Vraag

Tegen lgbtq zijn, is dit raar?

  • 16 January 2023
  • 98 reacties
  • 2042 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

98 reacties

Badge

@Tartan13 
Volgens mijn religie moet ik het woord van God verspreiden en zoveel mogelijk mensen proberen te redden.

“Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn leerlingen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.” - Mattheüs 28:19

Homosexualiteit in het Christendom is een zonde en zonder te bekeren kom je daarvoor helaas in hel. Als Christelijkheid echt waar is, waarom zou ik mensen dan door laten gaan in hun zonden als dit hun het eeuwige leven in de hemel zou riskeren? Zou ik ze niet juist moeten helpen?

“Weet u niet dat onrechtvaardige mensen geen deel zullen hebben aan het Koninkrijk van God? Verlaat Gods weg niet! Mensen die vrije seks voorstaan, afgoden dienen, overspel plegen of zich met homoseksuele praktijken inlaten, blijven buiten het Koninkrijk van God.” - 1 Korintiërs 6: 9-11

Je handtekening met Mattheüs 7 is mooi maar dat gedeelte gaat helemaal niet over harde oordelen maar over kleine fouten en je eigen zonden en problemen. Dit is niet sola scriptura waar je maar de tekst leest en zelf bepaald wat het betekend. De woorden van St. Johannes Chrysostomus zijn een goede beschrijving van de werkelijk betekenis.

In zijn 18e preek over Efeziërs maakt hij een belangrijke opmerking over de passage die zegt: “Oordeel niet, dat u niet geoordeeld wordt. ” St. Johannes Chrysostomus zegt dat die woorden alleen verwijzen naar zeer kleine fouten. Met andere woorden, “ Oordel niet ” betekent “ niet muggenziften ”.

Maar wanneer onze broeder in opstand tegen God is en zondigd op ernstige manieren, hebben we een christelijke plicht om onze broeder te terechtwijzen en hem tot bekering te roepen. Zonde confronteren is niet alleen voor ons toegestaan. Het is verplicht.

Reputatie 7
Badge +17

@Autokrator2  dat is jouw interpretatie. De mijne is iets toleranter en minder angstig.En ik zou het graag aan een god zelf over laten en niet uit zijn naam allerlei belemmeringen aan een ander opleggen. Gelukkig is in ons land de grondwet belangrijker dan iemands geloof en daarmee zijn mensen in elk geval wettelijk beschermd tegen discriminatie en intolerantie. Discriminatie is strafbaar.  Dat vind ik een troost.

Tartan 

Reputatie 7
Badge +17

@Autokrator2 Hartstikke mooi dat jij je verplicht voelt mensen te redden. Gelukkig ben ik vrij al die onzin te negeren. Je kunt nog met zoveel bijbelquotes aan komen zetten, voor mij blijven het niks meer en niks minder dan teksten uit een sprookjesboek.

Succes er mee verder.

Badge

@Tartan13 
Het is het beeld van de kerk van Jezus Christus, niet mijn mening of interpretatie.  Ik ben tolerant naar alle mensen en levensbeschouwingen maar er is een waarheid en simpelweg alles maar tolereren en niet opstaan voor wat jij de waarheid vind en dat vertellen aan mensen is ook erg.
Het aan God overlaten is ongeveer hetzelfde als je eigen vrienden of broeders laten sterven, waarom zou je ze overlaten aan het oordeel van God zelfsal weet je dat ze zondes begaan en zich niet bekeren. Natuurlijk zullen we allemaal ooit beoordeeld worden maar tot die tijd kan je andere mensen helpen om uit hun zondes te komen en gered te worden, dat is het hele punt van de Kerk, een ziekenhuis voor de mensen.

Natuurlijk snap ik dat er in dit land wetten zijn tegen discriminatie en ik hoop dat ik hiermee niemand discrimineer maar zondes zijn ook strafbaar en gevaarlijk en ik vind dat mensen daarme op een liefdevolle en aardige manier mee geholpen moeten worden.

Badge

@tim16 
Jammer dat je zo denkt, ik gebruikte die qoutes alleen om te reageren op zijn handtekeningen sorry, beetje te protestantse quote mine

Reputatie 7
Badge +13

@Autokrator2  hoeveel teksten en zinnen jij ook aanhaalt, het heeft voor mij geen enkele betekenis. Ik vind het altijd een beetje jammer dat mensen zich optrekken aan een (onbewezen) verhaal van 2000 jaar geleden en geen eigen mening durven te vormen. Het is leegte. Jouw boek zegt mij helemaal niets en heeft ook geen enkel gezag over mij. Zoals @Tartan13  al terecht zegt, je moet je aan de wet houden en discriminatie is gewoon verboden.  En die 'hulp' waar jij op doelt is dus ook verboden. Als iemand dat niet leuk vind staat het diegene vrij om naar een land te gaan waar zelf denken  verboden is en discriminatie dagelijks voorkomt. Help de mensen daar maar.  Ik stop de discussie trouwens want dit wordt anders weer een eindeloze draad.

