Wat moet ik doen??

  • 9 November 2018
  • 73 reacties
  • 1027 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of jullie mijn andere topic hebben gelezen. Voor de mensen die het niet hebben gelezen, ik dacht dat ik een oplossing had gevonden maar het is er niet beter op geworden maar juist slechter.

Ik heb zelf moeite met een topic maken aangezien ik nooit precies weet waar ik moet beginnen maar in mijn oude verder gaan was geen optie omdat die gelezen is door een meisje uit mijn klas.

Ik dacht dat ik een oplossing gevonden had voor mijn probleem en daardoor mijn zelfmoord gedachtes af zouden nemen. In het begin merkte ik er vrij weinig van maar het is nu een dag later en merk dat mijn zelfmoord gedachtes over zijn gegaan naar neigingen. Ik weet dat zelfmoord niet de optie is maar het is zo aantrekkelijk, je bent in 1 keer van al je problemen verlost en hoeft je nergens meer zorgen over te maken.

Ik merkt heel erg dat ik het weer wou doordat een klasgenoot zei: "Als ik het raam open doe spring jij er dan uit" (toen we op de bovenste verdieping stonden). Hij zegt dit wel vaker maar vandaag merkte dat ik echt wou springen. Even later had ik een verbeelding van mij die het raam open deed en eruit sprong. Ik keek toen om mij heen en dacht dit kan ik niet doen want dan lopen een aantal mensen uit mijn klas trauma's op en ik weet zelf erg goed hoe vervelend trauma's kunnen zijn. Ook merkte ik toen ik thuis kwam dat het eerste wat ik me afvroeg was "waar is mijn galg gebleven" (ik had een mooi galg geknoopt in januari omdat ik me toen zelf wou opknopen) ik merkte al gauw dat hij niet op de plek lag waar hij altijd lag dus ben gaan zoeken. Ik weet ook wel dat ik gewoon een nieuwe galg kan knopen maar ik het niet maar van dat touw over waardoor het echt op een galg zou lijken. Want een blauw galg of een witte galg is gewoon raar.

Ik heb daarnaast ook vorige week een lijst gemaakt redenen voor en tegen zelfmoord. Alleen de lijst met redenen voor blijft maar groeien die van afgelopen januari was 2 keer zo kort. En er zijn amper redenen tegen. Het enige wat ik tegen kan verzinnen is: Ik kan het de paar na bestaande niet aandoen(vooral m'n oma) en wat nou als er een hiernamaals is, kan je daar een nieuw kut leven starten.


Ik weet even niet meer wat ik nou moet gaan doen. Zeker omdat ik een kut week voor de boeg heb.



Met vriendelijke groet.

73 reacties

Ik wist niet eens dat het een waargebeurd verhaal was.
Sorry, maar ik vind "dat duurt me te lang" een beetje een slap excuus. Ik snap dat je klaar bent met 15 jaar je niet lekker voelen, echt. Ik ben ook al zo lang ik me kan herinneren depressief.

Probeer iets aan je gevoel te doen. Ik bedoel, wat heb je te verliezen? Niet alles gebeurt in een vingerknip en dat weet je zelf ook. Zonder geduld kom je gewoon echt nergens.

Het is ook niet zo dat je hoeft te wachten. Juist niet. Doe er wat aan. Stop met wachten. Verander je toekomst, verander je leven. Hier en nu. Dit is jouw leven. Niemand gaat er wat van maken als jij dat niet doet.

Geluk komt je niet aanwaaien (maar dat hoef ik jou niet te vertellen). "Geluk" vind ik sowieso een beetje een vaag woord, want wat is nu geluk? Door te wachten komt geluk niet. Door te wachten blijft alles zoals het is. Ik weet zeker dat als jij nu besluit om je leven om te gooien en te werken aan herstel, het je gaat lukken.

Sorry als deze post vervelend overkomt. Het voelde niet goed om weer een slap antwoord te geven.

