Waar snijden jullie je?

  • 12 January 2012
  • 47 reacties
  • 24131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo .

Ik heb een snij verslaving al erg lang omdat ik veel meegemaakt heb en me gewoon kut voel ik heb/had. een heel heftig leven!

(...) En ik wil er van af . Ik heb heel veel littekens en ik kan er gewoon niet meer tegen .

Ik snijd me op mijn been , omdat iedereen het anders zietals ik het op mijn arm doe . Waar snijden jullie je ?

x

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9


47 reacties

Ik heb me wel eens gesneden, maar dat was om een andere reden.
Ik wilde de aandacht trekken, maar ook dat de aandacht op iets anders gericht was.
Ik ben nogal verlegen en heb niet graag dat mensen zo met me praten,
en ik dacht; als ik dan wat heb waar ze afgeleid van worden, dan gaat het praten misschien makkelijker.
Ik snij me dus wel op plekken waar mensen het zien.
Wat zeggen jullie hiervan?
@Anne1, stop daarmee! dat ga je later blijven zien en das echt niet leuk
Focussen op stoppen met snijden heeft niet zo heel veel zin, denk ik. Een persoon waar alles goed mee gaat, gaat niet spontaan in zichzelf snijden, zo zijn we niet gemaakt. Het is duidelijk belangrijk dat je (en de rest die erop gereageerd heeft en snijdt) leert je gevoelens op een andere manier te uiten. Snijden jullie omdat jullie boos zijn op julliezelf? Want wat heeft het voor zin om jezelf te straffen? Wie wordt daar blijer van?
En Anne: Niet doen hoor, meisje! Dan vraag je aandacht op een negatieve manier, en ga je het gevoel krijgen dat je alleen belangrijk bent als het niet goed met je gaat. Laat iedereen maar zien hoe leuk je bent van jezelf, niet hoe beangstigend het is dat je in jezelf snijdt!
heeii,
ik sneed me in me buik en armen en ik heb nu onwijs lelijke littekens en ook echt heel veel,
ik heb nu een hele lieve vriend en ik snij mezelf niet meer, ik schrijf/typ verhaaltjes over mijn leven alleen dan met andere namen en in een andere persoon.
mij helpt dat heel erg.
hoi hartjex
ik heb me ook een tijdje gesneden,omdat ik ook veel had megemaakt enzo,
eerst snee ik me in mijn schouders,dan op mijn benen en enkels,en toen begon het op mijn onderarmen en polsen.
eerst begon het me wat krasjes,maar dat werden snel sneeën.ik begon namen en en tekening in mijn huid te snijden.
het begon uit de hand te lopen,wand ik had bijna mijn pols overgesneden,het bleef maar bloeden,maar uiteindelijk stopte het dan toch,.
de littekens zullen altijd blijven,op school vragen ze waarom,maar niemand begrijpt het.
nu snij ik me heel zelden nog.
de beste tip die ik je mee kan geven is
'stop a.u.b met jezelf te snijden.'
zoek een andere uitweg voor je verdriet en woede
ga hartlopen
zet de muziek kei hard en zing luid mee
schreeuw .eens heel goed
maar alsjeblieft zoek een andere uitweg
ik weet dat het moeilijk is.
maar probeer het.

veel sterkte
nadia-xx
Ik ken mensen die ook teksten snijden bij hun zelf. Ik heb vroeger mezelf ook gesneden maar dan op mijn arm. Er zit nu een heel lelijk litteken en elke keer als ik er naar kijk denk ik: K** dat had ik niet moeten doen. Ik weet hoe moeilijk het is maar zoek hulp, zeg het tegen je ouders of een vriendin of een volwassen op school. Iemand die je vertrouwd.
Teksten schreef ik ook vaak, maar geen tekeningetjes. Ik snijd me meestal in m'n polsen, benen, buik, en soms bovenarmen.
Ik snijd zelf ook, ik doe het ook met een mesje van mijn scheermesje. Ik doe het sinds kort, maar als ik eerlijk ben vind ik het fijn. het lucht op 
Zelf snijd ik me ook,en pijnig ik mezelf op andere manieren. Heb veel littekens, maar die werk ik allemaal perfefct weg.
Je kunt beter proberen te stoppen, door snijden raak je alleen maar dieper in een put die zo bodemloos lijkt.
Er zijn hier al veel tips gegeven, probeer er wat mee te doen.
Je verdiend beter dan dit.

Succes! 

Ik snij mijzelf nog niet hevig, enkel in mijn heup wat  krassen. Precies op het deel waar mijn broek/onderbroek/whatevah het bedekt.

Jezelf snijden is inderdaad niet zo best. Maar om te zeggen ''Je moet het gewoon niet meer doen'' zou nogal onlogisch zijn als ik het zou zeggen.

Wat naar voor je
Ik weet dat je niks aan deze reactie hebt maar ik hoop dat je er mee kan stoppen
Xxx sterkte
Stop ermee! Je krijgt er echt littekens van ~!
ik doe het soms, bij mij zij het op sommige momenten gewoon dwanggedachtes en als ik veel ste druk ben in m'n hoofd (heb anorexia) en doe dat dus om even geen stress te hebben, en als soort afleiding.