Tover 

Reputatie 7
Badge +17

@Autokrator2 Tja, en ik vind het weer jammer dat jij zo denkt.  En laat je ‘hulp’ maar zitten. Je bent niet de eerste ‘liefhebbende’ christen die mij van m’n ‘zonden’ wil redden. En ook al zou het allemaal waar zijn (wat het niet is) dan nog zou ik die weerzinwekkende god uit de bijbel nog geen seconde willen dienen.

Maar goed, hier gaan we nooit uitkomen. Ik zal jouw nooit kunnen overtuigen en jij mij niet.

 

Het is het beeld van de kerk van Jezus Christus, niet mijn mening of interpretatie.

Dat is erg makkelijk gezegd. Het is altijd een interpretatie. Er zijn binnen het christendom honderden stromingen en allemaal vinden ze dat zij het ‘ware’ geloof verkondigen.  Met alle respect maar jij bent echt niet zo uniek/bijzonder als je zelf lijkt te denken.

 

 

Badge

@Tover01 
Hoe is het onbewezen? Jezus was een echt historisch persoon, de Bijbel is een goed bruikbare historische bron en heeft veel bewijzen, en de bijbel is niet alles omdat de Kerk voor de bijbel kwam en mensen zoals de apostelen echt het romeinse rijk hebben afgereisd en het woord van God hebben verspreid. Je hebt natuurlijk ook de Heilige Traditie, de Kerkvaders en geschiedenis zelf. Dit zijn allemaal prima bronnen. Ik heb mijn geloof zelf ontdekt door geschiedenis en hier mijn eigen mening over gevormd. Ik raad je aan om zelf de Bijbel te lezen en misschien een klein beetje over kerkgeschiedenis te leren, het is zeer interesant en zelfsal geloof je het niet kan je het altijd nog gebruiken en leer je er veel van.

Ik hoop echt niet dat ik hiermee mensen discrimineer maar ik vind echt dat dit de waarheid is en ik wil het graag met mensen delen, ik denk niet dat praten over God en Christelijkheid strafbaar is behalve als je het met geweld doet. Zelf denken is juist het aller belangerijkst, ik ben hier zelf aan het denken en probeer het mensen over te praten om hun aan het denken te zetten over religie maar blijkbaar is dat dus discriminatie en mag ik dat niet.

Ik probeer over God te praten, hopelijk op een respectvolle en liefdevolle manier en ik wil echt geen mensen discrimeren of pijn doen. Jammer dat je niet verder wil praten. God houdt van je.

Reputatie 7
Badge +17

Groot gelijk @tim16  en @Tover01 . Dit soort discussies zijn zo zin- en eindeloos. Ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n ontzettende aandrang hebben om anderen mee te krijgen in hun achterhaalde, benauwende mensbeelden. Laat een ander nou gewoon eens met rust en leven zoals diegene wil..je wordt zelf toch ook nergens toe gedwongen?  Help elkaar op dit forum nou gewoon op een positieve en leuke manier ipv dat nare, verheven ongefundeerde wegzetten. Ik begrijp die angst gewoon niet. Ga mensen leren kennen! 

Tartan

P.s. ongetwijfeld komt er weer een uitgebreide reactie met allerlei quotes. Go for it. Ik stop hiermee 

Reputatie 7
Badge +11

@Autokrator  Ik heb zelf niks tegen geloof, maar ik denk er wel ongeveer hetzelfde over als @Tover01, al zou ik dat nooit echt zeggen tegen iemand die gelovig is. Het is jouw keuze, en ik vind het prima om af en toe te bidden voor het eten als ik met een gelovige mee-eet, maar als iemand het geloof gaat opdringen, ben ik er al gauw klaar mee. Ik ga ook niemand dwingen om lhbtq+ te accepteren, zolang je er maar geen probleem van maakt. 

Zolang je mij maar niks opdringt, accepteer ik het. Mijn vriend bijvoorbeeld, is gay (klinkt liever dan homo) en genderfluïd, maar het maakt hem niks uit. Hij accepteerd hoe anderen hem zien, en maakt er geen probleem van, zoals jij nu wel doet met het geloof, want voor mij voelt het als opdringen

Als ik hierom in hel beland, dan maak ik het maar gezellig, niks aan te doen. 

