het bed van zijn ouders had gelegd. Mama vindt je een dappere jongen en hoopt dat alles goed komt.
Hi Jonathan,

Net als @Thomas hierboven (wel goed van je om er naar te vragen) ben ik benieuwd hoe het gegaan is.

Ik hoop iig dat je onze berichtjes kunt lezen en dat je weet dat we aan je denken.

Jouw brief heeft er vast voor gezorgd dat deze maandag anders begon dan alle andere maandagen. Mijn twin en ik hopen natuurlijk dat het een maandag is om nooit te vergeten en dan in positieve zin, omdat deze maandag de eerste dag van de rest van je nieuwe leven is. We hopen dat jouw boodschap aan je ouders goed is over gekomen en dat ze er (tenminste voorzichtig) positief over zijn. Gun ze de tijd om aan het idee te wennen en hopelijk komt alles goed.

We hopen je weer snel hier te zien. Alle goeds gewenst.

Groetjes,
M&M’s en de rest (ze hadden ons ook al gevraagd hoe het met je ging)
Hi Jonathan,

Je moet geen spijt hebben van je beslissing. Je hebt het gezegd en geschreven, dus weten ze hoe je je voelt. Dat ze er niet zo op reageren, zoals je hoopte, das wel balen, maar bekijk het positief. Ze praten er nu wel met je over en je hebt ze soort van gedwongen er over na te denken. Ze zijn vast geschrokken en moeten ook nog aan het idee wennen en ik lees dat je moeder je over 2 jaar wilt steunen als je dan nog steeds homo bent (alsof je dat “uit” kan zetten). Maar goed als ze je dan wilt steunen, zegt ze ook wel een beetje dat ze je niet helemaal afwijst en het is voor haar niet onbespreekbaar. Das al iets beter dn dat ze het helemaal ontkent.

Gun haar wat tijd, maar blijf jezelf en probeer het onderwerp niet te vermijden. Je hebt de uit-de-kast-deur nu al op een kiertje staan, het is niet de bedoeling dat je hem zelf weer dicht trekt.

Blijf ook met je neef praten, die weet meer van jullie familie, kerk etc. en weet hoe het is om te wonen in een christelijke omgeving en hoe dus ook de omgeving erop reageert. Ik denk dat je moeder (en vader) zich ook druk maakt over hoe de omgeving er over denkt.

Wat die wijkouderling van plan is weet ik niet. Als hij gewoon een open gesprek met je heeft, vertel dan hoe je je voelt, hoe lang je er al mee rondloopt etc. Als hij je alleen maar probeert om te turnen tot hetero en bang maakt met dat je als homo in de hel komt ofzo, laat je niet intimideren.

Ik weet ff niet meer dingen, maar spreek je later wel weer.

Groetjes,
M&M’s
hey

ik kan nu niet zosnel reageren ik ben de hele tijd met mijn gezin op de gemeente dag van de kerk. Pffffffff NIET LEUK.
ik probeer vanacht te reageren.

kuffels van mij
Hey M&M's

eumm even kijken waar moet ik beginnen met antwoorden;-)
dankje dat je zo snel reageert en ik heb er nu al best wat aan om gewoon steun te hebben van iemand.
dat over 'heb je naaste lief' maar homo's niet daar ben ik het helemaal mee eens. echt waar. ik heb zelf een pleegzusje dus dat is leuk om te horen (niet voor hun natuurlijk). en dat over je zelf zijn heb je helemaal gelijk in want het breekt je stuk voor stuk af. en kijk maar naar Luca, dan voel je je op sommige momenten niet veilig meer. dat liegen is echt verschrikkelijk want ik ben juist een super eerlijke jongen dus, ja.
en tegen iemand anders praten kan ik ook bijna niet want ik zit op een refoschool en nou zoek maar op. die zijn het aller strengst in geloof. (daar hadden ze het beste onderwijs, ik stond er wel achter maar toen wist ik nog niet dat ik homo was.)
en ja je hebt gelijk ik zou gelukkig moeten zijn. oké nu de vragen
1. ja ik accepteer me zelf als homo en dat is alleen maar een label, ik in persoon verander niet.
2. Ja ik wil heel graag een vriend om later mee samen te gaan wonen en eventueel mee te trouwen. (wel wat hard van stapel)
3. ja ik wil wel graag naar de kerk gaan maar niet de kerk waar ik nu naar toe ga
en dat over die mooie eigenschap echt ik zit hier nu bijna te janken om mijn bed
als ik eenmaal mezelf kan zijn en een vriend heb, zou ik gerust hand in hand naar de kerk gaan maar tongen voor de hele familie, dat zou ik niet doen. dat is iets privé. een vluchtig kusje kan wel.
heel erg dank voor alle steun (als ik toch uit huis word gezet weet ik dat ik jou heb en altijd kan blijven praten hier.

