Vraag

Hoe verder?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik vindt een jongen leuk en hij mij dat weet ik omdat hij dat heeft verteld ik zal even uitleggen hoe het ging we zijn eigenlijk in vrij korte tijd bff geworden we gingen een keer afspreken en de laatste keer gingen we samen naar Bobbejaanland we hadden een soort discussie we dachten allebei dat de ander de ander leuk vond (we durfde beide niet toe te geven) nou aan het eind van de dag gaf hij toe dat het waar was en dat ie mij leuk vond ik kon er niet meer goed op reageren omdat ik het aan het verwerken was in mijn hoofd later die avond zei ik hem via app ja ik vindt jou ook leuk dus toen was hij natuurlijk blij dat het wederzijds was. Dus ik vroeg ja en nu? Toen zei hij: ja we kijken nog wel binnen kort. Maar ik vindt het nu dus moeilijk want wat zijn we nu van elkaar we gaan binnen kort weer afspreken maar ik durf hem niet te vragen wat we nu van elkaar zijn enzo want ik wil niet overhaasten ik wil het liefst dat hij er zelf mee komt maar ik wil ook duidelijkheid voor mezelf

43 reacties

Bij verlegen jongens kan je zelf het initiatief nemen. Het is ook niet belangrijk wie de eerste stap zette, toch?
Zoals Kenshin zegt kun je een brief schrijven.

Praten jullie nog met elkaar?
Een situatie waarin het meisje het initiatief van een verlegen jongen verwacht, kan inderdaad lastig zijn. Wat jammer dat ze hierdoor geen verkering gekregen hebben. Het schrijven van een mooie brief zou eventueel een alternatief kunnen bieden voor het aanvragen in een gesprek.

Gr. Kenshin
Hey Anonie_m

Voor sommigen is het aanvragen door de jongen misschien een romantisch iets, en hopen ze op een ervaring zoals je weleens in films ziet. Ook hoor je vaak dat, bij een huwelijksaanzoek, de man neerknielt voor de vrouw. De reden hierachter gaat volgens mij ver terug de geschiedenis in. De dag van vandaag verwateren deze verwachtingen echter, en is het zeker ok om als meisje een jongen verkering te vragen.

Best ingewikkeld, die verwachtingen die koppels stellen. Persoonlijk vind ik het weinig uitmaken welke partner het aanvraagt. Moest een koppel bijvoorbeeld bestaan uit twee jongens of uit twee meisjes, is het ook gewoon afwachten wie de volgende stap durft wagen, zonder dat er verwacht wordt dat een van beiden eerder het initiatief neemt.

Groetjes
Kenshin


Wat ik alleen dan raar vind aan dat is wat ik eens had meegemaakt met een vriend van me. Meisje was smoorverliefd op hem en hij op haar. Meisje weigerde het te vragen vanwege "principes" en de jongen durfte het niet te vragen waardoor het uiteindelijk niks was geworden en de jongen verder was gegaan met zijn leven omdat hij dacht dat zij niks voor hem voelde.
@Anonie_m nou kijk als de jongen het meisje vraagt is dat gewoon veel leuker want dat is romantischer en meer hoe het hoort ook zou ik het veel leuker vinden om te vertelle dat hij mij heeft gevraagt ipv andersom
Ja, dat snap ik ook wel. Ik denk dat jongens ook wel weten dat zij dat moeten zeggen.
@Anonie_m nou kijk als de jongen het meisje vraagt is dat gewoon veel leuker want dat is romantischer en meer hoe het hoort ook zou ik het veel leuker vinden om te vertelle dat hij mij heeft gevraagt ipv andersom
Hey Anonie_m

Voor sommigen is het aanvragen door de jongen misschien een romantisch iets, en hopen ze op een ervaring zoals je weleens in films ziet. Ook hoor je vaak dat, bij een huwelijksaanzoek, de man neerknielt voor de vrouw. De reden hierachter gaat volgens mij ver terug de geschiedenis in. De dag van vandaag verwateren deze verwachtingen echter, en is het zeker ok om als meisje een jongen verkering te vragen.

Best ingewikkeld, die verwachtingen die koppels stellen. Persoonlijk vind ik het weinig uitmaken welke partner het aanvraagt. Moest een koppel bijvoorbeeld bestaan uit twee jongens of uit twee meisjes, is het ook gewoon afwachten wie de volgende stap durft wagen, zonder dat er verwacht wordt dat een van beiden eerder het initiatief neemt.

