Vraag

Tegen lgbtq zijn, is dit raar?

  • 16 January 2023
  • 98 reacties
  • 2031 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi zoals je kan lezen ben super tegen mensen die gay en al die andere dingen. is dit raar en zijn meer mensen het eens

joe joe

 


Dit topic is gesloten

98 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Ik ben super voor iedereen die zichzelf is en een ander niet wil voorschrijven hoe die is en wil leven. En die daarmee ook niemand anders iets in de weg legt.  En ik ben ook voor hulp aan iedereen die zo bang is dat ie tegen anderen is die anders zijn. En heb daar veel medelijden mee.  En ik hoop altijd dat die mensen hun angst en bangheid zullen overwinnen en gewoon mensen in hun waarde kunnen laten die hun nooit iets hebben aangedaan. Hoe anders ze ook zijn, want iedereen is namelijk anders dan een ander en niemand is hetzelfde. Dat is juist het mooie. Dat zou ik hopen dat alle bange mensen ook eens zouden begrijpen. Want de enige reden om tegen een ander te zijn is angst.  Ik hoop voor je dat jij daar overheen kan stappen en mensen kunt waarderen. Ik weet zeker dat je dat lukt en dat jij niet bij die bange mensen hoeft te  horen.  Zie het positief en weet je? We zijn allemaal mensen en degenen waar je het over hebt zijn gewoon mensen, leuke aardige personen. Dat is toch niks om tegen te zijn?  Kom op, wees een vriend. Wees aardig en wees sterk :) 

 

 

Nou, ik ben het iig helemaal niet met jou eens. Vraag je zelf eens af wat je zegt.  Tegen mensen die……. je kent mij bijvoorbeeld niet eens. Wat moet je dan tegen me hebben? het is precies zoals Julian zegt. Angst.  Probeer daar eens mee te dealen . Dus in plaats dat je hier zoiets zegt kun je beter om tips vragen om van je angst af te komen en een echte kerel te worden die niet bang is voor mensen die een beetje anders zijn dan jij wilt. Sorry hoor maar ik vind dit echt een belachelijke  topic.

Sjammetje

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het met je oneens. Iedereen mag zijn wie die wil zijn. Of diegene nou binnen de lhbtq+ gemeenschap valt of niet, I don’t care! 

Het lijkt me best vervelend om zo’n sterke mening over een bepaalde groep mensen te hebben. Je kan daar iets aan doen :) praat er over of doe research ofzo. Ik denk dat het leven dat veel fijner voor je is.

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat is raar. Het is net zo raar als ‘tegen’ mensen zijn die bruine ogen hebben. Het is geen keuze maar onderdeel van wie ze zijn. Het beïnvloedt jouw leven op geen enkele manier.

@Julian12 heeft helemaal gelijk. Dit soort meningen komen vaak voort uit angst, onzekerheid en ook zeker onwetendheid.

Je handtekening is ‘geniet van het leven’  Doe dat dan ook en maak je niet druk over dingen waar jij geen last van hebt.

Reputatie 4
Badge +1

my gay ass is scared for life rn

Reputatie 7
Badge +15

Balechelihk topizc… bedenk je eens waarom ben jij daar tegen…?! Mensen mogen niet zichzelf zijn… stel jij bent herto en j zou eevoor uiy de kast moetn komen… zou je dan ook @“ tegen jezelf zijn” 

 

sorry maar soals @Sjammetje  al zegt… beetej belachelijk topicz… maarja ieder zijn mending * mening * 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

@Mij_niet_gezien ik denk dat dit topic meer bedoeld was om reacties uit te lokken. Maar ja, helaas zijn er nog veel mensen die deze ‘mening’ hebben. Dan kunnen we het best uit proberen te leggen waarom die ‘mening’ nergens op slaat.

Reputatie 1
Badge

@tim16 

Vertel het eens dan, waarom slaat mijn 'mening' nergens op

Reputatie 7
Badge +17

@MijnnaamisniethierDat hebben ik en anderen in dit topic al gedaan. Ik ga er verder niet meer op in.

Reputatie 2
Badge

eerlijk manbro ik vroeg het aanmn klas alleen 1 iemand was er voor dus1 op de 26 mensen hahaha

 

Reputatie 1
Badge

@tim16 

Oja de standaard 'iedereen mag zichzelf zijn' nou die reden is niet bepaalt goed genoeg ofzo. Als iedereen zichzelf mag zijn dan mag ik tegen homo's zijn en mag jij daar niks van zeggen. 

