Alsof ik een masker op doe

  • 11 September 2018
  • 34 reacties
  • 410 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Hé annoniempo

Hou hoop, geef niet op, je bent echt zo sterk, op een dag vind je een straaltje zon die jou laat zijn dat je het allemaal waard bent, en dat ben je ook, geef niet op, het komt goed✨❤️

Xx
Hé kenshin

M'n nieuwe mentor is echt heel aardig maar ik durf niet dingen tegen hem te vertellen want ik heb het gevoel dat ik alles verpest en ik wil hem niet lastig vallen en misschien word die dan ook verdrietig van mij en dat wil ik echt niet...

Xx
Hé pin bedankt dat je reageert

Ja ik had t soms wel een met me mentor erover en hij zij dan laten we elke week 1 x even prate en ik vond dat dan heel fijn op dat moment maar dan een dag later ging ik naar hem toe en zij ik dat ik het niet nodig heb en dat ik me aanstel... Want ik mijn hoofd zegt dan je stelt je aan en er zijn kinderen die er zelf doorheen komen en ik verdien die hulp niet en dan dwing ik me zelf weer om al die afspraken aftezeggen dusja...

Xx
Hoi,

Heb jij zelf een idee waarom jij deze maskers draagt? Ik denk dat als je dat weet, je er aan kan werken om ze meer en meer af te zetten.

Ik vind het jammer hoe je over jezelf denkt. Dat je jezelf lelijk en dik vindt. Heb je het hier wel eens met iemand over gehad? Met je mentor toen? Wat deed je mentor er toen aan? Hielp dat?

Je kan naar je huisarts gaan. Je huisarts kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Een psycholoog kan je helpen je masker af te leren zetten en jezelf te accepteren.

Waarom denk je dat de Kindertelefoon er niks om geeft?

Zoals @Kenshin zegt, kun je ook contact opnemen met 113.

Denk je dat je je vriend kan vertrouwen met een stukje van je problemen?

Gr. Pin
Hey Annoniempo. Wat naar dat je met dit gevoel zit. Als je nood hebt aan een gesprek, kan je ook altijd bij 113 terecht.

Is er iemand in je omgeving waarmee je kan praten? Je mentor bijvoorbeeld, de huisarts, of je ouders?

Wat geeft je het gevoel dat de KinderTelefoon er niks om geeft?
Ik wil zelfmoord plegen. De kindertelefoon geeft er niks om.
Zie je het zitten om iemand anders een kans te geven? Je huidige mentor, een leerlingenbegeleider of je huisarts?
Hé dankje voor je reactie

Ja ik had 1 iemand waar ik alles tegen zei dat was me mentor maar die weg van school dus ja ik heb niemand nu..
Hey Coconutt11

Wat vervelend dat je met deze maskers rondloopt. Ze zijn vast zwaar, en kosten je veel energie.

Misschien draag je de maskers omdat je anderen, en jezelf, wilt beschermen tegen de pijn waar je mee zit. Je voelt je verdrietig, lelijk en je denkt aan zelfmoord. Dat zijn heftige gedachten.

Is er iemand waarbij je je masker zou durven afdoen? Je ouders bijvoorbeeld, of je mentor op school. Misschien je huisarts, aangezien die beroepsgeheim heeft. Ik vermoed dat je je heel opgelucht zal voelen als je je masker even hebt kunnen afdoen. Samen met iemand die je vertrouwt, kan je bekijken welke stappen jullie kunnen ondernemen, zodat jij je beter voelt.

Je kan je masker ook anoniem afdoen. In een gesprekje met de KinderTelefoon of 113 kan je vertellen waar je mee zit. Het voelt vast fijn om dat even kwijt te kunnen.

Wat lief dat je die vriend helpt met zijn depressie. Ik kan me voorstellen dat dat af en toe best zwaar is. Kan je met jouw gevoelens ook bij hem terecht?

Iemand vertrouwen is altijd een risico, maar als je geluk hebt, heb je er een vertrouwenspersoon bij. Zo'n vertrouwenspersoon kan een enorme hulp zijn. Zie je het zitten om eens na te denken om bv. je mentor of huisarts te contacteren? Je zou dit ook via mail kunnen doen.

Groetjes
Kenshin

Reageer