homo? christelijk? kerk? Help!!!!!!

  • 9 September 2017
  • 71 reacties
  • 1633 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

ja hij is al uit de kast maar tegen maar een stuk of 8 mensen
ja dat zijn we ook wel. maar we kennen elkaar niet heel goed dus dat begint langzaam te komen

XX Jonathan
hallo mensen.....

ik heb net 2 uur zitten appen met mijn neef en we hebben elkaar van alles verteld. ook over zijn coming out. hij heeft het met een brief gedaan en ik denk dat ik dat ook ga doen. ik ben er al aan begonnen maar ik kom niet verder als. Lieve papa en mama, ik wil eerst wat zeggen..... maar ik heb niet bepaald het idee alsof dit gaat lukken. ik heb jullie hulp hier echt bij nodig.

XXX Jonathan
hey mensen.. bedankt voor de reactie (deze reactie word wat kort ik heb weinig tijd)

oké de bom ligt. de brief ligt in het bed van mijn ouders. dan weet ik zeker dat ik slaap als ze hem vinden. (ze krijgen bezoek dus dat word wel half 1 of half 2) verwacht dat ik morgen direct reactie krijg van mijn moeder maar dat stel ik uit tot s'middags. ben benieuwd hoe ze gaan reageren. ik schrijf morgen wel wat er in staat. heel erg bedankt voor de steun. anders had ik het nooit gedurft.

XXX Jonathan
Hey @tomas02 @100divergent11 @m&m's

Voel me heel erg gesteund door jullie. Nu de reactie... wat ik zelf vind. Verschrikkelijk. Ze vinden dat ik te jong ben en dat ik nog 2 jaar moet wachten voor dat ik het naar buiten breng. Ze zeggen dat dit komt door mijn autisme. Mijn moeder denkt dat het komt omdat ze me soms te volwassen rekende (zegt ze zelf). Ik moet nu gaan praten met onze wijkouderling (hij is psychiater en hij gaat me schijnbaar uitleggen waarom ik zo denk, verwacht er niet veel van.) Als ik had geweten dat dit zo'n happening zou zijn had ik vast wel gewacht. (Ik was wel een beetje naïef). Ik word wel heel erg gesteund door mijn neef en door jullie dus dat zit weer mee.

Mijn moeder zei wel dat als over 2 jaar alsnog blijkt dat ik op jongens val dat ze dan voor me staat en voor mij gaat vechten. (Dit gaf me wel een goed gevoel.)

Heel veel lief en knuffels van mij..

(MenM's , zeg maar dat het alsnog goed met me gaat.)
@100divergent11

ik ben het op alle vlakken met je eens.
ik hoop ook dat die wijkouderling het zelfde als stateert als ik zelf
nee het niet bij mijn neef gebeurd. maar zijn ouders zijn het er ook niet mee eens.

groeten en dikke knuffels,

Jonathan
Hey. Mensen.

Heel erg bedankt voor het steunen. Een wijkouderling is de ouderling die hulp geeft aan mensen in zijn wijk. Niks mis mee. We hebben een jeugdouderling daar kan je als minderjarige naartoe om met hem te praten. Onze wijkouderling is van beroep psygiater en hij wil gewoon een opengesprek. Ik ben ook niet van plan om het af te trappen. Ik zal met jullie en mijn neef blijven praten.

XX Jonathan
dag mensen....

ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken. ik heb heel veel aan jullie gehad. en vind het erg fijn om te weten dat jullie aan mij denken
beetje late reactie mischien maar kon niet eerder. de wijkouderling denkt dat het geen verzinsel is maar mijn ouders denken nogsteeds van wel. prima laat ze in de waan en ik ga gewoon door met kijken naar jongens. heel erg bedankt...

