Vraag

Tegen lgbtq zijn, is dit raar?

  • 16 January 2023
  • 98 reacties
  • 2042 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi zoals je kan lezen ben super tegen mensen die gay en al die andere dingen. is dit raar en zijn meer mensen het eens

joe joe

 


Dit topic is gesloten

98 reacties

Reputatie 2
Badge +1

ja, ik vind het wel raar dat je ertegen bent. iedereen mag zichzelf zijn, toch? waarom zou je dat niet mogen? jij mag zelf toch ook kiezen wat je wel wilt en niet?

anoniem meisje. 

Reputatie 2
Badge +1

eerlijk manbro ik vroeg het aanmn klas alleen 1 iemand was er voor dus1 op de 26 mensen hahaha

 

dan heb je een aparte klas. het beinvloed jouw leven toch niet als je er gewoon niks mee doet. het beinvloed wel het leven van anderen: door dit soort topics te maken en erover te zeiken maak je het juist een probleem voor anderen, en bovendien ook voor jezelf :/ je kunt het ook gewoon negeren he, als je toch niks positiefs te zeggen hebt?

Reputatie 7
Badge +9

gays zijn schatjes.

misschien zeg ik dit alleen omdat ik zelf gay ben maar alsnog.

ik ben ook ergens tegen. mensen die er tegen zijn als iemand zichzelf wil zijn.

wat zeg je tegen interseksen als je in een groep moet omkleden? ja rot maar op want je het borsten en een pik.

ik vind al die rellen ook echt verschrikkelijk. ik zou zeggen koop voor alle gay-personen een sleutel met een slot. dan kunnen we er voor zorgen dat ze nooit de kans krijgen om uit de kast te komen.

 

 

en ik weet dat ik best wel rude ben hier maar ik vind het echt dikke onzin dat je tegen gays bent. zij en de mensen die hier om raad vragen om uit de kast te komen zijn ook gewoon mensen.

Reputatie 2
Badge +1

 

Ik ben er ook '’tegen'’, 
Ik geloof in god en god heeft maar twee genders gemaakt, niets meer niets minder. Mensen denken dat er meer dan 50 genders zijn, maar er is niets zoals '’50 genders'’, er zijn maar 2 genders: Man en Vrouw.  Er zijn zoveel genders nu, dat het teveel wordt. Ik bedoel.. Ik ga niet gemeen doen al je gay, transgender of wat anders wilt zijn, ik respecteer je nog steeds, maar ik vind dat er maar 2 genders zijn.

 

Reputatie 7
Badge +17

Volgens mij @Captain_Ijsbeer  zegt Jezus in de 4 evangelieën: oordeel niet, want met het oordeel waarmee u oordeelt zult u zelf geoordeeld worden.  Ik meen me te herinneren dat Jezus Christus de belangrijkste persoon, want van God zelf, in de Bijbel is. Misschien is het handig om je daar op te baseren. Hij overruled immers al het andere dat gezegd is. Dat is, als je dit vanuit het geloof wil benaderen. Ook iets dat voor elk mens anders is en vrij staat.  Ik ga als het daar op aan komt liever uit van de eveneens christelijke leer van Arminius. Verdiep je daar anders eens in.  

Groeten Tartan13 

Reputatie 7
Badge +17

* toevoeging: Jacobus Arminius uiteraard, de theoloog.  Er zijn meer Arminiussen 😊😄

Reputatie 7
Badge +17

@Captain_Ijsbeer Er is ook nog zoiets als intersekse https://nl.wikipedia.org/wiki/Intersekse

Je ‘god (welke van de duizenden goden bedoel je eigenlijk?) heeft er maar 2 geschapen’ verhaaltje klopt dus al niet.

Kijk, jij mag natuurlijk van alles vinden maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.

Zelf houd ik het liever bij bewijsbare feiten en niet wat in een of ander 2000+ jaar oud geschrift staat.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Tartan13 Ja, de remonstranten. Die hebben idd best goede inzichten. Bij hen mogen LGBTQ mensen ook gewoon in de kerk trouwen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey, ik ben super tegen intolerantie. Dat is namelijk heel overbodig en schadelijk.

Tover

Reputatie 7
Badge +9

 

Ik ben er ook '’tegen'’, 
Ik geloof in god en god heeft maar twee genders gemaakt, niets meer niets minder. Mensen denken dat er meer dan 50 genders zijn, maar er is niets zoals '’50 genders'’, er zijn maar 2 genders: Man en Vrouw.  

er is een verschil tussen een sekse en een gender.

een sekse is dus wat jij zegt wat god heeft gemaakt (man en vrouw)

een gender is wat je bent dus meer wat je wilt zijn. (man, vrouw, non-binair, genderfluïde enzovoort)

ik heb het in mijn woorden uitgelegd en omdat wat ik zeg voor mijn gevoel een beetje onlogisch klinkt heb ik ook een heel mooi linkje voor je

sekse, geslacht en gender | Genootschap Onze Taal

 

Mensen denken dat er meer dan 50 genders zijn, maar er is niets zoals '’50 genders'’

en ik wilde ook even zeggen dat het er maar 36 zijn

Reputatie 7
Badge +8

Ik  vind het oke als mensen gay zijn.  Dat is het eigenlijk, ik vind dat gewoon 😗🤷

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

 

Ik ben niet tegen mensen die: gay, lesbisch, bi, transgender, ... zijn, maar ze moeten mij ook niet altijd lastig vallen met dit onderwerp en zeggen dat ik moet beginnen met pronounces te gebruiken en vragen. Ik ben nog steeds van mening dat mensen geen dingen zijn dus niet "it" kunnen zijn...

