Vraag

oefen zoen

  • 18 April 2024
  • 30 reacties
  • 476 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Lieve allemaal, ik zit met een probleempje en ik wil het toch even voorleggen.  Een super goede vriend van mij die vraagt mij al een tijdje iets. En ik houd het af tot nu toe. We hebben het wel eens over meisjes en zoenen etc . Zoals iedereen dat wel doet denk ik. Hij zegt dan vaak tegen mij dat we best eens met elkaar kunnen oefenen op zoenen. En dan echt tongzoenen. Ook zegt hij telkens dat hij dat met mij wel wil omdat ik zo op een meisje lijk. Dat is wel lief maar ik twijfel. Ik ben verliefd ( even verkering gehad nog geen tongzoen) op mijn crush en dan vind ik dat ik dit niet kan doen, denk ik. En ik heb het vermoeden dat mijn vriend misschien wel een beetje verliefd op mij is terwijl hij ook wel weet dat dat niks zal worden. Hij zegt het ook niet hoor en respecteert mij 100%. Ik vind hem wel heel aardig en lief en een echte bff. En hij is best een mooie jongen. En dat is ook meteen het punt want ik gun hem de oefen zoen ook wel en ben ook benieuwd.  Alleen ben ik bang dat ik verwachtingen maak bij hem. Of ik maak hem opgewonden. En straks voel ik er iets bij. En ik twijfel of ik dit wel kan maken als ik eig verliefd ben op " Maya" ( fictieve naam).  Wat is jullie mening? 


30 reacties

Reputatie 2
Badge

zeg dat ie misschien iemand ander moet vragen. mijn vriend had ook zoon situatie hij zij gewoon dat hij dat niet wou.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Tover01 

Ik snap dat je dit lastig vind. Je hebt het je crush toch verteld? Ze vind je toch niet leuk?

Als dat zo is ben je afgewezen.

 

Ik zou het er gewoon met die vriend over hebben.

Je zegt dat je je er vertrouwd bij voelt. Ik zou het gewoon doen!

Anders vraag je hem of hij weet waar hij op valt?

Wat wil je allemaal weten @Tover01?

 

😘

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Tover01  het is niet zo raar dat je dit voelt en wel wilt. Je hebt nu geen verkering dus het is geen vreemdgaan. Maar, als jij je er niet goed bij voelt of het stuit je tegen de borst, dan heb je alle recht om hem vriendelijk te bedanken voor het compliment maar te vertellen dat het je niet comfortabel maakt.  En een argument kan ook zijn dat jij nu eenmaal op meisjes valt.  Dat hij jou als een "plaatsvervangend meisje” ziet zegt denk ik dat hij niet "meer verwacht”van je  maar aan de andere kant in dit geval lijkt het  mij  ook geen reden om hem te pleasen als jij niet wilt. Toch ben je ook wel nieuwsgierig en zeg je dat je ergens wel wilt.  Dan is het dus afwegen, je wilt wel,  hebt geen relatie,  maar je voelt je verbonden met je liefste vriendin.   Ik snap de moeilijkheid.  Aan de andere kant, het is een zoen (eenmalig), geen seksuele handeling vind ik dan.  Volg gewoon je gevoel, dat kun jij heel goed, dat heb je bewezen, en zeg dan tegen hem wat je wilt.  Bedenk ook, een  zonde of raar of slecht is het nou ook weer niet.  Kortom: mag het? Dat bepaal jij lekker zelf, je doet er niemand kwaad mee in ieder geval.

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tover01 ,

 

ik ben het wel eens met de anderen. Je doet niks fout, maar als het niet goed voelt dan moet je het niet doen.

@Tartan14  legt het best uitgebreid uit, dat vind ik wel duidelijk.

Ik heb zelf ook wel eens met jongens gezoend, met meisjes niet echt, alleen wel eens een kusje gegeven, omdat ik op jongens val. Maar sommige jongens zoenen te 'nat’ of nogal 'nat’, dus een beetje oefenen kan nooit kwaad, maar eigenlijk is het ook niet echt slecht als het de eerste keren niet perfect gaat. Ik vind het eigenlijk ook wel schattig als je het pas leert met je eerste vriendje of vriendinnetje.

