Nog geen telefoon

  • 24 December 2020
  • 31 reacties
  • 394 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi. Een telefoontje is tegenwoordig super populair.

Iedereen heeft er een. Behalve ik. (Ik typ dit nu op mijn laptop.) Iedereen in mijn klas heft een telefoontje. IEDEREEN!!!

Mijn ouders hebben gezegd dat ik er pas in februari eentje krijg. Dat duurt nog niet zo lang, maar ik ben bang dat het uitgesteld wordt. Misschien wel naar eind 2021!!

Ik schaam me zo!! Wat moet ik nu toch doen…..


31 reacties

Reputatie 1
Badge

Tsja, daar ben ik nu wel achter gekomen @ItzzJustme !

Je moet nu niet denken dat ik een verwend kind ben en niet blij met wat ik ben.

Als je dat denkt zit je verkeerd.

Ik ben super gelukkig en blij, alleen ik wil gewoon heel graag een telefoon.

Ik heb er een nodig, daarom.

 

Toch bedankt!

Ik zal niet zeuren, maar met goede argumenten kan je misschien je ouders overhalen. Ik ben nu net 15, en ik kreeg pas een half jaar geleden een telefoon. Wees blij met wat je hebt.

Reputatie 1
Badge

Hi Emma,

 

Echt waar! Helemaal niet?

Wat gemeen zeg! Ik hoop dat er wel wat mensen bij je in de klas zitten die niet zo onaardig tegen je doen!

Nou ja, omdat ik er heel graag eentje wil betekent niet dat ik daar geen begrip voor heb.

Een Nokia is toch ook gewoon een telefoon?

 

Groetjes van Sterre!

Reputatie 2
Badge +1

hey Sterre, 

Uit mijn klas hebben er een paar helemaal geen mobiel.. maar al zouden ze het wel hebben maakte mij het niet uit want ik heb een hele stomme klas ze doen heel stom tegen mij terwijl ik helemaal niks doe dus dat snap ik niet helemaal.. alleen dat is wat anders.. Ik vind het niet perse oneerlijk want ik hoef hem niet perse! Jij zult dat wel niet begrijpen!-) omdat jij er wel graag één wilt!

Alsjeblieft! 

 

 

Reputatie 1
Badge

Hay Emma,

Serieus, ik dacht echt dat IE-DE-REEN een telefoon had. Ten minste wel bij mij in de klas. Vindt je het dan niet oneerlijk dat andere juist de nieuwste telefoons hebben? Ja, inderdaad. Misschien kan ik wel gewoon chatten op mijn laptop. Net zoals nu. Heel erg bedankt @Emma000!!

Reputatie 2
Badge +1

Hey Sterre,

Ik ben 14 en ik heb ook nog geen mobiel! Ik heb er wel een maar daar kan ik alleen mee sms en foto's maken en bellen. Een Nokia. Eerlijk gezegd zit ik er nooit achter maar dat doet het er niet aan toe.  Ik vind het niet perse heel erg dat ik geen echte heb maar ik kan me wel voorstellen dat jij er wel één wilt! Maar als je nu geen mobiel hebt kan je dan niet een site op de computer/laptop waar je ook op zit  opzoeken waar je op chatten kan met leeftijds genoten! Dat is dan misschien wel wat voor jou!!

Ik hoop dat je hieraan wat hebt!!

 

xxx

Reputatie 1
Badge

Hoi, ja ik ga hem echt niet gebruiken voor alleen maar spelletjes ofzo hoor!

 

Hoezo bedankt?  ík moet jou juist bedanken dat je reageert!

Hihi, zal ik doen, zeuren werkt bij mij meestal ok!!

Groetjes terug!

Badge

hai je hebt geijk dat er geen regel moet zijn van de 1e klas maar ikweet natuurlijl ook niet waarvoor je de telefoon gebruikt enof je et verstandig mee om kunt gaan. maar dt zul je van je zelf wel weten.

bedankt dat je mijn bericht heb gelezen

goetjes jesse

ps. lang blijven zeuren helpt bij mij in iedergeval wel😊

Reputatie 1
Badge

Heey Jesse, 

Ten eerste: heel erg bedankt dat je reageert.

