Skip to main content

Liefdesbrief, versturen of niet? wat moet ik met mijn gevoelens?

• November 16, 2025
  • 19 reacties
  • 230 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoi, nadat ik gisteren een topic heb geplaatst over hoe het voelt om verliefd te zijn, en daar niet offtopic wil gaan, plaats ik nu dit.

Dit is mijn liefdesbrief:

Beste (naam),

Ten eerste: deze brief is geen grap. (Naam), ik ben verliefd op jou. Ik ken je niet eens zo goed, maar toch is het zo. Ik kan het niet meer geheim houden, want het is al bijna 2 jaar zo. Je kent mij ook niet echt goed, ik woon alleen naast je. Je ziet me waarschijnlijk niet staan. Ik dacht dat je me wel aardig vond. Maar je doet tegen iedereen ongeveer hetzelfde. Aardig. Je bent namelijk gewoon aardig. Er waren momenten dat jij me blij maakte, al was het alleen maar een "hoi." Ik word soms verlegen van je. Want je weet niet, dat elke keer als ik je zie, ik overweeg te vertellen dat ik verliefd op je ben. Ik kan het beter niet doen. Dat weet ik ook wel. Want ik ben niet degene op wie jij verliefd bent. Dat is namelijk (naam). Ik weet niet of je dat echt serieus meent. Ik zou jouw  naam niet zo hard zeggen. Dat durf ik niet. Ik weet niet eens of (naam) echt bestaat, en wie dat is. Maar toch doet het me pijn. Ik wil niet eens verliefd zijn op jou. Het is gewoon gebeurd. En wat als je me wél leuk zou vinden? Ik weet niet eens wat er dan zou gebeuren. Ik weet niet wat stelletjes doen. Dingen met zijn tweetjes, of met anderen erbij? Wat doe je dan? Gedraag je je dan anders dan gewoon? Ik betwijfel of liefde echt heel veel anders is dan vriendschap. Maar toch weet ik zeker: ik wil niet alleen vrienden met je zijn.

Liefs, (Mijn naam) 

Ik weet niet of hij mooi is, en ik ben hem dus ook eigenlijk niet van plan te versturen... Maar wat vinden jullie dat ik moet doen? ik vjnd dit dus echt gigantisch moeilijk 😶

Liefs Yusa 😘

19 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • November 16, 2025

Hoi,

Super mooie brief heb je geschreven! Misschien kunnen nog anderen van het forum je helpen het NOG BETER te maken, want er zijn super goede briefschrijvers op het forum, maar je bent zo’n lieve persoon hoor! Je moet gewoon eerlijk zijn, want als je niet probeert kom je er niet. Ik duim voor je dat het je lukt en dat wens ik je super erg. Veel succes!

Groetjes,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 16, 2025

Hey lieve ​@Yusa dit is zo lief en eerlijk! Misschien zou ik het zinnetje over dat diegene al verliefd is er uit laten ☺️ houd het verhaal maar bij jezelf. Je laat merken dat je degene waardeert en respecteert en dat je vanuit jezelf diepe gevoelens hebt. Dat is al genoeg denk ik. Je hebt een mooie gevoelige brief geschreven en het is jouw verhaal dat is altijd goed. En " Want je weet niet, dat elke keer als ik je zie, ik overweeg te vertellen dat ik verliefd op je ben. Ik kan het beter niet doen" zou ik zelf het woord 'misschien' tussen zetten dus : "Want je weet niet, dat elke keer als ik je zie, ik overweeg te vertellen dat ik verliefd op je ben. Ik kan het misschien beter niet doen".

Dat zijn maar mijn gedachten hoor! Misschien hebben anderen nog veel meer tips! Ik vind het in elk geval een lieve brief! 

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 16, 2025

@justGhast en ​@Tover01 bedankt voor jullie reacties hoor 😄 Ja ik twijfelde ook al over dat stukje dat diegene al verliefd is... misschien wordt zo'n zin een beetje raar. Mijn bff zei ook toen ik het vroeg dat dat niet echt was, maar plagen (daar werd ik stiekem wel heel blij van 🫣) Maar de brief is sowieso ook nog niet af. Online heb ik wat aanpassingen gemaakt, op papier is het eigenlijk helemaal niet zoals ik echt wil dus dat wordt denk ik herschrijven ☺️ En dan nog de moed bij elkaar rapen om hem in de brievenbus te gooien bij mijn crush... Hihi voorlopig moet ik me daar nog op voorbereiden 😶 

