klasgenootje is jaloers op mij vanwege de band met me beste vriend


  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

een klas genootje is jaloers op mij en op me beste vriend. omdat wij een goede bant hebben. wij delen (bijna) alles. we kunnen over alles praten.

alle we pauze hebben zitten mijn beste vriend bij elkaar, en praten we over van alles en nog wat. ook privé dingen wat haar dus ook niet altijd wat aan gaat. maar dan komt ze er bij zitten en praten wij over een onderwerp zonder de specifieke worden te gebruiken dat zij er niet achter komt waar we het over hebben.

na veel gezeur hebben we iets vertelt omdat ik er klaar mee was en dat van me beste vriend is er achter gekomen... nu is het 4 weken later na dat ze weet waar we het over hebben. ze weet nu dat ik (waarschijnlijk) transgender ben. en dat mijn beste vriend op boys valt. ze vertelde vorige week uit zich zelf dat ze jarloers was dat wij open tegen elkaar praten waar zij dan niet bij mag zijn waardoor ze zich ook buiten gesloten voelt.

ze is altijd smoor verliefd op bepaalde jongens. dan kan ze echt nergens anders aan denken of over praten. maar ze zij in eens ja ik denk dat ik bi ben. en vraagt ze mij om hulp om er achter te komen of dat ook zo is. maar ik vind het dus lastig om te geloven dat het waar is. dat ze het niet zegt om er bij te horen zeg maar.

ze wilt ook alleen van mij en mijn beste vriend advies of er over praten. het op schrijven of iets wilt ze niet.

hoe kan ik er achter komen of ze toch de waarheid spreekt. of dat ze het zegt om er bij te horen.
hoe zou ik haar dan kunnen helpen als het waar is.


mijn beste vriend denkt er precies het zelfde over als ik...
groetjes
bellablue

51 reacties

Gelukkig bracht school ook enkele positieve zaken met zich mee. Nu nog hopen dat je lijstje goedkeuring krijgt 🙂

Gr. Kenshin
ja ik ben op zich te vreden.
als ik niet op deze school zou zitten had ik nooit mijn beste vriend ontmoet en had ik bij mijn broer in de klas gezeten.

en ik ben goed geholpen met de mentale shit waar ik wel moeite mee heb, haha.

had je vast nog niet gemerkt 😉

dit is het eerste jaar dat ik op mijn niveau les krijg. ze moesten het aan schraffen maar daar was eerst geen geld voor 🤔

groetjes
bella
Lijstje klaar, yes. Wissel argumenten als naast je beste vriend zitten, gerust af met dingen als een stopcontact in de buurt hebben, zodat het duidelijk wordt dat het niet enkel gaat over naast een vriend zitten. Docenten hebben vaak de neiging sneller te luisteren naar zo'n afwisselend lijstje 🙂

Ben je, ondanks dat je een niveau hoger aan zou kunnen, tevreden over je school?

Gr. Kenshin
ik heb het lijstje al klaar, haha.
toen ik 1 dag naast me beste vriend mocht zitten had ik smiddags een lijstje gemaakt waarom het een voordeel is dat ik naast hem kan zitten. maar die wouden ze toen niet hebben.

ik moet het dan altijd gewoon in de les uit leggen dus de docenten en zo zijn er gewoon bij. maar altijd druk met andere. het is op zich niet moeilijk uit leggen als je een niveau en soms 2 niveaus hoger zit. ik zit niet eens goed op deze school maar ik kon nergens anders heen wat redelijk in de buurt zit. had geen zin in om 3 uur heen en 3 uur teurg te rijzen. dus krijg ik gewoon de les stoffen die ik nodig heb om veder te kunnen leren na volgend jaar. waardoor ik het ook aan hun kan uit leggen.

groetjes
bella
Misschien helpt het om op voorhand een lijstje met voorkeuren door te geven aan de docent die de plaatsen bepaalt. Op dat lijstje kan je dingen zetten als dat je graag naast je beste vriend zit, liever niet naast dat meisje zit, dat een plek van voren je stress bezorgt, etc.

Fijn dat je beste vriend en jij elkaar zo goed aanvullen. Ook een compliment voor je dat je de leerstof goed kan uitleggen. Echter jammer dat dit ervoor gezorgd heeft dat je extra tijd met dat meisje door moet brengen. Zullen jullie tijdens je uitleg met z'n tweeën zijn, of zitten er nog andere leerlingen bij?