XX Jonathan
En o ja.... ik ben trouwens al een poosje 15 jaar.
Hé jonathan
Ik bevind me in de zelfde situatie als jou, christelijk gezin (En omgeving). En ik zit in de kast
Hé Jonathan,
veel suc6. En laat plz horen hoe het ging. Ik moet namelijk nog?. Ik zit namelijk ook in een christelijk gezin, Oud gereformeerde fam. En een wat lichtere familie. ( voor degene wie niet weten wat oud gereformeerd is, dat zijn heeel christelijke mensen. [Zwaar christelijk als het waare]) sorry voor als jij dat bent jonathan.
Laat plz van je horen Jonathan. Ik ben benieuwd. Net als M&M's moeder; ik vind het dapper van je en ik hoop dat het goed uitpakt (dat je eindelijk uit de kast kan komen). Ik ben trots op je.

Gr. Thomas❤

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
@jonathan,
Hoe is het gegaan?, ik ben zeer benieuwd.
Gr. Thomas
Helemaal eens met Divergent
Hoi!

Het blijft een ding, religie en homoseksualiteit. In mijn ideale wereldbeeld mag iedereen gewoon zijn wie hij/zij wil. Het is mij bv. onduidelijk waarom homo's uit de kast moeten komen en hetero's niet. Liefde is liefde, punt.

Ik ben een meisje en val ook op jongens, denk ik, wie weet word ik nog verliefd op een meisje, weet je nooit. Nog zo'n ding, misschien is heel de wereld bi, maar kom je gewoon de juiste personen niet tegen.

Ok, genoeg over mijn eigen mening. Ik denk dat je het risico maar moet nemen. Als je ouders je graag zien (wat ze waarschijnlijk doen) zullen ze het wel (moeten) accepteren. Je bent nog altijd dezelfde persoon, en dat je op jongens valt, wat maakt dat uit? In de bijbel heeft misschien een of andere kortzichtige persoon eens gezegd dat het niet kan, maar heel veel christenen vinden volgens mij ook dat homo's geen negatief iets zijn in een geloof.

Als je ouders moeilijk doen, kun je zeggen: 'Wat is er dan mis mee? Waarom is homo zijn niet goed?'. Als je ouders alleen een antwoord hebben als 'omdat het in de Bijbel staat' is dat maar stom, want dan weten ze de verdere reden niet.

Ik heb eens gehoord dat in het oude Rome het een teken van edelheid was homo te zijn, en dat volwassen mannen vaak seks hadden, en dat dat iets typisch voor de adel was. Ga je niet als een oude Romein gedragen, dat konden bij momenten echte idioten zijn, maar wees jezelf. Gewoon jezelf. Niet iemand anders. Als God bestaat, weet die waarschijnlijk al lang dat jij homo bent, nu je ouders nog.

@M en Ms, was het zwemmen leuk? Veel leuke jongens gezien ;D

Groetjes
x
Soms denk ik dat het veel mensen in jouw school zou helpen als jij uit de kast komt, want geloof me, hoewel die school daar wat moeilijker over doet, er zullen veel homo's zijn die opgelucht zijn dat ze niet alleen zijn. Je leert waarschijnlijk veel meer mensen kennen in dezelfde situatie, en dan sta je samen sterk.
Ik vrees alleen dat het je moeilijk gemaakt gaat worden, door bv. je ouders, de kerk, je school..., en je zit daar nog wel even, dus misschien is een risico nemen toch geen goed idee.

Je kunt er met je moeder over beginnen, want die kan er in theorie niet veel op tegenhebben, aangezien ze zelf op jongens valt (misschien ook op meisjes, wie weet).

Groetjes
x
Hé ja, goed idee @Maii! Het komt altijd goed over als je goed geïnformeerd bent.

Groetjes
x
@M en Ms, dankjewel 🙂 Jouw reacties zijn ook supergoed trouwens! Doe zo voort :)

Groetjes
x
@M en Ms, wow, voel me vereerd nu 😃
Je hebt je laptop waarschijnlijk nodig voor school, dus je kunt zeggen dat je een schoolopdracht maakt, maar eigenlijk zit je op het forum. Je kunt een tweede tabblad openzetten met je mailbox of een opstel, iets waar je ouders niets achter zoeken en waar je snel op kunt klikken als ze langslopen, dat werkt bij mij altijd.

