waarom mag je van de wet pas seks hebben vanaf je 16e?

  • 3 November 2012
  • 65 reacties
  • 28606 Bekeken


Toon eerste bericht

65 reacties

Staat alleen in de wet zodat er bij hele extreme gevallen iets aan gedaan kan worden. Als de politie je betrapt gaan ze je niet aanhouden omdat je 'te jong' bent. Ze bellen alleen je ouders en je krijgt een flinke bekeuring 😉
maar om het dan wettelijk verboden te maken, gaat dat niet wat ver?
De overheid zecht dat de meiden, en jongen nog niet rijp zijn. 
OOOOOO, alleen de openbare weg.
Maar wie doet "het" nou op de weg.
Nee, hoor ik snap het wel.

gewoon goed oppassen voor auto' s en dergelijke
OOOOOO, alleen de openbare weg.
Maar wie doet "het" nou op de weg.
Nee, hoor ik snap het wel.
Dus ook niet in de tuin? Dan zijn onze schuinoverburen strafbaar. hihi!

Een tuin valt niet onder de openbare weg.
Door alle jongeren een test te laten doen op school.. Elke week moeten jongeren onder de 16 een test doen.. En daar komt dan uit of dat je seks hebt gehad. Heb je dat gedaan.. dan komt dat uit die test eruit. :D
Een test? Ook in de 1e? bij ons op school volgens mij niet, maar ik wil niet onderzocht worden!?
eigenlijk als je jonger bent dan 18 vind de overheid dat je nog niet goed door hebt wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt en daarom stellen ze je onder de 18 dus onder je ouders. je ouders nemen dus de belangrijke keuzes zonder dat ze daar met jou over te hoeven overleggen. natuurlijk doen ze dit wars wel, maar toch. 
de overheid vind dus dat jullie nog niet goed doorhebben wat je er allemaal mee kan verpesten, met seks, (stel je voor het gaat fout en je krijgt op je 12de een baby)
de leeftijdsgrens is dan net als bij drinken op 16. de gemiddelde leeftijd dat je in nederland ontmaagd word ligt ook rond de 16 / 17. dus er zijn genoeg mensen die het al voor hun 16de doen.
ik vind het echt niet heel slim als je bijvoorbeeld 14 bent om het dan al te gaan doen. maar dat moet je zelf weten

Je ouders zijn verantwoordelijk voor je tot je 24e.
Je mag gewoon seks hebben maar er zijn wel een aantal strafbare regels zoals:
-Seks hebben in het openbaar (buiten, etc)
-Met een volwassen.


Dus ook niet in de tuin? Dan zijn onze schuinoverburen strafbaar. hihi!
holy shit!!!! deze topic is al 1200+ keer bekeken!!!!
Als het door je school wordt bepaald is het toch niet de schuld van de overheid? 😉
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx


Ik ken heel veel dyslectische mensen, en hun hebben dit allemaal niet. Bij mij op school ook niet.


op exame is in heel nederland op andere toetsen word bij elke school zelf bepaald

xxx
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx


Ik ken heel veel dyslectische mensen, en hun hebben dit allemaal niet. Bij mij op school ook niet.
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx


Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx
Door alle jongeren een test te laten doen op school.. Elke week moeten jongeren onder de 16 een test doen.. En daar komt dan uit of dat je seks hebt gehad. Heb je dat gedaan.. dan komt dat uit die test eruit. :D
Sorry maar al staat dit in de wet, hoe willen ze het dan controleren?
Hey HardMaxwell,

Dit is omdat er na seksueel contact er o.a iets zoals seksueel overdraagbare aandoening kan ontstaan of een zwangerschap
Het liefst word dit vermijd maar lukt dit niet altijd, ook is het toch handig als je wel van iemand echt houd?
Vraag jezelf eens af waarom je seks wilt vanaf je dertiende?

LifeAssistence
Volgensmij is het dat iemand van boven de 18 niet strafbaar meer is als hij/zij naar bed gaat met een 16+-er als de 16 jarige het wil.
Als iemand van 18 naar bed gaat met iemand van 15, ook al wil de 15 jarige dat wel, is de 18 jarige toch strafbaar.
seks mag je hebben op elke leeftijd ook al is de ene meerdejarig en de ander minder jarig als je er maar beide mee in stemt op het te doen als meerdejarig wilt en jij niet is het verkrachting dus strafbaar
eigenlijk als je jonger bent dan 18 vind de overheid dat je nog niet goed door hebt wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt en daarom stellen ze je onder de 18 dus onder je ouders. je ouders nemen dus de belangrijke keuzes zonder dat ze daar met jou over te hoeven overleggen. natuurlijk doen ze dit wars wel, maar toch. 
de overheid vind dus dat jullie nog niet goed doorhebben wat je er allemaal mee kan verpesten, met seks, (stel je voor het gaat fout en je krijgt op je 12de een baby)
de leeftijdsgrens is dan net als bij drinken op 16. de gemiddelde leeftijd dat je in nederland ontmaagd word ligt ook rond de 16 / 17. dus er zijn genoeg mensen die het al voor hun 16de doen.
ik vind het echt niet heel slim als je bijvoorbeeld 14 bent om het dan al te gaan doen. maar dat moet je zelf weten
stel jij bent 15 en de ander is 18+, dan is diegene van 18 strafbaar, maar jij bent dan GEEN slachtoffer (tenzij het verkrachting is) dus je kan moeilijk diegene in de bak gooien, omdat jij het met hem/haar eens was om het te doen

Ben je 16+ en de ander 18+ dan is het geen probleem, hoewel de maatschappij je vast wel raar aan zal staren als jij 16 bent en de ander 40..

Reageer