Vraag

verslaafd aan alcohol

  • 28 July 2023
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi lieve allemaal,

Ik drink al alcohol sinds mijn 13de en kan eigenlijk sinds ik begonnen ben met drinken niet meer van de alcohol afblijven..  Ik ben nu 16 en elke keer als ik even niks wil voelen grijp ik naar de drank (dat is bijna dagelijks..).  Ik schaam me er best wel voor en durf er eigenlijk met niemand over te praten. Mijn ouders weten niet dat ik aan hun drank zit, maar als ze daar achter komen krijg ik echt extreem veel problemen. Ik denk dat ik dit van mijn biologische vader geërfd heb hij was en waarschijnlijk is nog steeds verslaafd aan alcohol, maar ook aan drugs en sigaretten.

Ik wil graag stoppen met het drinken van alcohol, maar dan voel ik me altijd somber en dat wil ik niet. 

 

Heeft iemand tips voor een gezonde manier om met mijn somberheid om te gaan, zodat ik misschien makkelijker van de drank af kan blijven????

Als iemand tips heeft, pls reageer dan met tips zodat ik kan stoppen met de drank…. 

 

Groetjes,

~Raven~


5 reacties

Het probleem met zelfmedicatie ( want dat is drank in jouw geval) is dat het je even beter laat voelen maar de klachten daarna alleen verergeren. Dus je voelt je even beter en dan veel slechter.  

Ik denk echt dat je dit met de huisarts moet bespreken.  Deze kan je mss medicatie geven zodat je je beter voelt en niet meer hoeft te drinken. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Everyone is awesome dus jij ook (Ik heb het ff over jouw naam),

uhm, hoe kan je drinken zonder dat het opvalt dat je drank pakt? Op een gegeven moment zien ze toch dat een fles ineens maar half vol is of leeg...

En hoeveel drink je dan per keer om je 'lekker’ te voelen, want ik denk zelf dat je van één glaasje niet echt al 'verdoofd’ bent of welk gevoel krijg jij ervan of wil je er door krijgen?

Een tijdje terug had ik ergens een keertje Safari-jus d’orange gedronken (ik wist eerst niet wat erin zat en ik mag dat van thuis helemaal niet drinken en ik snap nu ook wel waarom) en ik dronk het als limonade, maar na 2 ofzo begon ik wel een beetje te wiebelen toen ik opstond, dus ik bedoel maar het gaat ook opvallen voor anderen.

 

Nou ja, ik weet er eigenlijk niks van, dus ik weet ook niet wat dit advies echt waard is, maar ik hoor wel van mensen die stoppen met bijv. roken dat ze dan er ‘iets’ anders voor in de plaats nodig hebben. Iets dat natuurlijk niet schadelijk is, maar om hun handen bezig te houden ofzo, want het lijkt me best raar als je stopt met roken en je weet niet wat je met je handen moet doen.

Dus, ik denk dat je misschien als je stopt met drinken, je ook er iets voor in de plaats moet hebben of dat dat het wel fijn zou zijn en het misschien makkelijker maakt.

Ik sport zelf best veel en vaak en misschien is één of andere sport misschien wel leuk voor jou. Het leidt je een beetje af van bezig zijn met drank. Als je dan ook nog sport met anderen heb je misschien nog meer afleiding door hun gesprekken enzo. Het enige wat je niet moet doen is om met z'n allen gaan drinken voor de gezelligheid.

Dus ja, misschien wat @Mimo  zegt hulp van bijvoorbeeld de huisarts en dan een hobby of sport als afleiding en ook dat je je lekkerder in je vel gaat voelen. Ik voel me na het sporten moe, maar vol met energie en slaap er lekker door. Als je goed slaapt heb je ook geen tijd om over na te denken als je anders wel wakker ligt.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik op wil schrijven, maar ik zou wel proberen om te stoppen met drinken en er iets gezonders voor in de plaats te doen. Als je liever alleen sport , kan ook wel, maar is  denk ik wel moeilijker vol te houden. Dan denk je misschien, och één keertje niet kan ook wel, maar als je met iemand anders sport dan komt die jou halen natuurlijk.

Ben je ook wel eens echt dronken geweest dan?? Het lijkt me raar als je dan niet meer weet wat je gedaan hebt. Ik was denk ik aangeschoten ofzo en op dat moment was ik wel lacherig, maar later wist ik niet alles meer en das raar.

Nou ja, ik ga dit maar eerst posten en hopelijk komt er nog iemand met een echt goed idee.

