klasgenootje is jaloers op mij vanwege de band met me beste vriend



Toon eerste bericht

51 reacties

de plekken worden eigenlijk nooit gewijzigd. dit jaar toevallig wel omdat we van lokaal moesten veranderen. maar de setjes bleven het zelfde. maar de soort plekken werden echt heel vervelend ik kwam voor aan te zitten de waardoor de docenten meer op mij gingen letten hoe ik me voelde en hoe erg mijn tics kunnen zijn. en ook nog eens zonder stopcontact voor me laptop wat wel lastig is als ik hem nodig heb en leeg is.

ja mijn beste vriend en ik kunnen goed samen werken waar we dan op het zelfde niveau op hebben. dan vullen we elkaar heel goed aan wat ik moeilijk vind is hij goed in en anders om. en bij de andere lessen kan ik het hem uit leggen zo dat hij niet boos op de juffen worden omdat ik het volgens de meeste van de klas het fijner uit leg. moet ik nu btw voor dat meisje doen.

groetjes
bella
Misschien helpt het om op voorhand een lijstje met voorkeuren door te geven aan de docent die de plaatsen bepaalt. Op dat lijstje kan je dingen zetten als dat je graag naast je beste vriend zit, liever niet naast dat meisje zit, dat een plek van voren je stress bezorgt, etc.

Fijn dat je beste vriend en jij elkaar zo goed aanvullen. Ook een compliment voor je dat je de leerstof goed kan uitleggen. Echter jammer dat dit ervoor gezorgd heeft dat je extra tijd met dat meisje door moet brengen. Zullen jullie tijdens je uitleg met z'n tweeën zijn, of zitten er nog andere leerlingen bij?

Gr. Kenshin
ik heb het lijstje al klaar, haha.
toen ik 1 dag naast me beste vriend mocht zitten had ik smiddags een lijstje gemaakt waarom het een voordeel is dat ik naast hem kan zitten. maar die wouden ze toen niet hebben.

ik moet het dan altijd gewoon in de les uit leggen dus de docenten en zo zijn er gewoon bij. maar altijd druk met andere. het is op zich niet moeilijk uit leggen als je een niveau en soms 2 niveaus hoger zit. ik zit niet eens goed op deze school maar ik kon nergens anders heen wat redelijk in de buurt zit. had geen zin in om 3 uur heen en 3 uur teurg te rijzen. dus krijg ik gewoon de les stoffen die ik nodig heb om veder te kunnen leren na volgend jaar. waardoor ik het ook aan hun kan uit leggen.

groetjes
bella
Goed dat je je voornam om dit met je mentor te bespreken. Heeft dit gesprekje inmiddels plaatsgevonden?

Gr. Kenshin
nee het gesprekje heeft niet plaats gevonden omdat ik haar sochtens niet kon vinden en de rest van de dag was ik niet in school....

het negeren van haar heeft nut. ze gaat niet de heletijd meer als een slaafje achter me aan lopen. super fijn maar ze appt me wel de heledag door.

groetjes
bella
Je hebt je mentor niet kunnen vinden, kan gebeuren. Denk je dat je haar de komende dagen zal zien?

Het achter je aanlopen is verminderd. Wel ontvang je veelvuldig berichtjes. Doet ze vervelend als je deze berichtjes onbeantwoord laat? Je zou nu en dan kunnen reageren, maar telkens op een nieuw berichtje antwoorden, is geen vereiste.