Groetjes
Kenshin
@Kenshin nee ik wil echt dat hij mij vraagt @Geen_Naam ja thx dat ga ik nu ook doen thx

"nee ik wil echt dat hij mij vraagt "
Misschien beetje offtopic: Ik heb dit echt nooit kunen begrijpen als jongen waarom meisjes hier zo extreem in zijn. Wat is dat hele principe gedoe hiervan en waarom moet het volgens bijna elk meisje exact zo gaan? Kan iemand mij dat uitleggen?
@Kenshin dankjewel zal ik doen
Je lijkt een goede vriendin voor hem te zijn. Neem gerust de tijd die jullie beiden nodig hebben.

Gr. Kenshin
@Geen_Naam thx voor je advies zal het onthouden maar sws zodra hij een appje stuurt reageer ik daar zo snel mogelijk op (dat doe ik overigens bij iedereen maar toch) ik probeer dan altijd zo lief mogelijk terug te reageren
@Kenshin nee ik wil echt dat hij mij vraagt @Geen_Naam ja thx dat ga ik nu ook doen thx
Maar onthoud dat Kenshin een punt heeft. Jongens hebben ook gevoelens, kunnen dus zenuwachtig zijn en durven ook niet altijd de eerste stap te zetten. Meiden lijken vaak geduldig.

Ik was vroeger ook wel eens verliefd, en ik ging wel vaak met haar om, maar ik wist niet of ze dat leuk vond en daarom deed ik gewoon niets, maar daardoor ging ze meer een eigen leven leiden, zoals meiden vaker doen. Daar werd ik wel onzeker van en ik denk dat dat voor alle jongens geldt. Wacht misschien een paar dagen, maar als hij dan een lief berichtje stuurt, of een onzeker berichtje, moet je hem niet negeren maar het begrijpen.
@Kenshin nee ik wil echt dat hij mij vraagt @Geen_Naam ja thx dat ga ik nu ook doen thx
Hey, je moet niet ongeduldig worden, hè? Ik begrijp wel dat je ongeduldig wordt, want een paar jaar geleden was ik ook verliefd, maar dat werkt juist averechts. Als hij niet op je ingaat, moet je zelf wat tijd voor jezelf nemen en ontspannen. Dat verdien je naar een toetsweek.
Telkens hopen en vervolgens teleurgesteld worden, lijkt me inderdaad ontmoedigend. Ik herinner me dat je er de voorkeur aan gaf dat je vriend jou verkering vroeg. Zou je bereid zijn dit idee aan de kant te zetten, en zelf de volgende stap te wagen?

Gr. Kenshin
@Kenshin dankjewel maar die hoop heb ik iedere x helaas te vergeefs ik kijk wel hoe het loopt maar het lijkt wel eeuwen te duren als het zo door gaat
Je hebt toenadering gezocht tot je vriend, maar hier ging hij niet op in. Het zou, zoals Geen_Naam zei, kunnen dat hij vermoeid is door school, eventueel de hitte, of dat hij nerveus is over zijn schoolresultaten. Althans goed dat je hem een lief berichtje stuurde.

Hadden jullie zaterdag een afspraakje? Misschien weet die dag jullie dichter bij elkaar te brengen.

Gr. Kenshin
@Geen_Naam al gedaan in de hoop dattie erop ingaat maar helaas...
Oh... Nou, dan stel ik voor dat jij eens een lief berichtje stuurt. Het kan ook zo zijn dat hij even met rust gelaten wil worden of dat hij zenuwachtig is.
@Geen_Naam ja maar nu de toets week voorbij is appe we nog steeds niet zoals eerst ik mis die gesprekken wel
Ik denk dat die toetsweek ervoor zorgde dat jullie minder tijd hadden samen. Het komt wel goed.
@Geen_Naam In verband met de toetsweek is het alweer 2 weken geleden maar misschien gaan we aankomenden zaterdag afsprek
Zo gaat bij de meesten. Liefde is ook niet iets waar je over kunt nadenken. Het is geen wiskunde. Het is moeilijker en ingewikkelder dan dat.

Spreken jullie nog af?
@Geen_Naam dankjewel maar in mijn geval gaat het altijd zo in mijn leven heb ik best wel geluk, totdat we over liefdesgebied gaan praten wat dat betreft heb ik altijd dikke pech het gaat om de een of andere rede altijd mis zelfs nog voordat we uberhaupt hebbe🤷🏼‍♀️
@Geen_Naam zoals ik al eerder heb gezegt weet hij ook van mij dat ik hem leuk vindt dus ja ik weet het gewoon effetjes allemaal niet meer ik heb gewoon zon voor gevoel dat het er gewoon niet meer van gaat komen....
Dan laat je het toch gewoon even. Niet stressen, want dat is niet goed in deze hitte. Het komt misschien vanzelf, hè?
@Geen_Naam zoals ik al eerder heb gezegt weet hij ook van mij dat ik hem leuk vindt dus ja ik weet het gewoon effetjes allemaal niet meer ik heb gewoon zon voor gevoel dat het er gewoon niet meer van gaat komen....

Reageer