Als je dit stukje niet snapt: "Mijn bff zei ook toen ik het vroeg dat dat niet echt was, maar plagen" dat ga ik nu uitleggen. Ik zat dus een keer binnen en toen was mijn crush buiten met vrienden in hun tuin. Toen hoorde ik van die vrienden tegen mijn crush: "oehh een leuk iemand..?" En daarna "oehh (naam van crush en (naam van iemand die ik niet ken)..?!!" Dus op een plagerig toontje dat ze mijn crush plagen. Tenminste zo begreep dus mijn bff het. Ik hoop dat het zo is 😁 En dat mijn crush niet op iemand anders is...  Ahh sorry ik vind dit heel spannend 🤭

Liefs Yusa 😘 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • November 16, 2025

@Yusa,

Jij kan dit. Ik wens je nog een keer super veel succes en geef ons updates. Ik ben nieuwsgierig hahaha.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 16, 2025

Hoi aaah wat schattig!!! Goed hoor, volg je hart als ik die persoon (j/m) was zou ik echt voor je gaan hoor ♥️😘 ik gun het je. Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 17, 2025

@Tjempie bedankt 😁😊 & ​@justGhast ja ik zal updates geven  snap wel dat je nieuwsgierig bent hoor 😁

Vandaag maar eens de perfecte brief schrijven hihi 🫢 (zenuwen!) 

Liefs Yusa 😚

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 17, 2025

Okeeeee vandaag ga ik hem dus niet herschrijven, daar heb ik nu eventjes geen inspiratie voor... Mijn crush zag ik wel vanmorgen... hihi ik zou eigenlijk naar twee vechtende katten kijken maar mijn ogen raakten afgeleid 🫢🫣😍 Dan misschien morgen de brief schrijven..?

Liefs Yusa 😘 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 17, 2025

@Yusa 

Je liefdesbrief is heel mooi en duidelijk geschreven :). Ik smelt echt tijdens het lezen.

Ik wens je superveel succes (mocht je het gaan doen).

Xx, Weetikveelll ❤

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 18, 2025

@Weetikveelll bedankt 🙂🙂

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 18, 2025

@Yusa  heel lief. Uit je hart. Mag ik één suggestie doen? " Geen grap" zou ik vervangen door " komt uit mijn hart" of iets dergelijks. Dat klinkt welgemeend en heel lief.  Verder heel ontroerend. 

Liefde en groetjes xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 18, 2025

@Nngirl tuurlijk mag je een suggestie doen! Ik wil alleen maar een mooie brief schrijven en jullie helpen me daar zeker bij ☺️

Liefs Yusa 😘😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 25, 2025

Okee iedereen. We zijn nog niet veel verder dan eerst. Nog niet geschreven 🫣

Maar goed, net kaartjes aan het uitzoeken met mijn moeder, blijkt mijn crush op mijn 4e verjaardag een kaartje gestuurd te hebben 🥲🥰 (crush was dan 5)

Daar smolt ik dus echt van ☺️ Maar zal ik m nou versturen als hij af is?? Ik twijfel nog steeds gigantisch 🫣🫣

Liefs Yusa 😘😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 25, 2025

Het ​@Yusa  ik heb het voorgelezen, dat zou ook kunnen. Of vind je dat echt te eng? Snap ik hoor.  Persoonlijk vind ik dat je deze zeker wel kunt sturen. Het is een hartstikke leuke lieve brief! 

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 27, 2025

@Tover01 voorlezen gaat me echt te ver 😶 ik zou door de grond zakken 🤭 Ik dacht zelfs nog na het stukje van "Ik woon alleen naast je" en "liefs mijn naam" te anonimiseren. Dus dan groetjes anoniem. Ik had dus wel een hele vreemde droom over dat ik het vertelde aan mijn crush 🤭🤭 hihi dat was best vreemd maar het leek heel echt. Maar ja het was dus een droom 🫣 

Liefs Yusa 😘😘

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

Hihi ​@Tover01  niet iedereen durft op zijn knieën een brief voor te lezen hoor 😉 zou ik ook nooit durven. ​@Yusa  ik zou niet anonimiseren 😊 het is een leuke en lieve brief, en wacht beter af tot je alle moed hebt verzameld om hem te geven ♥️ het hoeft ook niet nu meteen. Je bent nog hartstikke jong. Komt wel. En dan geef je hem aan je crush. Die is vast onder de indruk! 

