Vraag

Tegen lgbtq zijn, is dit raar?

  • 16 January 2023
  • 98 reacties
  • 2051 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

98 reacties

Reputatie 1
Badge

Nee hoor zolang je maar respect hebt en geen geweld gebruikt op lgbtq

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind eigenlijk dat iedereen moet zijn wie die is, of die nou man, vrouw, non-binair, genderfluïd, hetero, homo, lesbisch, bi, gelovig of wat dan ook zijn. Ik respecteer je, zolang je me niet probeert over te halen van je geloof en je aardig tegen mij doet.

 

Liefs.

Mij maakt het niet uit hoe iemand zich identificeert, of op wie je valt. Ik beoordeel je gewoon op je persoonlijkheid. 

Ik snap ook niet waarom mensen zich zo druk maken om een ander. Iedereen is anders, en als je bv gay bent dan is dat zo, daar heb je ook geen invloed op. Je kan niet jezelf forseren om dan toch hetero te zijn. Ik vind het jammer dat er sommige mensen zich daar zo aan ergeren. Laat iedereen gewoon zijn wie die wil zijn.

 

Ik vind het wel grappig dat alleen mensen voor LTGBTQ hierop reager hebben jullie niets beters te doen 

Dat is voor jou natuurlijk hetzelfde, jij geeft hier ook gewoon je mening, en dat doen wij ook. Jij hebt net zo goed iets anders te doen.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Ash.is.sws.smash  precies wat je zegt klopt ! En mooier nog, je hóeft er ook niks aan te doen want het is helemaal fijn en prima !  😍

Groetjes liefs Julian X

Er zijn goede religieuze redenen om tegen de LHBTQ+ te zijn maar je moet mensen niet haten.

Reputatie 1
Badge

@tim16 

Vertel het eens dan, waarom slaat mijn 'mening' nergens op

Reputatie 1
Badge

@tim16 

Oja de standaard 'iedereen mag zichzelf zijn' nou die reden is niet bepaalt goed genoeg ofzo. Als iedereen zichzelf mag zijn dan mag ik tegen homo's zijn en mag jij daar niks van zeggen. 

Reputatie 3
Badge +1

@vistickgooidiekick left the chat

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

 

Ik ben niet tegen mensen die: gay, lesbisch, bi, transgender, ... zijn, maar ze moeten mij ook niet altijd lastig vallen met dit onderwerp en zeggen dat ik moet beginnen met pronounces te gebruiken en vragen. Ik ben nog steeds van mening dat mensen geen dingen zijn dus niet "it" kunnen zijn...

@Mij_niet_gezienik denk dat dit topic meer bedoeld was om reacties uit te lokken. Maar ja, helaas zijn er nog veel mensen die deze ‘mening’ hebben. Dan kunnen we het best uit proberen te leggen waarom die ‘mening’ nergens op slaat.

nee dit is heen uitlokking het is een oprechte mening ik ben er ook tegen maar zolang je mij er niet tot last valt zoals al die WOKE aandacht zoekers. doe dan toch lekker je eigen ding

 

ik vind het wel grappig dat alleen mensen voor LTGBTQ hierop reager hebben jullie niets beters te doen 

Reputatie 2
Badge

Dit is een ongelooflijk fascistisch topic.

Reputatie 2
Badge

eerlijk manbro ik vroeg het aanmn klas alleen 1 iemand was er voor dus1 op de 26 mensen hahaha

 

Reputatie 2
Badge

@Mij_niet_gezien sigma 

Reputatie 2
Badge

@12anoniem thinks hes funny

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben zelf ook keihard tegen de lgbtq. Niet vanwege religieuze redenen of Andrew Tate, ik heb er gewoon niks mee en word er constant mee geconfronteerd. En nee, dit is niet raar. Er zijn zat mensen die er tegen zijn. (Ook zat die voor zijn)

Badge

@Tartan13 
Volgens mijn religie moet ik het woord van God verspreiden en zoveel mogelijk mensen proberen te redden.

“Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn leerlingen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.” - Mattheüs 28:19

Homosexualiteit in het Christendom is een zonde en zonder te bekeren kom je daarvoor helaas in hel. Als Christelijkheid echt waar is, waarom zou ik mensen dan door laten gaan in hun zonden als dit hun het eeuwige leven in de hemel zou riskeren? Zou ik ze niet juist moeten helpen?

