Alsof ik een masker op doe

  • 11 September 2018
  • 34 reacties
  • 410 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties


Ik weet niet hoe ik dit moet beginnen maargoed ik ga t proberen.. het is zo dat ik 3 kanten heb
1 = zo ben ik in het openbaar tegen mensen
2= zoals ik me voel maar ik uit het niet
3= zo hoor ik te zijn maar het lukt niet

1: ik ben in het openbaar bij mensen altijd druk ik fake een lach en zodat mensen zich niet afvragen wat er is doe ik boos tegen mensen dan zien ze niet hoe ik me echt voel ik gues en zo ga ik dan de dag door wat mij echt sloopt van binnen want ik doe me voor als iemand die ik niet ben

2: en dan als ik alleen ben s avonds en in de nacht gaat dat masker af dan ben ik sad, voel me nutteloos en wil dood en ik ben lelijk en dik en niemand boeit het wat en ga zo maar door maar dan is het ochtend en ik kom bij allemaal mensen dan gaat het masker weer op fake een lach en doe alsof er niks is..

3: en ik hoor dus altijd vrolijk, niet gemeen, druk aardig i gues, mensen helpen vind ik leuk maar ja dat gaat niet in mijn klas ookal heb ik een vriend die heeft depressie en ik help hem wel ik praat veel met hem maar hij weet niet mijn dingen want ja dat masker dus en ik kan geen mensen tegenwoordig meer vertrouwen in iedergeval al die dingen was ik vroeger in klas 1 en op de basisschool maar nu niet meer..

Hebben Julie dit ook en wat kan ik er tegen doen

Ik hoop dat Julie dit zeg maar begrijpen het is best moeilijk uitteleggen bedankt dat je de moeite wou doen om dit te lezen ..

Xx

34 reacties

Hoi,

Het lijkt mij dus niet beschamend als je de hele situatie uitlegt in een nieuw mailtje. Dat snapt hij echt wel.

Denk er rustig over na.

Gr. Pin
He pin

Nee ik heb niet me problems aan m verteld ik heb zeg maar zo gezegt van dat ik het wel wil vertellen alleen dat ik bang ben voor bijv: dat hij het doorzegt ofz dit is even 1 rede.. en ja ik weet niet of ik nog een mailtje moet doen want het lijkt me zo beschamend als ik het weer doe ofz..maar bedankt ik moet er nog even over nadenken 😂

Xx
Hoi,

Maar heb je in die mail wel gezegd wat je echte problemen zijn?

Het overkomt best veel mensen dat ze dichtklappen als ze er zo rechtstreeks mee geconfronteerd worden. Dat is helemaal niet erg: zelfs begrijpelijk. Word in ieder geval niet boos op jezelf. Je vindt het gewoon lastig, dat kan!

Wat ik zou doen, is hem nog een mailtje sturen en hem deze situatie gewoon uitleggen. Dat begrijpt hij vast wel.

Gr. Pin
Hi

Soort van update..

Oke die dag nadat ik die mail had gestuurd kwam die naar me toe en hij wist al een soort van dat er iets was want ik was dus blijkbaar altijd heel rustig en sluit me altijd af van buitenwereld dus hij had al vermoeden zeg maar..alleen toen hij vroeg wat is er/hoe gaat het met je, sloeg ik echt helemaal dicht en heb ik dus zegmaar gezegt nee er is niks enzo ja dat geloofde hij niet logisch natuurlijk en ik zij maar wat over thuis maar het is dus zo wat thuis gebeurd zit me niet eens dwars ofz dusja ik heb dus helemaal geen problemen aan hem verteld en nu denkt hij dat alleen dat het is dusja ik weet niet wat ik dan nu moet doen.. echt super stom van me..

(Ik vind het niet echt het waard om een nieuw topic te maken dusja dan even deze)

Xx
Beste cocobutt11 ik snap de spanning maar zoals pin zij zal de meester het niet negeren .groetjes annoniempo
Hey,

Super goed dat je een mail hebt gestuurd!

Ik herken je spanning, maar je mentor gaat er hoe dan ook op antwoorden. Probeer voor nu jezelf veel af te leiden. Check niet de hele tijd je mail. Ga wat leuks doen!

Gr. Pin
He

Oke ik heb dus net een mail naar me mentor toegestuurd over mn problems..
Alleen ik ben bang dat die de mail niet leest of dat die het negeert dus ja ik stress m nogal hier..

Xx
Beste coconutt11 het is goed dat je van plan bent om met iemand te gaan praten .je moet proberen je zelf te zijn ik ben nu ook mezelf en ik krijg steeds meer vrienden , die meningen had ik ook over mezelf maar probeer door de zetten .ga sterk staan in je schoenen en blijf jezelf .groetjes annoniempo
Dankjewel voor julie reacties ik ga zeker hulp of teminste iemand waar ik mee kan praten zoeken..