Gr. Pin
Sorry, maar ik vind "dat duurt me te lang" een beetje een slap excuus.


Je hebt wel gelijk, het is een slap excuus. Vergeleken 15 jaar is dit laatste stukje niks.


Het is ook niet zo dat je hoeft te wachten. Juist niet. Doe er wat aan. Stop met wachten. Verander je toekomst, verander je leven. Hier en nu.


Hoe?


Probeer iets aan je gevoel te doen.


Kan je een voorbeeld geven? Ik heb heb al veel geprobeerd dus zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen.

Er is nog een ding dat ik zou kunnen verzinnen dat ik nog niet gedaan heb en dat heb ik heel bewust nog niet gedaan. Er zijn wel eens mensen die tegen mij zeggen "je bent toe aan een vriendin" of iets in die richting. Ik vind iemand leuk en zij weet dat en ik weet bijna 100% zeker dat ze mij niet leuk vind. Zij weet dat ik veel problemen en zelfmoord gedachtes heb. Ik kan haar wel verkering vragen maar dat ga ik niet doen want dan zit zij in de situatie van wat als ik nee zeg, pleegt hij dan zelfmoord? Ik wil niet dat ze ja zegt omdat ze anders bang is dat het misgaat. Daarnaast ik heb veel problemen en ik heb geen zin om haar daar volledig bij te betrekken. Het zijn mijn problemen en ik moet het zelf oplossen. Ik geef om haar en ik vind dat ze beter verdient dan mij. Ik wil dat zij "gelukkig" is.


"Geluk" vind ik sowieso een beetje een vaag woord, want wat is nu geluk?


Daar ben ik het helemaal met je eens. Het is net zoiets als veel mensen ze "normaal". Ik zeg dan altijd definieer normaal.


Sorry als deze post vervelend overkomt.


Geeft niet, want je hebt wel gewoon gelijk.
Hoe?

Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Het begint al bij de kleine dingen. Bv je slaappatroon veranderen. Meer regelmaat in je leven brengen. Iedere dag een wandeling maken buiten. Gewoon, proberen, proberen, proberen. En in jouw geval ook hulp zoeken.

Kan je een voorbeeld geven? Ik heb heb al veel geprobeerd dus zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen.

Dat is eigenlijk een beetje wat ik hierboven heb gezegd. Gedrag en gevoel (en gedachten) zijn nauw met elkaar verbonden. Verander je je gedrag, dan verander je ook je gevoel (en gedachten).

Ik kan haar wel verkering vragen

Hoe ik het zie: je kan in een relatie niet volledig van iemand anders houden, als je niet eerst van jezelf houdt. Echter heb ik genoeg voorbeelden gezien waarin de relatie juist iemand hielp, maar zoals jij nu beschrijft dat je haar niet volledig erbij zou betrekken enzo, zou ik er misschien nu nog niet voor gaan. Echter kan je het wel als een doel beschouwen om te blijven leven: Als ik me straks beter voel, zou ik voor die relatie kunnen gaan en haar wel kunnen vragen.
Meer regelmaat in je leven brengen


Nogmeer word best wel moeilijk, want ik doe iedere doordeweekse dag eigenlijk het zelfde.

Iedere dag een wandeling maken buiten. Gewoon, proberen, proberen, proberen. En in jouw geval ook hulp zoeken.


Ik zal het proberen.

je kan in een relatie niet volledig van iemand anders houden, als je niet eerst van jezelf houdt.


Die heb ik eerder gehoord en ik ben het er ook wel mee eens dus is ook 1 van de redenen waarom ik haar niet vraag.
Nogmeer word best wel moeilijk, want ik doe iedere doordeweekse dag eigenlijk het zelfde.

