homo? christelijk? kerk? Help!!!!!!

  • 9 September 2017
  • 71 reacties
  • 1618 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo mensen....

mijn naam is Jonathan 14 jaar en ik heb een beetje een probleem.
ik zal bij het begin beginnen, ik heb nog wel een depressie (gelukkig al twee jaar niet) en de laatste keer was hij heel erg. ik heb hem 2 jaar gehad.
in die periode begon ook mijn pubertijd. inclusief alle vragen en dingen die er bij horen. ook de vraag 'ben ik homo of niet' eerst heb ik gedacht, dat komt vast door mijn depressie. maar naar een jaar had ik die vraag nog en kwam er ook een gevoel bij. ik begon jongens leuker te vinden dan meiden, kreeg een rooie kop als een jongen me been bro-hug gaf en nog meer dergelijke dingen. toen mijn depressie over was, had ik ook weer ruimte voor liefde. en uit eindelijk is het gevoel niet meer vertrokken. tot zo ver oké, ik heb geen probleem met homo's en zo. maar ik ben christelijk. en dat is nogal een gedoe. mijn ene opa en oma zijn heel streng gelovig en mijn andere opa en oma wat minder en zelf ben ik evangelisch opgevoed. maar dan komt het probleem. kunnen homo zijn en christelijk zijn tegelijkertijd? zal mijn familie het accepteren? kan ik ooit nog in de kerk komen. (mijn ouders zijn nogal anti-homo) en hoe moet het dan verder.

een jaar na dat ik deze vragen kreeg. ging ik naar de 4de, dat is op zich nog niet zo'n probleem. maar er kwam een super knappe jongen in de klas die echt super aardig is. ik direct ondersteboven van hem toen ik hem voor de eerste keer zag. DRAMA echt vreselijk. hij is geen homo en ik ben nog niet uit de kast en ik moet ook nog tegen de jongens lopen neuzelen en liegen over hoe lekker meiden wel niet zijn. ik had dus bedacht, ik zoek contact met een jongen die dit allemaal al achter de rug heeft. waar mee ik hierover kan praten. maar dat lukt niet. (heeft iemand tips. jongenout.nl kan niet want mijn moeder heeft mijn ID kaart.)

nu ben ik niet zo'n binkie in de klas en meer een softie (wel eentje die veel voor zijn kiezen heeft gehad en veel kan hebben.) ik houd niet van de aula (veelste druk) en ik ben niet echt een macho (ik hoef me niet uit te sloven voor alle meiden) veel vrienden zijn ook niet te bekennen (in de buurt. wel en alle andere provincies en landen tot aan slowakeie.)

kunnen jullie mij helpen, of in ieder geval vertelen wat jullie zouden doen.
Homo of niet, jongen of meisje. maakt niet uit.

liefs en knuffels van mij

Jonathan

71 reacties

Hi Jonathan,

Ik ben blij iets van je te lezen en dat het goed met je gaat. Fijn dat je in je omgeving een paar mensen hebt gevonden waar je het e.e.a. mee kunt delen. Beter elke keer een klein stapje en vertrouwen uit je omgeving, dan in één keer een grote stap met een clash. Uiteindelijk ga je je doel bereiken.

Als er iets is waar we je mee kunnen helpen lezen we het hier wel.

Groetjes,
M&M’s
@Maii,

En jij zegt dat je niet van die goede ideeën hebt…..
Bewijs is maar weer eens geleverd dat je mensen goed helpt met je reacties. Goed gedaan :)

Groetjes,
M&M’s
M en M heeft gelijk, Maii.
iedereen die reageert geeft een blijk dat hij/zij steunt. en ik heb er heel veel aan.

dikke knuffels

Jonathan..
dag mensen. even een update

mijn opa was vandaag jarig. en ik en mijn moeder waren er naar toe. (pa was aan het werken)
we hadden het er over dat een neef van mij ging trouwen en dat een andere neef net een vriendin heeft. en ik zij dat hun (de laatste) niet bij elkaar pasten. en toen zijn mijn oma, mischien kom jij ook wel een leuk meisje tegen waar je moeder het niet mee kan vinden. echt ik kon wel door de grond heen zakken, letterlijk keihard roepen IK BEN HOMO. maar dat kreeg ik op een of andere manier niet mijn keel uit. echt vreselijk. verder ging het wel lekker.

