ga naar Frankrijk... 2weken lang... ik hoop maar geen klote ruzies..



Toon eerste bericht

116 reacties

Fijn dat je zo'n gesprek zou overwegen. Laat gerust weten hoe je dat gesprek ervoer.

Gr. Kenshin
Als je het gevoel hebt dat je omgeving niet openstaat voor een persoonlijk gesprek, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem chatten of bellen. Zou je zo'n gesprek een kans willen geven?

Gr. Kenshin

Ok...
Als je het gevoel hebt dat je omgeving niet openstaat voor een persoonlijk gesprek, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem chatten of bellen. Zou je zo'n gesprek een kans willen geven?

Gr. Kenshin
Heel naar dat je huisgenoten niet naar je lijken te luisteren. Is er iemand in je omgeving waar je je wel gehoord bij voelt? Een vriend(in) bijvoorbeeld?

Gr. Kenshin

Ik heb meer alleen meer mijn (soortvan) terapuit die me heel soms alleen mijn spieren los maakt veder niks..
Echt veder niemand...
Vrienden lijken mij te riskant en hun begrijpen me toch 95% niet en willen toch niet luisteren... waarvan hun beter in het begin juist NIET mij vriend moesten zijn!
Heel naar dat je huisgenoten niet naar je lijken te luisteren. Is er iemand in je omgeving waar je je wel gehoord bij voelt? Een vriend(in) bijvoorbeeld?

Gr. Kenshin
Zou je het zien zitten om te werken aan je zelfbeheersing? Controle hebben over je spreektoon, lichaamstaal en uitstraling bezorgt je alleen maar voordelen. Op deze internetpagina kan je daar meer over lezen. Kort samengevat komt het neer op het volgende:
  • begrijp je kwaadheid; durf deze te erkennen
  • zoek waar de oorzaak van je kwaadheid ligt
  • gun jezelf de tijd om intense gevoelens te verwerken
  • neem gerust tijdelijk afstand van de persoon waar je kwaad op bent
  • zoek een manier om je kwaadheid af te reageren (bv. sporten, een reactie in dit topic schrijven, etc.)
  • probeer begrip op te brengen voor zowel je omgeving als jezelf
Hopelijk kunnen deze tips je helpen. Als je gezinsleden namelijk zien dat jij bereid bent om op een volwassen manier met conflict om te gaan, zullen ze hoogstwaarschijnlijk sneller bereid zijn om te luisteren.

Gr. Kenshin

Het kan maar meestal ze willen nooit naar me luisteren als ik iets al duidelijk genoeg zeg en dan moeten ze zelf maar weten wat ze eraan gaan doen.
En het is zo dat ze NIET en NOOIT hun les hebben geleerd.. maakt niet uit hoeveel dagen om gaan.

Hun Moeten het zelf beter oplossen dan ik.
Ik doe niks maar hun zijn dan ook zelf HET PROBLEEM van mij.
Niet Ik zowiezo.
Zou je het zien zitten om te werken aan je zelfbeheersing? Controle hebben over je spreektoon, lichaamstaal en uitstraling bezorgt je alleen maar voordelen. Op deze internetpagina kan je daar meer over lezen. Kort samengevat komt het neer op het volgende:
  • begrijp je kwaadheid; durf deze te erkennen
  • zoek waar de oorzaak van je kwaadheid ligt
  • gun jezelf de tijd om intense gevoelens te verwerken
  • neem gerust tijdelijk afstand van de persoon waar je kwaad op bent
  • zoek een manier om je kwaadheid af te reageren (bv. sporten, een reactie in dit topic schrijven, etc.)
  • probeer begrip op te brengen voor zowel je omgeving als jezelf
Hopelijk kunnen deze tips je helpen. Als je gezinsleden namelijk zien dat jij bereid bent om op een volwassen manier met conflict om te gaan, zullen ze hoogstwaarschijnlijk sneller bereid zijn om te luisteren.

Gr. Kenshin
'Bekommeren???'
Met 'bekommeren' bedoelde ik dat je ouders bezorgd om je zouden kunnen zijn. Uit die bezorgdheid kunnen ze vragen gaan stellen.