Hoi! Dit forum is alweer van 8 jaar geleden en ik heb al jullie verhalen gelezen en ben heel benieuwd hoe het nu met jullie is. Of jullie je beter voelen en hopelijk zijn gestopt met het snijden? Ik denk niet dat iemand van jullie dit nog gaat zien maar ik kan het altijd proberen. Ik hoop op een reactie!! ❤️

Hoi! Helaas, ik doe het nog steeds🙈 't is zelfs erger dan ooit. (neiging tot botten breken etc) dus helaas met mij is 't nu wat minder..... Maar 't gaat met golven.... 

Wat fijn dat je zo snel reageert!!! Tegelijkertijd vind ik het heel jammer om te horen dat het zo slecht met je gaat. Ik weet dat je mij niet kent en het waarschijnlijk niet veel uitmaakt wat ik zeg/vind maar ik vind het echt heel naar voor je en leef met je mee. Ik ben zelf nu in behandeling en merk dat dat een beetje oplucht, misschien zou je dit ook kunnen overwegen? Ik ben naar de huisarts gegaan en heb een verwijsbrief gekregen voor ( naam verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit ), een hele fijne psychologen praktijk. Misschien heb je dit al gedaan of andere dingen geprobeerd, maar zo niet, raad ik je het echt aan. Ik gun dit niemand en ik hoop dat jij een manier vind van jezelf te gaan houden en daarmee ook jezelf die pijn niet meer te gunnen, omdat je dat echt gewoon niet verdient. Laat me het weten als ik je ergens nog mee kan helpen en ik wens je heel veel succes en geluk!! ❤️

Badge +4

sorry voor late reactie maar ik snij me zelf ook maar op een andere plek… (deel zin verwijderd door de Kindertelefoon)

Reputatie 3
Badge +2

Hallo, 

 

Ik snap het ik snij mij ook.ik snij mij:

-arm

-borsten

-buik

Vagina,

Polsen

Dat is het zo wel. 

Reputatie 1
Badge

Hey!

 

Super vervelend om te lezen.  Ik ben zelf nu bijna 2,5 jaar ‘clean’ van het snijden. Je kan 113 bellen en chatten voor tips, hierdoor ben ik clean. Ze hebben mij super goed geholpen. Ik sneed mijzelf in mijn polsen en benen en had veel zelfmoordneigingen, maar maak vooral geen permanente beslissingen op een tijdelijk gevoel. Ik heb er zelf ongelofelijk veel spijt van. Mijn littekens gaan nooit meer weg denk ik. Je kan proberen om een dun elastiekje om te hebben. Je kan het ver naar achter duwen en loslaten, het laat geen littekens achter, maar doet wel evengoed pijn. Dat houdt je van het snijden af. En je kan de voorwerpen waarmee je jezelf snijdt weggooien, verbranden, opsluiten, invriezen, noem allemaal maar op. 

 

Je kan ook proberen het tegen iemand die je vertrouwd te vertellen, of naar de huisarts te gaan, die je kan doorverwijzen naar iemand die je hiermee kan helpen.

 

Het kost tijd, energie en moeite en heel veel doorzettingsvermogen en je komt er niet in 1x vanaf. Ik ook niet. Maar als ik het kan, kan jij het ook!

 

Heel veel sterkte & succes!

Hallo .

Ik heb een snij verslaving al erg lang omdat ik veel meegemaakt heb en me gewoon kut voel ik heb/had. een heel heftig leven!

(...) En ik wil er van af . Ik heb heel veel littekens en ik kan er gewoon niet meer tegen .

Ik snijd me op mijn been , omdat iedereen het anders zietals ik het op mijn arm doe . Waar snijden jullie je ?

x

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9

Ik doe het op mn arm, heupen, benen, en enkels want k draag nooit korte mouwen of broeken👍🏼

Hey hey ik weet niet of er nog mensen dit lezen (zie dingen van 11 jaar geleden lol), maar ik snij mezelf al best wel een tijdje (in golven, dus soms ben ik wel een tijdje clean). Ik vind het mega lastig om te stoppen en soms vraag ik me ook af of ik wel wil stoppen (weet niet of andere mensen dit ook hebben??). Ik vind het heel lastig om mee om te gaan omdat ik er veel kalmer van word als ik het doe (nog niks gevonden als een gezonder alternatief). Ik struggle best veel met angsten enzo, maar heb echt heel vaak het gevoel dat ik me niet zo mag voelen, want ik heb geweldige vrienden, familie om me heen maar ik voel me nog steeds zo vreselijk slecht. Daarom durf ik ook nooit met mensen erover te praten want ik zou me goed moeten voelen toch? Zijn er wat mensen die me met deze vragen kunnen helpen?? 

Reputatie 2
Badge

@Anoniempjee 06 

Heb precies hetzelfde als jij, echt precies hetzelfde. Ik weet ook niet echt een alternatief ofzo, het enige wat ik de laatste tijd geprobeerd heb wat wel eens helpt is om als ik de neiging krijg ten eerste uit de buurt te gaan van voorwerpen waarmee ik het doe/kan doen en dan gewoon even niks doen tot het weer weg is. Sterkte ermee. <3 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reageer