Skip to main content

Hey lieve allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn rond de kerstvakantie uit de kast gekomen, we hebben een zware tijd met alle opmerkingen die gemaakt worden. Mijn vriendin trok zich er nooit wat van aan (dat zei ze) maar nu is het dus fout gegaan, ze heeft zichzelf open gesneden nadat ze een anoniem berichtje heeft gekregen met daarin dat ze een slet is, dit raakte haar zo erg dat ze zichzelf heeft opengesneden, ze heeft veel bloed verloren, wat ik van haar ouders heb gehoord is dat ze naar de wc ging en na een half uur gingen ze kijken of het nog goed ging en toen vonden ze haar, ik ben gelijk opgebeld door haar ouders, mijn vriendin heeft nooit eerder zelfmoord neigingen gehad, dus dit kwam behoorlijk als een schok voor mij. Ik ben vandaag bij haar in het ziekenhuis geweest, ze is heel bleek en zwak, daarnaast had ze ook allemaal slangetjes en buisjes aan haar lichaam. Ik heb het gevoel alsof dit alles mijn schuld is, dat ik haar niet genoeg gesteund heb, ik voel mij leeg en verdrietig. Wat moet ik doen, alsjeblieft ik ben wanhopig 

Ik hou jullie op de hoogte 

Liefs

Hey,

Wat naar voor je. Maar weet dat dit absolúút niet jouw schuld is. Het is juist stoer van jullie dat jullie uit de kast gekomen zijn. Gewoon boven de opmerkingen blijven staan. Maar even on topic. Gewoon er zijn voor je vriendin. Help haar als het weer fout gaat. Misschien kan je haar dit topic laten zien: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544

Sterke 

Groetjes mij

@Anoniemxv 


Hey lieve @missJuliet ,

Dit is echt niet jouw schuld!! Jij kon dit niet eens weten!

Ik snap je wanhoop, maar je kan er niet zoveel aan doen, behalve er voor haar zijn. En dat doe je al door bij haar langs te gaan. :)

Heeft ze een idee van wie het komt? En die mensen die opmerkingen maken, is dat op school? Misschien kan je het tegen je mentor delen?

En zelfmoordgedachten is heel heftig, en ik denk dat het ziekenhuis sowieso wel voor een psycholoog zorgt, maar dat lijkt me ook wel goed voor haar. De school kan wel een beetje proberen het verminderen maar ze zal hier nog wel vaker mee te maken krijgen. 😞 Er zijn nou eenmaal sommige mensen die erop tegen zijn… En daar die psycholoog kan haar misschien helpen hoe ze zich er minder door laat raken. 

Liefs. 

 

 


Hey,

Wat naar voor je. Maar weet dat dit absolúút niet jouw schuld is. Het is juist stoer van jullie dat jullie uit de kast gekomen zijn. Gewoon boven de opmerkingen blijven staan. Maar even on topic. Gewoon er zijn voor je vriendin. Help haar als het weer fout gaat. Misschien kan je haar dit topic laten zien: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544

Sterke 

Groetjes mij

@Anoniemxv

Bedankt voor de tip, ik zal haar helpen waar mogelijk 


Hey lieve @missJuliet ,

Dit is echt niet jouw schuld!! Jij kon dit niet eens weten!

Ik snap je wanhoop, maar je kan er niet zoveel aan doen, behalve er voor haar zijn. En dat doe je al door bij haar langs te gaan. :)

Heeft ze een idee van wie het komt? En die mensen die opmerkingen maken, is dat op school? Misschien kan je het tegen je mentor delen?

En zelfmoordgedachten is heel heftig, en ik denk dat het ziekenhuis sowieso wel voor een psycholoog zorgt, maar dat lijkt me ook wel goed voor haar. De school kan wel een beetje proberen het verminderen maar ze zal hier nog wel vaker mee te maken krijgen. 😞 Er zijn nou eenmaal sommige mensen die erop tegen zijn… En daar die psycholoog kan haar misschien helpen hoe ze zich er minder door laat raken. 

Liefs. 

 

 

De opmerkingen zijn deels op school deels als we door de stad lopen. We hebben het al meerdere keren aangegeven bij de mentor maar ik zal het blijven aangeven, bedankt. Gelukkig wil ze geen einde aan haar leven maken, maar werd het haar gewoon even te veel


Reageer