echt ik heb heel veel aan je (nu al)
je bent een top gozert

dikke knuffels,
Jonathan
hey

heel veel plezier bij luca en ik hoor nog wel het verslag.

Jonathan
hey @M&M's

is het een beetje mooi weer daar. en is het een beetje gezellig daar bij luca?
ik had nog een dingetje om te vertellen. ik heb een zusje een super lief kind maar die is net als de rest van de familie er niet bepaald voor om homo te zijn. dit vind ik ook echt vreselijk want wij zijn echt twee handen op een buik. ken je dit gevoel dat je dat niet wil breken? trouwens nog een vraag. ik stuur zo meteen een foto er bij, kan je eens proberen of je hem kan ontcijferen. ik heb hem gekregen van een vriend, die zij dat ik hem aan jou door moest sturen, (die vriend is een soort van mijn twinbroer) het lukt mij niet. er staat een woord onder dat ik kan lezen. Khuzdul. pls help me.

dikke knuffels

Jonathan
@XLOTX en @100divergend11
dankje wel voor jullie bericht zo gaat het lukken met die sleutel.
en dankje voor de suport

dikke knuffels

XXX Jonathan
hey, @M en M's

mijn zusje is 10 jaar, maar al best wel een wijsneus.
dat over homo en refo, is inderdaad niet echt bemoedigend en ik ga hierna (nu in examen jaar) nog 2 jaar naar een nog strengere school (daar mag ik niet eens een kettinkje met kruisje dragen) dus dat word niet makkelijk.
ik snap dat je niks snapt over de kerk, ik ben er mee opgegroeid en het is ook niet bepaald mijn logica maar ik weet er wel veel van af omdat je dat leert stampen met godsdienst, kerkgeschiedenis, categesatie, dag opening enz.
ik ben niet snel tegen me schenen geschopt over het geloof. ik doe het zelf graag bij anderen. maar gelukkig zijn mijn ouders niet de personen voor rituelen en geheimzinnige gebeden? (gelukkig) en die toverdrank. mag ik heb hebben ik geef hem aan iedereen

dikke knuffels,

Jonathan
heel erg bedankt. allemaal. voel me echt gesteund.
ik heb komende weken niet veel tijd om te reageren. (het moet een beetje geheim gebeuren)
mijn ouders hebben bedacht om mijn telefoon en laptop meer in de gaten te houden dus ja is niet bepaald makkelijk

heel veel liefs en dikke knuffels van mij

Jonathan
echt heel erg bedankt voor de tips. ik doe het nu op icognito scherm van chrome. dat werkt ook.
ik ben alvast begonnen met de zaadjes planten voor het idee dat ik homo ben. er zijn twee mensen weten dat ik op jongens val maar die denken dat ik ook op meiden val. dus zo langzaam maar uitbreiden.
en het gaat goed met mij. sinds ik het er overheb met jullie kan veel vrolijker rond kijken en de dingen van de positive kand bekijken. heel erg bedankt daar voor.

dikke knuffels

Jonathan
M en M heeft gelijk, Maii.
iedereen die reageert geeft een blijk dat hij/zij steunt. en ik heb er heel veel aan.

