Vraag

gedwongen vaccin


Badge

Hallo,

ik ben 14 jaar en heb een uitnodiging gekregen voor de meningokokken vaccinatie. Mijn ouders zeggen dat ik het MOET nemen maar ik wil dit niet. Het is toch niet hun keuze? Ik moet het nemen hoe dan ook… (volgens hun) 

Wat moet ik doen?!!


64 reacties

Heey,

Zonder een mening te delen, is mijn vraag:
Weet je waarom je ouders vinden dat je het vaccin moet nemen?

Groetjes,
Simply Me

 

Je bent ouder dan 12 dit je hebt het recht om nee te zeggen

Badge

@Simply Me omdat hun het vroeger ook hebben gehad

Reputatie 2
Badge +1

Ik snap heel goed dat je het misschien niet zou willen. 

Ik denk dat je gewoon met je ouders moet praten en ze goed uitleggen waarom je het niet wilt en zorgt dat ze jou kant van het verhaal ook begrijpen.

Als ze dan alsnog zeggen dat je het moet doen heb je het recht om te weigeren.

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie bij jullie thuis is maar volgens mij kunnen ze je niet dwingen

 

Heey,

Bedoel je dan dat je ouders meningokokken hebben gehad of de vaccinatie tegen meningokokken?

Uiteindelijk is het ook jouw keuze en zullen mensen dat moeten respecteren, wat je dan ook kiest.

Is het misschien een optie om dit met je huisarts te bespreken? Je zou samen met je ouders naar je huisarts kunnen gaan voor een gesprek over de voor- en nadelen en een medische afweging.

Groetjes,
Simply Me

Hallo anoniempjexx_ :)

Als het vanwege het geloof is snap ik het wel. Misschien kun je inderdaad na de Ramadan jezelf laten vaccineren. En misschien kun je het met je ouders bespreken zodat zij het ook snappen?

-TheMightySlayer <3

@xLisa begrijp je niet dat ik hem helemaal niet wil nemen, tijdens of na de ramadan?

Nee, idd. Je spreekt jezelf namelijk voortdurend tegen:

anoniempjexx_schreef:

als het schadelijk was zou het vaccin verplicht zijn. het gaat er niet perse om dat ik het niet vertrouw maar ook omdat we geen injecties toegediend mogen krijgen in de ramadan (ik ben moslim). dus willen jullie even stoppen met hele bijbels typen met dat ik het moet gaan nemen etc en me gewoon helpen?

 

Badge

@xLisa ja nou dat was een foutje, ik wil hem helemaal niet. voor of na of tijdens de ramadan, ik! wil! hem! niet!

Heey,

Zou je dat niet nogmaals zo duidelijk bij je ouders kunnen aangeven?

Groetjes,
Simply Me

Alright, dat is onderhand dus wel duidelijk.

Geven je ouders ook een reden waarom je dat vaccin moet hebben?
Zoiets heb ik volgens mij nog niet echt gezien.
Stel dat zij naar jou luisteren en jij argumenten hebt die zwaarder wegen, dan is er een redelijke kans dat jij je gelijk haalt.
Het probleem daarmee is dat jij tot nu toe twee argumenten hebt genoemd die je niet echt zullen helpen.
Het eerste is dat jij het niet wil, maar daar schiet je niet zo veel mee op.
Het tweede argument is dat het een conflict is met je geloof.
Gezien het feit dat je ouders je al eerder vaccinaties hebben laten geven, deze ook voor jou verplichten en mogelijk zelf alle vaccinaties hebben gehad (dit was niet geheel duidelijk) , denk ik ook niet dat je daar veel aan zult hebben.

Is er dus iets anders dat hen kan overtuigen?
 

Reputatie 6
Badge +12

@Emma123 mijn ouders beslissen dat helemaal niet! hoevaak moet ik het nog zeggen? en als ik die ziekte alsnog krijg, is dat MIJN schuld idd. ik geloof dat een gezonde levensstijl belangrijker is dan een vaccin, nee ik ben niet bang, verre van zelfs. dus stop en geef me argumenten om ze over te halen!!

waarom maak je er dan een topic over?

Badge

@Oink omdat hun zeggen  dat het hun keuze is.

Heey,

Zoals in dit topic uitgelegd is het niet alleen hun keuze, maar heb jij ook je inbreng.
Heb je dat met je ouders besproken?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

@Oink omdat hun zeggen  dat het hun keuze is.

ooh oke. Zij beslissen dat nu niet meer helemaal en als jij niet wilt, dan is dat zo en moeten zij dat ook accepteren.

