Beantwoord

Haar 2 persoonlijkheden

  • 1 February 2019
  • 8 reacties
  • 211 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Bereid je al voor op een enorm lange tekst.
Ik heb nu ongeveer een maand of 6 geleden een meisje ontmoet die ik voor het gemakkelijk te houden J ga noemen.
J is 2 jaar ouder dan ik en zit dus in het 5de jaar (dus leeftijd 16-17) en we kunnen het enorm goed met elkaar vinden, wat voor mij al normaal is gezien ik meestal toch met mensen boven de 16 omga terwijl ikzelf nog maar net 15 kom. Na een maand haar te kennen hebben we lange gesprekken beginnen hebben - aangezien ze niet mag afspreken met mensen na school van haar ouders - uit deze gesprekken concludeerde ik ten eerste dat ze al hopeloos verliefd was op iemand 3 jaar aan een stuk, maar ze wou deze gedachte van haar afzetten en de gehele gedachte van liefde ook. En ten tweede concludeerde ik dat ze ook een volledige andere persoonlijkheid had. Wanneer ik haar op school zie is ze meestal de grappenmaker over mentale gezondheid - waar we het toevallig bijde moeilijk mee hebben de laatste 2 jaar - en zelfzeker van haar stuk pratend meisje. Maar via chat en nu ook meer en meer op school toont ze haar gevoelige eerder depressieve kant, ze heeft dit ook uitgelegd aan mij en hierdoor kwam ik ernu ook bij het besluit dat ze niet meer met die andere jongen te maken wilt hebben maar als ze eenmaal babbeld met hem of bij hem in het echt is wilt ze dat het nooit zou eindigen. Toch blijft ze zeker van haar stuk dat ze hem niet meer wilt, er zijn dan ook 3 jaren voorbijgegaan natuurlijk. Toch heeft ze mij laatst gezegd als ze hem niet zou gekend hebben ze waarschijnlijk een relatie met mij zeker zou hebben. Toch blijf ik achter met verwarde info, ze zegt dat ze soms al gelogen heeft tegen mij over sommige delen in verhalen omdat ze haar niet volledig bloot wilt stellen aan iemand, ze is namelijk ook te veel bedrogen geweest in vertrouwen van mensen. Ook zegt ze dat ze haarzelf helemaal niet is omdat ze anders gepest was op school. Ze heeft haarzelf volledig veranderd en haar oude zelf is zo gezegd gestorven in haar. Nu blijf ik mezelf afvragen. Wat moet ik nu? 1 ding is zeker. En dat is dat ik ga blijven praten met haar als vertrouwens persoon. Maar ik ben al die tijd al verliefd geweest op haar en dit weet ze ook. Is het het wel waard om dat gevoel van liefde erin te laten? Zou ik gewoon blijven als vertrouwenspersoon? Want natuurlijk wil ik een relatie met haar, want ik geloof dat ze op die manier ook meer een hou-vast zou hebben.

Kort samengevat
Verliefd op een kapot meisje die niet het onderscheid van haar ware zelf kan zien. En niet wetende of ik nu mijn gevoelens moet blijven uiten of me eerder als vertrouwenspersoon moet gaan gedragen in haar leven.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen verder.
Hopelijk was dit topic een beetje duidelijk voor jullie en niet al te verwarrend

Alvast bedankt voor de antwoorden
DeLeeuw
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 February 2019, 10:18

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi

Je hebt gevoelens voor een meisje waar je bevriend voor bent. Ik vind het mooi hoe jij er voor haar bent als vertrouwenspersoon, maar het lijkt me lastig om je eigen gevoelens weg te cijferen.

J weet van je gevoelens, maar heeft gevoelens voor een andere jongen. Met die jongen lijkt de situatie nogal ingewikkeld te zijn. Is het een optie dat ze eens goed met hem praat, zodat de situatie wordt uitgeklaard?

Heb jij een vriend(in) naast J, waar je mee zou kunnen praten? Vaak is de visie van iemand die buiten de situatie staat, nuttig. Je hebt er reeds goed aan gedaan om naar dit forum te komen. Ik hoop dat het delen van je verhaal en de komende reacties, je zullen helpen. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Dat ze rond jou haar ware zelf, want ik vermoed dat de grappenmaker slechts een dekmantel is, durft tonen, kan je opnemen als een compliment. Ze voelt zich vast heel goed bij jou, en haalt vast veel steun uit jullie gesprekken. Verlies jezelf echter niet uit het oog, en durf aan te geven wanneer het voor jou te zwaar wordt.

Groetjes
Kenshin

J weet van je gevoelens, maar heeft gevoelens voor een andere jongen. Met die jongen lijkt de situatie nogal ingewikkeld te zijn. Is het een optie dat ze eens goed met hem praat, zodat de situatie wordt uitgeklaard?

