waarom mag je van de wet pas seks hebben vanaf je 16e?

  • 3 November 2012
  • 65 reacties
  • 28595 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey,
waarom zou de regering zo moeilijk doen over welke leeftijd je seks mag hebben?
ik zit nu in de 3e en bijna iedereen heeft al seks gehad. iedereen in de klas is 14-15 jaar.
zijn ze nu strafbaar?

65 reacties

holy shit!!!! deze topic is al 1200+ keer bekeken!!!!
OOOOOO, alleen de openbare weg.
Maar wie doet "het" nou op de weg.
Nee, hoor ik snap het wel.

gewoon goed oppassen voor auto' s en dergelijke
maar om het dan wettelijk verboden te maken, gaat dat niet wat ver?
Hey HardMaxwell,

Dit is omdat er na seksueel contact er o.a iets zoals seksueel overdraagbare aandoening kan ontstaan of een zwangerschap
Het liefst word dit vermijd maar lukt dit niet altijd, ook is het toch handig als je wel van iemand echt houd?
Vraag jezelf eens af waarom je seks wilt vanaf je dertiende?

LifeAssistence
seks mag je hebben op elke leeftijd ook al is de ene meerdejarig en de ander minder jarig als je er maar beide mee in stemt op het te doen als meerdejarig wilt en jij niet is het verkrachting dus strafbaar
Ik heb even wat gegoogled en kwam hierop:
Kinderen tot 12 jaar zijn voor de wet altijd beschermd. Het is verboden om seks te hebben met iemand beneden deze leeftijd. Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie. Als een meisje van 15 seks heeft met haar vriendje van 16 zal dat geen probleem zijn. Is die persoon bijvoorbeeld 30, dan kan het wel een probleem worden. Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk)

Bovendien betekent het niet dat als iedereen in je klas als seks heeft gehad dat jij het ook moet doen. Ik heb het zelf voor het eerst in de vijfde gedaan met het meisje waar ik nog steeds samen mee ben en nog steeds super veel van hou. Ook zeggen veel vaak dat ze het gedaan hebben maar dat is echt altijd niet zo, bij mij hebben heel veel het ook gezegd maar later kwam eruit dat het helemaal niet zo was. Voel je niet geforceerd en doe het alleen als je het echt wil en je je er zeker van voelt, van zoiets fijns wil je later geen spijt krijgen.
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx


Ik ken heel veel dyslectische mensen, en hun hebben dit allemaal niet. Bij mij op school ook niet.


op exame is in heel nederland op andere toetsen word bij elke school zelf bepaald

xxx
eigenlijk als je jonger bent dan 18 vind de overheid dat je nog niet goed door hebt wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt en daarom stellen ze je onder de 18 dus onder je ouders. je ouders nemen dus de belangrijke keuzes zonder dat ze daar met jou over te hoeven overleggen. natuurlijk doen ze dit wars wel, maar toch. 
de overheid vind dus dat jullie nog niet goed doorhebben wat je er allemaal mee kan verpesten, met seks, (stel je voor het gaat fout en je krijgt op je 12de een baby)
de leeftijdsgrens is dan net als bij drinken op 16. de gemiddelde leeftijd dat je in nederland ontmaagd word ligt ook rond de 16 / 17. dus er zijn genoeg mensen die het al voor hun 16de doen.
ik vind het echt niet heel slim als je bijvoorbeeld 14 bent om het dan al te gaan doen. maar dat moet je zelf weten
Je mag gewoon seks hebben maar er zijn wel een aantal strafbare regels zoals:
-Seks hebben in het openbaar (buiten, etc)
-Met een volwassen.
Als het door je school wordt bepaald is het toch niet de schuld van de overheid? 😉
Sorry maar al staat dit in de wet, hoe willen ze het dan controleren?
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx


Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx


Examen? Je bent 14 -.-''

Anyhow, ze maken onderscheid tussen leer spelling en snap spelling oid, als jij een woord kan leren met je dislexie rekenen ze dat natuurlijk niet fout.


ze rekenen t allebij fout en niet alleen op exame maar ook op gewone toetsen
en ik doe mis volgend jaar al exame

xxx


Ik ken heel veel dyslectische mensen, en hun hebben dit allemaal niet. Bij mij op school ook niet.
Dus ook niet in de tuin? Dan zijn onze schuinoverburen strafbaar. hihi!

Een tuin valt niet onder de openbare weg.
Staat alleen in de wet zodat er bij hele extreme gevallen iets aan gedaan kan worden. Als de politie je betrapt gaan ze je niet aanhouden omdat je 'te jong' bent. Ze bellen alleen je ouders en je krijgt een flinke bekeuring 😉
Zolang je tussen de 12 en de 16 bent ben je WEL strafbaar volgens de wet. Maar zoals je zegt: er wordt niet actief op gehandhaafd dus tenzij een van de ouders moeilijk gaat doen krijg je er geen problemen mee.
Je mag gewoon seks hebben maar er zijn wel een aantal strafbare regels zoals:
-Seks hebben in het openbaar (buiten, etc)
-Met een volwassen.


Dus ook niet in de tuin? Dan zijn onze schuinoverburen strafbaar. hihi!
eigenlijk als je jonger bent dan 18 vind de overheid dat je nog niet goed door hebt wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt en daarom stellen ze je onder de 18 dus onder je ouders. je ouders nemen dus de belangrijke keuzes zonder dat ze daar met jou over te hoeven overleggen. natuurlijk doen ze dit wars wel, maar toch. 
de overheid vind dus dat jullie nog niet goed doorhebben wat je er allemaal mee kan verpesten, met seks, (stel je voor het gaat fout en je krijgt op je 12de een baby)
de leeftijdsgrens is dan net als bij drinken op 16. de gemiddelde leeftijd dat je in nederland ontmaagd word ligt ook rond de 16 / 17. dus er zijn genoeg mensen die het al voor hun 16de doen.
ik vind het echt niet heel slim als je bijvoorbeeld 14 bent om het dan al te gaan doen. maar dat moet je zelf weten

Je ouders zijn verantwoordelijk voor je tot je 24e.
Door alle jongeren een test te laten doen op school.. Elke week moeten jongeren onder de 16 een test doen.. En daar komt dan uit of dat je seks hebt gehad. Heb je dat gedaan.. dan komt dat uit die test eruit. :D
Een test? Ook in de 1e? bij ons op school volgens mij niet, maar ik wil niet onderzocht worden!?
OOOOOO, alleen de openbare weg.
Maar wie doet "het" nou op de weg.
Nee, hoor ik snap het wel.
Er zit geen leeftijdsgrens aan sex, behalve als een minderjarige met een meerderjarige doet. of iemand van 17 met iemand van 9, als voorbeeld.

Wil niet veel zeggen maar ik was al geen maagd meer toen ik 15 was, Cops tryna to catch me? Catch meh if you can!

Reageer