“Weet u niet dat onrechtvaardige mensen geen deel zullen hebben aan het Koninkrijk van God? Verlaat Gods weg niet! Mensen die vrije seks voorstaan, afgoden dienen, overspel plegen of zich met homoseksuele praktijken inlaten, blijven buiten het Koninkrijk van God.” - 1 Korintiërs 6: 9-11

Je handtekening met Mattheüs 7 is mooi maar dat gedeelte gaat helemaal niet over harde oordelen maar over kleine fouten en je eigen zonden en problemen. Dit is niet sola scriptura waar je maar de tekst leest en zelf bepaald wat het betekend. De woorden van St. Johannes Chrysostomus zijn een goede beschrijving van de werkelijk betekenis.

In zijn 18e preek over Efeziërs maakt hij een belangrijke opmerking over de passage die zegt: “Oordeel niet, dat u niet geoordeeld wordt. ” St. Johannes Chrysostomus zegt dat die woorden alleen verwijzen naar zeer kleine fouten. Met andere woorden, “ Oordel niet ” betekent “ niet muggenziften ”.

Maar wanneer onze broeder in opstand tegen God is en zondigd op ernstige manieren, hebben we een christelijke plicht om onze broeder te terechtwijzen en hem tot bekering te roepen. Zonde confronteren is niet alleen voor ons toegestaan. Het is verplicht.

Badge

@Tartan13 
Het is het beeld van de kerk van Jezus Christus, niet mijn mening of interpretatie.  Ik ben tolerant naar alle mensen en levensbeschouwingen maar er is een waarheid en simpelweg alles maar tolereren en niet opstaan voor wat jij de waarheid vind en dat vertellen aan mensen is ook erg.
Het aan God overlaten is ongeveer hetzelfde als je eigen vrienden of broeders laten sterven, waarom zou je ze overlaten aan het oordeel van God zelfsal weet je dat ze zondes begaan en zich niet bekeren. Natuurlijk zullen we allemaal ooit beoordeeld worden maar tot die tijd kan je andere mensen helpen om uit hun zondes te komen en gered te worden, dat is het hele punt van de Kerk, een ziekenhuis voor de mensen.

Natuurlijk snap ik dat er in dit land wetten zijn tegen discriminatie en ik hoop dat ik hiermee niemand discrimineer maar zondes zijn ook strafbaar en gevaarlijk en ik vind dat mensen daarme op een liefdevolle en aardige manier mee geholpen moeten worden.

Badge

@tim16 
Jammer dat je zo denkt, ik gebruikte die qoutes alleen om te reageren op zijn handtekeningen sorry, beetje te protestantse quote mine

Zelfde gevoel hier bbg

Badge

@Tover01 
Hoe is het onbewezen? Jezus was een echt historisch persoon, de Bijbel is een goed bruikbare historische bron en heeft veel bewijzen, en de bijbel is niet alles omdat de Kerk voor de bijbel kwam en mensen zoals de apostelen echt het romeinse rijk hebben afgereisd en het woord van God hebben verspreid. Je hebt natuurlijk ook de Heilige Traditie, de Kerkvaders en geschiedenis zelf. Dit zijn allemaal prima bronnen. Ik heb mijn geloof zelf ontdekt door geschiedenis en hier mijn eigen mening over gevormd. Ik raad je aan om zelf de Bijbel te lezen en misschien een klein beetje over kerkgeschiedenis te leren, het is zeer interesant en zelfsal geloof je het niet kan je het altijd nog gebruiken en leer je er veel van.

Ik hoop echt niet dat ik hiermee mensen discrimineer maar ik vind echt dat dit de waarheid is en ik wil het graag met mensen delen, ik denk niet dat praten over God en Christelijkheid strafbaar is behalve als je het met geweld doet. Zelf denken is juist het aller belangerijkst, ik ben hier zelf aan het denken en probeer het mensen over te praten om hun aan het denken te zetten over religie maar blijkbaar is dat dus discriminatie en mag ik dat niet.

Ik probeer over God te praten, hopelijk op een respectvolle en liefdevolle manier en ik wil echt geen mensen discrimeren of pijn doen. Jammer dat je niet verder wil praten. God houdt van je.

Reputatie 7
Badge +17

Toevoeging aan m’n post aan @ItzJustin  Ik geloof 100% dat je niet homofobisch bent en dat je het niet verkeerd bedoelt. Ik probeer alleen je mening/standpunt te begrijpen.