Xx


Ik weet niet hoe ik dit moet beginnen maargoed ik ga t proberen.. het is zo dat ik 3 kanten heb
1 = zo ben ik in het openbaar tegen mensen
2= zoals ik me voel maar ik uit het niet
3= zo hoor ik te zijn maar het lukt niet

1: ik ben in het openbaar bij mensen altijd druk ik fake een lach en zodat mensen zich niet afvragen wat er is doe ik boos tegen mensen dan zien ze niet hoe ik me echt voel ik gues en zo ga ik dan de dag door wat mij echt sloopt van binnen want ik doe me voor als iemand die ik niet ben

2: en dan als ik alleen ben s avonds en in de nacht gaat dat masker af dan ben ik sad, voel me nutteloos en wil dood en ik ben lelijk en dik en niemand boeit het wat en ga zo maar door maar dan is het ochtend en ik kom bij allemaal mensen dan gaat het masker weer op fake een lach en doe alsof er niks is..

3: en ik hoor dus altijd vrolijk, niet gemeen, druk aardig i gues, mensen helpen vind ik leuk maar ja dat gaat niet in mijn klas ookal heb ik een vriend die heeft depressie en ik help hem wel ik praat veel met hem maar hij weet niet mijn dingen want ja dat masker dus en ik kan geen mensen tegenwoordig meer vertrouwen in iedergeval al die dingen was ik vroeger in klas 1 en op de basisschool maar nu niet meer..

Hebben Julie dit ook en wat kan ik er tegen doen

Ik hoop dat Julie dit zeg maar begrijpen het is best moeilijk uitteleggen bedankt dat je de moeite wou doen om dit te lezen ..

Xx


Wow. Het is alsof ik dit zelf geschreven heb, ik kan relateren. Ik voel me ook zo elke dag. En wat je er tegen kunt doen? Hulp zoeken, doe dat, echt. Laat het niet zo ver komen als dat ik het heb laten komen... Daar word je namelijk ook echt niet vrolijk van. Zoek hulp, en dat kan zijn:
  • Praten tegen een docent (persoonlijk vind ik dit een slechte optie, want ik vind het heel awkward nu ik die gast elke keer weer in de gangen tegenkom, en docenten delen wel veel onder elkaar).
  • Een goede vriend in vertrouwen nemen (al gaat die zich hoogstwaarschijnlijk super zorgen maken).
  • Met je ouders praten (maar dat is wel een heel grote stap, als je dat doet verdien je een Nobel prijs).
  • Je huisarts (dit vind ik de beste optie, aangezien je je huisarts toch niet goed kent, waardoor praten makkelijker is, dan als je je verhaal bijvoorbeeld tegen je ouders moet doen).
Sorry als mijn tips een beetje duffig zijn, maar het is wel het beste denk ik. Doe waar jij je fijn bij voelt.
Oké, mijn voorstel:
Je legt deze struggle aan je mentor voor. Hiervoor kan je jouw laatste bericht vrijwel kopiëren. Je vertelt niks over je problemen, alleen waar je bang voor bent als je je problemen zou vertellen. En dan wacht je de reactie van je mentor af. Als hij goed reageert, kun je misschien iets meer vertellen.

Mensen kunnen nooit met jouw geheimen rondlopen. Als je het iemand vertelt, is het geen geheim meer 😉
Er is geen gedrag zoals het hoort👍🏻

Je sociale kant.. Ja dat is bij mij ook echt een knop hoor... Misschien minder sxtreem maar wel even zoon omschaakel. Boos ja dat heb ik ook dat noem ik mijn zelfverdediging probleem. Door Ale pijn en verdriet hen ik dit aangeleerd snouw van je af zodat ze jou gevoel niet zien en je geem pijn kunne doen... Maar ales wat je doet is jezelf heel veel pijn

Je normalen kant zoals je bent. Ik geloof niet dat jij zo bent ze somber. Dat is jou reflectie kant. Heb ik ook dan reflecteert je de dag en ben je niet tevreden... Voelt die langen dag vol met school heel nutteloos (omdat je niks meer weet van wat je die dag nog geleerd hat..) en je negatief knop gaat om....


Als ik het zo hoor ben je jezelf kwijt... Helaas gebeurd dit bij erg veel Mesnen. En je hoeft je er niet voor te schaamen. Denk is terug aan toen je klein was vrij van zorgen. Wie was jij toen? En ben je dat niet nogsteeds een beetje? Ga op zoek naar jezelf buiten je sociale en je soberen Knoppen om. Hoe? Heel simpel neem Tijd voor jezelf een uurtje of 10 min probeer ook te mediteren dan komt je waaren ik echt naar boven en kan je geen negatieven gedachten heben. Probeer eens een meditatie via een YouTube filmpje dan is het gewoon luisteren ontspannen en dingen inbeelden die worden verteld. Echt super fijn en helpt heel goed.