 

Liefs, 

  1.  
Reputatie 7
Badge +2

Hey @Autokrator2!

Ik wil nou niet het christelijke geloof afkraken of zo maar ik ga dat nu bekijken uit een wetenschappelijke blik.

Ten eerste is jezus niet in het jaar 0 en ook niet in december geboren, dit is bewezen door de verhalen te duiden en dan de positie van de ster te berekenen. Dan kom je in de zomer van ongeveer het jaar  5 v. Chr. Verder spreken zich ook somige teksten van de bijbel tegen de een zijn tegen LHBTQIA+ en de een zegen dat je je medemens moet helpen zoals deze ‘Wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig.’ Efeze 4:32. Verder zijn meerdere pausen in de geschiedenis niet helemaal trouw aan de bijbel gebleven dus dan zou LHBTQIA+ vast ook niet zo erg zijn. De kerk heeft het vagevuur ook uit het niks geroepen, het vagevuur staat nergens in de bijbel. Oftwel zou je kunnen zeggen dat de bijbel een boek vol onwaarheden is. Zo zou ik nog wel effe door kunnen gaan. Als jouw mening is dat LHBTQIA+ slecht voor deze wereld is dan is dat jouw mening, en die moet ik accepteren. Ook al zou ik niet weten wat LHBTQIA+ jouw slechts heeft gedaan maar oke, ik accepteer je mening (niet dat ik hem goed vind) maar ja.

Caiya

Reputatie 7
Badge +13

@Autokrator2   alles wat je daar zegt, heeft, en daar blijf ik bij, geen enkel wetenschappelijk fundament. Niets van bewezen. Het eerste evangelie bijvoorbeeld is pas 100 jaar na de 'sterfdag' van Jezus geschreven. Dat is gewoon geen bewijs. En wat jij zegt over bewezen bron, daar is ook geen enkel keihard bewijs voor. ' de ' kerk bestaat niet want toen de volgelingen uit elkaar gingen ontstonden er meteen al meerdere kerken. Het enige wat dat bewijst is, dat het mensenwerk is. En dan nog, jouw boek is prachtig maar niet mijn boek. Leg je daar nou gewoon bij neer want dat mag in ons land. Ik hoef jouw manier van geloven niet over te nemen en al typ jij duizend reacties, dat doe ik dus ook niet. Geloof heet geloof omdat het niet vast staat wat jij ook zegt. En ik geloof dat dus niet. Ik denk voor mezelf en ik gun anderen de ruimte. Jij mag dat niet van jouw god, dat is jammer en verder wil ik je echt vriendelijk vragen mij niet meer te willen overtuigen. Dat gaat namelijk nooit gebeuren. Net als ik jou niet overtuig. Lukt je dat?  Bedankt alvast. 

Tover 

Reputatie 7
Badge +4

@Autokrator2  dat jij alleen al de heer Christus woorden in de mond durft te leggen is zondig en schaamteloos. Waar haal je het vandaan om in zijn naam uit te leggen hoe en wat hij bedoelt heeft? Over het oordelen staan duidelijk citaten in de bijbel en de uitleg die jij eraan geeft is daar niet in te vinden en komt uit jouzelf. Je moet het maar durven. Jouw manier van anderen de maat nemen is precies waar Jezus zelf ons voor gewaarschuwd heeft. Ik vind het echt schandalig dat je dit doet. 

M.

Reputatie 7
Badge +11

@Autokrator2  als je zo tegen lhbtq+ bent, waarom zit je dan op het forum? Want daar gaat het vaak over lhbtq+ en alles wat eromheen hoort.

En ik wil niet gemeen klinken, maar veel zijn het niet met je eens. O.a. ik voel me aangevallen, en waarschijnlijk anderen, bijvoorbeeld @Caiya ook.

 

Liefs,

          M.

Reputatie 7
Badge +9

@Autokrator2 Ik vind dit echt zeer triest, ik weet niet wie je hier probeert mee te redden maar vlgns mij zijn we hier allemaal mee eens dat dit nergens na toe lijdt. Als je het hele LHBBQ+ maar helemaal niks vind denk ik ook niet dat je hier op het forum terecht zit met je bijbel rijmpjes.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Autokrator2 ,

Ik heb niks tegen geloven en de bijbel en je mening uitspreken, we zijn immers een vrij land!