Reputatie 7
Badge +2

Hey

Ik ben transmeisje, dus een LHBTQ+ persoon. Ik heb veel opgezocht over dit thema, als mensen zich anders voelen in vorm van LHBTQ+ dan is dat niet hun keus, dat is iets wat al voor je geboorte bepaalt wordt. Oftewel is dit heel natuurlijk. Als je in de geschiedenis kijkt dan zijn er ook sommige koningen en keizers en zo die trans of zo zijn. Het is er dus al zo oud als de mensheid zelf. 

@Anoniemxie mensen zijn dan ook geen dingen, als ze they/them voornaamwoorden gebruiken of andere. Ze willen dan niet als zij of hij worden aangesproken worden. Als dit toch gebeurt kan dit erge mentale pijn veroorzaken, mij doet het ook pijn als mensen mij met hij of hem aanspreken.

Liefs Caiya 

Daar waar de Liefde woont gebied de Heer zijn zegen.  En als je God als goed beschouwd vind Hij het beslist niet fout, als je van een ander houd. Stop gewoon met anderen oordelen. Wees een sterk persoon en laat anderen in hun waarde. Alleen zij die bang en onzeker zijn veroordelen anderen om wie ze zijn, omdat ze te bang zijn om respect te geven en te angstig om vrij te zijn. Free yourself! 

Ja, dat is raar.

Reputatie 7
Badge +9

hey dit heeft er half mee te maken maar wat is het nou

ik lees hier en op andere plekken

lgbtq+

lhbtq+

lhbiq

lhbiq+

lgbtq

lgbtqai

ik ken alleen lgbtq+ en ik weet ook waarvoor die letters staan (l= lesbisch, g=gay, b=biseksueel, t=trans, q= queer en += al de andere 31 genders als het er niet meer zijn)

 

maar ik blijf erbij dat het onzin is om tegen de gays  en andere mensen te zijn die zichzelf niet voelen zonder 1 of meerdere van deze afkortingen

Reputatie 7
Badge +17

@ikweethetnietmeer2009 LHBT+ is de Nederlandse versie.  H staat dan voor homoseksueel. LGBTQ+ en LGBTQIA+ kom ik het meest tegen. De Q, I en A staan voor Queer, Intersex en Asexual.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @ikweethetnietmeer2009!

Het is allemaal het zelfde, alleen soms langer of korter. Gay en homo of homosekueel zijn het zelfde. Queer is een overkuppelende term voor mensen die zich anders voelen. De a staat voor asekueel, de i voor intersekse. Hoop dit helpt je verder.

Liefs Caiya 

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben zelf echt helemaal voor lhbtq+, en misschien ben ik zelf ook bij, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zie veel boze, niet begrijpende reacties, maar ik wil het graag vanuit jouw perspectief zien, waarom ben je er tegen?

Reputatie 5
Badge +2

Absoluut niet mee eens, maar wat is eigenlijk de rede dat je het raar vind? Misschien kunnen de mensen hier het dan beter begrijpen waarom je er eigenlijk tegen bent, wat de onderliggende rede is.
 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Er zijn goede religieuze redenen om tegen de LHBTQ+ te zijn maar je moet mensen niet haten.

Reputatie 7
Badge +17

Er zijn nog veel betere (religieuze) redenen om je niet in te laten met andermans levenspad. Volgens mij heeft een machtige  God geen mensen nodig om anderen zijn weg te laten zien. Dat kan God zelf wel, zo begrijp ik als ik uitga van een liefhebbende God. En trouwens, religie is ook iets van jezelf, en hoor je niet aan een ander op te dringen. Dat mag van Jezus zelf ook niet. En dan ga ik er even van uit dat je gelooft. Ikzelf neem de vrijheid om er vanuit andere motieven naar te kijken en mensen gewoon hun geluk te gunnen. Vooral als ze zelf niemand kwaad doen. Mensen die anderen willen hinderen in hun bestaan doen meer duivels kwaad dan mensen die van een ander houden ongeacht hun geslacht. 

Tartan 

Er zijn goede religieuze redenen om tegen de LHBTQ+ te zijn maar je moet mensen niet haten.

Heb jij  mijn eerdere reactie gemist?

Asky X

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben zelf ook keihard tegen de lgbtq. Niet vanwege religieuze redenen of Andrew Tate, ik heb er gewoon niks mee en word er constant mee geconfronteerd. En nee, dit is niet raar. Er zijn zat mensen die er tegen zijn. (Ook zat die voor zijn)

Reputatie 7
Badge +12

Hai @vistickgooidiekick ,

Ik vind het weliswaar jammer dat je dit vind en denkt en dat er geen ruimte is voor inlevingsvermogen en om mensen te laten zijn zoals ze zijn. Je mag natuurlijk altijd je mening uiten, maar hou daar wel rekening mee dat mensen het niet altijd met je eens zullen zijn, of dat je mensen hiermee pijn kan doen. En van mij mag je die mening hebben en uitspreken, maar wat fijner zou zijn als je dan ook onze meningsverschillen zou kunnen accepteren, zodat we een volwassen discussie hier over kunnen hebben.

 

Ik zelf ben denk ik Bisexual. Ik hou ervan om mijn opties open te houden¯\_ 😉_/¯ .

-OnlyMe