Vraag

ouders

  • 6 December 2018
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik ben een meisje van 14 en ik heb een probleem.
mijn ouders zijn al ongeveer 9 jaar gescheiden. mijn vader heeft een nieuwe vriendin die ik heel erg haat. met mijn moeder ben ik echt heel close, dus ik wilde bij mijn moeder wonen. ik heb dit dus tegen mijn vader verteld en nu woon ik al bijna 2 maanden bij mijn moeder.
nu ik bij mijn moeder woon, merk ik dat ik heel veel stress van haar krijg. ze zeurt over alles wat ik doe en als ik haar iets vertel komt er altijd ruzie uit. bij mijn vader ben ik ook niet meer welkom wat mij ook stress geeft.
hierdoor gaat het niet goed op school waardoor ik hoofdpijn en stress krijg. ik huil mezelf vaak in slaap en ik kan het gewoon niet meer. met mijn vrienden/familie kan ik hier niet over praten. (behalve met mijn zus)
ik ben al heel vaak bij de psycholoog geweest (toen ik ong 10 was voor woedeproblemen zoalds uitbarstingen en dingen kapot maken, en toen ik 12/13 was voor stress door mijn thuissituatie).
weet iemand misschien wat ik moet doen? ik kan het niet meer aan.

1 reactie

Hoi

Je hebt last van stress door je thuissituatie. Niet fijn dat je hiermee zit.

Op school aangeven dat je veel stress hebt, kan helpen. Als school weet dat je het moeilijk hebt. kunnen ze daar rekening mee houden. Je kan terecht bij een vertrouwenspersoon van de leerlingenbegeleiding. School kan je ook hulp bieden om te leren omgaan met stress.

Voelde je je geholpen bij je psycholoog? Zou je het zien zitten om daar weer naartoe te gaan?

Je kan je hart steeds luchten bij de KinderTelefoon. Vaak voel je je beter na een gesprek.

Groetjes
Kenshin

Reageer