Thuis vader vaak boos

  • 6 January 2023
  • 15 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben een meisje die net 17 is en ik eeet niet zo goed hoe dit werkt maar anyways

 

Mijn vader werdt vroeger altijd boos op mij en mijn broertje ook als slwe niks fout hebben gedaan. Dan ging hij altijd schreeuwend schelden tegen ons, ik moest mijn broertje soms bezgermen omdat het te veel was voor hem.

Mijn ouders kopen nu geen drinken voor ons. Het enige is water en dat is ook wel oke, maar ik wil soms wel wat lekker drinken.

Ze kopen ook niks aan eten voor school. En dan zitten we met helemaal niks op school. Geen eten vpor de hele dag. Soms koop ik een broodje omdat ik dan echt veel trek heb en dan wordt mijn vader boos omdat ik te veel geld uitgeef.

Mijn ouders waren van plan om met het gezin naar Indonesië te gaan omdat mijn oma van mijn moeders kant daar woont. Ik heb toen besloten dat ik niet mee wou gaan omdat ik anders 3 weken lang mijn vader oo mijn dak krijg. Mijn vader werdt boos en begon mij kinderachtig te noemen en weer te schelden tegen mij. Ondertussen is mijn moeder verdrietig en dat kan ik begrijpen. Ze willen een reden hebben waarom ik niet mee wil, maar als ik zou zeggen omdat het door mijn vader zou zijn wordt hij nog bozer.

Ze zijn uiteindelijk weg gegaan naar Indonesië, mijn verjaardag was in die tijd. En op mijn verjaardag lukte het niet op in de ochtend te bellen. Hij wrdt boos en wou niks meer met me te maken hebben. 

In de 3 weken is hij vaker boos geworden om niks.

3 weken waren voorbij en 2 dagen voor dat ze aan kwamen heb ik het huis opgeruimd. Toen ze thuis kwamen werden ze allebei boos omdat ik niks gedaan had, ze werden boos omdat ik de container niet buiten had gezet, ze werden boos omdat ik niks had opgeruimd.

Een dag later zeggen ze dan als ik 18 wordt het huis meteen wordt uitgedondert. De na 2 dagen wilt mijn vader mijn i oad verkopen. Ik vraag 1 keer waarom en hij noemt me een verwend nest en wilt dat ik voor 18 het huis uit ga.

Dit is een verhaal van de laatste maand en daar voor hebben ze ook genoeg dingen gedaan.

Mijn vader noemt me dik meerdere dingen. Mijn schildklier werkt te snel waardoor ik medicijnen moet slikken. Hij zegt de hele tijd dat als ik die medicijnen ga slikken dat ik meer moet sporten omdat ik dan nog dikker wordt. Met het gevolg van wat hij zei neem ik mijn medicijnen niet meer en eet ik niks meer voor 3 dagen. De dokter belde waarom ik mijn medicijnen niet nam. Mijn vader wedt weer boos. Ik zei het tegen hem en zegt dat hij het nooit gezegd had.

Hij slaat me oo mijn kont ook als ik vraag als hij stopt dit doet hij toen ik in de 13 was. Mijn moeder vroeg ook of hij kon oo houden maar deed het niet. Ik kreeg een vriendje toen stopte die voor eventjes maar ging toch weer verder 

Als hij boos werd, werd uk altijd bang omdat hij een man van 1.90 is en tegen mij zit te schreeuwen. Ik huilde altijd door dat toen hij boos was. En als ik huilde zei hij altijd: waarom huil je je hebt geen reden om te huilen moet ik je een reden geveb? Waardoor ik nog banger werd dit deed hij al toen ik 6 was.

Als mijn vader boos is geeft hij helemaal geen eten meer aan mij en gaat hij uit het niet meerdere keren schreeuwen tegen me.

Ook als hij boos was zei hij altijd dit vindt je zeker niet leuk hé of dit vind je zeker niet leuk om te horen.

En nig meer dingen ook tegen mijn moeder maar dit stukje wordt nu wel heel groot

 

 

 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ga even naar www, veilig thuis .nl 

of neem contact op met bijv, de kinderltelefoon! 
 

je mentor kan ook! 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Lyss_11  Het zou inderdaad heel goed zijn als je eens belt met de Kindertelefoon zoals @Mij_niet_gezien  al zei en die site is ook een heel goed idee. Wat een situatie voor jou !  Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen ! Het nummer staat bovenaan deze pagina ( 0800-0432). Veel sterkte en bel ze !  :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

Hoi @Julian12 en @Mij_niet_gezien denken jullie dat het idd handig is als ik met veilig thuis bel?

Hoi @Lyss_11 ,

Zeker doen.

Hoe je ouders dit aanpakken is gewoon schandalig en enorm vervelend voor jullie!Ik wens jullie veel sterkte toe, en laat aub de afloop van het bellen weten.

En tuurlijk bellen zonder dat je ouders erbij zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Julian12 en @Mij_niet_gezien denken jullie dat het idd handig is als ik met veilig thuis bel?