Reputatie 2
Badge

@Mij_niet_gezien sigma 

Reputatie 3
Badge +1

@vistickgooidiekick left the chat

Reputatie 3
Badge +1

@vistickgooidiekick a sigma respects everyone 

@tim16

Oja de standaard 'iedereen mag zichzelf zijn' nou die reden is niet bepaalt goed genoeg ofzo. Als iedereen zichzelf mag zijn dan mag ik tegen homo's zijn en mag jij daar niks van zeggen. 

Zeker wel want als iedereen zichzelf mag zijn doet ie niemand kwaad maar jij wel want jij blokkeert een ander en die ander jou niet, met je angstige bange standpunt. Jammer dat je zo'n bang persoon bent die uit angst voor iets dat ie niet kent mensen dwars wil liggen.  Ik hoop dat jullie van die angst af komen.  Exit discussie.

Reputatie 2
Badge

@12anoniem thinks hes funny

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

op het forum is het prima om een discussie aan te gaan, zolang dat respectvol blijft.

Verder willen we jullie vragen om bij het onderwerp te blijven, dus graag niet steeds korte zinnen naar elkaar sturen waarin jullie elkaar belachelijk maken.

 

Willen jullie hier rekening mee houden?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik las vandaag iets belangrijks dat  met dit onderwerp te maken heeft. Misschien helpt dit om wat meer bij elkaar te komen want ik snap die vijandigheid niet.

https://www.nu.nl/politiek/6247231/verbod-op-discriminatie-lhbtiqen-en-mensen-met-beperking-komt-in-grondwet.html

Ik vind dit heel goed want zo is iedereen beschermd tegen discriminatie :)

Groetjes Julian X

Reputatie 7
Badge +17

@Julian12 Het is goed dat die bescherming nu ook vastgelegd is maar ik denk dat de ‘tegenstanders’ ondanks dit toch wel bij hun standpunt blijven helaas. Ik snap de vijandigheid ook niet en het lijkt me ook heel vermoeiend om altijd maar ‘tegen’ dingen te zijn. 

Het valt wel op dat juist de anti-lgbtq+ figuren zich er altijd zo veel mee bezig houden.

Reputatie 4
Badge +1

hoi zoals je kan lezen ben super tegen mensen die gay en al die andere dingen. is dit raar en zijn meer mensen het eens

joe joe

 

Waarom ben je er tegen dan?

Reputatie 4
Badge +3

Waarom?.. Ik denk dat lgbtq+ mensen de sterkste zijn, ze durven tegen vele meningen te gaan, en ze doen veel om zichzelf te zijn. Ik snap niet waarom je ertegen zou zijn?

Groetjes<3

Ik ben het absoluut niet met je eens,  maar ik vind wel dat je er tegen mag zijn.  In de zin van ik zou zelf geen relatie willen met iemand van hetzelfde geslacht.  Ik vind alleen niet dat je anderen mag veroordelen. Oefen heeft recht op een eigen mening.  Ik vind alleen jouw mening wel belachelijk,  maar dat mag ik dan weer vinden. 

Reputatie 2
Badge

hoi hoi ik ben het totaal niet eens met je stelling want wij "de gays” kunnen er zelf ook niks aan doen dat we iets voelen voor iemand met het zelfde geslacht dat gaat gwn het zelfde als dat bvb een jongen voor een meisje zou vallen. nu ka ik begrijpen dat dit bvb uit geloof op opvoeding komt maar probeer aub gwn iedereen te respecteren  ongeacht hun kleur geslacht of sexualiteit 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi ik las vandaag iets belangrijks dat  met dit onderwerp te maken heeft. Misschien helpt dit om wat meer bij elkaar te komen want ik snap die vijandigheid niet.

https://www.nu.nl/politiek/6247231/verbod-op-discriminatie-lhbtiqen-en-mensen-met-beperking-komt-in-grondwet.html

Ik vind dit heel goed want zo is iedereen beschermd tegen discriminatie :)

Groetjes Julian X

Mooi! Echt goed dat die aandacht eraan wordt besteedt! 
 

maar helaas zoals  @tim16  al zeht.. waardsch… blijven die mensen bij hun standpunt…. 
 

en zoals @Queertje zeht; mensen die lhbtiq+ zijn, zijn vaak erg sterk qua persoonlijkheid, nier dat ze per-see „sterker“ (moeten) zijn dan niet-lhbtiq+ maar…. Vaak wel erg sterk qua persoonlijkheid….! 
 

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Ash.is.sws.smash  precies wat je zegt klopt ! En mooier nog, je hóeft er ook niks aan te doen want het is helemaal fijn en prima !  😍

Groetjes liefs Julian X