Gr. Kenshin
de plekken worden eigenlijk nooit gewijzigd. dit jaar toevallig wel omdat we van lokaal moesten veranderen. maar de setjes bleven het zelfde. maar de soort plekken werden echt heel vervelend ik kwam voor aan te zitten de waardoor de docenten meer op mij gingen letten hoe ik me voelde en hoe erg mijn tics kunnen zijn. en ook nog eens zonder stopcontact voor me laptop wat wel lastig is als ik hem nodig heb en leeg is.

ja mijn beste vriend en ik kunnen goed samen werken waar we dan op het zelfde niveau op hebben. dan vullen we elkaar heel goed aan wat ik moeilijk vind is hij goed in en anders om. en bij de andere lessen kan ik het hem uit leggen zo dat hij niet boos op de juffen worden omdat ik het volgens de meeste van de klas het fijner uit leg. moet ik nu btw voor dat meisje doen.

groetjes
bella
Goed dat je je voorneemt om de docente op de hoogte te houden. Ook hoop ik dat je beste vriend en jij volgend jaar meer geluk zullen hebben met de plaatsen. Worden deze plaatsen doorheen het jaar soms gewijzigd?

Het fijnste lijkt me inderdaad om naast je beste vriend te zitten. Jullie weten elkaar steun te bieden, elkaar tot rust te brengen, en ik vermoed dat jullie ook goed samen kunnen werken.

Gr. Kenshin
ja ik moet als ze door blijft gaan moet ik het aan me docente laten zien.

ik ga gewoon zorgen dat we naast elkaar zitten. want hij heeft een heel jaar in zijn uppie gezeten en ik naast iemand die ik niet wouw dus dan verdienen wij iemand waar we ons fijn bij voelen.

eigenlijk alleen me beste vriend want hij heeft begrip voor mijn problemen en ik voor die van hem...

ik zie het over 2 weken op woensdag wel als het zo ver is.

groetjes
bella
Laat je deze berichten aan een docent of aan de schoolpsycholoog zien? Wie weet helpt dat bij het tonen hoe dat meisje zich naar je toe gedraagt.

Op de ochtend dat de plekken gekozen worden, zou je ervoor kunnen zorgen dat je naast een leerling zit waar je het wel mee kan vinden. Ook als de docenten je beste vriend en jij als een 'setje' zien, zouden jullie plekken kunnen uitzoeken in elkaars buurt. Zijn er klasgenoten waar je graag naast zou zitten?

Gr. Kenshin
hey

stuurt nog steeds veel berichtjes maar dat is alleen als ik online ben op whatsapp dus hem met de meeste afgesproken dat ze me via insta appen.

ze komt ook telkens terug op het gesprek als of zij aangevallen is door mij en dat ik haar iets aan doe. dus elke keer als ze er op terug komt zeg ik dat het hoofd stuk is af gelopen. en dan gaat ze me normaal appen tot ik reageer...

wij hebben op school een ochtend dat je naar je volgende klas gaat om te kijken of het gezellig en zo is. als het dan meteen uit de band loopt kunnen ze nog leerlingen wisselen. vorig jaar kozen we toen de plekken al. maar zij dachten toen dat mijn beste vriend en ik een setje waren waardoor wij niet naast elkaar mochten zitten. en toen mocht iedereen eerder dan ik kiezen en werd ik uit gelood omdat er 2 meisjes en een jongen naast mij wouden zitten omdat ik rustig was. en toen had zij gewonnen.

dus had ik een afspraak dat ik als eerst het volgende jaar mag kiezen.

groetjes
bella
Het kan nuttig zijn om de docenten op het einde van het schooljaar te herinneren aan hun belofte. Op die manier is de kans klein dat ze het vergeten.

Stuurt dit meisje inmiddels nog veel berichtjes?

Gr. Kenshin
ik hoop het ook dat ze zich aan hun afspraak houden.

ja alleen me beste vriend snapt dat ik gewoon nu even geen behoefte aan contact heb. en de gene die het totaal niet begrijpt is dat meisje...

groetjes
bella
Hopelijk houden de docenten zich aan hun afspraak, en mag je volgend jaar als eerste een plaats uitzoeken. Is de enige die je gevoelens rond dit meisje begrijpt, je beste vriend?

Gr. Kenshin
hey

ik denk dat het een prima tussen weg is zo lang ik niet nog een heel jaar maar haar moet zitten. ik ben ff klaar met haar maar dat snapt maar 1 iemand 😥

groetjes
bella
Jullie klasgroep blijft misschien behouden, wat ervoor zorgt dat je bij je beste vriend in de klas blijft zitten. Ook brengt dat met zich mee dat je bij dat meisje in de klas blijft. Zou je dezelfde klasgroep een goede middenweg vinden?