knuffels

Jonathan
Hi J,

Ten eerste, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je opa.
Dat was niet echt een lekker momentje voor je, toen dat over je mogelijke “vriendin” werd gezegd. Tuurlijk was dat ongemakkelijk. Toen ik het aan het lezen was, zag ik dat stukje in die hoofdletters al staan en toen dacht ik, OMG hij heeft het verteld, hoe zouden gereageerd hebben. Maar toen las ik, dat je het er wel uit had willen schreeuwen, maar dat het je niet lukte.
Wow, wat zou er gebeurd zijn als je het wel had gezegd, denk je?

Groetjes,
M&M’s
hey M

dank je wel voor de felicitatie
ik denk dat als ik het had gezegd de hele verjaardag naar de filistijnen zou zijn geweest. mijn moeder had me waarschijnlijk direct mee naar huis genomen om me te vertellen dat het niet slim was en dat het mischien wel een fantasie is.. etc. etc.

groeten,
Jonathan
Hi Jonathan,

Ik had je naam verbeterd, omdat ik eerst alleen J had getypt en nu zie ik dat er toch alleen J staat. Nou ja, volgende (deze) keer beter.

Misschien beter dat je het op die verjaardag iig niet hebt verteld. Dan was het wsch een scene geworden en had het jou niks opgeleverd als een ontkennende moeder. Wel jammer dat je het niet gewoon kan vertellen. Het zou iig wel helpen. Dan kun je jezelf tenminste zijn. Het hoeft natuurlijk dan niet gelijk zo te zijn dat je vriendjes kan laten logeren, maar gewoon over je gevoelens praten zou al een hele stap zijn. Dat je niet jezelf hoeft te ontkennen.

Voorlopig maar even afwachten tot je wat meer mensen om je heen hebt verzameld, die achter je staan. Dan heb je iig mensen om op terug te vallen als het thuis minder goed uitpakt, als je zover bent om het te vertellen.
Hoe zie jij het voor je, hoe en wanneer? Ik weet dat het moeilijk is om een datum ofzo nu te prikken, maar heb je een idee qua tijd (dit jaar/volgend jaar) en hoe je het denkt aan te pakken?

Groetjes,
M&M’s
hey M en M

je hebt wel gelijk dat ik het beter niet kan vertellen op een verjaardag. maar ja wat is dan een goed moment.
en het punt is. mijn beste vriend.(tevens ook 1 van mijn weinige vrienden) die woont het dichtst bij van al mijn vrienden en dat is al 20 Km dus vaak blijft hij dan logeren en dan de dag er op gaat hij weer terug. dat zou dan ook niet meer kunnen want dan krijg ik waarschijnlijk de zelfde regel als mijn zusje: geen jongens op mijn kamer. en dan kan ik daar ook niet meer logeren. (ik val niet op mijn beste vriend, niet mijn type) nou ja je begrijpt het wel waar schijnlijk. en als ik daar niet meer kan blijven slapen/hij hier. dan word het wel wat lastig die vriendschap te onderhouden.

XX Jonathan
Hoi!

Uit de kast komen op het feestje van je opa was misschien niet zo handig geweest. Ik denk dat het beter is dat jij eens iets organiseert, een soort van dinertje ofzo, en het dan vertelt. Een feestje van je opa is van je opa, maar op een feestje van jezelf mag jij doen wat je wilt (behalve vuurwerk ofzoiets). Nodig dus wat mensen uit die je goed kent en waarvan je denkt dat ze het wel ok gaan opnemen, en dan, wanneer de sfeer goed zit, het zeggen. Misschien ben je bang dat je het dan niet gaat kunnen zeggen, zoals die keer op je opa's feestje, dus je kunt het ook via een videoboodschap of geluidsopname doen. Die kun je dan koppelen aan een muziekbox, en dan kun jij, wanneer de muziek speelt en iedereen aan het praten is, die video of geluidsopname opzetten en dan luistert iedereen. Rechtuit, duidelijk, uit de kast. Als je familie gevoel voor humor heeft kun je letterlijk uit een kast kruipen, een die in de eetkamer staat ofzo, maar dat is aan jou om in te schatten of ze dat signaal gaan appreciëren. Zeg er ook zeker bij dat het geen fase is, maar een feit. Een feit waar je al zo lang mee zit en waar je nu mee naar buiten komt.

