Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 190 reacties
  • 2649 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 


190 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Sluit ik mij heel graag bij aan! Ik hoop dat je een super week hebt @Jesse08 ! 

Groetjes liefs Tartan X 😘

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @Jesse08 ,

 

jij kunt het beste bepalen wat je leuk vindt en wat je op een dag kan en wil doen. Ik zou bijna zeggen ‘niks moet, alles mag’.

 

Af en toe er op uit, maar soms ook niks hoeven doen en lekker uitrusten is belangrijk. Vroeg naar bed als je voelt dat je er aan toe bent, luisteren naar je lichaam is ook verstandig. Dan is de overstap naar school, waarvoor je misschien wat vroeger op moet staan dan dat je de laatste tijd gewend bent, wat kleiner. Dat ben ik zeker met je eens. Dat gaat ook vast goedkomen. Ik heb vertrouwen in jou.

 

Ik kan natuurlijk niet voor jou praten, maar ik vind het fijn om foto’s in mijn kamer aan de muur te hangen. Foto’s van mensen en gebeurtenissen waar ik leuke herinneringen aan heb en daartussen ook wat quotes en foto’s van mijn helden en dromen.

 

Er zitten ook wel een paar foto’s bij waar ik minder leuke of beter gezegd niet alleen maar leuke herinneringen aan heb. Dat is ook een deel van mijn leven en dat kan en wil ik niet ontkennen. Dat zou ook niet goed zijn.

 

Ik vind de balans belangrijk. Niet alleen de negatieve en niet alleen maar positieve dingen. Ik wil me focussen op het positieve en wil dat ook terug zien als ik naar mijn fotocollage kijk. Dat ik, op momenten dat ik me wat minder voel, weet dat er ook genoeg waardevolle momenten in het leven zijn, geweest zijn en ook nog zullen komen.

 

Fijne vakantie lieve @Jesse08 

Dat verdien jij en jouw familie.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reputatie 7
Badge +6

Dankjewel @Wees Jezelf Bij Noah @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer @Tartan14 !❤️

Ik ga nu écht stoppen met het forum, dus tot over een week 🙂

Reputatie 7
Badge +5

Fijne vakantie @Jesse08 en geniet ervan! Tot volgende week!💖

Reputatie 7
Badge +12

Tot volgende week!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve @Jesse08!

Hoe gaat het nu met je? Heb je een fijne vakantie gehad? Ik hoop dat je vakantie je goed heeft gedaan en ik hoop dat je het leuk hebt gehad! :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lieve @ItsJustMe !

De vakantie was wel prima, maar ik vind dingen met mijn ouders doen niet zo heel leuk meer. Maar ik voel me nu verder wel goed hoor! Gisteren had ik wel even een dipje en gehuild maar de rest van de week ging het wel goed gelukkig:) De eerste nacht kon ik wel moeilijk in slaap komen omdat het wat vroeger was dan normaal maar daarna ging dat ook wel goed.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Jesse08  ♥️ ook voor jou fijn dat je je goed voelt. Knap ook hoe je het volhoudt,  het is jammer dat je er niet zo van geniet om dingen met je ouders te doen maar gelukkig heb je dan al met al toch een goed weekje gehad zo te lezen. Ik snap je ook helemaal met het slapen en het huilen.  Laat het maar toe, en van mij een 😘 ik heb het ook regelmatig. We komen er wel 😉♥️

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +6

Dankje lieve Tartan! 😘❤ Jij ook!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jesse08,

 

De vakantie was wel prima, maar ik vind dingen met mijn ouders doen niet zo heel leuk meer.

 

snap ik, ik heb hetzelfde, maar dat is logisch als je wat ouder wordt. Je hebt zo meer je eigen interesses.

 Maar, weet dat je ouders het goed bedoelen, alleen snappen ze ons kids niet altijd meer precies en ik snap mezelf ook niet altijd, dus ja 😄

 

Maar ik voel me nu verder wel goed hoor!

 

nice

 

Gisteren had ik wel even een dipje en gehuild maar de rest van de week ging het wel goed gelukkig:)

 

ja, man puberteit doet soms raar. Hoort er bij en lekker laten komen. Bij mij lucht het altijd wel op

 

De eerste nacht kon ik wel moeilijk in slaap komen omdat het wat vroeger was dan normaal maar daarna ging dat ook wel goed.

ja, ander bed, ander huis en niet meer lekker op je eigen tijd gaan slapen is altijd even wennen, maar je weet nu ook dat je dat ook kan. Na een dagje was je al weer gewend en dat is ook fijn om te weten, want als je strakjes weer vroeger op moet staan voor school gaat je dat ook lukken 🙂

 

@Tartan14 

 Ik snap je ook helemaal met het slapen en het huilen.  Laat het maar toe, en van mij een 😘 ik heb het ook regelmatig. We komen er wel 😉♥️

Groetjes liefs Tartan X 

💕💕

 

@ItsJustMe ,

jij bent altijd zo belangstellend en lief. Iemand die jou als vriend heeft boft maar 😘

Weet je wel hoe belangrijk jij bent voor anderen? Hier op het forum en irl 🙃

 

Een compliment voor jou, kijk het filmpje

https://www.youtube.com/shorts/-XSYimcxMow

en ook aan alle andere lieverds zoals @Tartan14  jullie noemt

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse08 

Jammer van het dipje.

Fijn dat je het leuk hebt!

Nog een fijne vakantie!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +6

Hey lieve iedereen,

Ik heb gezegd dat ik liever niet meer naar groepstherapie ga en gelukkig hoeft het niet meer! 2 weken geleden was dus de laatste keer 🙂 Ik heb wel nog 2 gesprekken maar dat vind ik niet heel erg.

Reputatie 7
Badge +17

Nog even voor jou: ♥️♥️♥️ 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

Wat fijn @Jesse08!

Wat een opluchting!

Weer een kast van je af!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is fijn voor je @Jesse08! Hopelijk voel je je nu opgelucht en nu kan je je lekker gaan focussen op de nieuwe school!

Goed bezig, ik ben trots op je!❤️

Knuffel en liefs van mij!😘

Reageer