Als ik met jongens zoende was het niet altijd vrijwillig of zo voelde het niet altijd, maar misschien lag dat ook wel aan mij, omdat ik door jongens seksueel misbruikt ben geweest en ook al zeiden jongens dan soms niet dat ik het 'moest’ doen dan voelde ik toch een soort druk, dus ik weet niet of ik je goed advies kan geven.

Wat je ook kan doen met die vriend is oefenen op je eigen hand of misschien ook wel elkaars hand. Dan voel je ook wel of je te 'nat’ zoent en van die dingen. Dan kan hij ook voelen hoe jij kust op zijn hand of hoe en waar jij wilt.

Als je tongen wilt oefenen is het natuurlijk op je hand sws nat, omdat je je tong gebruikt en dan is het niet erg. Dan kun je misschien een vuist zonder je duim erin maken en dan zo je vuist rechtop houden dat je in dat ‘gaatje tussen je vingers’ aan de kant van waar je duim zit (sorry dat ik niet echt goed kan uitleggen, ik hoop dat je het toch snapt) je tong kan stoppen en dan ‘tongbewegingen’ erin kan maken of anders misschien toch echt tongen met hem. Je kan hem altijd nog eerst een pepermuntje geven dat ie lekker fris smaakt.

Met mijn vriendje vind ik kussen en tongen nu echt wel leuk en fijn.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +2

Haii, dat ben ik met @Tartan14  eens, als je het doet hoef je echt niet schuldig te voelen. Het is geen strafbare handeling;).  Ik zou overwegen, dat het eenmalig is en just for fun.  Zijn beeld van jou is dan wel een beetje een motief zovan " hij lijkt meisje dus dan is het net echt".  Moet je dus bv ook in rokje zoenen? Maar jij bent het wel zelf. De jongen Tover.  Maar als jij het hem gunt en jij bent zelf ook nieuwsgierig, het is geen verschrikkelijk iets en ook geen vreemdgaan vind ik. Dat zou het zijn als jij een relatie had. Ik ben het met Tartan eens, laat je hart en verstand spreken. 

Sjardy xoxox

Reputatie 7
Badge +17

Tja, als jij je er goed bij voelt kun je het rustig doen. Met ‘vreemdgaan’ heeft het iig niks te maken.

Jullie zijn goede vrienden zeg je dus met zijn verwachtingen zal het wel meevallen denk ik. Hij weet immers dat je op meisjes valt en dat hij geen kans maakt bij je. Als je het gaat doen zou je hem voor de zekerheid nog een keer kunnen zeggen dat het eenmalig is.

Ik ben het eens met @Tartan14, volg je gevoel.

Reputatie 1
Badge

ik zou gewoon een trio proberen, dan komen jullie er over uit met elkaar.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Tover01 ,

Ik ben het met iedereen eens!

Doe vooral wat je zelf het fijnst vind, en wil je überhaupt wel tongzoenen? Je moet het pas doen als je daar zelf echt oke mee bent. Ik zou het zelf bv liever nog niet willen tenzij ik echt heel erg verliefd op iemand ben misschien, maar dat is per persoon anders natuurlijk:)

Reputatie 7
Badge +5

Maar valt die vriend eig op jongens? Omdat hij zegt dat hij het met jou wil doen omdat je op een meisje lijkt denk ik eig dat hij niet verliefd op je is en op meisjes valt. En hij het dus alleen wil proberen:)

Reputatie 7
Badge +12

Hey lieve @Jesse08  nee hij valt op meisjes :)  ik maakte me een beetje zorgen dat hij misschien meer voor mij kon gaan voelen omdat ik er op lijk, maar dat is natuurlijk mijn zorg en zal vast niet.  Zoals jij zegt hij wil het proberen en we zijn bff en hij vind mij (zijn woorden:)  “hot en soms vrouwelijk”  en als ik met hem zoen voelt dat even alsof hij een meisje zoent en tegelijk hebben we het dan een keer geprobeerd. haha ik zoek naar de goeie woorden maar zoiets is het (ongeveer) 😊😊 ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat ik het wel kan doen, jullie adviezen geven de doorslag.  En, ik vind hem ook een mooie jongen dus qua gevoel is het niet zo dat het me tegen staat ofzo. Terwijl ik dus ook op meisjes val. Ach en al zou ik jongens ook leuk vinden, bi zijn, dat zou ik helemaal prima vinden, dat is niet eens een issue voor mij. So be it. 😍

