Vraag

Een brief schrijven die je nooit zal sturen

  • 19 November 2022
  • 76 reacties
  • 1602 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 64 reacties

Hey,

 

De bedoeling is dat je een brief schrijft naar iemand (of meerdere personen) die je nooit in het echt zou sturen. De brief kan gaan over je ouders die gescheiden zijn, iemand missen, misbruikt, de pesters enzo…. Vertel ze wat je voelt de woede of het verdriet en wat je nooit echt hebt durfen vertellen tegen iemand. 
 

Schrijf en brief en lucht je hart!

Liefs!💖


76 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, ahw wat een lieve brief @Anoniema ! Echt warm en lief! 😘 Tover xxx

Reputatie 6
Badge +2

Lieve mensen ❤️

Wat ben ik geraakt door jullie brieven! Ik ga er ook eentje schrijven. Hij is voor mijn overleden overbuurmeisje. 

Lieve F.

Ik was zo klein, maar ik heb nog wel herinneringen van je. Groen was je lievelingskleur, je favoriete dier? Een nijlpaard. wat ik niet begreep, meisjes hielden natuurlijk altijd van paarden en panda’s. Je favoriete eten? Sushi. Daar had ik nog nooit van gehoord. En kerst vierden we altijd samen. Het cadeautje dat je aan mij gaf, had je altijd zelf gemaakt. Je hoofd barstte van creativiteit. Maar toen… Je was opeens weg. Iedereen zocht dagenlang naar je. Wist je dat? Het leek wel alsof je verstoppertje speelde. Maar dit was geen leuk spel. Je ouders waren helemaal kapot. Dat weet ik nog. Ze waren helemaal aan het stressen. En toen de grote schrik. We hadden je gevonden, maar er was geen hoop meer. Dat kan ik me nog goed herinneren, dat mijn moeder het vertelde. We houden van je en je blijft altijd in mijn lieve F.

Liefs R. ❤️

 

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

wat hebben jullie allemaal emotionele en mooie brieven!😍😘

nu moet ik ook nog even een brief en vraag kwijt.

heyy j.b 

ik mis je nog steeds elke dag. Ik ga bijna naar de 4e maar je gaf mij 2 jaar geleden nog les. Ik weet niet wat ik moet geloven maar hou nog steeds van je. Ik kwam je vorige week vrijdag en 2 weken geleden ook tegen, je had weer je mooie krullen waar ik echt jaloers op ben. Je zag mij en moest lachen ook al zei ik heel hard na dat je langs was gefietst Ooh god. Schrik ik dus nog steeds van je. Ik ben over zoals ik had beloofd, ik leef nog omdat ik het had belooft, ik ga door omdat ik het je heb beloofd. Ik wil je mailen dat ik over ben gegaan ook al weet ik dat het van school niet mag, gewoon een klein mailtje met IK GA OVER. Zoals ik bij kerst heb gedaan, je antwoorden niet want dat is verboden maar het sturen en weten dat je het hebt gelezen is voor mij al genoeg, zelfs je lach zei het al, dat je weet dat ik van je hou. En dat ik je geen kut wijf vind, zelfs al dacht je het en zei je dat ik je hart had gebroken. 
 

mag ik je mailen? Dat ik over ben en je vertellen dat het pesten nie5 is gestopt zelfs al had je het beloofd, je het filmpje sturen van eindeloos gepest? Zodat je weet wat er gebeurt.

 

liefs,

Reputatie 7
Badge +3

Lieve *****,

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik hou van jou. Maar jij niet van mij. We zijn beste vriendinnen, als in gewoon vriendinnen. Niks meer dan dat. Maar ik hou van jou.

Jij weet nog niet wat verliefdheid is, want jij bent bijna 3 jaar jonger dan dat ik ben. En jij bent nog nooit verliefd geweest.

Als ik bij jou ben, ben ik altijd in de hemel.

Ik wou dat jij op mij verliefd was. Maar dat soort dingen kun je nou eenmaal niet wensen.

Ik ben bang om het tegen jou te zeggen, want jij bent tot nu toe niet verliefd op mij, en we zijn beste vriendinnen. Ik wil de vriendschap niet verbreken. Dat zou een ramp zijn!

Hoe moet dit verder? Elke dag raak ik steeds verliefder! En elke dag blijf jij niet verliefd..