Ja @Lyss_11  dat is zeker een goed idee. Zoals @Jesse_2008  al zegt, zorg dat je ergens veilig kunt bellen !

Heel veel sterkte !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Lyss_11,

 

iedereen hierboven heeft  al goeie tips gegevens, maar misschien vind je het fijn om alvast wat meer te weten te komen over Veilig Thuis, wie ze zijn en wat ze doen.

Via de linkjes kun je er meer over lezen:

https://veiligthuis.nl voor algemene informatie over hen

en

https://veiligthuis.nl/#wat-kun-je-doen-als-het-thuis-niet-goed-gaat waar ze uitleggen wat ze voor je kunnen doen als het bij jou thuis niet goed gaat

Vanzelfsprekend kun je als je nog vragen hebt er ook nog met iemand van de Kindertelefoon over bellen of chatten.

 

Zoals het nu (en eigenlijk al een hele tijd gaat, als ik het goed begrepen heb) thuis gaat is het geen plek waar je je echt fijn kunt voelen.

Ik hoop dat jouw situatie snel verbetert. Dat verdien je.

 

Oh ik zie net dat hierboven in de comments de website ook al genoemd is, dus eigenlijk is mijn reactie alleen maar dubbelop. Ik wens je iig kracht en sterkte toe en je kunt het. Zet die eerste stap.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +15

Kan je eigelijk ook chatten met veilig thuis? Zoja? Dan is dat ook een optie, dat zou ik eerder doen dan bellen… maar kijk natuurlijk wat voor joiu! Fijn is?!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Lyss_11 ,

 

Kan je eigelijk ook chatten met veilig thuis? 

 

 

je kunt  alles over de chatfunctie lezen op https://veiligthuis.nl/huisregels-chat-veilig-thuis/

Hieronder een paar quotes van de site, maar lees de hele uitleg op de site:

 

De chat is bedoeld voor mensen die te maken hebben met huiselijk geweld of kindermishandeling en voor omstanders. Via de chat kan er advies gevraagd worden over de situatie. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Via de chat kan geen officiële melding worden gedaan, daarvoor hebben we meer gegevens nodig dan we via de chat kunnen uitwisselen. Tijdens het chatten kunnen wij wel adviseren over het maken van een melding.

 

en

 

6. Kan je de hele dag chatten met Veilig Thuis?
Je kunt van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur chatten met Veilig Thuis. Op alle andere momenten kan je ook je bellen met Veilig Thuis via 0800 2000.

 

 en

 

10. Hoe werkt de chat?
Er is een ‘pop-up’ op de website beschikbaar, zodat je kunt zien of de chat open of gesloten is. Is de chat geopend dan kan je op de knop “Start de chat“ klikken. Er wordt dan een aanmeldformulier geopend. Het chatten met Veilig Thuis is volledig anoniem. We hebben alleen een ‘Nickname’ van jou nodig en de regio waarmee je kunt chatten om je met de juiste medewerkers te kunnen verbinden. Eventueel kun je alvast een aantal extra vragen beantwoorden. Op het moment dat je klikt op “Start de chat”, wordt er verbinding gezocht met een beschikbare chatmedewerker. Je kunt zien wanneer jij aan de beurt bent. Je ziet boven in het scherm altijd met wie je aan het chatten bent. Als je klaar bent met chatten klik je eenvoudig op het kruisje rechtsboven in het scherm. Als je per ongeluk op het kruisje boven in het scherm hebt gedrukt is dat geen probleem, het is altijd mogelijk om terug te gaan naar het chatgesprek.

 

--

 

Hopelijk heb je iets  aan deze informatie en kunnen ze je verder helpen @Lyss_11 .

Zelf zie ik (op mijn laptop) rechtsonder op mijn scherm een blauwe balk waarin staat:

‘Chat met Veilig Thuis’.

Ik denk dat je daar op moet klikken om te starten of meer informatie te krijgen….ik heb er zelf niet op geklikt, omdat ik niet wil chatten met ze

 

Sterkte en succes

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoe gaat het? 
heb je al hebeld/gechatt, met de KT of veiligthuis? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

Bij de KT kan je ook chatten met leeftijdsgenootjes…. Van 16 tot Q18 vlgensmij….. 

 

wel alleen savonds…. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 1
Badge

@Mij_niet_gezien Ik ben vaak weg van huis waar door ik ze niet zie maar ze willen wel dat ik vroeg thuis ben. Ze negeren me nu meestal en geven geen eten 

Het gaat wel okey, ik heb geprobeerd te bellen maar lukte niet

 

 

@Lyss_11,

Waarom lukte het niet?

Geen eten geven kan natuurlijk niet!!!!!!!Eet je dan nu niks meer of koop je het zelf?Dat laatste blijft natuurlijk ook niet onbeperkt.

 

Reputatie 1
Badge

Ze kunnen mr niet horen door de telefoon maar ik ga het nog een keer proberen

 

 

Ok, hopelijk gaat het dan wel goed.Ik ben benieuwd naar de afloop.

Reputatie 7
Badge +15

Geen eten? Probeer het zelf te doen ( en ook gezonde dingen!;) 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer