Waarom schelden we met 'kanker'



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

160 reacties

het kan niet vaak genoeg gezegd worden........ !!!!!!!!!
Ik scheld echt nooit met kanker,
deels ook wel omdat mijn moeder daar aan is overleden, en dat woord mij diep kwetst,
maar daarmee schelden kwets je ook andere!
Iedereen die daarme scheld moet echt hun mond houden!
Je bent heel verstandig!!! en heel knap van je dat je daar een spreekbeurt hebt gemaakt!! X

en tsja..... veel jongeren van tegenwoordig zijn toch te dom om na te denken dat het niet goed is om ermee te gaan schelden met kanker!!

Daarom heb ik alleen respect voor ouderen mensen en volwassenen!!! (alhoewel er ook jongeren zoals jij de woord kanker ook erg haten!)

Maarja.......... zoals ik al zei: De maatschappij gaat faillet ooit............. dan word het een 1 grote hel in nederland.... en uiteindelijk???? Dan word nederland 1 grote spookstad!!!! ik zie het al voor me!

zucht en waarom krijg ik in godsnaam een prive bericht (met strafpunt) van de kindertelefoon dat jongeren ook een mening kunnen hebben over kanker???

Dit bericht is gewijzigd wegens grof taalgebruik.
mensen die schelden zijn vaak onzeker. net zoals pesters. ze doen het om ergens bij te horen. als mensen met kanker schelden weten ze niet wat het inhoud. ik heb een x op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kanker. en toen is het schelden ermee gestopt. de leraren waren er blij mee maar ik niet. ik werd nog gepest. ik kon er niet onderuit komen. uiteindelijk zat ik op de middelbare school. hier schelden ze ook met kanker. mensen weten gewoon niet wat het inhoud en doen gewoon alsof ze het weten. totdat ze het wel weten en uiteindelijk diegene zelf of een familielid het heeft. dan zal diegene denken van: had ik het  nou maar niet gedaan. net zoals ik. ik ben mensen verloren door kanker. daarom scheld ik er niet mee. ik gebruik gewoon stopwoordjes zoals: shoot of ships. en dat soort dingen. als mensen dat nou eens gingen doen, dan zou het veel beter gaan met onze taalontwikkeling. mensen realiseren het gewoon niet dat schelden hun zelfvertrouwen aantast. en ook hun taalvaardigheid en vrienden die ze kwijtraken. ze moeter er gewoon meer op gaan letten.
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.


je kan wel sarcastisch doen maar jij zult het nooit beseffen he??

gatverdamme...... types zoals jij walg ik ervan!!!!

en als jij kanker hebt of een ander famillielid heeft kanker interesseert het je dan niet???? nee hé?
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.
@WeZijnGelijk

Hier ben ik het 100% procent met je eens!!!!!!

en iemand riep van dat ik ook met de minder erge scheldwoorden scheld en dat ik dan net zo goed niet moet doen:

Ik scheld helemaal niet!!!!!!!!!! en ik heb ook nooit gescholden ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik scheld er nooit mee. meestal hoor imk het andere doen. dan denk ik zo van: wat als iemand die je kent het krijgt? dan weet je eindelijk wat het inhoud. bij mij doet het namelijk veel pijn als je het zegt. ik ken mensen die het hebben en mensen die eraan zijn overleden. ook dieren die ik ken zijn er aan dood gegaan. ik vind het gewoon niet kunnen. mensen moeten een beetje meer respect hebben voor andere mensen en hun gevoelens en priveleven. en dus niet gaan schelden met een of andere ziekte. veel jongens hoor ik ook wel een tifus roepen. dat is geen leuke ziekete. je kunt er ook aan doodgaan. het is een soa. ook hoor ik vaak dat mensen soa, aids, hiv, kut, ****, kanker, enzo roepen, dit is gewoon niet leuk meer. mensen moeten ermee oppassen dat de politie het niet hoort. anders hebben ze een groot probleem.
Reputatie 2
Badge +17
Haha (:               
mooi want ik kan ook erg onduidelijk zijn xD
Reputatie 2
Badge +17
Ja ik begrijp je... 😃
niet alle meisjes hoor 😛 haha, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik
Reputatie 2
Badge +17
Meisjes zijn schattig 😉
yep heel erg, jij zou op geven moment ook een woord zeggen als jij het elke dag hoort 😛 bijv. cute als iemand steeds iets schattigs ziet. begin jij vanzelf ook te doen als jij iets schattig vind (geen idee of jongens dingen schattig vinden xD) 
Reputatie 2
Badge +17
Het is dus aanstekelijk
ik dee het niet, maar je doet het uiteindelijk automatisch als het veel in je buurt word gezecht, net zoals vloeken, dee ik ook nooit tot dat ik 15 werd toen begon ik het ook te doen, alleen maar omdat mijn klas het de hele tijd zei, begon ik het automatisch ook te doen.
maar veel mensen bedoelen ook dan niet de ziekte als ze het zeggen, het is gewoon een te makkelijk woord, zou jij dit zeggen als jij je stoot bijv. koektrommel. het word gewoon van jongs af aan geleerd, dan niet door de ouders maar door je klasgenoten. hoe het begonnen is geen idee, maar ze denken er niet gewoon bij na als ze het zeggen (ik ook niet, terwijl ik dat wel moet gaan doen)
Reputatie 2
Badge +17
Ik ben het helemaal met je eens. Daarom doe ik het ook nooit, al vind ik Nederland wel een goede maatschappij. Als iemand met kanker tegen mij scheld dan denk ik dat ik maar moet doen alsof het grappig is omdat ik anders gepest wordt ofso. Maar ik scheld er niet mee.
Het is inderdaad waar, zoals tarikoro zegt, dat elke taal in beweging is en dat er nou eenmaal nieuwe woorden in de omloop komen. Dit volgende stuk gaat misschien een beetje bot worden:

Hoewel de mensen die tegen kankergescheld zijn, zeggen dat de mensen die voor kankergescheld zijn naar hen moeten luisteren, doen zij dat zelf ook niet. Want het argument van de mensen tegen is: Het is een erge ziekte, waarmee niet gescholden mee mag worden. Maar ik geloof dat dezelfde persoon niet altijd opspringt als er tyfus, tering, klere, pleuris, *********** enzovoort wordt gezegd. Het is allemaal omdat je er zelf mee te maken heb gehad, maar het probleem is: Hoe vaak je het ook zegt, niet iedereen zal naar je luisteren. En dat is tevens ook mijn argument, als je tegen schelden ben, doe het dan helemaal niet, anders maak je jezelf er ook schuldig aan, waardoor je gelijk een hypocriet bent, "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".

Er zal in elke taal zowieso een ander scheldwoord zijn, in het Engels is er bijvoorbeeld **** en dat gebruiken wij ook niet in de vorm van "neuk". Zo heeft elke taal zijn eigen scheldwoorden.

PS: Het spijt me voor de scheldwoorden, wilde een punt maken hier.
ik word niet meer goed van dit land..... echt niet....

ik ga zowiezo verhuizen naar de buitenland als ik groot ben....... !
Ik zal zelf niet snel met kanker schelden omdat het sommige mensen echt kwetst.
Maar ik vind persoonlijk dat je er wel mee mag schelden. Het is gewoon een scheldwoord, het is niet zo dat je mensen het toewenst (oké zoiets als: krijg toch kanker vind ik weer wat anders)

er zijn mensen die met kanker schelden en héél goed weten wat kanker is, maar gewoon een andere waarde aan het woord geven. sommige mensen vinden godv*rdomme ook beledigend en raken daar heel erg door gekwetst. Een scheldwoord is iets waaraan je gewoon een bepaalde waarde hebt gegeven.

Vroeger was kankeren nog gewoon een werkwoord en nu opeens mag je het niet meer gebruiken omdat het mensen pijn doet. Ik snap wel waarom mensen het heel vervelend vinden en daarom zou ik het nooit gebruiken, maar het is een woord dat zoveel waarde heeft als je het geeft,. Elk scheldwoord doet pijn omdat je weet dat het negatief bedoeld wordt. Dus waarom is kanker dan zoveel erger dan tyfus (waar mensen vroeger aan stierven), dikzak (waardoor mensen onzeker worden) of sl*t?
ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
het is helemaal niet stoer ofzo.
je kunt mensen er heel erg mee kwetsen.
het is geen bijvoegelijk naam woord, maar een hele erge ziekte.

ik ben hier ook echt tegen !

ik vind dat je helemaal gelijk heb mickey ik ben er ook tegen !!!!!!!!!(ik vind uitroeptekens leuk)
ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
het is helemaal niet stoer ofzo.
je kunt mensen er heel erg mee kwetsen.
het is geen bijvoegelijk naam woord, maar een hele erge ziekte.

ik ben hier ook echt tegen !
ik vind dit ook erg maar de maatschapij(regering) kan dit niet verbieden ofzo dat is onmogelijk want je kunt het niet controleren
Yaaaay! eindelijk mensen die zich realiseren dat het niet goed is om het woord kanker te gebruiken! ;)

c
@claudia

xP.....
Ik scheld er nooit mee
*Knalt tege tafel*
Auww.. Kanker.
xd
Nja idk waarom ze daar niet mee schelden.
Omdat dat niet goed klinkt idk?
x