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

Hoi, in https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/op-wat-voor-papier-schrijven-jullie-brieven-vraagje-voor-kt-100803 had ik de KT nog een vraag gesteld, voor de zekerheid en anonimiteit heb ik toch maar uitgetypt. Dit is nu denk ik de permanente brief. Hij staat namelijk op papier met pen. Geen gum te gebruiken. Geef vooral jullie mening, ik kan natuurlijk altijd nog als het echt vreselijk is herschrijven 😄

Lieve, (naam van crush)

Ik weet niet of je het wel leuk zou vinden wat ik nu ga zeggen. Ik weet niet hoe je zal reageren. Maar ik zit hier al zolang mee, dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd.
Als allereerst wil ik even zeggen dat deze brief absoluut geen grap is, en uit mijn hart komt. Echt waar.
(Naam), ik ben verliefd op je.
We kennen elkaar niet eens zo goed, we wonen alleen maar naast elkaar. Waarschijnlijk zie je me niet staan. Soms denk ik dat je me wel aardig vindt. Soms ook niet. Want je bent sowieso aardig, tegen iedereen.
Er zijn al zoveel momenten geweest dat je me blij hebt gemaakt, al was het alleen maar een "hoi." Er zijn al zoveel momenten geweest waarbij ik heb overwogen het gewoon te vertellen. Maar zo simpel is dat nog niet.
Eén ding is zeker, je laat me heel veel voelen. Blij, verdrietig, stom, klunzig en gestrest. En nog veel meer. Ik weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Ik was liever gewoon niet verliefd op je geworden. Maar toch ben ik dat. Er is niks aan te doen en dat gaat ook niet veranderen.
Ik weet niet eens wat er zou gebeuren als je me afwijst, of als je dat juist niet doet. Ik weet niet wat stelletjes doen. Dingen met z'n tweetjes, of met anderen? En wat voor dingen? Ik betwijfel zelfs of liefde heel veel anders is dan vriendschap. Maar toch weet ik het heel zeker: ik wil niet alleen vrienden met je zijn.

Liefs,
(Mijn naam)

Ja ik weet het- het is eig een heel andere versie en hij is ook veel langer 🙂‍↕️ maar het gaat niet om de lengte maar om wat erin staat ☺️

ps: zo lang ben ik bezig geweest: 

Hihi, that's me, een timertje erbij 🤭

Liefs Yusa 😘😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 1, 2025

Hey lieve ​@Yusa  mooi hoor! Ik zou denk ik zelf de zin "Waarschijnlijk zie je me niet staan" er niet in zetten, je hoeft jezelf niet klein te maken 😘en "Soms denk ik dat je me wel aardig vindt. Soms ook niet. " zou je misschien kunnen veranderen in: " ik heb het gevoel dat je mij wel aardig vind, ik jou zeker ook" .  

Dat komt positief over en je laat zien dat jouw gevoel heel duidelijk is. 

En "je laat me heel veel voelen. Blij, verdrietig, stom, klunzig en gestrest. En nog veel meer. Ik weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Ik was liever gewoon niet verliefd op je geworden. Maar toch ben ik dat. "   Dit zou ik veranderen in iets positiefs zoals" ik voel heel veel bij jou. Vaak blij en vrolijk, soms onzeker".   Dan houd je het bij jou zelf.  Anders lijkt het voor haar/hem net of zij/hij iets gedaan heeft en dat kun je beter vermijden. Als je zegt dat je liever niet verliefd was geworden klinkt dat voor haar/hem misschien als tegenzin bij jou. 

Ik hoop dat je het op prijs stelt dat ik dit zeg trouwens 🤭😊 maar zo denk ik dat je de brief helemaal vanuit jouzelf schrijft zonder haar/hem ergens mee te 'belasten'.  Ik denk dat dat beter werkt en lief overkomt. 

Liefs, Tover 😘

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 1, 2025

Ik ben het wel eens met ​@Tover01 . Het ziet er verder goed uit hoor! Erg lief 🥰

@Tjempie  dat is zo. Al is het wel super lief. Mijn vriendje is in het begin ook een keer eventjes op zn knieën geweest daar smelt je als meisje wel van hoor ♥️ 

Succes ​@Yusa  het moet goed komen zo! 😍

Doby xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 1, 2025

Hé jazeker Tover dat stel ik wel op prijs. Ik heb genoeg papier en pennen 😅 ​@Dobymeis13 ja ik hoop maar dat het goed komt. Ik ga hem echt nu nog niet versturen hoor 🫢

Liefs Yusa en heel erg bedankt voor de tips 😘😘