Gr. Kenshin
misschien heb ik het een beetje vaag geschreven 🙈

Ik probeerde te zeggen dat 1 van mijn docenten te horen kreeg dat het voor die docente niet verandert... dus het is waarschijnlijk zo als er niets verandert voor haar dat ze gewoon mijn docent blijft en de zelfde klas houden 🤔

groetjes
bella
Je hebt opgevangen dat er voor dit meisje geen veranderingen zullen gebeuren. Zou dat kunnen inhouden dat jij weer naast haar geplaatst zal worden?

Gr. Kenshin
ik heb vandaag perongelijk iets gehoord dat ze zijden tegen 1 van mijn docenten dat het voor haar het zelfde blijft volgend jaar 🤔 Dus ik heb zoon vermoede... maar ik blijf het toch hopen.

Ik mag het pas woensdag officieel weten dus ik merk het wel.

groetjes
bella
Inderdaad onrechtvaardig dat jij degene bent die z'n excuses aan moet bieden. Dat nog nadat jij aanbood naast haar te zitten.

Volgend jaar wordt je een keuze geboden, da's fijn. Hopelijk blijven je beste vriend en jij klasgenoten.

Gr. Kenshin
het lijkt als of ze niet in kunnen zien dat wat zij zegt bij mij best wel veel pijn doet.
het raarste vind ik toch echt dat ik me excusses aan moet bieden terwijl zij fout zat en ik niet.
ik vind het toch wel moeilijk dat zij alle docenten aan haar kant kan krijgen omdat ze snel huilt.

ja ik zit weer voor dit school jaar naast haar... het zijn nog 9 dagen in de klas zelf dus ik denk dat het wel goed komt. en ik heb al geregeld dat ik volgend jaar als eerste mijn plek mag kiezen en de gene waar ik naast mag zitten omdat ik me had op ge offert om naast haar te gaan zitten. en ik hoor volgende week of ik bij me beste vriend in de klas blijf zitten. dus dat woord hopen....

groetjes
bella
Het meisje deed eerst erg afstandelijk, er ontstond ruzie, waarna jullie door docenten gedwongen werden deze ruzie bij te leggen. Wel, ik kan me ergeren aan het feit dat ze jouw belangen niet in lijken te zien. Omgaan met iemand die achter andermans rug om gemene opmerkingen maakt, is echt niet fijn 😕

Zit je alweer permanent naast dat meisje? Mag je nog naast je beste vriend zitten?

Gr. Kenshin
hey

ik heb het uit gepraat met haar. en ik moest weer verplicht naast haar zitten en samen werken.
echt heel fijn dat mijn docenten niet naar me hebben geluisterd maar oke. ze hebben me op nieuw verplicht om haar niet alleen te laten in de pauze. en moest haar meteen vergeven en me beste vriend die mocht wel een tijdje rust van haar...
het voelt als of ik een verplichte vriendschap met haar moet hebben waar ik totaal geen zin in heb. maar als ze nog een gemene opmerking maakt mag ik het meteen tegen school zeggen en zij pakken het dan op.

ze geloofde en luisterde eerst niet naar mij tot ik emotie liet zien 🤔 toen wouw ze niet anders dan naar me luisteren.

groetjes
bella
hoi

ja dat meisje heeft er wat van gezegd. ze ging helemaal over de rooie toen ze me zag zitten naast me beste vriend. is de heledag super afstadelijk geweest tot het moment dat me beste vriend boos weg was gelopen.
toen liep ze me als een sloofje achter me aan en ging zeuren zeuren en zeuren. heb het generdeerd tot de dag voorbij was en op dat moment ging ze appen dat ze het echt niet leuk vind. en nu hebben we ruzie. ik heb der voledig geblokt en me beste vriend heeft dat ook gedaan en gaan straks een mail sturen naar onze docente over dit probleem dat ze niet morgen denk wtf is hier nou weer aan de hand.

groetjes
bella
Je zit momenteel naast je beste friend. Fijn 🙂 Hopelijk mogen jullie naast elkaar blijven zitten. Heeft het meisje hier wat van gezegd?

Het kan gebeuren dat je afstand moet nemen van iemand. Dat kan een verstandige keuze zijn, bijvoorbeeld in een situatie als deze.

Gr. Kenshin
Ik heb der ook op stil staan maar groeps appen krijg wel binnen.

'soms moet je iemands vertrouwen breken om diegene gelukkig te maken. soms is dat het beste...'Wat is de boodschap van deze quote, denk je?

het past goed bij dit conflict. want ik vertrouwde haar wel maar moest me bij haar altijd anders gedragen.
en nu heeft ze me vertrouwen beschadigd en nu ga ik minder met haar om waardoor ik rust in me kop krijg en me dus 'gelukkiger' voel.

zonder gesprek of iets zit ik voor vandaag als testje naast me beste vriend. zo lang het goed gaat mag ik blijven zitten.

groetjes
Bella

Reageer