Oké, wat voor een activiteiten doe je dan doordeweeks? Het kan namelijk ook het geval zijn, dat je schema te vol is of misschien te leef of gevuld met de ''verkeerde'' activiteiten (activiteiten die niet echt bijdragen aan herstel, zoals bv 3 uur Netflix kijken (ik zeg maar wat)). Dan is het verstandig om je schema een positievere draai te geven. Veel mensen met een depressie zijn geneigd niks te doen op een dag. Dat is zegmaar niet verstandig.

Ik vind het knap van je dat je het gaat proberen! 🙂
Veel mensen met een depressie zijn geneigd niks te doen op een dag


Dat doe ik ook. Ik sta iedere ochtend het zelfde op, fiets naar school , fiets naar huis, zit op m'n kamer, avond eten, zit op m'n kamer en daarna naar bed. Dat is het kort samengevat.

je kan in een relatie niet volledig van iemand anders houden, als je niet eerst van jezelf houdt


Ik vind dit zelf ergens ook wel vaag net zoals "geluk" en "normaal". Wanneer hou je nou van jezelf? Ik las een tijdje terug dat iemand met zichzelf was getrouwd, dan hou je van jezelf.
Dat doe ik ook. Ik sta iedere ochtend het zelfde op, fiets naar school , fiets naar huis, zit op m'n kamer, avond eten, zit op m'n kamer en daarna naar bed. Dat is het kort samengevat. Misschien dat het dan goed is om meer activiteiten aan te brengen in dit ritme. Bv na school eerst een wandeling maken of een hobby na het eten doen. Als je niks doet, ga je je in het algemeen slechter voelen. Sterker nog, het is wetenschappelijk bewezen dat je je beter voelt als je iets doet - ook al vind je het niet leuk - dan wanneer je niks doet.

Wanneer hou je nou van jezelf? Persoonlijk denk ik dat je van jezelf houdt, als je vrede hebt met wie je bent en het oké vindt wie je bent. Natuurlijk kunnen er dingen zijn die je aan jezelf wil verbeteren, maar in het algemeen geef je jezelf een voldoende.
Sterker nog, het is wetenschappelijk bewezen dat je je beter voelt als je iets doet - ook al vind je het niet leuk - dan wanneer je niks doet.


Ik ga het eens proberen. Heb je nog andere suggesties dan wandelen?

Persoonlijk denk ik dat je van jezelf houdt, als je vrede hebt met wie je bent en het oké vindt wie je bent.


Ik heb me er al lang bij neer gelegd dat ik niet helemaal 100 ben en dat het altijd zo zal blijven, dus dat het oke is. Maar toch hou ik niet van mezelf.
Maar toch hou ik niet van mezelf. Dan is er toch nog iets wat je niet helemaal lekker zit over jezelf.

Naast wandelen, zou je ook iets creatiefs kunnen doen. Bijvoorbeeld tekenen of schilderen (geen idee of je dat leuk vindt). Een boek lezen (wat trouwens ook goed buiten kan). Ergens naartoe fietsen en daar eventueel wat doen. Met vrienden afspreken. Een activiteit. Ik denk dat je zelf vast wel iets kan bedenken wat je graag zou willen doen en waar je wellicht meer tijd aan wil besteden?
Ik denk dat je zelf vast wel iets kan bedenken wat je graag zou willen doen en waar je wellicht meer tijd aan wil besteden?


Eigenlijk niet, ik heb tijd zat maar doe nooit wat.

Naast wandelen, zou je ook iets creatiefs kunnen doen. Bijvoorbeeld tekenen of schilderen (geen idee of je dat leuk vindt). Een boek lezen (wat trouwens ook goed buiten kan). Ergens naartoe fietsen en daar eventueel wat doen.


Thx voor de suggesties, ik ga het eens proberen.
Eigenlijk niet, ik heb tijd zat maar doe nooit wat.
Je kan natuurlijk ook bijspringen in het huishouden. Klinkt misschien niet als het meest leuke om te doen, maar je ouders zullen het vast waarderen en het werkt ook.
Je kan natuurlijk ook bijspringen in het huishouden. Klinkt misschien niet als het meest leuke om te doen, maar je ouders zullen het vast waarderen en het werkt ook.


