Vraag

Tegen lgbtq zijn, is dit raar?

  • 16 January 2023
  • 98 reacties
  • 2042 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi zoals je kan lezen ben super tegen mensen die gay en al die andere dingen. is dit raar en zijn meer mensen het eens

joe joe

 


Dit topic is gesloten

98 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het met je oneens. Iedereen mag zijn wie die wil zijn. Of diegene nou binnen de lhbtq+ gemeenschap valt of niet, I don’t care! 

Het lijkt me best vervelend om zo’n sterke mening over een bepaalde groep mensen te hebben. Je kan daar iets aan doen :) praat er over of doe research ofzo. Ik denk dat het leven dat veel fijner voor je is.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Ik ben super voor iedereen die zichzelf is en een ander niet wil voorschrijven hoe die is en wil leven. En die daarmee ook niemand anders iets in de weg legt.  En ik ben ook voor hulp aan iedereen die zo bang is dat ie tegen anderen is die anders zijn. En heb daar veel medelijden mee.  En ik hoop altijd dat die mensen hun angst en bangheid zullen overwinnen en gewoon mensen in hun waarde kunnen laten die hun nooit iets hebben aangedaan. Hoe anders ze ook zijn, want iedereen is namelijk anders dan een ander en niemand is hetzelfde. Dat is juist het mooie. Dat zou ik hopen dat alle bange mensen ook eens zouden begrijpen. Want de enige reden om tegen een ander te zijn is angst.  Ik hoop voor je dat jij daar overheen kan stappen en mensen kunt waarderen. Ik weet zeker dat je dat lukt en dat jij niet bij die bange mensen hoeft te  horen.  Zie het positief en weet je? We zijn allemaal mensen en degenen waar je het over hebt zijn gewoon mensen, leuke aardige personen. Dat is toch niks om tegen te zijn?  Kom op, wees een vriend. Wees aardig en wees sterk :) 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

my gay ass is scared for life rn

Nou, ik ben het iig helemaal niet met jou eens. Vraag je zelf eens af wat je zegt.  Tegen mensen die……. je kent mij bijvoorbeeld niet eens. Wat moet je dan tegen me hebben? het is precies zoals Julian zegt. Angst.  Probeer daar eens mee te dealen . Dus in plaats dat je hier zoiets zegt kun je beter om tips vragen om van je angst af te komen en een echte kerel te worden die niet bang is voor mensen die een beetje anders zijn dan jij wilt. Sorry hoor maar ik vind dit echt een belachelijke  topic.

Sjammetje

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat is raar. Het is net zo raar als ‘tegen’ mensen zijn die bruine ogen hebben. Het is geen keuze maar onderdeel van wie ze zijn. Het beïnvloedt jouw leven op geen enkele manier.

@Julian12 heeft helemaal gelijk. Dit soort meningen komen vaak voort uit angst, onzekerheid en ook zeker onwetendheid.

Je handtekening is ‘geniet van het leven’  Doe dat dan ook en maak je niet druk over dingen waar jij geen last van hebt.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik las vandaag iets belangrijks dat  met dit onderwerp te maken heeft. Misschien helpt dit om wat meer bij elkaar te komen want ik snap die vijandigheid niet.

https://www.nu.nl/politiek/6247231/verbod-op-discriminatie-lhbtiqen-en-mensen-met-beperking-komt-in-grondwet.html

Ik vind dit heel goed want zo is iedereen beschermd tegen discriminatie :)

Groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +9

gays zijn schatjes.

misschien zeg ik dit alleen omdat ik zelf gay ben maar alsnog.

ik ben ook ergens tegen. mensen die er tegen zijn als iemand zichzelf wil zijn.

wat zeg je tegen interseksen als je in een groep moet omkleden? ja rot maar op want je het borsten en een pik.

ik vind al die rellen ook echt verschrikkelijk. ik zou zeggen koop voor alle gay-personen een sleutel met een slot. dan kunnen we er voor zorgen dat ze nooit de kans krijgen om uit de kast te komen.

 

 

en ik weet dat ik best wel rude ben hier maar ik vind het echt dikke onzin dat je tegen gays bent. zij en de mensen die hier om raad vragen om uit de kast te komen zijn ook gewoon mensen.

Reputatie 7
Badge +13

Hey, ik ben super tegen intolerantie. Dat is namelijk heel overbodig en schadelijk.

Tover

Reputatie 2
Badge

hoi hoi ik ben het totaal niet eens met je stelling want wij "de gays” kunnen er zelf ook niks aan doen dat we iets voelen voor iemand met het zelfde geslacht dat gaat gwn het zelfde als dat bvb een jongen voor een meisje zou vallen. nu ka ik begrijpen dat dit bvb uit geloof op opvoeding komt maar probeer aub gwn iedereen te respecteren  ongeacht hun kleur geslacht of sexualiteit 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

op het forum is het prima om een discussie aan te gaan, zolang dat respectvol blijft.