Zoals Blue zei, zijn de mensen om je heen sneller geneigd om naar je te luisteren, als je op een kalme toon spreekt. Moest je voelen dat er boosheid in je stem te horen is, mag je gerust aangeven dat je even tot rust moet komen. Als je na zo'n pauze gekalmeerd bent, kan je verdergaan met het gesprek.

Gr. Kenshin

Het is nooit gelukt om veder normaal te praten... het is nooit gebeurt...
En zelfs als ik dat probeer... het lukt niet...
Ik word niet KWAADER extra door dat maar gewoon als iets mij totaal niet bevalt of erger.. dan gaat het nooit goed..
'Bekommeren???'
Met 'bekommeren' bedoelde ik dat je ouders bezorgd om je zouden kunnen zijn. Uit die bezorgdheid kunnen ze vragen gaan stellen.

Zoals Blue zei, zijn de mensen om je heen sneller geneigd om naar je te luisteren, als je op een kalme toon spreekt. Moest je voelen dat er boosheid in je stem te horen is, mag je gerust aangeven dat je even tot rust moet komen. Als je na zo'n pauze gekalmeerd bent, kan je verdergaan met het gesprek.

Gr. Kenshin
hey

als ik dat zou zeggen tegen mijn ouders maakt niet uit welke. ik zou voor gek verklssrd worden en idd ruzie er van kringen. (ik zeg dit niet om jou te kwetsen) als ik dit bij mijn stief vader zou flikken dan gaat hij de thuis hulp bellen of zo langs kunnen komen zo dat ik weer normaal ga doen.

ik wil hier mee zeggen. als je het rustig op een nettere manier zou zeggen dat je dan meer voor elkaar gaat krijgen dan hoe je het nu zegt. ja ik weet het dat is lastig maar probeer het.

hoe volwassener jij doet hoe sneller je (adoptie) ouders gaan in zien dat je meer vrijheid verdiend en meer inspraak jij krijgt.

groetjes
blue
Bekommeren???
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Het hangt ervan af gewoon wat soort vragen het zijn..

En meestal zijn de vragen dat ik continu zeg van Nee Doe NOUW GEWOON NIET WANT DID WORD JE KARMA EN JE HEBT HET DAN ZELF VOORELKAAR GEFLIKT OM ZO DOM TE ZIJN DAT JE AL BENT TE ZIJN!!!! EN WIL JE S O MS OP EEN ERGE MANIER JE LEVEN EN DE REST HET VERPESTEN?!?!?! DAN DOE DAT JET NIET!!! HET IS NIET EENS SLIM!!!!
Een golden retriever ken ik als een rustige hond, die zich, mits wat training, netjes kan gedragen. Van nature heeft deze hond een zacht karakter, waardoor het zou kunnen dat hij helemaal niet vaak blaft. Vraag gerust aan je gezinsleden dat ze met de hond naar de hondenschool gaan.

Het kan dat je een voorkeur hebt voor katten. Katten zijn een stuk zelfstandiger, staan in voor hun eigen hygiëne, en eisen een stuk minder aandacht op. Een kat is ook vaak behendig, dus de kans dat deze zich laat vangen door een hond, lijkt me vrij klein.

Je ouders lijken zich te bekommeren om je veiligheid, waardoor ze dingen doen als het installeren van een gps-tracker en het stellen van een hoop vragen. Het zou kunnen dat ze hun bezorgdheid op een onhandige manier uiten. Word je vaak boos, als ze je vragen stellen?

Gr. Kenshin
hey

kan je niet regels op papier zetten zo als

dat hij in zoon binnekooi moet als jullie gaan eten. en dat hij niet naar boven mag...

ik ben zelf super allergisch voor die beesten waardoor ik er ook bamg voor ben... en bij al m'n vrienden gaan ze in die kooien vlak voor dat ik binnen kom. zo dat ik er geen last van heb

groetjes
blue
Maar ik heb liever een kat dan een hond..