Dit is zo lastig. Ik weet niet wat ik moet doen.

Ik hou van jou. En jij niet van mij. Tenminste, niet dat ik heb gemerkt. Maar je bent pas 11, en ik bijna 14. En ik ben tot over mij oren verliefd op jou.

Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik verliefd ben, En dan moet het per se zo lopen!

Ik hou van jou!!

Liefs,

*****

Reputatie 7
Badge +14

@Cool.cat29 hey!  Ja zeker doen! Wat lief en eerlijk!  Mooie brief hoor! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge +2

Hey s

 

We zijn net terug van kamp en ik wilde je even laten weten hoe fijn ik het vond met jou. Ik mis je heel erg en heb er spijt van dat ik je geen knuffel heb gegeven voordat ik ging. Ik hoop dat je het echt kan regelen dat je stage komt lopen op mijn school inplaats van die grote. Op de fiets toen ik en b bij jou en s gingen fietsen heb ik je mijn verhaal verteld. Je bent de enige tot nu toe die ik heb vertrouwd. En ik denk dat je me wel snapte want als ik me down voelde op kamp keek je me aan en vroeg je of alles goed ging. Ik zei altijd dat alles gewoon goed was maar dat was niet zo. Ik had niet gedacht dat ik daar zoveel spijt van zou krijgen en nu ik er zo over nadenk ben jij de enige persoon die ik vertouw over mijn gevoelens en met wie ik wil praten. Ik volg je op tiktok zodat ik snel bij je acc kan komen en je gezicht kan zien. Ik ben nou 2 keer wakker geworden in mijn eigen bed maar elke keer heb ik mijn ogen dichtgehouden en voorgebeeld dat jij me wakker kwam maken in het kamp bed en iedereen er nog was en we gewoon nog op kamp waren. Ik zou graag weer met jullie (vooral met jou) weer op kamp willen of gewoon kamp als school. En dan maakt het me niet uit of we les hebben de eerste uren en daarna gewoon vrije tijd en iedereen naar bed om 9 uur ofzo. Thuis is het echt stom en naar en ik zit de hele dag op mn kamer. Ik mis je lieve s. Ik zal je missen

 

 

 

 

 

Beste lezers ofzo. Ik zit te twijfelen om een brief als deze echt te schrijven en aan haar beste vriendin te geven die bij ons op school stage loopt zodat die hem aan s kan geven. Vinden jullie dat een goed idee xx coolcat 

 

 

Reputatie 1

Hey pa,

 

Ik weet dat je m'n vader bent, maar zomaar m'n moeder, m'n 2 broers en mij achterlaten zonder reden vind ik serieus niet kunnen. Ik weet dat onze gevoelens je niks boeien, maar kom op. Je negeer m'n oudste broer al sinds kindzijnde, vind je het gek dat hij geen contact met je wilt? M'n ander broer vond je wel oke, maar nooit zo leuk als ik en dat is gewoon sneu. En ik, je hebt altijd zoveel druk op me gezet op goede cijfers te halen, je weet fucking goed wat ik bedoel. Je wou altijd dat ik het perfect kind werd, als enige, om beter te zijn dan m'n broers. Ik heb nog nooit zulke enorme bullshit gehoord. Papa ik hou van je, maar ik ben boos dat je ons zo erg in de steel heb gelaten. M'n moeder hield van je en dat gooi je allemaal weg, ik heb nog nooit een leukere vrouw ontmoet dan mijn allerliefste mama. Je hebt 26 jaar met deze lieve, leuke, knappe vrouw weggegooid. Je bent nooit emotioneel aanwezig geweest bij ons, je hebt nooit gemerkt dat ik depressief was geworden als 11-jarig meisje, je hebt nooit gemerkt dat ik nu depressief ben als 13-jarige, je hebt nooit de wonden op m'n armen en been gezien en je hebt nooit gemerkt dat ik er een einde aan wou maken. Ik weet niet waarom ik nog van je hou. Je bent altijd mijn vader geweest, maar nooit mijn papa.

