Vraag

Verslaafd aan anime personage

  • 6 March 2019
  • 4 reacties
  • 373 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal

ik ben een jongen van 14 jaar, en ik kijk de laatste tijd heel veel anime omdat mijn vriend het mij aanraadde. om een lang verhaar kort te maken keek ik een maand terug de serie konosuba en ik heb nu een obsessie met het hoofdmeisje aqua. ik denk nergens anders meer aan en mijn vrienden praten niet meer met mij omdat ik alleen maar over haar praat. al mijn geld dat ik heb gespaard is nu op want ik heb mooie figuurtjes en posters gekocht. mijn ouders zijn boos op mij omdat ik ook hun geld heb gebruikt. het grootste probleem is dat ze niet echt is en het maakt me zo verdrietig dat ik ben begonnen met snijden. soms is het zo erg dat ik tijdens school begin te huilen. ik houd oprecht van haar maar ik kan niet zo verder met leven
help me alsjeblieft

4 reacties

Je hebt een slechte keuze in anime vrouwen. Ga maar Re:zero kijken. Dan kom je erachter dat Rem veel beter is dan Aqua en dan is deze fase voorbij.
Hoi

Je hebt sterke gevoelens voor een animemeisje, en de gedachte dat ze niet echt is, maakt je verdrietig. Wat vervelend dat je mentale gezondheid en de band met je ouders en vrienden hieronder lijdt.

Ik vind het effect dat dat animemeisje op je heeft, best heftig. Het lijkt me verstandig om hier niet alleen mee te blijven zitten. Zou je met je ouders kunnen bespreken wat er aan de hand is?

Als je hier liever anoniem over praat, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, wordt er naar je geluisterd, en krijg je vast nuttig advies mee. Hierover praten lucht vast op.

Groetjes
Kenshin
Praat hier met een vertrouwenspersoon over, of probeer verliefd te worden op een meisje uit je omgeving en vergeet die Aqua. Schrijf bijvoorbeeld op een blaadje hoe slecht zij voor je is. En kijk ernaar, hopelijk realiseer je je dan dat je jezelf heel erg aan het kapot maken bent. Ik wens je heel veel sterkte!

xx Troubleshooter 💥
Reputatie 3
Badge +2

hey  Aquafan69.

is het niet een obsessie die je voor aqua hebt want ik weet een pagina waar je kan kijken hoe je het kan verhelpen het is namelijk: https://nl.wikihow.com/Over-een-obsessie-heen-komen#:~:text=Ga%20wat%20fysieke%20oefeningen%20doen,is%20ook%20een%20prima%20afleiding. 

 

hopelijk heb je er wat aan!

met veel liefs: Sakura Sato

Reageer