Gr. Kenshin
ik zal vast wel me mentor morgen kunnen vinden aan gezien ik 4 uur les van der heb 😂

ik open het na 4 berichten en dan reageer ik niet.
ze vroeg ook aan mij en beste vriend van waar we waren toen we perongelijk afgeleid waren onderweg naar school smiddags waar wij waren gebleven en hoe laat we terug kwamen en zo. wij zijn perongelijk een heel end omgelopen naar school (25 minuten) met pokemon go aan zodat we haar niet hoefden aan te horen, haha.

ze merkt het wel dat ik niet telekens meteen open omdat ik nogal verslaafd ben aan mijn telefoon dus meteen elk berichtje open. behalve die van haar prive.

ik kreeg net zoon mooie tekst van iemand 'soms moet je iemands vertrouwen breken om diegene gelukkig te maken. soms is dat het beste...'
dat kreeg ik toen ik vertelde over de ruzie van haar en mij.

groetjes
bella
Lijstje klaar, yes. Wissel argumenten als naast je beste vriend zitten, gerust af met dingen als een stopcontact in de buurt hebben, zodat het duidelijk wordt dat het niet enkel gaat over naast een vriend zitten. Docenten hebben vaak de neiging sneller te luisteren naar zo'n afwisselend lijstje 🙂

Ben je, ondanks dat je een niveau hoger aan zou kunnen, tevreden over je school?

Gr. Kenshin
hey

ik heb nu al een maand of zo geprobeerd om de tips te gebruiken maar het hielp niet.

ze liegt eerst dat ze zelf transgender of lesbisch is maar het woord toch weer elke keer na een uur het vol houden weer normaal.

maar ze loog er weer over. en ze heeft wat mij best wel pijn doet homo's en transgender belachelijk gemaakt in een groeps app met mij en me beste vriend.

ik had heel netjes gezegd als ze het bleef beledigen dat ik het contact zou verminderen of verbreken en ze bleef doorgaan. dus negeerde ik haar dit weekend maar ja ze zocht de heletijd contact tijden school. en vroeg zelfs meedere keren aan me beste vriend waarom ik haar negeerde. en heb sinds vanmiddag al 20 berichten van haar gekregen.

wat kan ik nu het beste doen?

groetjes
bella
ja ik ben op zich te vreden.
als ik niet op deze school zou zitten had ik nooit mijn beste vriend ontmoet en had ik bij mijn broer in de klas gezeten.

en ik ben goed geholpen met de mentale shit waar ik wel moeite mee heb, haha.

had je vast nog niet gemerkt 😉

dit is het eerste jaar dat ik op mijn niveau les krijg. ze moesten het aan schraffen maar daar was eerst geen geld voor 🤔

groetjes
bella
Gelukkig bracht school ook enkele positieve zaken met zich mee. Nu nog hopen dat je lijstje goedkeuring krijgt 🙂

Gr. Kenshin
Je zou de meldingen van dit meisje kunnen uitschakelen, en met jezelf afspreken dat je haar berichtjes hoogstens om de vier uur checkt. Op die manier biedt je haar op een beleefde manier afstand, zonder haar volledig uit het oog te verliezen.

Waar Pokémon Go jullie allemaal heen leidt 😊 Vast gezond, zo'n eindje lopen.

'soms moet je iemands vertrouwen breken om diegene gelukkig te maken. soms is dat het beste...'
Wat is de boodschap van deze quote, denk je?

Hopelijk weet je mentor tijd vrij te maken voor een gesprek 🙂

Gr. Kenshin
Ik heb der ook op stil staan maar groeps appen krijg wel binnen.

'soms moet je iemands vertrouwen breken om diegene gelukkig te maken. soms is dat het beste...'Wat is de boodschap van deze quote, denk je?

het past goed bij dit conflict. want ik vertrouwde haar wel maar moest me bij haar altijd anders gedragen.
en nu heeft ze me vertrouwen beschadigd en nu ga ik minder met haar om waardoor ik rust in me kop krijg en me dus 'gelukkiger' voel.

zonder gesprek of iets zit ik voor vandaag als testje naast me beste vriend. zo lang het goed gaat mag ik blijven zitten.

groetjes
Bella
Wat een verwarrend gedrag van deze klasgenoot. Niet ok dat ze verhalen verzint om aandacht te verkrijgen, en negatieve uitspraken deed over de LGBTQ-community.

