homo? christelijk? kerk? Help!!!!!!

  • 9 September 2017
  • 71 reacties
  • 1618 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo mensen....

mijn naam is Jonathan 14 jaar en ik heb een beetje een probleem.
ik zal bij het begin beginnen, ik heb nog wel een depressie (gelukkig al twee jaar niet) en de laatste keer was hij heel erg. ik heb hem 2 jaar gehad.
in die periode begon ook mijn pubertijd. inclusief alle vragen en dingen die er bij horen. ook de vraag 'ben ik homo of niet' eerst heb ik gedacht, dat komt vast door mijn depressie. maar naar een jaar had ik die vraag nog en kwam er ook een gevoel bij. ik begon jongens leuker te vinden dan meiden, kreeg een rooie kop als een jongen me been bro-hug gaf en nog meer dergelijke dingen. toen mijn depressie over was, had ik ook weer ruimte voor liefde. en uit eindelijk is het gevoel niet meer vertrokken. tot zo ver oké, ik heb geen probleem met homo's en zo. maar ik ben christelijk. en dat is nogal een gedoe. mijn ene opa en oma zijn heel streng gelovig en mijn andere opa en oma wat minder en zelf ben ik evangelisch opgevoed. maar dan komt het probleem. kunnen homo zijn en christelijk zijn tegelijkertijd? zal mijn familie het accepteren? kan ik ooit nog in de kerk komen. (mijn ouders zijn nogal anti-homo) en hoe moet het dan verder.

een jaar na dat ik deze vragen kreeg. ging ik naar de 4de, dat is op zich nog niet zo'n probleem. maar er kwam een super knappe jongen in de klas die echt super aardig is. ik direct ondersteboven van hem toen ik hem voor de eerste keer zag. DRAMA echt vreselijk. hij is geen homo en ik ben nog niet uit de kast en ik moet ook nog tegen de jongens lopen neuzelen en liegen over hoe lekker meiden wel niet zijn. ik had dus bedacht, ik zoek contact met een jongen die dit allemaal al achter de rug heeft. waar mee ik hierover kan praten. maar dat lukt niet. (heeft iemand tips. jongenout.nl kan niet want mijn moeder heeft mijn ID kaart.)

nu ben ik niet zo'n binkie in de klas en meer een softie (wel eentje die veel voor zijn kiezen heeft gehad en veel kan hebben.) ik houd niet van de aula (veelste druk) en ik ben niet echt een macho (ik hoef me niet uit te sloven voor alle meiden) veel vrienden zijn ook niet te bekennen (in de buurt. wel en alle andere provincies en landen tot aan slowakeie.)

kunnen jullie mij helpen, of in ieder geval vertelen wat jullie zouden doen.
Homo of niet, jongen of meisje. maakt niet uit.

liefs en knuffels van mij

Jonathan

71 reacties

Hi Jonathan,

Welkom op het forum. Wow wat een verhaal.

Hoe het is om op jongens te vallen weet ik wel en daar kan ik je misschien wel een beetje bij helpen. Ik ben de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling en wordt over een maandje 15 jaar.

Van de kerk enzo heb ik geen verstand en het verbaast me steeds weer opnieuw dat mensen die zeggen “heb je naaste lief” er niet zijn voor hun eigen kinderen. Sorry, bedoel het niet beledigend, ik heb te weinig kennis van de bijbel om er echt iets over te zeggen, maar ik snap het niet, waarom het zo’n probleem is als je zoon op jongens valt. Je houdt toch van je kinderen, onvoorwaardelijk.

Ik zeg dat ik er niet veel over weet, maar indirect heb ik het wel meegemaakt, alleen was ik nog wel jonger toen het speelde. Onze “pleegbroer” nou ja, hij is niet echt een pleegbroer, hij is “gewoon” een jongen die bij ons woont sinds hij uit de kast is gekomen thuis. Dat uit de kast komen gaf problemen thuis vanwege godsdienst enzo en aangezien onze ouders zijn ouders op een of andere manier kennen, hebben ze aangeboden om hem bij ons in huis te nemen. Hij was 15 toen hij kwam, das nu zo’n 6 jaar geleden en eigenlijk is het sindsdien onze grote broer. We houden heel veel van hem en kunnen niet meer zonder hem. Hij heeft nog wel contact met zijn ouders, maar dat is nog steeds niet je van het, maar ok, ze zien elkaar regelmatig. Das beter dan helemaal niet, toch?