Dat van die vriend die blijft slapen is natuurlijk nog een probleempje. Misschien kun je samen met je zus een afsprakenblad maken, met daarop regels voor als iemand blijft slapen. Iets van: om 2 uur ten laatste gaat het licht uit, geen luide muziek... je verzint wel wat.

Succes!

Groetjes
x
@Jonathanvt
Ik heb alles gelezen en kreeg er een krop van in mijn keel. Het is zo jammer dat je jezelf niet kan zijn.
Ik hoop uit mijn hart dat de mensen om je heen respect zullen hebben voor jou, want iedereen verdiend dit toch?
Je bent een uniek persoon en je mag fier zijn op jezelf!
Dikke knuffel en heel veel sterkte!

XXX
Weet je, de uitdrukking 'uit de kast komen' is niet zomaar bedacht. Het noemt zo omdat je, voordat je uitkomt als holebi, je een soort van gevangen bent.

Ik weet niet hoe het is om homo te zijn, laat staan om verliefd te zijn, maar ik weet wel hoe het is om gevangen te zijn, en geloof me, dat gevoel wanneer die deuren (van de kast) opengaan, is bevrijdend.

Groetjes
x
hey #100divergent11 en @west-vlamingboy

@100divergent11
dat van een eigen feest is niet een strak plan. mijn ouders hebben echt een neus voor dat soort dingen ''zucht''
ik denk dat ik alleen uit de kast kan komen als ik ze voor blok zet,bijvoorbeeld als ik met een vriendje thuis kom. en ik hoef de afspraken niet met mijn zusje te maken maar met mijn ouders. die willen niet dat er jongens op mijn zusjes kamer komen want ze zijn bang dat er dan ''vieze'' dingen gebeuren. waarschijnlijk krijg ik dan ook die regel. want ik zou het dan met jongens doen (weetje, dit is nogal moeilijk onder woorden te krijgen)
en dat van weten om gevangen te zijn klinkt wel een beetje heftig maar ik geloof je wel.

@west-vlamingboy
dank je wel voor het medeleven. het is inderdaad bijna onmogelijk om niet jezelf te zijn. en bij mij is het extra moeilijk want ik ben al ''anders'' ik heb namelijk autisme. en inderdaad ik hoop ook dat de mensen om mij heen het zullen begrijpen en er respect voor zullen hebben. ik woon namelijk in een dorp die nogal bestaat uit familieaanzien en hoe belangerijk je familie is en je bent extra belangrijk als je de erfgenaam ben (zo als ik) enz. en als je dan homo bent doet dat niet veel goeds met voor je familie'eer

XX Jonathan
hey even een update.

mijn acount op jongenout is net goed gekeurd.
ik helemaal uit het konijnendakkie. dus ik direct kijken wie woont er allemaal in de buurt. kom ik de naam van mijn neef tegen. kijk ik nog eens. en ja hoor het is hem. hij zit in de zelfde kerk. blijkt dus dat hij ook homo is. ik viel hier bijna van verbazing van mijn stoel. mischien kunnen we elkaar wel helpen. ''hoop, hoop, hoop'' ben benieuwd of hij nu wel iets tegen me zegt in de kerk. hij is namelijk nogal stil. (dit heeft niet veel nut om te zeggen maar ik moest het toch even kwijt.)

XX Jonathan
Hi Jonathan,

Gefeliciteerd met je account. Hoop dat je veel leuke contacten daar krijgt en je hart kan luchten.