Aangezien ik het best een lastige situatie vind, lijkt het me nuttig om een docent te raadplegen. Een docent zou met dit meisje kunnen praten, en duidelijk kunnen proberen maken hoe haar gedrag op anderen overkomt. Wie weet dringen de woorden van een docent sterker tot haar door dan die van een medeleerling.

Wordt je beste vriend ook op deze manier benaderd?

Gr. Kenshin
Hi Bellablue

Je beste vriend en jij kunnen goed met elkaar praten, waar een vriendin jaloers op lijkt te zijn. Best lastig om te achterhalen of haar twijfels rond haar geaardheid een schreeuw om aandacht zouden zijn.

Ik stel voor dat jullie haar het advies geven waar ze mee geholpen zou kunnen zijn. Wie weet is haar vraag naar aandacht zo beantwoord, en gunt ze je beste vriend en jou meer tijd met z'n tweeën. Je zou haar ook kunnen vertellen over de site Jong&Out, waar ze met haar twijfels terecht kan.

Zouden je beste vriend en jij vaker na school kunnen afspreken? Extra gesprekstijd tussen jullie twee doet voor beiden vast goed. De rustige sfeer van thuis of een gezellig parkje is misschien ook fijner dan een rumoerige schoolkantine.

Groetjes
Kenshin
Je zit momenteel naast je beste friend. Fijn 🙂 Hopelijk mogen jullie naast elkaar blijven zitten. Heeft het meisje hier wat van gezegd?

Het kan gebeuren dat je afstand moet nemen van iemand. Dat kan een verstandige keuze zijn, bijvoorbeeld in een situatie als deze.

Gr. Kenshin
hoi

ja dat meisje heeft er wat van gezegd. ze ging helemaal over de rooie toen ze me zag zitten naast me beste vriend. is de heledag super afstadelijk geweest tot het moment dat me beste vriend boos weg was gelopen.
toen liep ze me als een sloofje achter me aan en ging zeuren zeuren en zeuren. heb het generdeerd tot de dag voorbij was en op dat moment ging ze appen dat ze het echt niet leuk vind. en nu hebben we ruzie. ik heb der voledig geblokt en me beste vriend heeft dat ook gedaan en gaan straks een mail sturen naar onze docente over dit probleem dat ze niet morgen denk wtf is hier nou weer aan de hand.

groetjes
bella
een docente heeft al 2x met der gepraat en dan is het voor een paar dagen oke maar daarna begint ze weer.

mijn beste vriend woord echt veel minder 'lastig gevallen' dan ik. zij appen nooit met elkaar prive alleen in een groeps app met mij er bij. dan houd ze het veel netter.

als ze mij prive appt stuurt ze af en toe iets best gemeens en verwijdert het meteen en denkt ze dat ik het niet lees. maar zij hebt de heledag door appjes tot ik reageer of bekijk. omdat ze ook niet zonder mij kan of zo.

groetjes
bella
Hoi

Je zou haar ook kunnen vertellen over de site Jong&Out, waar ze met haar twijfels terecht kan.

Dat hebben we al gezegd maar dat wijst ze af...

Zouden je beste vriend en jij vaker na school kunnen afspreken?

Wij bellen 3 of 4x in de week en dan zoon 2 uur lang om bij te praten.

De rustige sfeer van thuis of een gezellig parkje is misschien ook fijner dan een rumoerige schoolkantine.

De sfeer van thuis moeten we allebei niet hebben 😂. We houden pauze in de klas. Dus rumoerig is het niet.

Ik wil het echt heel erg graag geloven maar er zegt toch iets in me van dat het toch echt is om er bij te kunnen horen... ik weet het gewoon niet.

Groetjes
Bella
Zou het een optie zijn dat dit meisje regelmatig praat met een docente? Wie weet bieden deze regelmatige gesprekken haar de aandacht waar ze naar zoekt.

De situatie laten aanslepen zoals deze momenteel is, lijkt me geen optie. Jij kan gekwetst worden door dit meisje, en dit meisje zou eventueel geholpen kunnen zijn met hulp. Denk je dat je hiermee op een docent durft afstappen?