Wat ze mij weten te vertellen heeft, komt het erop neer dat hij wel een relatie wil uittesten - dat zei hij letterlijk - maar J wilt dit niet.

Heb jij een vriend(in) naast J, waar je mee zou kunnen praten? Vaak is de visie van iemand die buiten de situatie staat, nuttig.
Velen zeggen al dat we een koppel zijn omdat we op school redelijk close zijn. Maar degene die weten dat we niet samen zijn zeggen natuurlijk wel dat we een mooi stel zouden zijn. Meesten weten wel niet over haar 2de kant. Anders dan opmerkingen over wat een tof koppel we zouden zijn heb ik nog niet echt iemand anders visie hiervan gehoord. Gisteren eindigde de chat redelijk slecht en heb niets van haar vernomen vandaag. Dus begin ik meer en meer te vermoeden dat ik een beetje hetzelfde word behandeld als die jongen waar zij een lange tijd verliefd op was. Sinds ze al in het verleden zei dat ze het soms moeilijk had tussen hem en ik.

Ik wil je wel bedanken jou visie hierop te geven. Ik blijf het uit mijn hoofd halen voor een of andere reden dat ze haar misschien goed voelt bij mij.
Bedankt
Deleeuw
Ook wil ik nog vlug even deze screenshots tonen om het allemaal wat duidelijker te maken hoe het zit tussen haar en hem


Ook typen we bijde in het Engels want de Nederlandse taal is nu eenmaal in onze ogen niet de gemakkelijkste om dingen specifiek uit te leggen.
J kreeg de kans om een relatie aan te gaan met die jongen, maar ze weigerde. Ze lijkt zelf niet te begrijpen waarom ze dat deed. Zou het kunnen dat ze bang is om gekwetst uit de relatie de komen?

Hoe voel jij je momenteel? Ik kan me voorstellen dat, onder andere met jouw gevoelens voor haar, deze situatie zwaar op je weegt.

If your compassion does not include yourself, it is incomplete. Hebben J en jij het af en toe over hoe jij je voelt?

Groetjes
Kenshin
Zou het kunnen dat ze bang is om gekwetst uit de relatie de komen?
Ze heeft voor het moment een heel destructieve mindset, ondermeer dat ze haarzelf ertoe aandringt iedereen te haten maar toch neutraal blijft (vraag me niet waarom ze dan nog al dit zegt tegen mij) ls ze koppels of vrienden ziet lopen heeft ze haarzelf verplicht dat te haten.

Hoe voel jij je momenteel?

Heel verward, vooral omdat ik nu een vriendin heb. Het is dan wel 4 jaar geleden sinds m'n vorige relatie, maar het ging inderdaad 'snel'. Ik kende haar ook al redelijk lang maar we hadden gisteren 15 uur aan een stuk zitten chatten (we zijn bijde nacht mensen dat zie je ook aan de tijd dat meeste topics gepost werden) en toen nog 4 uur gebeld wel is het een redelijk lange afstand relatie sinds ze uit Japan komt. Ik heb besloten om er gewoon te zijn als vertrouwenspersoon voor J. Het ziet er namelijk naar uit dat ze dit beter kan gebruiken.
Bedankt dat je de afgelopen dagen de tijd nam om door dit te gaan en te antwoorden!
挨拶
DeLeeuw
おはようございます

Dat zelf-destructieve gedrag van J vind ik best zorgwekkend. Zou ze het overwegen om met een psycholoog te praten? Soms klinkt het woord 'psycholoog' of 'professionele hulp' nogal extreem, maar ze zou bij zo iemand heel geholpen kunnen zijn.

Als ik het goed begrijp, heb je een vriendin die in Japan woont, en ben je er graag als vertrouwenspersoon voor J. Weet je vriendin dat je het nu en dan zwaar hebt met J? Steunt ze je daarin?

Fijn dat je je geholpen voelt op het forum :)

Groetjes
Kenshin
おはよございます!

Mijn vriendin weet dit en helpt me er in, hier ben ik heel dankbaar voor!
En J heeft juist door psychologen deze mindset aangenomen heeft, het is eerder sociaal destructief zijn. J zelf doet niet aan zelfverwonding en heeft geen zelfmoordneigingen maar ze wil sociaal destructief zijn (ze weet dit zelf ook) om te voorkomen dat ze nog gekwetst word door mensen.
ありがと御座明日
De-Japans komende-Leeuw lol
Fijn dat je vriendin je hierin steunt.

Ik ben niet zeker of ik het stukje over J goed begrijp. Bedoel je dat J op aanraden van een psycholoog zelf-destructief geworden is?

どういたしまして。

Groetjes
Kenshin

Reageer