Wel apart dat je je neef daar “tegenkomt”. Heb je normaal in het dagelijks leven contact met hem of niet?
Nou ja, echt raar is het niet dat je een andere gay jongen uit je buurt tegen komt, want in elke klas zit wel een gay jongen of meisje.

Maar je bent dus, zoals je vast al wist, niet de enige gay jongen in jouw kerk.

Ben benieuwd hoe het contact tussen jullie strakjes gaat op die site en in het echt.

Ben je van plan hem als eerste een berichtje te sturen of wacht je even af of hij jou op de site ziet en jou een berichtje stuurt?

Groetjes en slaap lekker,
M&M’s
we hebben net een half uur zitten berichtjes sturen. nee we hadden heel weinig contact (nu weet ik ook direct waar het door kwam)
en ik ben niet de enige want ik heb ook nog een meisje in de kerk en die heeft een vriendin dus ja het word gezellig.

XX Jonathan

p.s. jij ook slaap lekker.
Wow, dit is echt mooi nieuws. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben.
Spreek je later. Moet eerst ff terug naar de visite. You know who :)

Groetjes,
M&M's

PS weet niet of er veel van slapen komt (zie mijn topic) 😛
Hey, wat goed dat je je neef en een meisje in je buurt bent tegengekomen 🙂 Jullie hebben al wat berichten gestuurd, dat is heel goed, hopelijk kan hij je helpen. Is hij zelf al uit de kast gekomen? Zo ja, kan hij je tips geven en zo nee, kunnen jullie het misschien samen doen.

Groetjes
x
ja hij is al uit de kast maar tegen maar een stuk of 8 mensen
Is hij bereid om jou te helpen met uit de kast komen? Jullie kunnen een grote steun zijn voor elkaar.
ja dat zijn we ook wel. maar we kennen elkaar niet heel goed dus dat begint langzaam te komen

XX Jonathan
Ok, top. Leer elkaar maar rustig kennen, en bekijk samen hoe jullie het gaan aanpakken.
hallo mensen.....

ik heb net 2 uur zitten appen met mijn neef en we hebben elkaar van alles verteld. ook over zijn coming out. hij heeft het met een brief gedaan en ik denk dat ik dat ook ga doen. ik ben er al aan begonnen maar ik kom niet verder als. Lieve papa en mama, ik wil eerst wat zeggen..... maar ik heb niet bepaald het idee alsof dit gaat lukken. ik heb jullie hulp hier echt bij nodig.

XXX Jonathan
Supergoed dat jullie zo goed kunnen appen! Dat van die brief vind ik een goed idee. Een brief kunnen je ouders opnieuw en opnieuw lezen, en dan nadenken over jouw gevoelens. Je kunt die brief op de keukentafel laten liggen net voor je naar school vertrekt, zodat je ouders een hele dag hebben om erover na te denken.

Waarom zeg je dat je niet bepaald het idee hebt dat dit gaat lukken? Het is eng natuurlijk, uit de kast komen, zeker met de overtuigingen van je ouders, maar die brief lijkt me de handigste weg.

Ik kan niet bepalen wat jij in die brief kunt schrijven, jij kent je ouders het beste, maar op deze site vind je misschien wat tips: http://www.vrouwzoektvrouw.org/uit-de-kast-komen/

Je ouders houden van je, en geloof of niet, als het erop aankomt, denk ik dat ze je gaan accepteren, je bent tenslotte hun zoon.
hey mensen.. bedankt voor de reactie (deze reactie word wat kort ik heb weinig tijd)

oké de bom ligt. de brief ligt in het bed van mijn ouders. dan weet ik zeker dat ik slaap als ze hem vinden. (ze krijgen bezoek dus dat word wel half 1 of half 2) verwacht dat ik morgen direct reactie krijg van mijn moeder maar dat stel ik uit tot s'middags. ben benieuwd hoe ze gaan reageren. ik schrijf morgen wel wat er in staat. heel erg bedankt voor de steun. anders had ik het nooit gedurft.

XXX Jonathan
Ok, ik wilde net mijn reactie en tips hier posten, maar lijkt me nu niet meer nodig of wil je ze sws lezen?

Reageer