Jij zou toch ook jezelf moeten kunnen zijn, zeker in een vertrouwde omgeving als thuis. Ik heb pas met Luca (die ken je van mijn topic “eerste echte vakantieliefde”) nog meegemaakt hoe moeilijk het is als je jezelf niet kunt zijn en hoe verdrietig je daar van kan worden en misschien zelfs wel depressief (maar weet niet of dat bij jou een rol heeft gespeeld). Dagelijks moeten “liegen” over je gevoelens voor jongens lijkt me echt een kwelling. Dat verdient niemand.

Ik snap dat je lotgenoten zoekt, mensen waar je je verhaal kwijt kunt en die je steunen. Stom, dat je moeder je ID heeft, want ja, die heb je nodig voor aanmelden bij jongenout.nl

Wat ik zou doen in jouw geval? Heel hard “help” roepen, denk ik en hopen dat iemand me hoort en helpt bij een oplossing.
Is het mogelijk om iemand van je familie in vertrouwen te nemen? Misschien iemand waarvan je een beetje weet dat die open staat voor een gesprek over homoseksualiteit. Die misschien iets minder streng is dan je ouders? Ik weet niet of praten met een pastoor/dominee zin heeft, want voor zover ik het weet proberen die je alleen “te redden” van de verdoemenis door je hetero te maken, wat dus niet kan. Dat lijkt me geen oplossing voor jou. Zie de tekst van Macklemore & Ryan Lewis - Same Love (zie mijn topic).
Stel je kunt een familielid in vertrouwen nemen, dan kan die misschien helpen om het aan je ouders uit te leggen. Het zal makkelijker voor hem/haar zijn, dan voor een buitenstaander. Hij/zij kent je familie en de opvattingen en wat jullie geloof inhoudt. Ik denk dat dat helpt.

Ik baal ervan dat ik er zo weinig van weet en je niet goed kan helpen. Je zou ook gewoon gelukkig moeten zijn.

Nog een paar vraagjes, dat ik het duidelijk heb: 1. accepteer je jezelf als homo, 2. zou je ook een vriendje willen en er later mee samenwonen enz., 3. wil je ook in de toekomst nog in de kerk komen of liever er afscheid van nemen.
Ik kan me voorstelllen dat je toch steun hebt aan het geloof en daarom in de kerk wil blijven komen.

Wow, het is een beetje een rommelige reactie aan het worden, maar ok.
Oh ja, er was nog iets wat ik wilde zeggen. Ik vind het mooi dat jij zoveel rekening met anderen houdt, bijvoorbeeld met je opa’s en oma’s en je ouders en je jezelf daardoor een beetje op de achtergrond plaatst. Op zich een mooie eigenschap, maar laat het niet ten koste van jou gaan. Jij mag er zijn. Jouw tijd is aangebroken. Jij moet ook verder. Niemand mag van je verwachten dat jij je zodanig aanpast dat je niet jezelf kan zijn.
Natuurlijk begrijp ik dat je niemand verdriet wilt doen en je wilt geen ruzie en je wilt tot op zekere hoogte (zou ik dan zeggen) rekening houden met anderen. Door bijvoorbeeld niet hand in hand met je vriendje te lopen als je naar de kerk gaat of op een familiefeestje niet voor de hele familie met je vriendje te gaan tongen, omdat je weet dat het een gevoelig onderwerp is. Maar daar zou ik het ook bij laten met toegevingen doen.

Ik moet stoppen, want ik merk dat ik niet goed meer kan formuleren haha, maar ik had je beloofd een reactie te sturen en ik weet dat ik morgen, nou ja, straks geen tijd heb, omdat we naar Luca gaan, dus moet die reactie nu af.
Ik ga hem gewoon posten en dan morgen wel lezen of ik niet te veel onzin heb getypt. Excuus alvast als ik iemand beledigd heb, want dat was niet de bedoeling.

Toch nog een dingetje, ouders lijken soms star en afwijzend te staan tegenover homoseksualiteit, zo erg dat er geen discussie mogelijk is en dat ze zelfs wel eens gezegd hebben dat als hun zoon thuis zou komen met die mededeling dat hij dan zijn koffer kan pakken, MAAR soms blijkt het in de praktijk toch niet zo hard gespeeld te worden en draaien ouders bij, als het zover is. Ik help je hopen, dat dit bij jou ook het geval is.