En btw.... als de kat van huis is dansen de muizen....
Maar dan ook letterlijk is dat...
Als de kat zelf dood is Ik MOET een nieuwe hebben.
Ik sta ook niet te wachten km alleen dode muizen te zien die in MUIZENVALLEN zijn dood ge maakt.. GOOOOOORRRR maar dan ook echt Ranzig dat ik zelf moet overgeven en dat is de Schuld van mijn ROT HA LMF FAMILIE HUN ZIJN HET ZELF NIET WAARD OM ZO TE ZIJN!!

Ik ga lekker ervoor kiezen om een andere halve thuis te wonen vlak bij mijn school.. of bijna ergens in de buurt kan ook.

Over die Gps-tracker.... volgens MIJ staat ie heeeeel erg lang erop... iets van 2 of 3jaar denk ik of wat korter of langer... maar dat is ECHT lang.....
Het maakt me gek!
En als ik vraag van om het eraf te halen ... gaan ze zeggen waarom en als dat gedoe over een nieuwe huis... DAN gaan ze echt het Niet eraf halen zelfs!!

HOE GEK ZIJN ZE WEL!!!
HOEZO MIJ GAAN BESPIEDEN OP MIJN TELEFOON?!?!?!?

EN IK ZEG ZOOOO VAAK DAT IK HUN KIND OF FAMILIELID N.I.E.T BEN EN DAT IS PUNT UIT!!!!

ZELFS ZE GAAN DAT TEGEN IEDEREEN ZEGGEN EN DAN GAAN HUN MIJ OOK MET NUTTELOZE VRAGEN MIJ DINGEN CRAGEN EN DAN BEN IK ECHT ZAT EN VERWIJDER HUN UIT MIJN TELEFOON!!!!
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ja maar niet voor lang gaat het duren en dat ik HISTIERIES word...

Het kan een Goldenretriever zijn ofzo.. het staat in de tot 1 of 2 of 3 rank van als een rustige hond...

Maar het is wel een groteren dan de vorige...

En ik heb aal een kleine huis en ik HAAT ALS DIE BOVEN KKO MT EN IN DE WOON EN EETKAMER!!!

En ik sta nooit maar dan noot te wachten totdat dat beest gaat kwijlen en DAT IS SOOOO GOOR!!!!
En ik HAAT Geblaf.. dan zal de hond beter een halfjaar lang in de pupycursus gaan doen.

En ik wil juist dat het beest meer lui is dan actief..
En niet veel gaat blaffen EN NIET ACHT DE OUDE KAT VAN ME...
Die kost al te veel in het huis... 😒🤢😑
Geblaf kan inderdaad vervelend zijn. Hopelijk kiest je gezin een rustige hond uit. Heb je enig idee wat voor hond jullie in huis zouden halen?

Wat naar dat je huisgenoten jouw argumenten niet tot zich laten doordringen. Het zou inderdaad erg frustrerend zijn, moesten ze zich pas later realiseren dat een hond kosten met zich meebrengt. De aankoop van een hond is één ding, maar daarnaast komen er nog kosten voor voeding, spullen en dierenartsbezoeken bij.

Je vrienden zouden minder vaak bij je thuis komen, omdat ze allergisch zijn voor hondenhaar. Dat lijkt me inderdaad echt niet fijn. Misschien kunnen jullie afspreken dat de hond alleen in bepaalde ruimtes van het huis mag komen, zodat enkele ruimtes minder hondenhaar bevatten dan anderen.

Je huisgenoten zeiden 'EN ZE ZEIDEN VAN JAAAAA...... VOORLOPIG GEEN HOND'. Bedoelden ze hiermee dat de komst van een hond nog een tijd op zich zal laten wachten?

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

He Kenshin, maar vooral het geblaf is zooi hard dat mijn oren echt pijn kan doen en dan ben ik meer kwaad op de hond dan dat ik de hond niet mag.

En vooral ik wil dat zelfs IK niet en de REST ook NIET blut gaan worden door maar 1HOND DAT MIJN LEVEN GAAT VERPESTEN EN HUN OOK!!!!!

