Skip to main content
Vraag

op wat voor papier schrijven jullie brieven+ vraagje voor KT

• November 28, 2025
  • 8 reacties
  • 82 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoi, ik vroeg mij ineens af hebben jullie nog echt speciaal "brief" papier? Ik gebruik gewoon een collegeblock ringband. En nu ook nog de vraag voor de KT, mag ik een foto van brieven sturen ipv het helemaal weer uit te typen? Ik heb geen heel herkenbaar handschrift en ik kan namen uitwissen met een handige toon in mn galerij. Dus ja mag dat?

Liefs Yusa 😘

8 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 28, 2025

Hi ​@Yusa,

Zolang niets in de foto herleidbaar is naar jou of een ander, is dat helemaal oké. Veel plezier op het forum :)

Maria (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 30, 2025

Hi ​@Yusa 

Wij hebben thuis geen speciaal brief papier, ik wist zelfs niet dat dat bestond 😂

Nog veel succes!

• November 30, 2025

@Yusa    Ik schrijf sws erg weinig brieven maar als ik er een schrijf dan is het een speciale of belangrijke. Dan gebruik ik het heel mooi oud briefpapier van mijn xxxxxx (*) , die een winkeltje in papierwaren  had. En  zo is er een pak antiek briefpapier overgebleven dat ik nu heb geerfd zegmaar.  Het is dik creme kleurig papier (met een andere afmeting dan we nu hebben) met aan de hoeken en de zijkant bloemen en  slingers er op. Er zitten ook envloppen bij.  Als je der over nadenkt dat brieven soms heel lang bewaard blijven, maar dat er van al onze texten en chats niks zal overblijven, is wel raar     

(*) xxxxxx is de naam van de familieband die ik er niet bijzet voor de privacy           

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

@Wouttjehhhh bestaat ook niet echt, ik bedoel gewoon papier waar je op schrijft 😅

@GewoonIkke dat klinkt erg mooi! Antiek papier klinkt echt gaaf, hebben wij hier niet. 

Liefs Yusa 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Heyy ​@Yusa ,

Sorry weet niet zeker of ik het goed begrijp😅 Bedoel je of ik nog echt brieven met de hand schrijf i.p.v. typen?..🙃 Dat doet ik wel iig :)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

@Cantaloupe is ok hoor! De vraag was wat voor papier je gebruikt om brieven op te schrijven. Ik schrijf zelf ook met de hand hoor, da's veel persoonlijker 🙃

liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 30, 2025

Hey! Ik vind het wel mooi op echt papier. Wij hebben thuis doodgewone schrijfblokken. En 1 sjieke van een hotel waar mijn moeder ooit was voor haar werk. Voor school ook gewone schriften en voor speciale dingen zoals toetsen school papier. Staat het logo op dat is wel mooi. En ik heb van scouting ook apart en mooi schrijf papier.  Klein verhaaltje: vorig jaar had ik een keer strafregels en ik overwoog even in een gekke bui om die op keukenrol te schrijven (eigenlijk op wc papier 😈) gelukkig zei mijn vriendin dat dat niet zo'n goed idee was haha 😄🤭 

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Heyy ​@Yusa ,

Ik schrijf gewoon op lijntjespapier wat ik uit een schrift scheur (voorzichtig😅).. :)