Dat was m voor nu, denk ik, toch, waarom heb ik geen betere oplossing, ok tot de volgende,

groetjes en een dikke knuffel 🙂,
M&M’s
hey

ik kan nu niet zosnel reageren ik ben de hele tijd met mijn gezin op de gemeente dag van de kerk. Pffffffff NIET LEUK.
ik probeer vanacht te reageren.

kuffels van mij
Is goed. Sterkte vandaag dan maar :)
Bedankt iig voor je reactie

groetjes,
M&M's
Hey M&M's

eumm even kijken waar moet ik beginnen met antwoorden;-)
dankje dat je zo snel reageert en ik heb er nu al best wat aan om gewoon steun te hebben van iemand.
dat over 'heb je naaste lief' maar homo's niet daar ben ik het helemaal mee eens. echt waar. ik heb zelf een pleegzusje dus dat is leuk om te horen (niet voor hun natuurlijk). en dat over je zelf zijn heb je helemaal gelijk in want het breekt je stuk voor stuk af. en kijk maar naar Luca, dan voel je je op sommige momenten niet veilig meer. dat liegen is echt verschrikkelijk want ik ben juist een super eerlijke jongen dus, ja.
en tegen iemand anders praten kan ik ook bijna niet want ik zit op een refoschool en nou zoek maar op. die zijn het aller strengst in geloof. (daar hadden ze het beste onderwijs, ik stond er wel achter maar toen wist ik nog niet dat ik homo was.)
en ja je hebt gelijk ik zou gelukkig moeten zijn. oké nu de vragen
1. ja ik accepteer me zelf als homo en dat is alleen maar een label, ik in persoon verander niet.
2. Ja ik wil heel graag een vriend om later mee samen te gaan wonen en eventueel mee te trouwen. (wel wat hard van stapel)
3. ja ik wil wel graag naar de kerk gaan maar niet de kerk waar ik nu naar toe ga
en dat over die mooie eigenschap echt ik zit hier nu bijna te janken om mijn bed
als ik eenmaal mezelf kan zijn en een vriend heb, zou ik gerust hand in hand naar de kerk gaan maar tongen voor de hele familie, dat zou ik niet doen. dat is iets privé. een vluchtig kusje kan wel.
heel erg dank voor alle steun (als ik toch uit huis word gezet weet ik dat ik jou heb en altijd kan blijven praten hier.

echt ik heb heel veel aan je (nu al)
je bent een top gozert

dikke knuffels,
Jonathan
Hi Jonathan,

bedankt voor je berichtje.
Nou heb je mij aan het huilen gebracht 🙂 met je mooie woorden.
Ik doe gewoon wat ik voel en meer is het niet, maar ik weet hoe moeilijk sommige dingen zijn. Weet dat steun van anderen in je omgeving belangrijk is en dat ik heel veel geluk heb met de mensen om me heen.

Ik stap zo met mijn twinbroertje in de auto om naar Luca te gaan. We willen gaan zwemmen met Luca en jongens kijken en knuffelen natuurlijk :)

Spreek je later en reageer dan misschien nog wat uitgebreider op wat je geschreven hebt.

Knuffel van ons,
M&M's
hey

heel veel plezier bij luca en ik hoor nog wel het verslag.

Jonathan
hey @M&M's

is het een beetje mooi weer daar. en is het een beetje gezellig daar bij luca?
ik had nog een dingetje om te vertellen. ik heb een zusje een super lief kind maar die is net als de rest van de familie er niet bepaald voor om homo te zijn. dit vind ik ook echt vreselijk want wij zijn echt twee handen op een buik. ken je dit gevoel dat je dat niet wil breken? trouwens nog een vraag. ik stuur zo meteen een foto er bij, kan je eens proberen of je hem kan ontcijferen. ik heb hem gekregen van een vriend, die zij dat ik hem aan jou door moest sturen, (die vriend is een soort van mijn twinbroer) het lukt mij niet. er staat een woord onder dat ik kan lezen. Khuzdul. pls help me.

dikke knuffels

Jonathan
Hoi ,
veel tips kan ik niet geven , aangezien alles al zowat gezegd is , maar ik hoop oprecht dat het je lukt !

