Nog geen telefoon

  • 24 December 2020
  • 31 reacties
  • 394 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt jongens! Ik ben heel erg blij met alle steun en hulp die ik van jullie krijg. Het is pers zo dat ik alleen maar een telefoon wil hebben voor sociale media en om erbij te horen. Ook om mijn ouders te kunnen bereiken. En in de klas hebben we geen camera dus we hebben de telefoon veel nodig voor opdrachten. De juf gaat er maar vanuit dat iedereen zijn telefoon bij zich heeft laat staan er eentje heeft. Best oneerlijk allemaal. Weten jullie hoe ik daar dan beter mee kan omgaan? Alvast bedankt!

 

Groetjes van Sterre….

Ik kan je gevoel begrijpen, iedereen heeft er één, dus je voelt je nogal buitengesloten op een manier omdat jij er geen hebt. Ik heb op m'n 13e zelf een telefoon gekocht door een heel jaar op elke feestdag om 20 euro te vragen. Je ouders bepalen, in principe. En als het voor hun echt nee is, is het nee. Februari is over een maand en een weekje. Dat duurt juist niet lang. Als ik jou was zou ik je ouders aan Februari houden. Beetje druk opbouwen dat he wat verwacht. 

Badge

Beste @Sterre,

Ik kreeg ook niet zo snel een telefoon en ik ken wel meer mensen die dat niet kregen op 11 jarige leeftijd. Ik kreeg mijn eerste telefoon op mijn 11de waar ik amper iets mee kon. Op mijn twaalfde kreeg ik een goeie telefoon. Op mijn dertiende kocht ik mijn eigen telefoon. Zelf vind ik 11 best wel vroeg. Zeker omdat de kans dat je Social media gaat gebruiken groot is. Wat op jonge leeftijd niet slim is. Ik hoop dat  je redenen voor een telefoon contact met vrienden zijn. Verantwoordelijkheid tonen kan helpen. Ik denk niet dat ik echt iets kan zeggen wat je kan helpen. 

Groetjes Queer_girl_bi

Hi,

Ik had ook pas een eigen telefoon op m’n twaalfde en ik vond dat niet zo heel erg. En je bent dus vast niet de enige zonder telefoon want dat was ik toen ook niet. Maar als je hier nou heel erg mee zit kan je misschien proberen nog een keer met je ouders te praten. Geef dan duidelijke argumenten en probeer niet meteen boos te worden. 
Wat ik heb gedaan voordat ik een eigen telefoon kreeg is dat ik een tijdje appte met de telefoon van m’n moeder. Hiermee zat ik bijvoorbeeld in de klassen app zodat ik daarin mee kon praten. Mijn mooie der had gezegd dat ze mijn appjes niet zou openen en ik deed dat dan ook niet bij die van haar. Maar op deze manier kan je je ouders wel laten zien dat je verantwoordelijk met een telefoon om kan gaan.

Succes ermee iig,

J8j8

Reputatie 1
Badge

Hi, bedankt dat je reageert! Ik ben 11 jaar oud. Kijk als ik 4 jaar oud was, dan snap ik het wel. Dan was ik natuurlijk veel te jong geweest. Maar ik ben al 11. 

 

Laten we zeggen dat 95 procent van al mijn nichtjes en neefjes een eigen telefoon heeft. En mijn ouders willen daar niet in meegaan, omdat ze zien wat het met hen doet. Ze worden lui, onvoorzichtig en manierloos. Kortom: lomp.

Badge

Hi,

Hoe oud ben je? Want als je nog heel jong bent snap ik dat je er niet mag. Wat zijn hun redenen waarom je het niet mag?

Reageer