Ten tweede: Ik ben wel gaan nadenken over wat je zegt.

Ik vind wel dat je gelijk hebt, maar ik vind ook dat er niet perse een regel hoeft te zijn van: In de eerste krijg je een telefoon. Ik vind dat je er pas een moet krijgen als je zeker weet dat je het kunt.

Ik ben wel zeker van mezelf dat ik niet verslaafd zal raken, want toen ik 9 was had ik ook tijdelijk een telefoon. Ik was helemaal verlslaafd. Maar nu weet ik dat ik dat niet meer zal doen.

 

Nog bedankt!

Badge

hey sterre iksnap dat je erook graag 1 wilmaar ik zal je vertellen datik ook pas 1 maand een telefoon heb en dat terwijl ik al14 ben dus je bent eht niet e enige

en daabij ik dacht op mijn 11de dat ik ook al oud genoeg was om een telefoon te krijgen maar als ik nu terugkijk ben ik blij dat ik er toen niet een telefoon kreeg want ik weet zeker dat ik dan versläfd zou raken terwijl ik daar toen anders over dacht en om eeflijk te zijn vind ik dat iedereen pas een telefoon moet krijgen als ze in de 1e klas zitten want in de 3e vind ik ook echt wel te laat  kijk maar is om je heen hoeveel mensen niet zonder kunnen

groetjes van jesse

Reputatie 1
Badge

Ja, dat ga ik eens doen! Ik ga het allemaal opschrijven wat ze zeggen. Dan gaan we eens zien of ze het nog gaan uitstellen. Heel erg bedankt @Simply Me !!!

Hey Sterre,

Als je ouders het steeds uitstellen moet je er ze misschien mee confronteren. Stel je ouders hebben vandaag beloofd dat je een telefoon krijgt als je naar de middelbare gaat, dus rond de zomervakantie. Dan schrijf je op: maandag 28-12-2020, hebben mijn ouders dit en dat gezegd en ze hebben deze belofte gedaan. Namelijk ik krijg een telefoon als ik naar de middelbare ga. Als je ouders het dan uitstellen of zeggen dat ze dat niet gezegd hebben, dan kan je hun laten zien wat je hebt opgegeven.

Het klinkt misschien een beetje hard of gek, maar ik noem dit voor jezelf opkomen. Hetzelfde kun je doen voor het afspreken. Als je ouders dat belooft hebben, heb je er recht op.

En je kunt het natuurlijk ook 'normaal' met ze bespreken. Zeg even van, he jullie hadden toch beloofd dat het deze week mocht? Waarom wordt het dan steeds uitgesteld? Benoem je gevoel erbij, dan weten je ouders wat je ervan vind en wat het met je doet en kunnen jullie met elkaar in gesprek.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 1
Badge

Heey @Ik help je graag,

Wat rot voor je, dat je ouders gescheiden zijn. Je hebt het vast niet makkelijk gehad.

 

Ik zit nu in groep 8 en ik ken mijn ouders langer dan vandaag.

Als ze zeggen dat er volgende week iemand mag komen spelen, wordt het uitgesteld naar volgende maand…

Ik heb nu zo langzamerhand wel een telefoon nodig, niet om erbij te horen, maar omdat ik het nodig heb.

De kinderen bij mij in de klas hebben zo veel dingen die ik niet heb en dat maakt me ook niet echt iets uit.

Badge

Hoi. Een telefoontje is tegenwoordig super populair.

Iedereen heeft er een. Behalve ik. (Ik typ dit nu op mijn laptop.) Iedereen in mijn klas heft een telefoontje. IEDEREEN!!!

Mijn ouders hebben gezegd dat ik er pas in februari eentje krijg. Dat duurt nog niet zo lang, maar ik ben bang dat het uitgesteld wordt. Misschien wel naar eind 2021!!

Ik schaam me zo!! Wat moet ik nu toch doen…..

Heey Sterre,

Ik ben nu 12 en mijn ouders zijn vorige week definitief gescheiden.

Ik had anders mijn telefoon pas gekregen als ik naar de middelbare school ging...…

Ik snap dat je boos bent maar waarom denk je dat het uitgesteld kan worden?