Groetjes
x
Hoi!

Uit de kast komen op het feestje van je opa was misschien niet zo handig geweest. Ik denk dat het beter is dat jij eens iets organiseert, een soort van dinertje ofzo, en het dan vertelt. Een feestje van je opa is van je opa, maar op een feestje van jezelf mag jij doen wat je wilt (behalve vuurwerk ofzoiets). Nodig dus wat mensen uit die je goed kent en waarvan je denkt dat ze het wel ok gaan opnemen, en dan, wanneer de sfeer goed zit, het zeggen. Misschien ben je bang dat je het dan niet gaat kunnen zeggen, zoals die keer op je opa's feestje, dus je kunt het ook via een videoboodschap of geluidsopname doen. Die kun je dan koppelen aan een muziekbox, en dan kun jij, wanneer de muziek speelt en iedereen aan het praten is, die video of geluidsopname opzetten en dan luistert iedereen. Rechtuit, duidelijk, uit de kast. Als je familie gevoel voor humor heeft kun je letterlijk uit een kast kruipen, een die in de eetkamer staat ofzo, maar dat is aan jou om in te schatten of ze dat signaal gaan appreciëren. Zeg er ook zeker bij dat het geen fase is, maar een feit. Een feit waar je al zo lang mee zit en waar je nu mee naar buiten komt.

Dat van die vriend die blijft slapen is natuurlijk nog een probleempje. Misschien kun je samen met je zus een afsprakenblad maken, met daarop regels voor als iemand blijft slapen. Iets van: om 2 uur ten laatste gaat het licht uit, geen luide muziek... je verzint wel wat.

Succes!

Groetjes
x
Weet je, de uitdrukking 'uit de kast komen' is niet zomaar bedacht. Het noemt zo omdat je, voordat je uitkomt als holebi, je een soort van gevangen bent.

Ik weet niet hoe het is om homo te zijn, laat staan om verliefd te zijn, maar ik weet wel hoe het is om gevangen te zijn, en geloof me, dat gevoel wanneer die deuren (van de kast) opengaan, is bevrijdend.

Groetjes
x
Hey, wat goed dat je je neef en een meisje in je buurt bent tegengekomen 🙂 Jullie hebben al wat berichten gestuurd, dat is heel goed, hopelijk kan hij je helpen. Is hij zelf al uit de kast gekomen? Zo ja, kan hij je tips geven en zo nee, kunnen jullie het misschien samen doen.

Groetjes
x
Is hij bereid om jou te helpen met uit de kast komen? Jullie kunnen een grote steun zijn voor elkaar.
Ok, top. Leer elkaar maar rustig kennen, en bekijk samen hoe jullie het gaan aanpakken.
Supergoed dat jullie zo goed kunnen appen! Dat van die brief vind ik een goed idee. Een brief kunnen je ouders opnieuw en opnieuw lezen, en dan nadenken over jouw gevoelens. Je kunt die brief op de keukentafel laten liggen net voor je naar school vertrekt, zodat je ouders een hele dag hebben om erover na te denken.

Waarom zeg je dat je niet bepaald het idee hebt dat dit gaat lukken? Het is eng natuurlijk, uit de kast komen, zeker met de overtuigingen van je ouders, maar die brief lijkt me de handigste weg.

Ik kan niet bepalen wat jij in die brief kunt schrijven, jij kent je ouders het beste, maar op deze site vind je misschien wat tips: http://www.vrouwzoektvrouw.org/uit-de-kast-komen/

Je ouders houden van je, en geloof of niet, als het erop aankomt, denk ik dat ze je gaan accepteren, je bent tenslotte hun zoon.

Reageer