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

ik ben 14 jaar en heb een uitnodiging gekregen voor de meningokokken vaccinatie. Mijn ouders zeggen dat ik het MOET nemen maar ik wil dit niet. Het is toch niet hun keuze? Ik moet het nemen hoe dan ook… (volgens hun) 

Wat moet ik doen?!!

Hoi anoniempjexx_

 

Ik zou het ook echt nooooiiit doen!!! Het is allemaal troep wat je in je spuit! En het is ook door mijn geloof dat zeg ik eerlijk. Net als de corona vaccen (weet niet hoe je het schrijft)🙈

Ik ken mensen die zich hebben vaccineren tegen corona zelfs mijn opa heeft het gedaan mijn opa is er ook heel ziek van geweest! Ik geloof er echt niet in dat het helpt! (corona vactian) 

Er zijn mensen die er heel ziek van worden en er zelfs aan overlijden!

 

Ik zou als ik jou was: proberen met je ouders er over te praten! Je kunt het allicht proberen toch?

 

Heel veel sterkte! 

 

xxx

Reputatie 3
Badge +2

Hoi! Ik weet niet precies hoe het zit met het ‘dwingen’ van een vaccin nemen bij kinderen. Wat je wel moet weten, is dat deze ziekte heel erg besmettelijk is (dus de kans is groot dat je het krijgt als je je niet vaccineert) en als je het krijgt ga je vrijwel zeker dood. Dat willen je ouders niet, ze willen je beschermen tegen de ziekte en dat is goed, want het is echt een rotziekte. 

Het vaccin zelf doet helemaal geen pijn. Ik heb het zelf een paar dagen geleden ook gehad. Ik was echt heel erg zenuwachtig (angst voor naalden), maar de naald was heel erg dun dus die voelde je helemaal niet. De vloeistof zelf voelde ik maar een heel klein beetje, en het aller ergste wat ik van het vaccin kreeg was een lichte spierpijn de volgende dag. Succes!

Excuses voor de verkeerde informatie in het begin. Gelukkig heeft @Britta dat snel goedgezet. Ik ben blij dat er goed opgelet wordt voor eventuele onwaarheden! 

 

"ik geloof dat een gezonde levensstijl belangrijker is dan een vaccin”  Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen mening hierover, naar mijn mening maakt een vaccin uit van een gezonde levens stijl, en de gezondheid van de gehele wereld bevolking.

 

"reageer niet zo hysterisch en dramatisch en respecteer mijn keuze” Ik, en waarschijnlijk de meeste andere mensen op dit forum respecteren jouw keuze. Ik wil alleen zeker zijn van jouw gezondheid.

 

“als het schadelijk was zou het vaccin verplicht zijn”. Nee, het is niet verplicht omdat de overheid niet mag bepalen wat er in jouw lichaam gaat of niet. Jouw lichaam van jouw, jij doet ermee wat je wilt.

 

“”is het aan jouw de keuze om dood te gaan aan een ziekte”? pardon? dus dit is wel toegestaan op dit forum, angst uitzaaien? sorry maar dit is echt niet normaal. je doet alsof ik de ziekte ga krijgen, er krijgen ongeveer 50 mensen per jaar meningokokken in nederland.” Ik ben het met je eens dat die uitspraak misschien een beetje overbodig, maar het deels waar. Zonder dat vaccin heb je weldegelijk kans om die ziekte te krijgen. Niet alleen in nederland maar ook op vakantie enzo. Jij zou een van die 50 kunnen zijn. En angst is een emotie die in de evolutie is gebruikt om te overleven.

In dit forum wil ik jouw helpen, en dat willen andere forum leden vast ook. Ik doe dit met goede bedoelingen. Ik wil er zeker van zijn dat je goed geinformeerd bent. Maar ik vertrouw er ook op dat je zelf je research hebt gedaan. 

Tot slot zal ik zeggen wat britta ook heeft gezegd: Je mag weigeren. Je kunt ook op de leeftijds ladder kijken wat je rechten zijn. Als je het tegen je ouders zegt zouden ze dat na een goed gesprek joouw keuze moeten respecteren. Als ze dat niet doen en je nog steeds naar de plaats van vaccinatie brengen, kun je terplaatse tegen de arts of verpleegkundige zeggen dat je weigert het vaccin te nemen, en dat is jouw recht.