Verder willen we jullie vragen om bij het onderwerp te blijven, dus graag niet steeds korte zinnen naar elkaar sturen waarin jullie elkaar belachelijk maken.

 

Willen jullie hier rekening mee houden?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Volgens mij @Captain_Ijsbeer  zegt Jezus in de 4 evangelieën: oordeel niet, want met het oordeel waarmee u oordeelt zult u zelf geoordeeld worden.  Ik meen me te herinneren dat Jezus Christus de belangrijkste persoon, want van God zelf, in de Bijbel is. Misschien is het handig om je daar op te baseren. Hij overruled immers al het andere dat gezegd is. Dat is, als je dit vanuit het geloof wil benaderen. Ook iets dat voor elk mens anders is en vrij staat.  Ik ga als het daar op aan komt liever uit van de eveneens christelijke leer van Arminius. Verdiep je daar anders eens in.  

Groeten Tartan13 

Reputatie 7
Badge +17

* toevoeging: Jacobus Arminius uiteraard, de theoloog.  Er zijn meer Arminiussen 😊😄

Reputatie 7
Badge +17

@Captain_Ijsbeer Er is ook nog zoiets als intersekse https://nl.wikipedia.org/wiki/Intersekse

Je ‘god (welke van de duizenden goden bedoel je eigenlijk?) heeft er maar 2 geschapen’ verhaaltje klopt dus al niet.

Kijk, jij mag natuurlijk van alles vinden maar dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.

Zelf houd ik het liever bij bewijsbare feiten en niet wat in een of ander 2000+ jaar oud geschrift staat.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Tartan13 Ja, de remonstranten. Die hebben idd best goede inzichten. Bij hen mogen LGBTQ mensen ook gewoon in de kerk trouwen.

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal,

Wat goed dat jullie allemaal jullie mening willen geven. Misschien roept dit topic bepaalde gevoelens op. Wel is het heel fijn om hier respectvol naar elkaar te blijven. 
Want iedereen is welkom op het forum. Graag zouden we het dus gepaste reacties zien binnen dit topic.

Groetjes,

Lukka/De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

hey dit heeft er half mee te maken maar wat is het nou

ik lees hier en op andere plekken

lgbtq+

lhbtq+

lhbiq

lhbiq+

lgbtq

lgbtqai

ik ken alleen lgbtq+ en ik weet ook waarvoor die letters staan (l= lesbisch, g=gay, b=biseksueel, t=trans, q= queer en += al de andere 31 genders als het er niet meer zijn)

 

maar ik blijf erbij dat het onzin is om tegen de gays  en andere mensen te zijn die zichzelf niet voelen zonder 1 of meerdere van deze afkortingen

Reputatie 7
Badge +17

Er zijn nog veel betere (religieuze) redenen om je niet in te laten met andermans levenspad. Volgens mij heeft een machtige  God geen mensen nodig om anderen zijn weg te laten zien. Dat kan God zelf wel, zo begrijp ik als ik uitga van een liefhebbende God. En trouwens, religie is ook iets van jezelf, en hoor je niet aan een ander op te dringen. Dat mag van Jezus zelf ook niet. En dan ga ik er even van uit dat je gelooft. Ikzelf neem de vrijheid om er vanuit andere motieven naar te kijken en mensen gewoon hun geluk te gunnen. Vooral als ze zelf niemand kwaad doen. Mensen die anderen willen hinderen in hun bestaan doen meer duivels kwaad dan mensen die van een ander houden ongeacht hun geslacht. 

Tartan 

Reputatie 4
Badge +3

Waarom?.. Ik denk dat lgbtq+ mensen de sterkste zijn, ze durven tegen vele meningen te gaan, en ze doen veel om zichzelf te zijn. Ik snap niet waarom je ertegen zou zijn?

Groetjes<3

Reputatie 7
Badge +2

Hey

Ik ben transmeisje, dus een LHBTQ+ persoon. Ik heb veel opgezocht over dit thema, als mensen zich anders voelen in vorm van LHBTQ+ dan is dat niet hun keus, dat is iets wat al voor je geboorte bepaalt wordt. Oftewel is dit heel natuurlijk. Als je in de geschiedenis kijkt dan zijn er ook sommige koningen en keizers en zo die trans of zo zijn. Het is er dus al zo oud als de mensheid zelf. 

@Anoniemxie mensen zijn dan ook geen dingen, als ze they/them voornaamwoorden gebruiken of andere. Ze willen dan niet als zij of hij worden aangesproken worden. Als dit toch gebeurt kan dit erge mentale pijn veroorzaken, mij doet het ook pijn als mensen mij met hij of hem aanspreken.