Maar er zit wel een verschil tussen je mening geven en mensen kwetsen.

Misschien is dat niet je intentie, maar soms is het ook goed om je mening voor jezelf te houden, ik zeg zeker niet altijd, maar als het andere mensen kan kwetsen zoals het op deze manier gaat, dan is het beter om het voor jezelf te houden, jij weet dat jij dat vind, en ik weet dat ik dat niet vind dus dan hoeft dat nog niet altijd gelijk de wereld in geslingerd worden van: “Kijk mij nou, ik ben homophoob.”

 

Ik heb laatst ook een erg interessant gesprek gehad met een klasgenoot die er ook van overtuigd was dat LHBTIQ+ slecht is. Ik vond dit interessant, dus ben ik het gesprek erover aangegaan.

 

Heb je trouwens op het nieuws gezien dat ze in de kerk homohuwelijken gaan toestaan?

Als er een god is, dan heeft god iedereen geschapen, ook de homo's en andere mensen die de kerk discrimineert. Jullie vinden misschien wel dat homo zijn “onrein” is, maar ik denk dat alle levende wezens met gevoelens júíst “rein” zijn. Het is nou niet alsof LHBTIQ+ers van een andere wereld komen. Ik denk dat we elkaar moeten accepteren over wie we zijn en wat we vinden, maar daarmee wel rekening moeten houden met andermans grenzen of kwetsbaarheid.

Lets agree tot disagree.

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge

Iedereen mag toch zijn wie die wil/is 

groetjes 

@Mij_niet_gezienik denk dat dit topic meer bedoeld was om reacties uit te lokken. Maar ja, helaas zijn er nog veel mensen die deze ‘mening’ hebben. Dan kunnen we het best uit proberen te leggen waarom die ‘mening’ nergens op slaat.

nee dit is heen uitlokking het is een oprechte mening ik ben er ook tegen maar zolang je mij er niet tot last valt zoals al die WOKE aandacht zoekers. doe dan toch lekker je eigen ding

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn, dan kunnen we nu weer verder met zinnige zaken zoals anderen helpen en tips en adviezen geven.  Mooie slotconclusie van dit topic. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind eigenlijk dat iedereen moet zijn wie die is, of die nou man, vrouw, non-binair, genderfluïd, hetero, homo, lesbisch, bi, gelovig of wat dan ook zijn. Ik respecteer je, zolang je me niet probeert over te halen van je geloof en je aardig tegen mij doet.

 

Liefs.

Mij maakt het niet uit hoe iemand zich identificeert, of op wie je valt. Ik beoordeel je gewoon op je persoonlijkheid. 

Ik snap ook niet waarom mensen zich zo druk maken om een ander. Iedereen is anders, en als je bv gay bent dan is dat zo, daar heb je ook geen invloed op. Je kan niet jezelf forseren om dan toch hetero te zijn. Ik vind het jammer dat er sommige mensen zich daar zo aan ergeren. Laat iedereen gewoon zijn wie die wil zijn.

 

Reputatie 1

Iedereen is verschillend en dat is oké! Sommige mensen houden van jongens, anderen van meisjes, en sommigen van allebei. Dat maakt iedereen speciaal. Het is belangrijk om aardig te zijn voor iedereen, ook als ze anders zijn dan jij. Dan wordt de wereld een fijne plek voor iedereen! 🌈

ik vind het wel grappig dat alleen mensen voor LTGBTQ hierop reager hebben jullie niets beters te doen 

Reputatie 7
Badge +17

nee dit is heen uitlokking het is een oprechte mening ik ben er ook tegen maar zolang je mij er niet tot last valt zoals al die WOKE aandacht zoekers. doe dan toch lekker je eigen ding

 

@lol101Dit bedoel ik niet lullig, maar jij komt speciaal naar dit forum om je mening luid en duidelijk te verkondigen in een topic waar iedereen al bijna 2 maanden klaar mee was. Dan ben je net zo goed een aandachtszoeker lijkt me. Kijk, je mag hier zoveel topics over openen als je wilt maar ze lopen altijd hetzelfde af. Veel mensen hier hebben gewoon geen zin in de zoveelste eindeloze discussie over dit onderwerp.

Maar goed, ik ga lekker m’n eigen ding weer doen. Fijne dag verder.👍🏻

Ik vind het wel grappig dat alleen mensen voor LTGBTQ hierop reager hebben jullie niets beters te doen 

Dat is voor jou natuurlijk hetzelfde, jij geeft hier ook gewoon je mening, en dat doen wij ook. Jij hebt net zo goed iets anders te doen.