Voor die vertaling ,ik zal je helpen , maar we gaan wel een beetje veel of topic ....
Khuzdul is de taal waarin het geschreven is ( van de oude vikingen) . Ik zet hier even een foto van de vertaalsleutel bij ,veel succes 🙂 !

groetjes , Lot
Hoi!

Het blijft een ding, religie en homoseksualiteit. In mijn ideale wereldbeeld mag iedereen gewoon zijn wie hij/zij wil. Het is mij bv. onduidelijk waarom homo's uit de kast moeten komen en hetero's niet. Liefde is liefde, punt.

Ik ben een meisje en val ook op jongens, denk ik, wie weet word ik nog verliefd op een meisje, weet je nooit. Nog zo'n ding, misschien is heel de wereld bi, maar kom je gewoon de juiste personen niet tegen.

Ok, genoeg over mijn eigen mening. Ik denk dat je het risico maar moet nemen. Als je ouders je graag zien (wat ze waarschijnlijk doen) zullen ze het wel (moeten) accepteren. Je bent nog altijd dezelfde persoon, en dat je op jongens valt, wat maakt dat uit? In de bijbel heeft misschien een of andere kortzichtige persoon eens gezegd dat het niet kan, maar heel veel christenen vinden volgens mij ook dat homo's geen negatief iets zijn in een geloof.

Als je ouders moeilijk doen, kun je zeggen: 'Wat is er dan mis mee? Waarom is homo zijn niet goed?'. Als je ouders alleen een antwoord hebben als 'omdat het in de Bijbel staat' is dat maar stom, want dan weten ze de verdere reden niet.

Ik heb eens gehoord dat in het oude Rome het een teken van edelheid was homo te zijn, en dat volwassen mannen vaak seks hadden, en dat dat iets typisch voor de adel was. Ga je niet als een oude Romein gedragen, dat konden bij momenten echte idioten zijn, maar wees jezelf. Gewoon jezelf. Niet iemand anders. Als God bestaat, weet die waarschijnlijk al lang dat jij homo bent, nu je ouders nog.

@M en Ms, was het zwemmen leuk? Veel leuke jongens gezien ;D

Groetjes
x
@XLOTX en @100divergend11
dankje wel voor jullie bericht zo gaat het lukken met die sleutel.
en dankje voor de suport

dikke knuffels

XXX Jonathan
@Jonathanvt,
Bedankt voor je belangstelling. We hebben binnen gezwommen in een golfslagzwembad met glijbanen en het was superleuk, zie verder op mijn topic.
Ik houd van al mijn broer(tje)s en zus en pleegbroer, net zoals jij van je zusje houdt en niks kan daar tussen komen. Je zusje zegt nu wel dat ze niet voor homo’s is, maar is dat haar eigen mening of die van je ouders of de kerk? Ik weet niet hoe oud ze is en het maakt vast ook wel uit als “de homo’s” een gezicht krijgen, dus als ze weet dat het over jou gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ze er dan nog precies zo over denkt.
Nog even over je eerdere reactie op mijn reactie (ja, dat is zo wel echt duidelijk uitgelegd, wat ik hiermee bedoel, denk ik). Ik heb even op google gezocht naar “homo en refo” en ik werd er niet echt blij van, van de dingen die ik toen te lezen kreeg. Die waren zeg maar, niet echt in jouw voordeel om als homo uit de kast te komen op je refoschool. Ik las daar niet echt een opening tot een zinnig gesprek.
Homo is idd alleen maar een label, in persoon verander je niet en je loopt soms misschien wel een beetje hard van stapel, maar als je het binnen de perken houdt is er niks aan de hand. Dat de kerk toch belangrijk is voor jou is alleen maar mooi, dat je toch ook de goede dingen ziet en niet alleen de slechte (anti-homo). Mij zegt de kerk eigenlijk niks, ik snap al die afsplitsingen en ruzies en godsdienstoorlogen in de geschiedenis en het heden niet. Allemaal pleiten ze voor verdraagzaamheid en toch willen ze de ander “verslaan”. Sorry voor die ongenuanceerde opmerking, ik weet er eigenlijk te weinig van af en wil niemand tegen zijn schenen schoppen, maar ik heb niet altijd een goed gevoel bij de geloven in het algemeen.
Zou het ooit echt zo ver komen, dat je ouders jou de deur zouden wijzen, als je als homo uit de kast komt voor hen? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, je bent hun zoon, maar ja, er zijn wel meer dingen anders gelopen dan ik gedacht had. Of zouden ze je proberen te “redden” door van een homo weer een hetero te maken met een paar geheimzinnige gebeden en rituelen? Ik denk dat je daar alleen maar slechter van zou worden ipv beter.