Gr. Kenshin
hey

ik heb het uit gepraat met haar. en ik moest weer verplicht naast haar zitten en samen werken.
echt heel fijn dat mijn docenten niet naar me hebben geluisterd maar oke. ze hebben me op nieuw verplicht om haar niet alleen te laten in de pauze. en moest haar meteen vergeven en me beste vriend die mocht wel een tijdje rust van haar...
het voelt als of ik een verplichte vriendschap met haar moet hebben waar ik totaal geen zin in heb. maar als ze nog een gemene opmerking maakt mag ik het meteen tegen school zeggen en zij pakken het dan op.

ze geloofde en luisterde eerst niet naar mij tot ik emotie liet zien 🤔 toen wouw ze niet anders dan naar me luisteren.

groetjes
bella
Wat jammer dat ze jullie advies niet opvolgt. Wel goed dat je vriend en jij voldoende tijd vrijmaken om bij te praten.

Het zou erg naar zijn, moest je vriendin bi zijn gebruiken om erbij te horen. Wie weet voelt ze zich eenzaam, en zoekt ze iemand die luistert, en zoekt ze daarom een methode om jullie aandacht te bemachtigen. Misschien is dat meisje geholpen met een gesprek over eenzaamheid en vriendschap.

Gr. Kenshin
ze praat regelmatig met een docent en daar komt altijd uit dat ik meer aan dacht aan haar moet schenken maar ja daar heb ik nu echt geen trek is. het is trouwens mijn vertrouwens docente waar ze mee praat...

nou ik kan nog een keer gekwetst worden. nou ja het is niet gekwetst worden het is meer het doet me pijn dat ze zulke opmerkingen kan bedenken. ze had vandaag zo iets gemeens geschreven. toen ze dacht dat ik niet online was. maar had het op me laptop aan staan. ze had geschreven: transgender zijn bestaat niet, je bent en zal altijd dat lelijke meisje blijven. en toen in eens het opende verwijderde ze het meteen omdat ik het dan niet aan iemand kan laten zien van school.

had het aan mijn beste vriend vertelt. en zijn reactie was: wat een bitch als ik nu in de buurt was geweest had ik haar een klap in der gezicht verkocht.

hij wilt nu ook echt het contact verbreken. dat gaat voor ons nog best moeilijk. want we hebben vaste plekken en vaste mensen waar we mee samen moeten werken. ik moet altijd naast haar zitten. en mijn beste vriend of ik moeten altijd met haar samen werken...

dus woord nog een gedoe maar ik denk wel dat ik er woensdag over ga hebben hoe ik dit het beste op kan lossen. omdat ik er nu wel zat van woord.

groetjes
bella
Het meisje deed eerst erg afstandelijk, er ontstond ruzie, waarna jullie door docenten gedwongen werden deze ruzie bij te leggen. Wel, ik kan me ergeren aan het feit dat ze jouw belangen niet in lijken te zien. Omgaan met iemand die achter andermans rug om gemene opmerkingen maakt, is echt niet fijn 😕

Zit je alweer permanent naast dat meisje? Mag je nog naast je beste vriend zitten?

Gr. Kenshin
het lijkt als of ze niet in kunnen zien dat wat zij zegt bij mij best wel veel pijn doet.
het raarste vind ik toch echt dat ik me excusses aan moet bieden terwijl zij fout zat en ik niet.
ik vind het toch wel moeilijk dat zij alle docenten aan haar kant kan krijgen omdat ze snel huilt.

ja ik zit weer voor dit school jaar naast haar... het zijn nog 9 dagen in de klas zelf dus ik denk dat het wel goed komt. en ik heb al geregeld dat ik volgend jaar als eerste mijn plek mag kiezen en de gene waar ik naast mag zitten omdat ik me had op ge offert om naast haar te gaan zitten. en ik hoor volgende week of ik bij me beste vriend in de klas blijf zitten. dus dat woord hopen....

groetjes
bella

Reageer