IK WEET GEWOON NIET WAT IK MOET MET DIE MENSEN!!!
En ik ben wel een beetje alergies door een hond maar ook Mijn andere door VAN paar vrienden die zijn erg alergies DOOR 1 IDIOTE BESLUIT ERVAN DAT ZE HUN GAAN WEGJAGEN!!!!!

EN ZE ZEIDEN VAN JAAAAA...... VOORLOPIG GEEN HOND BLA BLA BLA BLA BLA EN IK HAAT ZE NU AL MEER DAN NU!!!!!!!

HUN MOETEN ZELF OP HUN WOORDEN LETTEN DAN IK.
Je mag er gerust voor kiezen om de hond niet in jouw spullen te laten snuffelen, zeker als je allergisch bent. Had je vaak last van je allergie bij de vorige hond?

Het zou inderdaad erg oneerlijk zijn als je gezinsleden jou (financieel) laten bijdragen aan de hond. Gebeurde het bij de vorige hond dat je moest helpen?

Sommigen vinden het gezelschap van een hond heel fijn. Bij het thuiskomen bijvoorbeeld. Je komt binnen, en daar komt de hond kwispelend op je afgelopen.

Echter kan ik me voorstellen dat een hond in huis terwijl je dat niet wilt, erg frustrerend kan zijn. Moest de hond er komen, mag je gerust aangeven dat je de hond geen toegang geeft tot je kamer en persoonlijke spullen.

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Maar als ik half daar nu nog steeds woon Gaat de nieuwe Niet Naar boven.. zelfs geen spraken van dat ie ooit in mijn kamer en zolder komt!!!! MIJN SPULLEN EN KLAAR.

Ik haat als dieren aan mijn spullen zitten.
En ik ben ook een beetje alergies van honden normaal dan.
Maar katten niet.. of de ene kan een stofje dragen dat ik wel daarna allergie heb... Maar ik hoop dan dat ik dat niet zal krijgen en het niet ook gebeurd.

Maar in precipen ik ga echt last krijgen van een hond.
En ik ga dan HISTIERIES schreeuwen van pure kwaadheid en omdat niemand ook naar me überhaupt heeft geluisterd... En ook geschreeuw van: WAT DOET IN G**SNAAM DAT BEEST HIER!?!??!?!?!!?

Jaaaa........ 😐😅ik kan dat ook echt zo worden.😑
ZELFS boven mijn stem kan ik boven uit komen.. 😶😐

Maar ik kan HET ECHT NIET HEBBEN DAT HUN ZO STOER BLIJVEN DOEN EN DE REST!!!!! HUN BEGONNEN MET DE DRAMA EN HUN MOET HET OOK ZELF LATEN STOPPEN!!!! ZO MOEILIJK IS HET NIET!!!!! EN IK GA GEEN HAND HELPEN ERMEE MET DAT PROBLEEM.

Ik jank nu al het dubbelen ervan...
Misschien zeggen ze wel dat ik niet dat beest hoeft uit te laten...

Maar WAAROM MAKEN ZE GEEN DRUK OM HET GELD EN DURE DINGEN DIE IK EN MIJN HALVE ZUS EN BROER HEBBEN MAAR HUN VINDEN DAT NIET ZO ERG DENK IK EN DAN MOET IK VAST MIJN SPULLEN VERKOPEN WAT VAN MIJ ZIJN EN IK GA ECHT KWAAD WORDEN DAT HUN GELD TE KORT HEBBEN EN DAT IK EN DE REST MOET MEE HELPEN?!?!?!? ALLEEN VOOR EEN DOMME HOND?!?!?!?!?!?!?!?! EN DAT BEEST WORD TOCH OUD EN GAAT DKKD DAARNA EN NOG STEEDS VAST GELD TE KORT EN IK GA ZE NIET HELPEN ZELFS NEMEN ZE AL MIJN GELD AF VAN DE BANK!!!!!!! IK GA NIET DIE UITDAGING AAN VOOR EEN STOMME HOND DIE SLIM KAN ZIJN EN DAARNA EEN DOM OUD HOND!!!!

DAN VERPIL JE GELD AAN NIKS WAT ZELFS GEEN ECHTE WAARDE HEEFT!!!