Liefs Caiya 

Reputatie 7
Badge +13

@Autokrator2  hoeveel teksten en zinnen jij ook aanhaalt, het heeft voor mij geen enkele betekenis. Ik vind het altijd een beetje jammer dat mensen zich optrekken aan een (onbewezen) verhaal van 2000 jaar geleden en geen eigen mening durven te vormen. Het is leegte. Jouw boek zegt mij helemaal niets en heeft ook geen enkel gezag over mij. Zoals @Tartan13  al terecht zegt, je moet je aan de wet houden en discriminatie is gewoon verboden.  En die 'hulp' waar jij op doelt is dus ook verboden. Als iemand dat niet leuk vind staat het diegene vrij om naar een land te gaan waar zelf denken  verboden is en discriminatie dagelijks voorkomt. Help de mensen daar maar.  Ik stop de discussie trouwens want dit wordt anders weer een eindeloze draad.

Tover 

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Autokrator2!

Ik wil nou niet het christelijke geloof afkraken of zo maar ik ga dat nu bekijken uit een wetenschappelijke blik.

Ten eerste is jezus niet in het jaar 0 en ook niet in december geboren, dit is bewezen door de verhalen te duiden en dan de positie van de ster te berekenen. Dan kom je in de zomer van ongeveer het jaar  5 v. Chr. Verder spreken zich ook somige teksten van de bijbel tegen de een zijn tegen LHBTQIA+ en de een zegen dat je je medemens moet helpen zoals deze ‘Wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig.’ Efeze 4:32. Verder zijn meerdere pausen in de geschiedenis niet helemaal trouw aan de bijbel gebleven dus dan zou LHBTQIA+ vast ook niet zo erg zijn. De kerk heeft het vagevuur ook uit het niks geroepen, het vagevuur staat nergens in de bijbel. Oftwel zou je kunnen zeggen dat de bijbel een boek vol onwaarheden is. Zo zou ik nog wel effe door kunnen gaan. Als jouw mening is dat LHBTQIA+ slecht voor deze wereld is dan is dat jouw mening, en die moet ik accepteren. Ook al zou ik niet weten wat LHBTQIA+ jouw slechts heeft gedaan maar oke, ik accepteer je mening (niet dat ik hem goed vind) maar ja.

Caiya

Daar waar de Liefde woont gebied de Heer zijn zegen.  En als je God als goed beschouwd vind Hij het beslist niet fout, als je van een ander houd. Stop gewoon met anderen oordelen. Wees een sterk persoon en laat anderen in hun waarde. Alleen zij die bang en onzeker zijn veroordelen anderen om wie ze zijn, omdat ze te bang zijn om respect te geven en te angstig om vrij te zijn. Free yourself! 

Reputatie 7
Badge +13

Ik wil nog iets toevoegen. Aan al die mensen die zitten te zeuren dat er zoveel aandacht voor is en het door de strot wordt gedrukt en dat soort gepraat:   LHBTI+ mensen zijn letterlijk eeuwen lang onderdrukt, weggestopt, simpelweg verboden, vervolgd, gemarteld en gedood om hun geaardheid, om wie ze zijn. Eeuwen lang al!  Dan snap ik niet dat jullie nu zitten te zeuren over een paar jaartjes extra aandacht voor  diezelfde mensen.  Dat staat dan nog steeds in geen enkele verhouding met de vele honderden jaren dat de kant van de onderdrukking  de baas was, toch?  Dat er niks over gezegd mocht worden?  Het lijkt me dat we dan juist nog heel wat aandacht in te halen hebben voor de lieve mensen die niks anders willen dan zichzelf mogen zijn.  Niemand dwingt een ander om ‘anders’ te worden dan ze zijn, ze willen alleen maar het recht om zelf te mogen zijn wie ze zijn. En terecht ook!  Al dat anti-gedoe is alleen maar angst, is voor bange mensen.

Trouwens ik vind dat iedereen bij LHBTI+ hoort, want ik zou als hetero lekker mee swingen met de Pride als ik er naartoe zou gaan. Het gaat namelijk om inclusie, dus om ALLE mensen. 

“Anders zijn “ is iedereen, niemand is hetzelfde.  Veroordeel LHBTI+ betekent veroordeel jezelf.

Liefs, Tover xxx

Er zijn goede religieuze redenen om tegen de LHBTQ+ te zijn maar je moet mensen niet haten.

Heb jij  mijn eerdere reactie gemist?

Asky X

Reputatie 7
Badge +8

Ik  vind het oke als mensen gay zijn.  Dat is het eigenlijk, ik vind dat gewoon 😗🤷