Oh ja, was/is er een reden waarom je bent gaan drinken? Als je die reden weet (hoef je niet aan ons te vertellen als je dat niet wil) dan kun je misschien iets aan de oorzaak doen. Dat zou je dan met de huisarts ofzo kunnen delen.

Of begon je gwn uit nieuwsgierigheid en ben je zonder dat je het wist eigenlijk afhankelijk geworden van de drank?

Ok, nu ga ik echt stoppen.

 

Ik hoor/lees het wel.

Sterkte iig.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge

Hoi @Everyone is awesome dus jij ook (Ik heb het ff over jouw naam),

uhm, hoe kan je drinken zonder dat het opvalt dat je drank pakt? Mijn ouders drinken zelf heel veel dus die hebben het nooit door als er wat minder drank in een fles zit..

En hoeveel drink je dan per keer om je 'lekker’ te voelen, want ik denk zelf dat je van één glaasje niet echt al 'verdoofd’ bent of welk gevoel krijg jij ervan of wil je er door krijgen? Ik drink vaak vodka cola half om half 2 glaasjes dat verdoofd dan wel maar ben dan niet aangeschoten ofzo.

Een tijdje terug had ik ergens een keertje Safari-jus d’orange gedronken (ik wist eerst niet wat erin zat en ik mag dat van thuis helemaal niet drinken en ik snap nu ook wel waarom) en ik dronk het als limonade, maar na 2 ofzo begon ik wel een beetje te wiebelen toen ik opstond, dus ik bedoel maar het gaat ook opvallen voor anderen. ​​​​Ik denk dat je een te snelle start gemaakt hebt haha. Vaak als mensen voor het eerst drinken beginnen ze met iets lichts en dat is safari zeker niet. (Maar ik vind safari wel heel lekker in combinatie met cola)

 

Nou ja, ik weet er eigenlijk niks van, dus ik weet ook niet wat dit advies echt waard is, maar ik hoor wel van mensen die stoppen met bijv. roken dat ze dan er ‘iets’ anders voor in de plaats nodig hebben. Iets dat natuurlijk niet schadelijk is, maar om hun handen bezig te houden ofzo, want het lijkt me best raar als je stopt met roken en je weet niet wat je met je handen moet doen.

Dus, ik denk dat je misschien als je stopt met drinken, je ook er iets voor in de plaats moet hebben of dat dat het wel fijn zou zijn en het misschien makkelijker maakt. Ik denk dat ik wel wat met deze tip kan. ^-^

Ik sport zelf best veel en vaak en misschien is één of andere sport misschien wel leuk voor jou. Het leidt je een beetje af van bezig zijn met drank. Als je dan ook nog sport met anderen heb je misschien nog meer afleiding door hun gesprekken enzo. Het enige wat je niet moet doen is om met z'n allen gaan drinken voor de gezelligheid.

Dus ja, misschien wat @Mimo  zegt hulp van bijvoorbeeld de huisarts en dan een hobby of sport als afleiding en ook dat je je lekkerder in je vel gaat voelen. Ik voel me na het sporten moe, maar vol met energie en slaap er lekker door. Als je goed slaapt heb je ook geen tijd om over na te denken als je anders wel wakker ligt.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik op wil schrijven, maar ik zou wel proberen om te stoppen met drinken en er iets gezonders voor in de plaats te doen. Als je liever alleen sport , kan ook wel, maar is  denk ik wel moeilijker vol te houden. Dan denk je misschien, och één keertje niet kan ook wel, maar als je met iemand anders sport dan komt die jou halen natuurlijk. Haha ik houd sporten in mn eentje nog geen dag vol XD.

Ben je ook wel eens echt dronken geweest dan?? Nee ik ben nog nooit dronken geweest. En slechts 1x aangeschoten maar daar had ik heel veel drank voor nodig. Het lijkt me raar als je dan niet meer weet wat je gedaan hebt. Ik was denk ik aangeschoten ofzo en op dat moment was ik wel lacherig, maar later wist ik niet alles meer en das raar. Ik heb nadat ik aangeschoten ben geweest geen last gehad van geheugen verlies zoals jij hier omschrijft.

Nou ja, ik ga dit maar eerst posten en hopelijk komt er nog iemand met een echt goed idee.

Oh ja, was/is er een reden waarom je bent gaan drinken? Ik ben gaan drinken omdat mijn ouders constant ruzie hadden en ik gewoon ff nieks wilde voelen. Daarvoor had ik aan automutilatie gedaan, maar daar was ik mee gestopt en toen kwam er drank voor in de plaats... Allebei niet gezond maar drank is dan denk ik nog altijd gezonder dan automutilatie. Als je die reden weet (hoef je niet aan ons te vertellen als je dat niet wil) dan kun je misschien iets aan de oorzaak doen. Dat zou je dan met de huisarts ofzo kunnen delen.