WAT EEN ONZIN VAN HUN GEWOON!!!!!!
HET IS B.E.L.A.G.L.I.J.K GEWOON!!!!!!
WILLEN ZE NOU BLUT WORDEN EN DE ANDERE VAN HUN FAMILIESS OOK?!?!?!?!?!! DAN ZIJN ZE ECHT EGO'S GEWORDEN!!!!!!
Misschien kan een regeling zoals degene waarbij je nu en dan bij een ander gezin verblijft, een tussenweg zijn tot een overplaatsing naar een nieuw gezin. Als blijkt dat jij een stuk gelukkiger bent in een ander gezin, zou het kunnen dat je van je huidige gezin stilaan afstand mag nemen.

Een gps-tracker op je telefoon lijkt me inderdaad vervelend. Sinds wanneer staat die tracker erop? Kan je je herinneren of deze geïnstalleerd werd na een bepaalde gebeurtenis?

Als je gezinsleden besluiten om, ondanks jouw tegenargumenten, een hond in huis te nemen, zou de afspraak kunnen zijn dat jij niet mee hoeft te zorgen voor de hond. De hond wordt dan de verantwoordelijkheid van je gezinsleden, en hoewel de hond in je huis rondloopt, hoef jij je er niet mee bezig te houden.

Gr. Kenshin
hey

jammer dat het gesprek niet goed gegaan is.

ik had jou ouders wat redelijker ingeschat dan dat ze zijn...

als je graag naar een ander gezin wil moet je het denk ik niet aan de politie zeggen maar aan veilig thuis zij kunnen het denk ik beter op pakken dan de politie.

groetjes
blue

Ik kan het wel proberen maar ik denk dat iedereen mij gaat afwijzen om het te doen... ik kan misschien halve week in een andere gezin blijven en de andere halve week in deze... maar ik SNAP gewoon Niet waarom ze Niet tot het conclusie
komen dat ik NIKS NOPES NANA een Hond wil hebben... alleen de weekend zal dat niet genoeg zijn voor me om in een ander gezin te zijn...

Maar ik wil gewoon ook die kloote gps-tracker uit mijn telefoon hebben zodat hun niet gaan weten waar ik ben omdat ik hun ook niet mag en Geen HOND wil HEBBEN EENS.
En hun maken alleen maar problemen voor mij en ze kunnen wel zeggen van dat ze dat NIET doen en daarna mij aanwijzen dat ik het zelf doe bla bla bla... WAT een onzin is DAT.. ik kan er gewoon niet tegen. KLAAR!!!
Niet echt mij aanwijzen maar ik weet wel dat hun mij een schuldige maken ofzo.. weet ik veel meer wat ik moet ermee😑😑😒😒😒 *zucht*
hey

jammer dat het gesprek niet goed gegaan is.

ik had jou ouders wat redelijker ingeschat dan dat ze zijn...

als je graag naar een ander gezin wil moet je het denk ik niet aan de politie zeggen maar aan veilig thuis zij kunnen het denk ik beter op pakken dan de politie.

groetjes
blue
- Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
@ Kenshin
Ik kan wel proberen... maar hun gaan daar zowiezo ONEENS worden.... Anders kan ik wel echt naar de politie stappen als Niemand het doet met tegenzin..
Ik laat wel weten of er later goed nieuws of slecht nieuws is.. afwachten maar dan helaas voor mij😑😒
Het gesprek verliep niet op de manier waarop we het ons hadden voorgesteld. Je argumenten drongen niet door tot je gezinsleden, en ze lijken hun plan voor het in huis nemen van een hond door te zetten. Je moeder werd emotioneel, en vertelde dat ze het moeilijk had met de situatie.

Je gaf aan graag naar een ander gezin te willen, en hoewel je ouders de huidige situatie niet gemakkelijk vinden, stemden ze daar niet mee in. Zou je het zien zitten om bij het aanbreken van het nieuwe schooljaar naar een leerlingenbegeleider te stappen, zoals ik in mijn vorige reactie aan je voorstelde?

Gr. Kenshin

Reageer