dikke knuffels

Jonathan..
dag mensen. even een update

mijn opa was vandaag jarig. en ik en mijn moeder waren er naar toe. (pa was aan het werken)
we hadden het er over dat een neef van mij ging trouwen en dat een andere neef net een vriendin heeft. en ik zij dat hun (de laatste) niet bij elkaar pasten. en toen zijn mijn oma, mischien kom jij ook wel een leuk meisje tegen waar je moeder het niet mee kan vinden. echt ik kon wel door de grond heen zakken, letterlijk keihard roepen IK BEN HOMO. maar dat kreeg ik op een of andere manier niet mijn keel uit. echt vreselijk. verder ging het wel lekker.

knuffels

Jonathan
hey M

dank je wel voor de felicitatie
ik denk dat als ik het had gezegd de hele verjaardag naar de filistijnen zou zijn geweest. mijn moeder had me waarschijnlijk direct mee naar huis genomen om me te vertellen dat het niet slim was en dat het mischien wel een fantasie is.. etc. etc.

groeten,
Jonathan
hey M en M

je hebt wel gelijk dat ik het beter niet kan vertellen op een verjaardag. maar ja wat is dan een goed moment.
en het punt is. mijn beste vriend.(tevens ook 1 van mijn weinige vrienden) die woont het dichtst bij van al mijn vrienden en dat is al 20 Km dus vaak blijft hij dan logeren en dan de dag er op gaat hij weer terug. dat zou dan ook niet meer kunnen want dan krijg ik waarschijnlijk de zelfde regel als mijn zusje: geen jongens op mijn kamer. en dan kan ik daar ook niet meer logeren. (ik val niet op mijn beste vriend, niet mijn type) nou ja je begrijpt het wel waar schijnlijk. en als ik daar niet meer kan blijven slapen/hij hier. dan word het wel wat lastig die vriendschap te onderhouden.

XX Jonathan
hey #100divergent11 en @west-vlamingboy

@100divergent11
dat van een eigen feest is niet een strak plan. mijn ouders hebben echt een neus voor dat soort dingen ''zucht''
ik denk dat ik alleen uit de kast kan komen als ik ze voor blok zet,bijvoorbeeld als ik met een vriendje thuis kom. en ik hoef de afspraken niet met mijn zusje te maken maar met mijn ouders. die willen niet dat er jongens op mijn zusjes kamer komen want ze zijn bang dat er dan ''vieze'' dingen gebeuren. waarschijnlijk krijg ik dan ook die regel. want ik zou het dan met jongens doen (weetje, dit is nogal moeilijk onder woorden te krijgen)
en dat van weten om gevangen te zijn klinkt wel een beetje heftig maar ik geloof je wel.

@west-vlamingboy
dank je wel voor het medeleven. het is inderdaad bijna onmogelijk om niet jezelf te zijn. en bij mij is het extra moeilijk want ik ben al ''anders'' ik heb namelijk autisme. en inderdaad ik hoop ook dat de mensen om mij heen het zullen begrijpen en er respect voor zullen hebben. ik woon namelijk in een dorp die nogal bestaat uit familieaanzien en hoe belangerijk je familie is en je bent extra belangrijk als je de erfgenaam ben (zo als ik) enz. en als je dan homo bent doet dat niet veel goeds met voor je familie'eer

XX Jonathan
hey even een update.

mijn acount op jongenout is net goed gekeurd.
ik helemaal uit het konijnendakkie. dus ik direct kijken wie woont er allemaal in de buurt. kom ik de naam van mijn neef tegen. kijk ik nog eens. en ja hoor het is hem. hij zit in de zelfde kerk. blijkt dus dat hij ook homo is. ik viel hier bijna van verbazing van mijn stoel. mischien kunnen we elkaar wel helpen. ''hoop, hoop, hoop'' ben benieuwd of hij nu wel iets tegen me zegt in de kerk. hij is namelijk nogal stil. (dit heeft niet veel nut om te zeggen maar ik moest het toch even kwijt.)

XX Jonathan
we hebben net een half uur zitten berichtjes sturen. nee we hadden heel weinig contact (nu weet ik ook direct waar het door kwam)
en ik ben niet de enige want ik heb ook nog een meisje in de kerk en die heeft een vriendin dus ja het word gezellig.

XX Jonathan

p.s. jij ook slaap lekker.

Reageer