@XlotX,
Nou ja, met jouw hulp zal het mysterie wel ontcijferd zijn, denk ik. Dan hoef ik me daar niet meer druk over te maken. Het leek me wel een beetje ingewikkeld, maar ik zie geen bijlage en @Jonathanvt schreef dat het met die sleutel wel zou lukken. Dus probleem opgelost, denk ik. Scheelt mij weer wat denkwerk haha

@100Divergent11,
Lief dat je er naar vraagt en ik vind je behalve goeie commentaren geven ook grappig; het zwembad was echt heel erg leuk en er waren zeker wel leuke jongens. Voordeel van een zwembad is dat ze niet veel kleren aan hebben. Natuurlijk is Luca de mooiste, maar zijn neef is ook echt knap…..sorry, ik droomde even weg haha, jongens zijn sws leuk en ik ben snel verliefd, dus ik heb wel een leuke middag gehad.
Maar even terug naar het topic. Wat jij zegt over die coming out dat vind ik ook, waarom moet je vertellen dat je homo bent en niet als je hetero bent. Waarom maken ze er zo’n ding van. Liefde is toch universeel? En ook dat ze wel met argumenten moeten komen en niet alleen zeggen “omdat het in de bijbel staat”. Het is nu toch ook 2017 en niet het jaar 0.
Je weet trouwens best veel van die Romeinen en hoe dat toen allemaal was. Ik ken alleen Asterix & Obelix en dat hondje en de toverdrank. Ja, dat is het, we hebben toverdrank nodig om alles op te lossen……..alleen nu nog de juiste formule vinden…… Ja, de juiste formule vinden, dat is het probleem bij alles, de juiste formule….

Groetjes allemaal,
M&M’s
hey, @M en M's

mijn zusje is 10 jaar, maar al best wel een wijsneus.
dat over homo en refo, is inderdaad niet echt bemoedigend en ik ga hierna (nu in examen jaar) nog 2 jaar naar een nog strengere school (daar mag ik niet eens een kettinkje met kruisje dragen) dus dat word niet makkelijk.
ik snap dat je niks snapt over de kerk, ik ben er mee opgegroeid en het is ook niet bepaald mijn logica maar ik weet er wel veel van af omdat je dat leert stampen met godsdienst, kerkgeschiedenis, categesatie, dag opening enz.
ik ben niet snel tegen me schenen geschopt over het geloof. ik doe het zelf graag bij anderen. maar gelukkig zijn mijn ouders niet de personen voor rituelen en geheimzinnige gebeden? (gelukkig) en die toverdrank. mag ik heb hebben ik geef hem aan iedereen

dikke knuffels,

Jonathan
@Jonathan,

Sorry, ik moet even iets verduidelijken en excuses maken.

Ik bedoelde met “ze je proberen te “redden” door van een homo weer een hetero te maken met een paar geheimzinnige gebeden en rituelen” meer andere mensen, meer algemeen dus, andere mensen die homoseksualiteit niet “diggen”.

Het was nooit de bedoeling om te oordelen over je ouders. Dus dat heb ik niet goed opgeschreven. Sorry.
Je ouders hebben vast het beste met je voor en houden van je, alleen hebben ze een andere visie op homoseksualiteit.
Ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd. Het zat me niet lekker, dus moest er even op terugkomen.

Die toverdrank, ja hadden we maar zoiets, iets waardoor iedereen in vrede met elkaar zou kunnen leven. Jammer genoeg is dat een utopie, denk ik. Mocht die drank er zijn dan heb jij die niet nodig, ik denk dat je goed bent, zoals je bent. Misschien zouden anderen een drupje kunnen gebruiken om zich beter te kunnen verplaatsen in jou.