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben benieuwd of je het gaat doen @Tover01 ! :) 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Tover01  zo is het maar net!   Je hebt groot gelijk en je legt het goed uit hoor. En ik zou zeggen: geniet er ook van, het is vast fijn. 😚

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

Goed gezegd @Tover01  Als jullie het allebei leuk vinden is dat helemaal prima

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb nog 2 dingen waar ik aan dacht @Tover01 . Is hij ouder/groter/sterker dan jij? Omdat je je zorgen maakte dat hij misschien opgewonden kon raken, dat je je in alle gevallen veilig voelt bedoel ik. Ik wil dingen niet groter maken dan ze zijn hoor maar laat ik het zo zeggen, je vertrouwt elkaar wel zodanig dat je je veilig en prettig zult voelen?

Sjardy xoxox

Reputatie 7
Badge +10

Hey tover!

Laat je weten hoe het is gegaan??

Ik ben zeer benieuwd als je het hebt gedaan!

 

Een klasgenoot van mij vertelde me dat het zou voelen alsof er een naaktslak in je mond zit. 😂🤤

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. wist je dat als je 10 seconden tongt dat jullie maar liefst 80 miljoen bacteriën wisselt? (Leuk feitje hè 😂)

Reputatie 7
Badge +12

Hey !  @Sjardy  haha dat zit wel goed hoor. Hij is wel ietsje groter (en sterker denk ik ) maar ik vertrouw hem wel :) lief dat je het vraagt.

@Wees Jezelf Bij Noah  haha  lekker zeg !  Nou dat wordt dus eerst flink spoelen XD ik denk dat ik een flesje mondwater meeneem 😄  ik  heb nog nooit een naaktslak in de mond gehad 😝maar  zo kom ik ook weer ergens achter. En toch zijn er miljarden mensen die het lekker vinden 😚😉 Het gaat wss morgen gebeuren!  Ik laat het weten hoor xd.  Bedankt voor alle tips, meningen en adviezen!

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Hey jullie!  ;)

Nou we hebben geoefend. Allebei een flesje bronwater mee en een blikje cola XD en toen ervoor gaan zitten op een omgevallen boom achterop een scouting terrein in de buurt.  De eerste paar keer was echt niks ! :P we schoten elke keer in de lach en hij begon te blazen in mijn gezicht en al dat soort geintjes. Maar na een tijdje dan toch volgens de filmpjes en de beschrijving proberen te zoenen na eerst flink cola en water te drinken. Ogen dicht en gaan met die naaktslak zoals @Wees Jezelf Bij Noah  zo mooi zei haha. Het voelde zeer raar ! Eerst ook vies jak!  Maar na even ging het wel.  En na een paar keer was het eig best leuk 😊. Ik merkte wel op een moment dat hij het wel ‘erg lekker’ ging vinden en toen heb ik even gestopt  en hem recht aan gekeken en gezegd van “ik ga niet verder dan dit hoor ****(naam) “En hij zei ook sorry ja dat weet ik.. maar hij werd er een beetje pieperdepiep van zeg maar. En toen ben ik wel gestopt, want hij vond het moeilijk merkte ik. We hadden wel onze handen bij elkaar op een knie en de andere in elkaars hand, of even door elkaars haar enzo , maar dat ging vanzelf.  Toen zijn we dus gestopt en hij bedankte mij wel 10 keer en zei elke keer sorry voor zijn gevoelens, netjes gezegd.  Ik vond het niet erg en dat zei ik ook steeds, en we zijn dus niet verliefd ofzo, hij ook niet. Het was op dat moment dat hij iets voelde, verder niet.  En ik ben gewoon snel weer grapjes gaan maken en over heel andere dingen begonnen. En lachen om zijn vest en mijn kniebroek waar echt allemaal mos en natte blaadjes enzo op zaten.  En toen zijn we weer naar huis gefietst en nog een keer thanks ! En dat was het verhaal haha.  Eenmalig dus,  maar wel spannend en leuk.