Ik doe al meer dan genoeg in het huishouden. We zijn momenteel aan het verhuizen omdat m'n ouders gaan scheiden.
hey,

ben ik ook weer even.

Eigenlijk niet, ik heb tijd zat maar doe nooit wat.

heb je een sport/hobby, ga iets met vrienden doen/tekenen/gamen/hardlopen/dingen zoeken dat je intressant vind/social media. wat vind je bijvoorbeeld intresant/leuk?
sport/hobby]


Ja, maar dat kan ik maar beperkt doen

ga iets met vrienden doen


Heb nou niet bepaald veel vrienden en het zijn nou niet bepaald de mensen waar mee je iets gaat doen.

gamen/hardlopen


Ik game wel eens maar ik ben naar 1 potje meestal wel uitgespeeld. Ik deed aan hardlopen maar in deze tijd van het jaren bestaan die baden alleen uit modder.

wat vind je bijvoorbeeld intresant/leuk?


Ik verzamel messen maar die zijn allemaal van m'n kamer verbannen en bushcraften is niet echt een optie.
Ja, maar dat kan ik maar beperkt doen

Hoezo? kan je je sport niet in je vrije tijd beoefenen

Heb nou niet bepaald veel vrienden en het zijn nou niet bepaald de mensen waar mee je iets gaat doen.


ah jammer, je zou je vriendenkring kunnen proberen uit te breiden of de mensen over te halen om iets te doen

Ik game wel eens maar ik ben naar 1 potje meestal wel uitgespeeld. Ik deed aan hardlopen maar in deze tijd van het jaren bestaan die baden alleen uit modder.


zeker waar, wat je zou kunnen doen is een game spelen die niet in potjes verdeeld is maar meer een open world( GTA V/ red dead redemption) misschien kan je hier langer plezier uit halen.
vind je hardlopen wel leuk? zo ja dan kan je ook naar een sportschool gaan, heb je geen last van de bladeren

Ik verzamel messen maar die zijn allemaal van m'n kamer verbannen en bushcraften is niet echt een optie.


ja oke, dan word dat vrij moeilijk...
Er zijn waarschijnlijk zoveel redenen om het niet te doen.
  1. over een week ziet je leven ee misschien heel anders uit.
  2. je hebt niet voor niks een leven gekregen.
  3. je hebt volgens mij geen chronische ziekte.
  4. ja gaat niet dood aan een ziekte
  5. denk eens aan je familie, hun leven verpest je dan gelijk ook. Want die zullen altijd de moeder, de oma, het neefje, het broertje, de zus, de vader van dat kind zijn die zelfmoord heeft gepleegd. En niets is treuriger dan iemand verliezen die zelf is gegaan. Daar komen ze nooit overheen.
  6. Denk eens aan jezelf. Hoe mooi id het om kindjes te krijgen. Welke mooie plekken op dr wereld heb jij nog niet gezien? Heb je al een leuk meisje ontmoet (of jongen). Maak je dromen waar! Wat wil je allemaal zien van de wereld.
  7. Doe het niet, doe het niet, doe het niet.
  8. het is egoïstisch om het te doen.
  9. Het is dom. Later als je ouder bent ben je blij dat je het nooit hebt gedaan.
  10. En het komt misschien een beetje over op aandachtvragerij als je het in je klas vertelt enzo.
  11. Mij vind het een ziekelijke gedachte om iedereen het grootste verdriet te geven. Om zelf niet meer te leven.
  12. Gewoon doorzetten, jou tijd komt wel!!!
Vriendelijke groetjes! 👍👍
Hoezo? kan je je sport niet in je vrije tijd beoefenen


Vaste tijden om te trainen.

ah jammer, je zou je vriendenkring kunnen proberen uit te breiden of de mensen over te halen om iets te doen


Dat is in mijn omgeving nou net echt goed mogelijk.