Of begon je gwn uit nieuwsgierigheid en ben je zonder dat je het wist eigenlijk afhankelijk geworden van de drank?  Nee ik begon niet uit nieuwsgierigheid met drank maar toen ik er eenmaal mee begonnen was werd ik er wel afhankelijk van zonder dat ik het doorhad.

Ok, nu ga ik echt stoppen.

 

 

Ik hoor/lees het wel.

Sterkte iig.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @veel love van Raven,

 

dankjewel voor je reactie. Ik heb ondertussen ook jouw topic met jouw 'levensverhaal’ gelezen en ja, nu snap ik beter waar alles vandaan komt en mee te maken heeft…

Knap dat je er sws nog bent.

 

veel love van Raven schreef:

Mijn ouders drinken zelf heel veel dus die hebben het nooit door als er wat minder drank in een fles zit..

ah, ok, duidelijk

 

veel love van Raven schreef:

 Ik drink vaak vodka cola half om half 2 glaasjes dat verdoofd dan wel maar ben dan niet aangeschoten ofzo.

oeh, das wel veel alcohol in één glas, meestal doen ze toch maar een bodempje alcohol en de rest cola ofzo, maar ja, als je al zolang drinkt merk je er wsch daardoor minder van

 

veel love van Raven schreef:

Ik denk dat je een te snelle start gemaakt hebt haha. Vaak als mensen voor het eerst drinken beginnen ze met iets lichts en dat is safari zeker niet. (Maar ik vind safari wel heel lekker in combinatie met cola)

ja, haha, denk ik ook, beetje te snel en teveel. Ik wist niet dat er alcohol in zat, maar daar kwam ik vanzelf wel achter. Volgens mij had ik ook nog een derde gedronken, maar dat weet ik niet meer precies

 

veel love van Raven schreef:

Ik denk dat ik wel wat met deze tip kan. ^-^

ok, nice. Ik denk dat je dat dan moet doen op een moment dat je 'normaal’ gesproken een drankje zou nemen. Misschien chatten met vrienden ofzo, idk, of muziek luisteren of tekenen of iets anders, maar als je zelf een idee hebt is dat wel goed

 

veel love van Raven schreef:

Haha ik houd sporten in mn eentje nog geen dag vol XD.

snap ik, samen met anderen is leuker en dan doe je het ook sneller

 

veel love van Raven schreef:

Nee ik ben nog nooit dronken geweest. En slechts 1x aangeschoten maar daar had ik heel veel drank voor nodig. 

Ik heb nadat ik aangeschoten ben geweest geen last gehad van geheugen verlies zoals jij hier omschrijft.

Ja, zal wel te maken hebben met dat je al heel lang best veel alcohol drinkt. Ik heb na die ene keer geen alcohol meer gedronken

 

veel love van Raven schreef:

Ik ben gaan drinken omdat mijn ouders constant ruzie hadden en ik gewoon ff nieks wilde voelen. Daarvoor had ik aan automutilatie gedaan, maar daar was ik mee gestopt en toen kwam er drank voor in de plaats... Allebei niet gezond maar drank is dan denk ik nog altijd gezonder dan automutilatie.

dat is geen fijne situatie om in op te groeien en automutilatie is iets wat je helemaal niet wil, met allemaal littekens die te zien zijn

 

veel love van Raven schreef:

Nee ik begon niet uit nieuwsgierigheid met drank maar toen ik er eenmaal mee begonnen was werd ik er wel afhankelijk van zonder dat ik het doorhad.

ja, snap ik.

 

 

Ik vind het heel knap om te lezen in jouw andere topic dat je cum laude geslaagd bent voor de mavo.

Heb je al plannen over wat je hierna wil gaan doen?

 

Iig sterkte met alles en hopelijk wordt alles wat beter…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @veel love van Raven ,

 

Ik heb dus net een reactie gepost aan jou en die moet nog even gecheckt worden en dan komt ie hierboven te staan. Dus nog even geduld.

 

Ik ben zo klaar met checks op bijna elke eerste reactie die ik die dag post. Ik heb er gelijk geen zin meer in, maar ik ga toch maar door…., want anders ...ja wat dan,...idk...ff een paar 😡 🏃🏽🕺🏽🗣🤸🏾🤼🏾🙁😕🙃🙂😀oké, ik ben er weer 😂 Let's go 😉

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

Reageer