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Tover01 ,

Wat fijn dat het goed ging! Het lijkt me echt zo raar om dat voor het eerst te doen! ;)

Reputatie 7
Badge +10

Hey Tover!

Was het ook echt dat er een naaktslak in je mond zat??

En was het ongemakkelijk?

 

Misschien heb je het niet door, maar het kan dat hij jou wel leuk vindt. Dus hou dat in je hoofd!

Denk je dat het nu ook wat sensueler gaaat worden tussen jullie?

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Fijn dat het goed is gegaan! 💏

Reputatie 7
Badge +17

Aahw wat super schattig! Haha ook grappig hoe je het beschrijft! Lief hoor dit. Knap hoe je je grens trok. Het is ook wel een compliment voor jou dat hij 'pieperdepiep' werd want dat betekent dat je goed zoende lijkt mij 😉. Zeer cute ook dat jullie elkaars hand vast hadden en op de knie legden. Het was dus een echte oefen zoen 😚😉. Leuk beschreven Tover, en goed gehandeld! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +2

Haiii @Tover01  wat leuk en lief! Ik had dat graag willen zien hihi 😍 je was er wel goed in als ik het zo lees!😉 Goed hoe jij hem begrensde zeg maar. Heel verstandig dat je een korte broek droeg, misschien was hij nog meer opgegaan in zijn gevoelens als je een rokje had gedragen, nog meer meisjes uitstraling had. En net als Tartan vind ik dat super skottig met jullie handen op de knie en vasthouden! Ik vind het enorm lief om te lezen en ik vind dat je dit heel verstandig hebt aangevlogen! Knap van je hoor jongen! ♥️ 

Sjardy xoxox 

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01 Mooi dat het toch een leuke ervaring was. En ook goed dat je je grenzen aangaf. Zeker als de ander het wel heel leuk gaat vinden. Hij weet nu tenminste waar hij aan toe is en dat het eenmalig was.

En je bent dus een goede zoener blijkbaar, anders werd hij niet ‘pieperdepiep’, haha. Was dit de eerste keer dat je iemand gezoend hebt trouwens?

Reputatie 7
Badge +12

Hey allemaal! Haha bedankt voor jullie lieve berichtjes! @Jesse08  het was ook raar om te beginnen en eerst te doen, daarna werd het leuker! 😚@Wees Jezelf Bij Noah  het leek niet op een naaktslak denk ik hoor haha. Het is niet met iets te vergelijken want zo'n tong gaat heel snel en beweegt veel en een slak is traag xd. Het was in het begin ongemakkelijk maar na een minuut of 2 werd het wel fijner. 

@Tartan14  ja zijn hand lag meteen op mijn knie en we pakten vanzelf elkaars hand, om en om haha. En af en toe door elkaars haar. Ging vanzelf 🤔☺️

@Sjardy  Ja daar had ik ook aan gedacht! Ik heb de korte broek aan gedaan thuis en niet mijn rokje, precies om wat jij zei! 

@tim16  ja dit was voor het eerst, ik heb wel eens wang kussen gegeven aan jongens en  meisjes en mijn bestie wel vaker een snelle mondkus, maar dit nog nooit.  

Eerlijk gezegd was het best leuk dus! Zou dit echt wel eens met het meisje willen doen waar ik ♥️ op ben hihihi 🤭🤭  jullie nog weer dankjewel voor het meedenken!! 😘

Veel liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +10

@Tover01 

Denk je dat je het nog een keer wilt doen?

En denk je dat jullie vriendschap nu gaat veranderen? (misschien wat sensueler enz)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. (Sensueel zittegen sexueel aan. Sensueel zijn is wat meer aan elkaar zitten enz)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Wees Jezelf Bij Noah  nee ik denk niet dat ik dit  nog een keer doe, niet met hem in elk geval. Dat was eenmalig om te proberen:) als ik dit weer doe is dat hopelijk met een meisje waar ik verliefd op ben ☺️ik denk ook niet dat daarmee de vriendschap met hem anders wordt dan die was. We hebben dit echt voor 1 keer gedaan 🙂 dankjewel voor het vragen! 

Liefs Tover xxx

Reageer