GTA V/ red dead redemption


Ik zal eens kijken.

vind je hardlopen wel leuk? zo ja dan kan je ook naar een sportschool gaan, heb je geen last van de bladeren


Niet echt, maar het is goed voor mijn conditie. Mijn ouders vinden mij te jong voor de sportschool.

je hebt niet voor niks een leven gekregen.


Waarom dan? Wat is het doel?

Hoe mooi id het om kindjes te krijgen


Ik heb gezien hoe fout dat is gegaan bij mijn ouders is gegaan dus ik zit daar nou niet echt op te wachten.
Mijn moeder zei een tijdje terug waar ik en mijn zus bij stonden "Ik had beter geen kinderen kunnen krijgen".

Heb je al een leuk meisje ontmoet


ja

Maak je dromen waar


Heb ik niet echt.

Wat wil je allemaal zien van de wereld.


Niet echt iets.

Doe het niet
het is egoïstisch om te doen


Ik weet het, maar het is ergens zo verlijdelijk.

Het is dom. Later als je ouder bent ben je blij dat je het nooit hebt gedaan
Gewoon doorzetten, jou tijd komt wel


Hoop het.

En het komt misschien een beetje over op aandachtvragerij als je het in je klas vertelt enzo


Daarom doe ik dat ook niet. Ik voel me een aansteller als ik erover praat, want er zijn altijd wel andere mensen met meer problemen.
Vaste tijden om te trainen.

kan je dan niet trainen zonder begeleiding, ik bedoel gewoon even een bal bijv trappen met vrienden(als je op voetbal zit)


Dat is in mijn omgeving nou net echt goed mogelijk.


en via school, daar zijn veel kinderen, en ze hoeven niet perse in je klas te zitten

Niet echt, maar het is goed voor mijn conditie. Mijn ouders vinden mij te jong voor de sportschool.


dat eerste is zeker waar, en het kan helpen bij stress dus ik zou er zeker mee doorgaan!

Waarom dan? Wat is het doel?


ja moeilijk uit te leggen omdat ik er een ander zicht op heb, wij hebben leven gekregen omdat God zijn liefde wilde tonen, en zijn doel met ons was om van de aarde iets moois te maken


Ik heb gezien hoe fout dat is gegaan bij mijn ouders is gegaan dus ik zit daar nou niet echt op te wachten.
Mijn moeder zei een tijdje terug waar ik en mijn zus bij stonden "Ik had beter geen kinderen kunnen krijgen".


aw dat is vervelend om te horen, maar je bent zeker niet verkeerd. iedereen is perfect in zijn eigen manier van leven, natuurlijk zullen er mensen zijn die jou niet mogen maar er zijn genoeg mensen die jou wel mogen

Heb ik niet echt.


is er niks dat je echt ooit nog wil doen>


Ik weet het, maar het is ergens zo verlijdelijk.


egoistisch vind ik zo'n rot woord net als moeten, het is eigk wel je eigen keuze natuurlijk maar ik snap wat ermee bedoeld word, en ben blij dat je dat ook inziet.


Daarom doe ik dat ook niet. Ik voel me een aansteller als ik erover praat, want er zijn altijd wel andere mensen met meer problemen.


je bent totaal geen aansteller, het is juist heel sterk en dapper dat je erover durft te praten! ja misschien zijn er mensen die het erger hebben maar niemand verdiend een depressie of deze gedachtes dus je stelt je echt niet aan
kan je dan niet trainen zonder begeleiding


Het gaat niet persee om begeleiding, maar ik heb een tegenstander nodig om tegen te sparren.

en via school, daar zijn veel kinderen, en ze hoeven niet perse in je klas te zitten


Alles is eigenlijk verdeeld in groepjes en van groep veranderen is niet echt een optie.

maar er zijn genoeg mensen die jou wel mogen


Wie dan? Ik kom misschien net op 5.

is er niks dat je echt ooit nog wil doen


Dat bushcraften maar daar blijft het ook wel bij.

je bent totaal geen aansteller, het is juist heel sterk en dapper dat je erover durft te praten! ja misschien zijn er mensen die het erger hebben maar niemand verdiend een depressie of deze gedachtes dus je stelt je echt niet aan


Dat is een mening net zoals mijne dat ik het gevoel heb dat ik me aanstel als ik erover praat.
Het gaat niet persee om begeleiding, maar ik heb een tegenstander nodig om tegen te sparren.

ah op die fiets, en kan je dan niet zoiets doen met je teamgenoot/vrienden?