Zit je in groep 7 of 8?

Ik denk als je volgend jaar naar de middelbare school zou gaan dat je dat zoiezo wel krijgt…

maar als je naar groep 8 gaat dan weet ik het niet sorry.

Reputatie 1
Badge

Oh, heel erg bedankt Simply Me!

Dat was echt een wijze les!

 

Hey Sterre,

Nee, ik vind je berichten helemaal niet aanstellerig.
Het is toch juist fijn dat je het hier kan delen en vragen naar de mening of advies van de ander. We zijn hier met en voor elkaar. Je mag hier plaatsen wat jij wilt (zolang het maar binnen de regels is;))

Als jij het fijn vind of advies wil of gewoon even je verhaal kwijt wilt of whatever, doe lekker zelf wat goed voelt en laat je niet tegenhouden door mogelijk de mening van iemand anders.

En voor de een is dit heel belangrijk en voor een ander weer iets heel anders. Nu gaat het om een telefoon, het kan van alles zijn. Het is prima.

Groetjes,
Simply Me

 

Reputatie 1
Badge

Gelukkig maar, als jullie mij irritant vinden ofzo, omdat ik zeur over mijn gebrek aan telefoon, dan moet je het gewoon zeggen hoor!

 

Valt wel mee hoor, je mag hier een topic starten over alles waar je mee zit en jij zat hier duidelijk mee. En ik help graag mensen dus voor mij maakt het niet uit hoor.

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt, Queer_Girl_bi, Angovis, J8j8 en Simply Me. Jullie hebben me heel erg geholpen en me ook gesteund. Nu ng even een laatste vraag: nu ik jullie berichten zo lees, vinden jullie het niet een beetje aanstellerig dat ik daar perse een topic voor moest openen of valt dat wel mee?

 

Voor nu super bedankt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Hey Sterre,

Het beste kun je gewoon eerlijk zijn tegen de kinderen uit je klas.

Bij ons thuis is de regel dat je een telefoon krijgt als je naar de middelbare gaat, dus dat is rond je 12de. Mijn ouders betalen je eerste telefoon, sim-kaart en beltegoed. En de rest betaal je zelf.

Toen ik 11 was, net als jij, was ik ook de enige in mijn klas zonder telefoon. Voordeel is wel dat het toen nog niet zoveel gebruikt werd in de klas en voor school opdrachten. Wij hadden een aantal camera's die we mochten gebruiken voor opdrachten. Ik vond het ook niet leuk, want ik kon niet echt meepraten daarover met de mensen uit mijn klas. Maar het voelde niet alsof ik echt wat mistte omdat ik geen telefoon had. Dat komt meer omdat ik het zelf gewoon nog niet echt nodig had, dus in die zin heb ik het niet gemist. Een telefoon hebben om erbij te horen is niet echt een goede reden vind ik. Maar ik kan je gevoel zeker begrijpen.

Zeg gewoon eerlijk dat je geen telefoon hebt, je hoeft er ook niet om te liegen. Dat brengt je niet verder. En als je een opdracht moet doen vraag je of je met iemand mag samenwerken of even mee mag kijken of desnoods een filmpje maken met de telefoon van de juffrouw. Er zijn genoeg oplossingen.

Voor nu nog even vervelend dat je de enigste bent zonder telefoon, maar zo erg is het nou ook niet.

Groetjes,
Simply Me

Je hoeft het niet in het algemeen te gaan lopen rondvertellen. Je kan het gewoon eerlijk zeggen als ze ernaar vragen, de meeste snappen het wel denk.

Reputatie 1
Badge

Oke, dat zal ik proberen.

En wat moet ik dan zeggen tegen de kinderen bij mij in de klas?

 

Gewoon duidelijk zeggen wat je bedoelt, dat komt vast wel goed!

Reputatie 1
Badge

Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken. Ik zou inderdaad (na de lockdown) met mijn juf kunnen praten.

Alleen heeft iemand daar dan nog tips voor?

Je zou het er met je juf over kunnen hebben. Misschien beseft ze niet dat jij het oneerlijk vind? Kom dan zelf ook met oplossingen en niet met alleen je probleem.

Reageer