Hoi anoniempjexx_

 

Ik zou het ook echt nooooiiit doen!!! Het is allemaal troep wat je in je spuit! En het is ook door mijn geloof dat zeg ik eerlijk. Net als de corona vaccen (weet niet hoe je het schrijft)🙈

Ik ken mensen die zich hebben vaccineren tegen corona zelfs mijn opa heeft het gedaan mijn opa is er ook heel ziek van geweest! Ik geloof er echt niet in dat het helpt! (corona vactian) 

Er zijn mensen die er heel ziek van worden en er zelfs aan overlijden!

 

Ik zou als ik jou was: proberen met je ouders er over te praten! Je kunt het allicht proberen toch?

 

Heel veel sterkte! 

 

xxx

Ik ben voor vrijheid van religie maar ik vind het echt te gek voor worden dat een geloof zo angst zaait aan haar volgelingen. Ik heb ze er nu even niet bij maar als je ze wil hebben, zal ik linkjes sturen van officiële (!) rapporten over bijwerkingen van vaccinaties.

Wat betreft je opa, heel vervelend, maar de kans dat dit aan het vaccin ligt is niet groot, dan zou het al in combinatie moeten zijn met een onderliggende kwaal, was je opa kerngezond?

Alleen samen komen we door de crisis heen en de enige optie is vaccineren. Juist door vaccins zijn ziektes als de mazelen, rode hond en tuberculose ingeperkt of zelfs uitgebannen. 

Hallo Emma000 :)

Het Coronavaccin is volledig veilig. Je hebt soms wat nare bijwerkingen maar er gaan amper mensen aan dood. Er is maar 1 dode, waarvan het uberhaupt twijfelachtig is of het van het vaccin komt. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge

Hallo Emma000 :)

Het Coronavaccin is volledig veilig. Je hebt soms wat nare bijwerkingen maar er gaan amper mensen aan dood. Er is maar 1 dode, waarvan het uberhaupt twijfelachtig is of het van het vaccin komt. 

-TheMightySlayer <3

 

"Volledig veilig" 😂😂😂 de bijwerkingen op lange termijn zijn niet eens bekend. Hugo de Jonge zei ook dat de vaccins volledig veilig waren, maar een maand later waren er honderden mensen in Europa die het AstraZeneca vaccin hadden gekregen en trombose hadden gekregen. Sommigen zijn er aan overleden. Precies de reden dat ik geen vaccin neem. 

Geen enkel vaccin is volledig, 100% veilig.
Het gaat er echter wel om: wegen de voordelen van het vaccin op tegen de bijwerkingen?
Voor zowel het meningokokken- als het corona vaccin.
Bij elk vaccin heb je kans op bijwerkingen en extreem mogelijk de dood als gevolg van het vaccin.
Maar die kans heb je ook als je de ziekte zelf krijgt.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

Geen enkel vaccin is volledig, 100% veilig.
Het gaat er echter wel om: wegen de voordelen van het vaccin op tegen de bijwerkingen?
Voor zowel het meningokokken- als het corona vaccin.
Bij elk vaccin heb je kans op bijwerkingen en extreem mogelijk de dood als gevolg van het vaccin.
Maar die kans heb je ook als je de ziekte zelf krijgt.

Groetjes,
Simply Me

De kans dat je de ziekte krijgt en eraan dood gaat is zelfs veel groter dan de kans dat je sterft aan het vaccin...

Badge

morgen is “de dag”, bedankt voor alle tips! ik zal zo even naar ze toe gaan en ze duidelijk maken dat ik dit niet wil. mochten ze alsnog doorgaan zeg ik ter plekke tegen de arts dat ik mijn toestemming nooit heb gegeven, hier ben ik wel zenuwachtig voor want ik ben bang dat mijn ouders daar boos om gaan worden (ook al is het mijn recht)… nog tips? :)

Reputatie 6
Badge +12

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Succes/sterkte

Heey,

Succes zometeen en morgen.
Volgens mij weet je zelf heel duidelijk wat je wilt en heb je ook bedacht hoe je dit kunt overbrengen.
Mijn tip zou zijn om gewoon te doen wat jij wil en je kunt het doen zoals je zelf hierboven beschreef.
En als tweede, maak een weloverwogen keuze.

Groetjes,
Simply Me

Reageer