Ik hoop dat je jezelf terug vind en dat je langzaam. Maar zeker die knoppen kleiner kan maaken en minder hoeft te gebruike 👍🏻

Ve suc6❤️
He

Ik ben ben bang dat alles mis gaat dat als ik eindelijk weer iemand kan vertrouwen die weer weg gaat net als me vorige mentor..en ja ik vind het gwn eng om over te praten want als ik me moet vertellen over hoe ik me voel gaat die sws schrikken en miss kijkt die dan anders tegen je aan en miss vertelt die het aan me vader of wilt die me naar een psycholoog sturen en dat durf ik al helemaal niet en zoizo vind ik het moeilijk om iemand te vertrouwen..ik vind het niet fijn dat iemand met mijn 'geheimen' rondloopt..ik hou gwn liever alles voor mezelf.. dus dat
Hey,

Kun je uitleggen wat precies maakt dat je niet met je mentor gaat praten. Wat houdt jou tegen? Welk gevoel? Welke gedachte? Dan kunnen we eens kijken of we dat kunnen ontkrachten :)

Ik help je graag!
He pin

Ik vind het echt heel k*t om te zeggen maar ik kan het denk k echt nii ik voel me nu echt zo ondankbaar om dit te zeggen want echt je hebt gelijk maar ik kan t gwn nii meer praten heeft geen zin meer voor mij...echt zo erg dankje dat je me probeert te helpen..
Hoi,

Ik vind het jammer dat je zo over jezelf denkt. Als iedereen zo zou denken, dat je geen hulp mag vragen, omdat er altijd iemand is die wat "ergers" heeft (wat nog maar valt te betwijfelen: voor jou is dit heel erg), zou niemand meer hulp vragen.

Jij voelt je nu slecht, dus jij verdient nu hulp!

Denk je dat je een mail zou kunnen schrijven aan je mentor? Dan kan je mentor naar jou toekomen en kunnen jullie misschien een keer praten.

Gr. Pin
He allemaal ik heb het nog steeds nii gezegd tegen me mentor idk why ik durf het gewoon niet..maar mnu ik ben het nou ook niet echt waard om hulp te krijgen sommige kinderen hebben het erger dan ik dus ik hou alles wel gwn voor mezelf..dankjewel dat julie me tips geven betekend heel veel voor me
Fijn dat je wekelijks een gesprek had met je mentor. Als die gesprekken een goede invloed op je hadden, zijn ze een goede zaak. Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je je aanstelt. Het is net verstandig om hulp te zoeken.

Mentors zijn er voor dit soort dingen. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat hij ervan schrikt, maar het is zo fijn om iemand te hebben die je steunt. Je mentor zal vast blij zijn dat jij hiermee naar hem toe bent gekomen, en er niet alleen mee bent blijven zitten.
Hoi,

Ik las laatst zo'n artikel ding ofzo, die beschreef dat je qua depressie een soort weegschaal hebt. Aan de ene kant heb je pijn en aan de andere kant heb je 'copingsmeganismen' (dus technieken om om te kunnen gaan met die pijn). Jouw pijn kan misschien even veel zijn als die van een ander, maar jij kan over (veel) minder copingsmeganismen beschikken, waardoor de situatie voor jou toch ondraaglijk is en je hulp nodig hebt. Wie wanneer wat voor een hulp nodig heeft, is heel verschillend. Dat is niet erg, dat is menselijk. Dus laat het alsjeblieft geen reden zijn om geen hulp te zoeken. Laat het juist een reden zijn om wel hulp te zoeken!

Je hebt nu een nieuwe mentor die je aardig vindt. Ga naar hem toe! Mentor zijn is meer dan alleen helpen met schooldingen. Mentoren zijn er ook voor privé dingen. Het is helemaal oké om het daar over te hebben. Je kan gerust een gesprekje aanvragen en wat dingen vertellen.

Mocht het je mentor teveel worden - wat ik niet denk, aangezien je ook 'begeleiding' krijgt als het goed is in mentor zijn/worden - dan kan hij dat zelf prima aangeven. Het is een volwassen man.

Dus probeer alsjeblieft contact met hem te zoeken! Jij bent dat waard :)

Gr. Pin
als je op de computer zit en je klikt op emotionele problemen en gevoelens, dan staat er een oranje knop met maak een nieuw topic
Dankje ronald2001 maar hoe moet dat. Groetjes. Annoniempo
@annoniempo, je kan je verhaal ook vertellen en wij kunnen dan proberen jou te helpen. maak hier wel even jouw eigen topic voor aan...
Beste KENSHIN Bedankt Voor de hulp. Groetjes. Annoniempo
Beste coconuTT11. Bedankt Voor de hulp Ik zal proberen het niet Te doen. Groetjes. Annoniempo
Reputatie 3
Badge +4
Hallo,

Je helpt je vriend graag met z'n depressie. Heel goed van je, maar kan je niet tegen hem zeggen dat ie professionele hulp nodig heeft? Ik bedoel... Je zit zelf niet lekker in je fel. Dus misschien moet jij ook wel naar een psycholoog ofzo? Het is super fijn!

Maar ik denk niet dat als je in een dip zit dat je andere hun problemen moet aanhoren of ze ermee helpen. JIJ staat op nummer 1. Dus zorg ook dat je goed voor jezelf zorgt!

Succes!

Reageer