Groetjes,
M&M’s
Soms denk ik dat het veel mensen in jouw school zou helpen als jij uit de kast komt, want geloof me, hoewel die school daar wat moeilijker over doet, er zullen veel homo's zijn die opgelucht zijn dat ze niet alleen zijn. Je leert waarschijnlijk veel meer mensen kennen in dezelfde situatie, en dan sta je samen sterk.
Ik vrees alleen dat het je moeilijk gemaakt gaat worden, door bv. je ouders, de kerk, je school..., en je zit daar nog wel even, dus misschien is een risico nemen toch geen goed idee.

Je kunt er met je moeder over beginnen, want die kan er in theorie niet veel op tegenhebben, aangezien ze zelf op jongens valt (misschien ook op meisjes, wie weet).

Groetjes
x
Hoi,

Dit is geen lap tekst met talloze tips want ik denk dat zowat alles wat ik wilde zeggen al gezegd is, maar misschien is het een idee om wat research te doen en iets wat rustig uitlegt wat gay zijn is en misschien iets te maken heeft met geloof?
Dan kan je dat laten zien en dan komt het misschien wat minder hard aan.

Succes!

xX Maii
Hé ja, goed idee @Maii! Het komt altijd goed over als je goed geïnformeerd bent.

Groetjes
x
@100Divergent11 en @Maii,

Jullie hebben altijd van die goede ideeën en bekijken dingen van alle kanten, respect :)

Groetjes,
M&M’s
@M en Ms, dankjewel 🙂 Jouw reacties zijn ook supergoed trouwens! Doe zo voort :)

Groetjes
x
@100Divergent11,

je maakt me verlegen 😳, ben al blij als ik in je schaduw mag staan

groetjes,
M&M's
@M en Ms, wow, voel me vereerd nu 😃
heel erg bedankt. allemaal. voel me echt gesteund.
ik heb komende weken niet veel tijd om te reageren. (het moet een beetje geheim gebeuren)
mijn ouders hebben bedacht om mijn telefoon en laptop meer in de gaten te houden dus ja is niet bepaald makkelijk

heel veel liefs en dikke knuffels van mij

Jonathan
@Jonathan,

Ok, we zien het wel als je iets te melden hebt.

Het gaat niet echt de goede kant op thuis, qua vertrouwen ten opzichte van jou.
Ik zou bijna zeggen, als de ander geen argumenten meer heeft, dan probeert die er voor te zorgen dat zijn tegenstander verstoken blijft van goede informatiebronnen en meningen van andersdenkenden. M.a.w. houdt het volk dom, dan zijn ze makkelijker in de hand te houden. De geschiedenis herhaalt zich. Maar ok, het is wat het is.

Ik hoop dat het goed met je gaat en hopelijk horen we nog eens wat van je.

Groetjes,
M&M’s
Je hebt je laptop waarschijnlijk nodig voor school, dus je kunt zeggen dat je een schoolopdracht maakt, maar eigenlijk zit je op het forum. Je kunt een tweede tabblad openzetten met je mailbox of een opstel, iets waar je ouders niets achter zoeken en waar je snel op kunt klikken als ze langslopen, dat werkt bij mij altijd.

Groetjes
x
@m en ms,

Bedankt voor het compliment! zijn niet half zo goed als dat van @100divergent11 echt inspirerend.
Ik kijk altijd met verbazing hoe goed jouw reacties zijn, ben erg trots op je. haha :P
Keep it going gurll

@JonathanVT,

Op een apple computer/laptop/ipad/Imac etc kan je een privé venster doen. ( die zie je dan niet op je Geschiedenis )
Geen idee of dat ook op een Samsung of iets anders kan maar ja.

Het is altijd een goed idee om dingen te hebben als je ouders komen dus doe bijvoorbeeld een extra venster met feiten. (zo lijkt het alsof je werk aan t maken bent. )

Ook kan je op school als je een extra uur of een studieuur hebt mag je meestal wel op de computers.
Of bij een vriend?

Succes!

xX Maii
echt heel erg bedankt voor de tips. ik doe het nu op icognito scherm van chrome. dat werkt ook.
ik ben alvast begonnen met de zaadjes planten voor het idee dat ik homo ben. er zijn twee mensen weten dat ik op jongens val maar die denken dat ik ook op meiden val. dus zo langzaam maar uitbreiden.
en het gaat goed met mij. sinds ik het er overheb met jullie kan veel vrolijker rond kijken en de dingen van de positive kand bekijken. heel erg bedankt daar voor.

dikke knuffels

Jonathan

Reageer