Reputatie 4
Badge +1

Hi (ik wil geen voorletter ofzo zetten)

Ja.. waar moet ik beginnen. Even simpel, ik hou van je. Ik hou zoveel van je, echt niet normaal. Jij hebt aan mij laten zien dat zelfs IK in een relatie kon komen. We hebben elkaar maar 2 jaar gekend, maar het voelt als mijn hele leven. Weet je onze eerste gesprek nog? Het was zo ongemakkelijk, maar bij de tweede voelde je als familie. Echt niet normaal wat je met me doet. Je luistert altijd als ik iets te zeggen heb, ook als het onlogisch is. Ik voel me zo veilig in je armen. Je hebt nooit gezegd dat ik meer makeup moet dragen of dat ik minder moet eten. Je zei zelfs dat ik goed moet eten om gezond te blijven. Ik ben daar altijd dankbaar voor.

 

Even serieus. Je zegt altijd dat het goed gaat, maar ik zie soms dat dat niet zo is. Praat alsjeblieft met me. Ik ben er voor je, net zoals jij voor mij. Ik zou heel eerlijk gezegd liever willen dat je in mijn armen huilt dan dat je het in je eentje doet. Ik hou van je, ik ben maar een whatsappje van je vandaan. Jouw problemen zijn nu ook mijn problemen. Ik maak me een beetje zorgen om je schat. Love you. 

Reputatie 7
Badge +14

Dankjewel!!! ♥️ 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +14

@Tover01

Iets te laat gelezen.. ( Ben een paar dagen niet echt online geweest)

Klasse dat je de brief hebt gegeven. 

Liefs @NoahLovesYou 😘

Reputatie 7
Badge +14

 ik heb het hier gepost!! Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

Awh dit is zo lief @Tover01! ❤️❤️❤️😍

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve allemaal ! Het is gelukt !! Ik ben bang dat ik te off topic ga maar het ging helemaal fijn! Ik heb het voorgelezen (bibber)  en idd op de (knikkende) knietjes @Sjardy  en @Banaantjeeee  😊😊  ze was meteen helemaal blij en ik kreeg een eindeloze hug!! En traantjes bij ons beiden! Meer vertel ik ergens anders wel haha. Lief dat jullie zo mee leven weer ! 😘😘

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

Heyy @Tover01:)

Beetje laat misschien haha! Zeker doen! Super lief en krachtige briefxD! Ik wens je veel succes! En wat cute dat je ook op je knieën wilt gaan <33!

Liefs xxx Banaantjeeee <33

Reputatie 7
Badge +14

Hey!! Ik ga het gewoon doen! Nu scouts. Dank jullie!!! ♥️

Liefs Tover xxx

P.S. @Sjardy  Ja ga ik echt doen ☺️

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi, ach wat superlief @Tover01  Ik zou deze zeker geven. Ik denk dat ze meteen ja zegt en heel blij is! Wat kun jij prachtig schrijven! Echt aangrijpend en lief! Zo levendig ook hoe je je ervaring beschrijft. Herkenbaar ook die beleving van je straf. En hoe je haar typeert is heel mooi! Ik sta gewoon bij je als ik het lees. Super hoor! Doe vooral wat je je voorneemt want dit is echt mega lief!❤️❤️

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tover01 . Je wilt mijn advies? Meteen doen! Wat een mooie gevoelige eerlijke brief! Zoals anderen hier ook inbrengen, ze zal er van onder de indruk zijn. Vooral na je vorige brief die je ook al gaf, gaat deze nog een stap verder. Ontroerend! Als je er inderdaad bij op je knieën gaat, zal dat meisje niet weten wat haar overkomt 😉😍. Ga  wel op je beide knieën, anders lijkt het op een huwelijks aanzoek haha, grapje hoor! Ik vermoed dat ze je een heel lange lieve omhelzing gaat geven en dolblij zal zijn dat haar stoere leuke bestie ook nog verliefd is. Als ze dat al niet door had 😎😉 meisjes hebben een antenne voor gevoelens hihi. Veel succes! 

Maiskolfje X 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Tover01 . Ik zou dat zonder twijfel aan haar geven! Wat een indrukwekkende lieve openhartige brief! Zij zal hier van smelten 🥰 ze kent je en jij haar en jullie zijn al een tijdje zo dik met elkaar toch? Doen! Ga je er echt bij op je knieën? Wat über sexy en lief!! Kan niet fout gaan! 

