Vraag

Hoe verder?



Toon eerste bericht

43 reacties

@Geen_Naam dankjewel maar in mijn geval gaat het altijd zo in mijn leven heb ik best wel geluk, totdat we over liefdesgebied gaan praten wat dat betreft heb ik altijd dikke pech het gaat om de een of andere rede altijd mis zelfs nog voordat we uberhaupt hebbe🤷🏼‍♀️
Zo gaat bij de meesten. Liefde is ook niet iets waar je over kunt nadenken. Het is geen wiskunde. Het is moeilijker en ingewikkelder dan dat.

Spreken jullie nog af?
@Geen_Naam In verband met de toetsweek is het alweer 2 weken geleden maar misschien gaan we aankomenden zaterdag afsprek
Ik denk dat die toetsweek ervoor zorgde dat jullie minder tijd hadden samen. Het komt wel goed.
Jullie gesprekjes zijn eerder van humoristische aard. Ook leuk 😊 Denk je dat je het gesprek in de richting van relaties zou durven brengen? Op een serieuze manier?

Gr. Kenshin
Hey,

Hij heeft al toegegeven, en de definitie van verkering is wanneer beiden elkaar leuk vinden. Nou, dat is nu het geval, dus hebben jullie verkering.

Jongens hebben ook gevoelens en kunnen stiekem nerveus zijn, ahum. Als hij met een arm om je heen zat is dat alvast een goed teken. Is dat niet romantisch?

Als je lef hebt kun je hem af en toe in zijn oor fluisteren, je weet wel, dat je van hem houdt etc. Niet te vaak, doe het een keer en wacht zijn reactie af, denk ik.

Zoals Kenshin zegt kun je gesprekken richting relaties brengen, als je dat leuk vindt, maar ik denk niet dat het leuk is via chat. Dan gaat de romantiek er ook van af, hè?

Zijn de afspraken goed verlopen?
@Kenshin nee ik wil echt dat hij mij vraagt @Geen_Naam ja thx dat ga ik nu ook doen thx

"nee ik wil echt dat hij mij vraagt "
Misschien beetje offtopic: Ik heb dit echt nooit kunen begrijpen als jongen waarom meisjes hier zo extreem in zijn. Wat is dat hele principe gedoe hiervan en waarom moet het volgens bijna elk meisje exact zo gaan? Kan iemand mij dat uitleggen?
@Kenshin soms is het al op een serieuze manier maar dan komt het altijd neer op het zinnetje: we hebben NOG niet. @Geen_Naam we hebbe niet dat is voor ons beide duidelijk, dat hij een arm om me heen slaat vindt ik ook leuk enzo maar ik wil pas zegge dat ik van hem houdt (in real life op app zegge we dat wle is) als we echt wat hebbe
Hey Anonie_m

Voor sommigen is het aanvragen door de jongen misschien een romantisch iets, en hopen ze op een ervaring zoals je weleens in films ziet. Ook hoor je vaak dat, bij een huwelijksaanzoek, de man neerknielt voor de vrouw. De reden hierachter gaat volgens mij ver terug de geschiedenis in. De dag van vandaag verwateren deze verwachtingen echter, en is het zeker ok om als meisje een jongen verkering te vragen.

Best ingewikkeld, die verwachtingen die koppels stellen. Persoonlijk vind ik het weinig uitmaken welke partner het aanvraagt. Moest een koppel bijvoorbeeld bestaan uit twee jongens of uit twee meisjes, is het ook gewoon afwachten wie de volgende stap durft wagen, zonder dat er verwacht wordt dat een van beiden eerder het initiatief neemt.

Groetjes
Kenshin
Ja maar ik vindt gewoon dat de jongen het meisje moet vragen dus ja ik wil toch echt wel dat hij MIJ vraagt en niet andersom, we gaan wel kleine stapjes vooruit we hebbe het steeds meer over ‘ons’ en hij slaat ook wel eens een arm om me heen als we zitten
De stapjes vooruit zouden erop kunnen wijzen dat deze jongen het idee van een relatie begint toe te laten. Het kan dat hij hier voorzichtig stapjes in zet, dat jij het graag wat sneller zou zien gebeuren, maar als je deze jongen tijd gunt, bied je hem de kans om zelf over een relatie te beginnen.

Hebben jullie het weleens over relaties in het algemeen?

Gr. Kenshin
@Geen_Naam ja maar nu de toets week voorbij is appe we nog steeds niet zoals eerst ik mis die gesprekken wel
@Anonie_m nou kijk als de jongen het meisje vraagt is dat gewoon veel leuker want dat is romantischer en meer hoe het hoort ook zou ik het veel leuker vinden om te vertelle dat hij mij heeft gevraagt ipv andersom
@Anonie_m nou kijk als de jongen het meisje vraagt is dat gewoon veel leuker want dat is romantischer en meer hoe het hoort ook zou ik het veel leuker vinden om te vertelle dat hij mij heeft gevraagt ipv andersom
Ja, dat snap ik ook wel. Ik denk dat jongens ook wel weten dat zij dat moeten zeggen.
Oh... Nou, dan stel ik voor dat jij eens een lief berichtje stuurt. Het kan ook zo zijn dat hij even met rust gelaten wil worden of dat hij zenuwachtig is.
Wie is degene die het zinnetje 'we hebben NOG niet' uitbrengt? Als je vriend dit zegt, zou dit een teken kunnen zijn dat hij nog wat op z'n hoede is voor het concept 'relatie'. Denk je dat je hem zou kunnen vragen of hij een relatie wat spannend vindt?

Gr. Kenshin
Je kan het ook een tijdje laten gaan. Je moet je niet te veel druk maken, zolang jullie maar vrienden zijn.
@Geen_Naam al gedaan in de hoop dattie erop ingaat maar helaas...

Reageer