Alles is eigenlijk verdeeld in groepjes en van groep veranderen is niet echt een optie.


je hoeft niet helemaal van groep te veranderen, je kan meerdere vriendengroepen hebben

Wie dan? Ik kom misschien net op 5.


tja 5 die jij nu kan bedenken maar weet vrij zeker dat het er meer zijn, ook al laten ze dat nu bijvoorbeeld niet zien. heb je het al tegen die mensen verteld?


Dat bushcraften maar daar blijft het ook wel bij.


maak daar je doel van en ga er alles voor doen om dat te kunnen halen

Dat is een mening net zoals mijne dat ik het gevoel heb dat ik me aanstel als ik erover praat.


nouja het is een mening, maar een mening van vele mensen, omdat het voor vele moeilijk is om erover te praten en omdat je het dan doet laat je iemand heel dichtbij in je privé leven. dat is best wel knap vind ik
en kan je dan niet zoiets doen met je teamgenoot


Die wonen allemaal te ver weg.

e hoeft niet helemaal van groep te veranderen, je kan meerdere vriendengroepen hebben


Bij ons gaat dat best wel moeilijk.

heb je het al tegen die mensen verteld


Volgens mij wel, ligt eraan wat je bedoelt.

maak daar je doel van en ga er alles voor doen om dat te kunnen halen


Zo graag wil ik het nou ook weer niet. Ik kon alleen niks beters verzinnen
Misschien dat het dan goed is om meer activiteiten aan te brengen in dit ritme. Bv na school eerst een wandeling maken of een hobby na het eten doen. Als je niks doet, ga je je in het algemeen slechter voelen. Sterker nog, het is wetenschappelijk bewezen dat je je beter voelt als je iets doet - ook al vind je het niet leuk - dan wanneer je niks doet.


Ik merk wel dat wat je hier zegt klopt. Ik heb deze week een drukke week met veel activiteiten die ik allemaal nou niet bepaald leuk vind. Ik gister avond en vanochtend heel even vooruitgang maar dat ging al gauw weer weg door een aantal opmerkingen van klasgenoten. Toen dacht ik ook van "Doe het raam maar open, ik spring eruit". Dit heb ik toen niet gedaan omdat dat op dat moment niet mogelijk was.

Een klein beetje vooruitgang is mogelijk, maar het komt te voet en gaat te paard.
Die wonen allemaal te ver weg.

ah i get it, jammer...

Bij ons gaat dat best wel moeilijk.


ow hoezo? mag dat niet van je vrienden dan?

Volgens mij wel, ligt eraan wat je bedoelt.


tegen die 5 mensen die om je geven maar ook tegen mensen waarvan jij denkt dat ze t niet doen

Zo graag wil ik het nou ook weer niet. Ik kon alleen niks beters verzinnen


ja maar je wil het wel toch? en is er niet iets dat je zegt: ik wil ooit nog naar (bepaald land) of bungeejumpen ofzo?
"Ow hoezo? Mag dat niet van je vrienden?

Ik weet niet hoe ik het zou moeten uitleggen.

"Tegen die 5 mensen die om je geven maar ook tegen mensen waarvan jij denkt dat ze dat niet doen"

Ja tegen 1 iemand.

"En is er niet iets dat je zegt: ik wil ooit nog naar (een bepaald land) of bungeejumpen ofzo"

Nee

Reageer