Sjardy xoxox 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Dank jullie wel!! Hihi ik weet nog niet, ik wil wel graag. Jullie hebben me bijna over de drempel :) Lief dat jullie me steunen!!  Toch ook even een nog   wat meisjes-meningen vragen als het mag 😊 wat vind bijv. @Maiskolfje  en @Banaantjeeee  en ook @Natureflower  ? Zou ik deze brief kunnen geven? Sorry dat ik jullie zo rechtstreeks vraag maar ik wil dit wel doen maar ik twijfel zo erg 😥

Liefs een verlegen Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +11

@Tover01 Ahhh wat super lief geschreven van je!! Zo puur en echt zo uit je hart! Je bent echt zo'n lieve jongen!!❤️

Ik zou de brief ook zeker geven! Ik snap dat je dat eng vindt want dat is ook spannend, maar ik weet echt 110% zeker dat ze het echt enorm zal waarderen!! Jij kan dit Tover ik geloof erin!💪😘

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +2

Whow @Tover01  geef haar !  Geef deze brief! Zij zal huilen zo lief! Zeker als jij knielt en dit vraagt zal zij huilen en gelukkig zijn !!! Elke meisje droomt dit !  Elk meisje wil zo'n jongen !  Echt, on your knees en geef haar!! 😍😍💝💖

Doby

Reputatie 7
Badge +10

Wow dit is zo ontzettend lief en mooi @Tover01 !!!! ❤️❤️😊

Ik snap dat je bang bent om het te sturen, maar ik denk dat ze dit echt geweldig gaat vinden!  Hoop dat je het gaat doen:) 

Reputatie 7
Badge +14

Lieve C

Toen ik jou leerde kennen vond ik je helemaal niet interessant of leuk. Zei ik tegen mezelf. Meisjes, dat waren wezens waar je als stoere jongen ver van weg bleef. Maar van binnen zag ik je lach. Zag ik je veel slimmere verstand, je verantwoordelijkheid en je lieve opstelling naar anderen. Je geduld met rotventjes als ik, je glimlach of je zachte hoofdschudden als ik weer eens een stoorzender was. Je keek volgens mij toen al dwars door mij heen. Als ik weer eens  ontzettend lawaai maakte en daarna apart zat strafregels te schrijven of de gang op moest. Als ik voor de zoveelste keer alles bespotte en vervelend was en daarna weer  in de hoek bij het bord werd neergezet, in al die gevallen zag en voelde ik jouw kijken en denken, en je ogen zeiden toen al: “waarom ben jij toch zo?”   En ik? Ik wou het niet zien en niet weten.  Toch gaf mijn onderbewuste gevoel er al veel eerder aan toe. Want in jouw buurt was ik minder vervelend. Was ik minder storend. Iets zei me toen al dat ik niet zo moest zijn, dat ik onecht was. Natuurlijk merkte ik het ook aan anderen. En de talloze keren straf hadden me ook wakker moeten maken. Maar het was vooral jij. Toen de bom barste en de juf, de lieve schat, mij definitief figuurlijk afbrak , mij openlijk te kijk liet staan in de hal, was het weer jij! Jij die de precies goede opmerkingen maakte. De minuten en kwartieren tikten langzaam voorbij terwijl ik daar stond. Ik heb er gedichten over gemaakt, teksten, en zie het nog altijd voor me. Het laat me niet los, en dat is goed. Ik voel nog mijn benen slap worden, mijn handen op de rug bijna zonder gevoel, mijn lege blik naar een muur met saaie bakstenen. En de duizenden gedachten die door mijn hoofd gingen. Alles. Schaamte, leegte, zelfhaat, spijt, verdriet, wanhoop.  Ik gunde mezelf deze straf van harte. Hoopte ergens dat ik in elkaar zou zakken of verdwijnen. Niks was ik. Ik dacht na, wou het niet meer. En ik wist het. Ik wist wie ik eigenlijk was. En die jongen vocht zich naar voren terwijl mijn lichaam daar in de hoek stond. Ik voelde zelfs niet de koele wind van de deur die open ging langs mijn kuiten. Niets.  En ineens was daar een sleutel, een lieve stem die mijn deksel open deed. Jij ! Jouw zo terechte lieve vraag “waarom doe je niet gewoon gezellig mee?” zei alles. Jij had me al die tijd door! Ik hoorde je pas nadat je al een paar minuten naar me had staan kijken.  En toen ik besloot me open te stellen en ik echt in elkaar zakte, huilde als nooit eerder, alles er uit snikte en traande, was het jouw hand! Jouw hand op mijn hoofd en je andere hand in mijn handen. Ik voelde jouw warmte en liefde. Waar ik dat aan verdiende weet ik nog steeds niet. Maar jij opende mijn ziel. Nooit vergeet ik dat meer. Door jou ben ik nu Tover de (hopelijk) leuke vriendelijke rustige en beleefde jongen die ik eigenlijk wou zijn. Ik heb je dit al eerder geschreven en al eerder gezegd. Jij bent zo'n leuke vriendelijke vrolijke meid. Je straalt altijd, helpt iedereen graag en met jou op stap gaan is altijd een feestje. Bij jou of mij thuis tutten, door het bos struinen of film kijken of kleding vergelijken en onze rokjes beoordelen,  ik vind niks leuker dan dat!!!   Maar ik voeg er nu een vraag aan toe. Een vraag die ik je echt wil stellen en elk antwoord is goed, echt!  Ik wil  voor jou echt op mijn knieën en ik wil vragen of jij hetzelfde voelt als ik. Wil je meer zijn dan mijn  aller beste  bestie en wil je alsjeblieft mijn lief zijn? Ik houd echt van jou en ik ben verliefd op je. Ik zou je heel graag willen vragen om mijn vriendin te worden. Nee beter, of ik de eer mag hebben om jouw vriendje te zijn.  Ik houd van jou !

Tover 💘

Ook voor deze geldt, ik wil dit graag geven, maar of ik het ook durf…….

Reputatie 7
Badge +4

Beste spiegel reflectie,

Ik kijk naar je, ik zie mezelf. Je kijkt terug naar me. Ik zie alle pijn. Ik weet hoe je je voelt. Maar je hebt me onzeker gemaakt.

Iedereen ziet altijd alleen maar dat vrolijke, maar autistische meisje. Ik weet wie je echt bent. Je laat iedereen denken dat je geweldig bent, geloofde je dat zelf maar. Je houd iedereen voor de gek, zelfs jezelf. Er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en je breekt. En dan al die vragen van mensen die doen alsof het ze wat kan schelen. Je wilt niemand lastig vallen en houd veel voor jezelf. Vroeger deed je dat nooit en je schaamt je er nog steeds voor.

Oh spiegel, wat zal ik toch graag een steen naar je toe gooien. Dan breek je kapot in scherven. Maar dat heeft geen zin, mijn reflectie is dan weg.

Maar ik niet.

Reputatie 2
Badge

hai meiden uit klas vht….

ey ik weet dat julli mij belachlijk aan t maken zijn achter mijn rug ome ne over mij roddelen , maar als je dat doet zorg er dan ook voor dat het echt achter mijn rug om is want ikk zie  en hoor jullie gwn hoor ga niet mijn danse belachlijk maken achter mij rug muziek is het enige waar ik mijn emoties fatsoenlijk in kwijt kan jullie weten allemaaal helemaal niet hoe het er bij mij thuis aan toe is en ik kann jullie zeggen slecht . jullie zouden het geen dag overleven in  mijn schoenen en ja ik ben misschien een beetje anders als de restb maar dat is wat mij leuk maakt en als je dat niet wilt is dat oke maar ga nietstiekem doen achter mijn rug en tegen mij gezicht 2 minuten later doen alsof je mn bestie bent . ik heb jaren lang al gepest geweest en niet geaccepteerd geweest gw omdat ik iets anders in elkaarzit . even voor de duidelijk hei ik weet dat er geedite filmpjes rondgaan van mijn tiktok van toen ik 7/8 was maar weet dat mijn ouders in scheiding liggen en ik al moeite heb met mensen vertrouwen dus als jullie willen dat k niet van deze school ga zou k maar even jullie best doen om vertouwen te krijgen bij mij . en ja iedereeen roddeld weleens maar niet letterlijk ahter iemand waar hij of zij het kan horen . en ik weet dat we allemaal besties zijn maar zo voelt het voor mij nu niet . ( sorry voor de langen brief)

sorry voor mijn gevoel 

sorry dat ik jullie lastig val 

sorry dat ik dit allemaal zeg 

sorry dat ik zoveel sorry zeg 

Reageer